Iltapäivälehti kertoo, että 8-vuotias yrittäjä pantiin aisoihin terveystarkastajan toimesta. Hän piti jäätelökioskia, jota paikallislehti esitteli. Terveystarkastaja luki jutun ja siitä sitten toimeksi. Voi olla, että niin oli hyvä. Tytön vanhemmat olisivat voineet saada veromätkyjä ja sakkoja luvattomasta kioskinpidosta.
Mediaa on kärystä kiittäminen.
Pikku pienyrittäjä suitsittiin
7
185
Vastaukset
- zebhard
Se kun on tuo elitarvike lainsäädäntö niin hiton tiukka EU:n aikana.
Laki on laki ja sitä pitää noudattaa... - huomentasiis
olisi pitänyt tajuta ettei voi
a)myydä ruokatarvikkeita, ilman terveysviranomaisen hyväksyntää
b) myydä ja ottaa voittoa, ilman elinkeinolupaa ja alvin maksua
Olisi säästynyt pikkutyttöpahalta mieleltä - 8+19*
Se ei käsittääkseni ole sallittua. En ole lukenut kyseistä juttua mutta annoit ymmärtää, että tämä lapsi "piti jäätelökioskia". Mitä muuta se on kuin työn tekemistä.
No, ainakin koulujen diskoissa myyvät koululaiset vanhempainyhdistyksen nimissä itse tekemiään pitsoja ja kakkuja ja juomia ihan vakituisesti.
Noi lapsen vanhemmat olisivat voineet perustaa yhdistyksen ensin, oliskohan se sit ollut laillista....- .
olisivat vanhemmat ottaneet selvää, mitä kioskin pitoon tarvitaan.
Monia pikkupikkuyrittäjiä tiedän, joilla menee ihan hyvin, ja luvallisesti. - puna-kone
...opettaa riittävän varhain polku kelaan ja pistää pioneerileirille, ettei turhanpäiväinen yrittämisen into saa valtaa ja muokkaa viattomasta taimesta kapitalismia ihannoivaa riistäjää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732834Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781126