Tuulimunako? Apua.

..............

Tuulimunaraskaus?
Hei! Onko kellään kokemusta tuulimuraskaudesta? Mitkä olivat oireet?

Menin eilen illalla päivystykseen kovien kipujen ja vähäisen vuodon takia. Kohdunsuun todettiin olevan kiinni. Viikkoja tänään 5 3 vasta. No passittivat aamusta naistentautien puolelle ja siellä tehtiin ultra ja sikiö kaikua ei löytynyt ja lääkäri oli sitä mieltä, että on siinä ja siinä onko se normaalia ettei vielä näy mitään. Sanoi sitten, että epäilee sen olevan tuulimuna koska sikiötä ei näy missään. Missä vaiheessa teillä on sikiö näkynyt? Antoi perjantaille uuden ajan ja jos ei sitten näy niin käynnistävät tyhjennyksen, että sitten se on siinä :( Netistä lukiessani ymmärsin, että monilla näkynyt sikiö vasta viikoilla 7. Voiko lääkäri tehdä huolimattoman virheen ja keskeyttää vahingossa raskauden? Perjantaina siis viikkoja 6. Lääkäri myös sanoi, että veikkaa ennemmin tuulimunaa kuin normaaliraskautta. ruskuaispussin koko ym. olivat kai juuri ja juuri normaalit.

Itkettää ja harmittaa. Raskaus sai alkunsa hedelmöityshoidosta ja siksi ihmetyttää, että mihin se hyvä siirretty alkio oikein katosi? :( Luin, että tuulimua johtuisi huonosta munasolusta mussa tässä tapauksessahan ei ollut munasolua, kun oli jo alkio.

Kokemuksia kaipaillen.

7

1353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

minulla sikiö on näkynyt 5 viikoilla.
      Ultrassa olen ollut koska minulla on takana kohdun ulkoinen.

Haleja, toivon mukaan kaikki on ok

• blueboogie

Heippa

Sulla on vielä toivoa, sillä on noin aikaset viikot. Mielestäni kuulostaa aika oudolle, jos virallinen diagnoosi tuulimunasta ja tyhjennys tehtäisiin jo 6 0. On mahdollista, ettei vielä näy.

Itselläni myös tuulimunaepäily. Ultrassa piti olla tasan rv 7, mutta sikiöpussi vastasi 6 4. Valitettavasti multa ei muuta löytynyt. Sikiöpussi ja haamuava ruskuaispussi vain. Vielä ei kuitenkaan varmaa diagnoosia tehty, vaan viikon päähän uusinta ultra, jolloin vähintään 7 4. Ja vasta sitten tyhjennykseen lähempänä rv 8.

Mulla on myös ollut kipuja ja nyt pientä vuotoakin. Nyt myös raskausoireet alkaneet vähentyä. Mulla siis jo lähes satavarma tuulimuna. :(

Toivottavasti sulle käy paremmin & tuulimunaepäilyt osoittautuvat vääriksi! Jaksamisia!

• allapäin

Minulla oli tuulimunaraskaus neljä viikkoa sitten. Testin tein oletettuna kuukautisten alkamispäivänä mut oli nega. Uuden testin tein viikon kuluttua ja näytti plussaa. Fiilikset oli korkealla, kauan odotettu raskaus kävi toteen. Takanapäin oli jo kaksi km joista toinen kaksosraskaus. Oireet oli samanlaiset kuin muissakin raskauksissa, paitsi et tässä oli maha ihan löysällä. Varasin ajan ultraan, päivää ennen ultraa alkoi niukka vuoto. Viikkoja olis ollut 6 mut mitään ei näkynyt, kohtu oli hieman suurentunut. Olin siinä toivossa että kaikki olis hyvin. Viikon päähän sain ajan äitipolille (epäily et viikkoja vähemmän kuin 6 ). Vuoto jatkui välillä runsaampana ja sit parina päivänä tuli muutama isompi verihyytymä ulos, siinä se sit oli. :´) Äitipolille mentyä, lääkäri ultrasi ja sanoi et keskenmeno on takanapäin ja sanoi olevan tuulimuna. Eli vuotoa kesti sen viikon eikä ollut ollenkaan niin runsasta kuin muissa km:ssä.

• alkuperäinen kirj.

Ei ollut tuulimuna. SIkiö löytyi sykkeineen :)

• blueboogie

Suuret onnittelut! Kiva että onnisti. :) Itse sain tänään lopullisen diagnoosin tuulimunasta. :/

• ap....
        blueboogie kirjoitti:

Suuret onnittelut! Kiva että onnisti. :) Itse sain tänään lopullisen diagnoosin tuulimunasta. :/

Kiitos. Sinulle halaus ja voimia!

• RV7

Ihanaa! :) Onnea alkup. kirjoittaja. Miten nyt pärjäilet? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      274
      2445
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1324
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1211
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1211
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1165
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1106
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      972
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      907
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      777
    Aihe