Tuulimunako? Apua.

..............

Tuulimunaraskaus?
Hei! Onko kellään kokemusta tuulimuraskaudesta? Mitkä olivat oireet?

Menin eilen illalla päivystykseen kovien kipujen ja vähäisen vuodon takia. Kohdunsuun todettiin olevan kiinni. Viikkoja tänään 5 3 vasta. No passittivat aamusta naistentautien puolelle ja siellä tehtiin ultra ja sikiö kaikua ei löytynyt ja lääkäri oli sitä mieltä, että on siinä ja siinä onko se normaalia ettei vielä näy mitään. Sanoi sitten, että epäilee sen olevan tuulimuna koska sikiötä ei näy missään. Missä vaiheessa teillä on sikiö näkynyt? Antoi perjantaille uuden ajan ja jos ei sitten näy niin käynnistävät tyhjennyksen, että sitten se on siinä :( Netistä lukiessani ymmärsin, että monilla näkynyt sikiö vasta viikoilla 7. Voiko lääkäri tehdä huolimattoman virheen ja keskeyttää vahingossa raskauden? Perjantaina siis viikkoja 6. Lääkäri myös sanoi, että veikkaa ennemmin tuulimunaa kuin normaaliraskautta. ruskuaispussin koko ym. olivat kai juuri ja juuri normaalit.

Itkettää ja harmittaa. Raskaus sai alkunsa hedelmöityshoidosta ja siksi ihmetyttää, että mihin se hyvä siirretty alkio oikein katosi? :( Luin, että tuulimua johtuisi huonosta munasolusta mussa tässä tapauksessahan ei ollut munasolua, kun oli jo alkio.

Kokemuksia kaipaillen.

7

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      minulla sikiö on näkynyt 5 viikoilla.
      Ultrassa olen ollut koska minulla on takana kohdun ulkoinen.

      Haleja, toivon mukaan kaikki on ok

    • blueboogie

      Heippa

      Sulla on vielä toivoa, sillä on noin aikaset viikot. Mielestäni kuulostaa aika oudolle, jos virallinen diagnoosi tuulimunasta ja tyhjennys tehtäisiin jo 6 0. On mahdollista, ettei vielä näy.

      Itselläni myös tuulimunaepäily. Ultrassa piti olla tasan rv 7, mutta sikiöpussi vastasi 6 4. Valitettavasti multa ei muuta löytynyt. Sikiöpussi ja haamuava ruskuaispussi vain. Vielä ei kuitenkaan varmaa diagnoosia tehty, vaan viikon päähän uusinta ultra, jolloin vähintään 7 4. Ja vasta sitten tyhjennykseen lähempänä rv 8.

      Mulla on myös ollut kipuja ja nyt pientä vuotoakin. Nyt myös raskausoireet alkaneet vähentyä. Mulla siis jo lähes satavarma tuulimuna. :(

      Toivottavasti sulle käy paremmin & tuulimunaepäilyt osoittautuvat vääriksi! Jaksamisia!

    • allapäin

      Minulla oli tuulimunaraskaus neljä viikkoa sitten. Testin tein oletettuna kuukautisten alkamispäivänä mut oli nega. Uuden testin tein viikon kuluttua ja näytti plussaa. Fiilikset oli korkealla, kauan odotettu raskaus kävi toteen. Takanapäin oli jo kaksi km joista toinen kaksosraskaus. Oireet oli samanlaiset kuin muissakin raskauksissa, paitsi et tässä oli maha ihan löysällä. Varasin ajan ultraan, päivää ennen ultraa alkoi niukka vuoto. Viikkoja olis ollut 6 mut mitään ei näkynyt, kohtu oli hieman suurentunut. Olin siinä toivossa että kaikki olis hyvin. Viikon päähän sain ajan äitipolille (epäily et viikkoja vähemmän kuin 6 ). Vuoto jatkui välillä runsaampana ja sit parina päivänä tuli muutama isompi verihyytymä ulos, siinä se sit oli. :´) Äitipolille mentyä, lääkäri ultrasi ja sanoi et keskenmeno on takanapäin ja sanoi olevan tuulimuna. Eli vuotoa kesti sen viikon eikä ollut ollenkaan niin runsasta kuin muissa km:ssä.

    • alkuperäinen kirj.

      Ei ollut tuulimuna. SIkiö löytyi sykkeineen :)

      • blueboogie

        Suuret onnittelut! Kiva että onnisti. :) Itse sain tänään lopullisen diagnoosin tuulimunasta. :/


      • ap....
        blueboogie kirjoitti:

        Suuret onnittelut! Kiva että onnisti. :) Itse sain tänään lopullisen diagnoosin tuulimunasta. :/

        Kiitos. Sinulle halaus ja voimia!


      • RV7

        Ihanaa! :) Onnea alkup. kirjoittaja. Miten nyt pärjäilet? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe