perushärkiä vai häiriintyneitä?

punanen vaate

haluaisin vähän selvyyttä, onko kyseessä härän perusluonne vai vakava persoonallisuushäiriö. vuosia olen tuntenut kaksi härkää, ja kuten täältä eräästä viestistä luin, eivät mitään ruudinkeksijöitä. lisäksi hyvin itsekkäitä ja itsekeskeisiä ihmisiä ovat, ilkeys yhdistettynä krooniseen tyhmyyteen ei ole mukavin yhdistelmä, mitä näistä ulkopuolisen silmissä ihanista ihmisistä löytyy.

itsekkyys:
-ei jousta aikataulustaan/suunnitelmistaan sitten minuutillakaan
-muiden suunnitelmat saavat kyllä joustaa, aina myöhässä
-"minä ansaitsen, mulle kuuluu se ja se, muahan ei kohdella noin" itse täysin kykenemättömiä antamaan mitään (velkoja, tunteita, hellyyttä, älyllistä haastetta) ja kohtelevat läheisiään kuin roskaa. tietysti tosi kilttejä ja ihania niille, kenestä hyötyvät

luotettavuus:
-on täysin vieras käsite
-lupaa vaikka tietää, ettei aio pitää lupaustaan (vuosien kokemuksella oppinut näkemään, milloin sitä luvataan hyvää hyvyyttään ja on pieni mahdollisuus sen lupauksen pitämisessä, milloin luvataan tehdäkseen toiselle pettymyksen)
-pettävät miehiään, ja siihen on aina olemassa hyvä syy
-pettävät kavereitaan (mitä sitä nyt jättäisi antamatta kaverin miehelle, jos mies haaviin kajoaa...)
-varastavat rahaa ja tavaroita (muilta tällaista rikollisuutta ei suvaita, vaikka hankitusta omaisuudesta ollaankin kateellisia)
-puhuvat seläntakana järkyttävän paljon paskaa
-valehtelevat päin naamaa (eri juttu uskooko kukaan...)

älykkyys:
-surkeita tekosyitä
-puhuvat jatkuvasti ristiin
-kouluosaaminen panostamisen tulosta, siinä missä muut pääsevät vähemmällä parempiin tuloksiin
-ei liiemmin lahjakkuutta millään saralla
-itseilmaisu lähes olematon (tosin toinen näistä kykenee siihen sellaisten ihmisten seurassa, jotka osaavat kommunikoida, toinen menee täysin lukkoon)
-ei perusteltuja mielipiteitä

kateus:
-vaatteet, ulkonäkö, raha, miehet, asunto, harrastukset, älykkyys, kaverit, mitä tehtiin viikonloppuna (siis kaikki, minkä päälle yleensä mitään ymmärtävät. etenkin paino ja naamavärkki)
-toinen näistä SUUTTUU kun kuulee jonkun esim. laihtuneen, menneen töihin, saaneen suhteensa kuntoon miehensä kanssa
-toinen saattaa herkällä hetkellä alkaa jopa itkeä
-kovia vähättelemään toisten onnistumisia ja onnea
-muut eivät hyvää (edellämainittuja) ansaitse tai vain kuvittelevat, että menee hyvin
-lapsina rikkoivat toisten leluja, myöhemmin tuhottu vaatteita
-eivätkä kykene peittämään sitä!

matkiminen:
-lapsena oli pakko olla samat kampaukset ja vaatteet (ihan ymmärrettävää ala-asteiässä)
-mutta vielä AIKUISENAKIN pitää olla hame, jos kaverilla on, hiukset kiharretaan kiireessä, jos huomataan, että kaverillakin on, samanlaiset meikit (lainataan toisen kajalia, poskipunaa, käsketään toista meikkaamaan itsensäkin samalla tavalla, jos ei itse onnistu)
-ostetaan samanlaisia vaatteita kuin kavereilla (siis kun kuvittelevat, että se mikä sopii toiselle, sopii myös itselle)
-puhetyyli
-eleet
-jos kaverilla on mies, mullakin pitää olla - jos kaverilla ei ole/on juuri eronnut, pitää munkin päästä omastani eroon

halveksunta:
-miehet, ulkonäkö, harrastukset, lahjakkuus (tietty, kun itse eivät sellaista omaa...), kaverit, perhe, toisen suru ja ilo, kiinnostuksen kohteet, syömistottumukset, asumismuoto... (lista on niin pitkä, etten sitä jaksa kokonaisuudessaan kirjoittaa)
-tiedän tämän johtuvan osin kateudesta (jos jonkin asian kokee itselleen mahdottomuutena saavuttaa, sitä halveksitaan) ja osin ymmärtämättömyydesta (miten joku on sellaisen äijän kanssa, miten se kestää perhettään, miten se kehtaa liikkua sellaisten tyyppien kanssa, miksei se laittaudu arkipäivinäkin...)
-suurimmilta osin tämä johtuu kuitenkin siitä, että pelkäävät itse menettävänsä jotain/tajuavat jo menettäneensä
-ilkeää naurua

piirteet ovat suurimmilta osin tämän toisen härän piirteitä, joukossa tietysti myös toisen. toinen on pomottava, alistava ja toinen se matelija, mielistelijä. täydellinen yhdistelmä toisilleen, narsisti ja peili. kovasti kerjäävät kehuja ja kehuvat toisiaan, muille lähinnä irvistelevät, vaikka saattaa olla, että seuraavan kerran kun nähdään, on päällä samantapainen paita tai hiukset laitettu samalla tavalla. tarvitsevat aina jonkun, ketä kopioida ja halveksua. elävät "kaikki mulle ja muiden kustannuksella" -asenteella, ja viime vuosina siitä on saanut kärsiä turhan moni ihminen. ja jatkossa tulee myös kärsimään.

tarkoitukseni ei siis todellakaan ole yleistää, uskon, että monet härät ovat ihan ok siinä missä muutkin, ja näitä häiriintyneitä piirteitä löytyy jokaisesta horoskoopista. älkää siis ottako henkilökohtaisesti, tahtoisin asiallisia vastauksia häriltä ja niiltä, jotka härkiä tuntevat. tää asia häiritsee, koska kyseessä on kaksi elämääni paljon vaikuttanutta ihmistä, ja ovat monella tapaa samanlaisia, mutta mitä vanhemmaksi tullaan, sitä enemmän persoonallisuus alkaa häiriköidä näiden kohdalla.

33

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22+22

      mulla härkänaisia ystävänä, esim. varastaminen ja toisen kustannuksella eläminen oudolta kuulostaa.
      älä yleistä jos on joku mistä sinä et pidä härkä n/ m histä.
      mulle hyviä ystäviä, aivan omana itsenään luonnollisia.
      sinä olet katkera ja kade, sulta puuttuu sitä mitä heillä on!

    • herran jestas

      alkuperäiskirjoittajan kanssa, listasta löytyy paljon niitä mitä olen myös huomannut härissä.
      Oinas on vissii itse niin härän pauloissa ettei vielä huomaa näitä, muuten mistä pitäis olla katkera ja kade härille, mitä heillä on sellaista jota meillä muilla ei ole, kerro ihmeessä meille muillekkin.??????????

    • huh,huh

      tuohan on ihan järkyttävä lista? sano edes yksi hyväpuoli ,vain onko sitä härässä ?

      • kaksonen N

        varmasti listannut mukaan omatkin paheensa, tai tuntee itsensä noin hyvin!
        Aloittaja ei ole ehtinyt elää omaa elämäänsä, seurannut vain toisia kateellisena.
        Kannattaa kuitata viihteenä!
        Epäselvä ei viestistä saanut johdonmukaista selvää, ikäänkuin kova pettymys tai mielenhäiriö.

        Siis hä oliko aloittaja täydellinen! heh heh kaikkea muuta...


      • ap
        kaksonen N kirjoitti:

        varmasti listannut mukaan omatkin paheensa, tai tuntee itsensä noin hyvin!
        Aloittaja ei ole ehtinyt elää omaa elämäänsä, seurannut vain toisia kateellisena.
        Kannattaa kuitata viihteenä!
        Epäselvä ei viestistä saanut johdonmukaista selvää, ikäänkuin kova pettymys tai mielenhäiriö.

        Siis hä oliko aloittaja täydellinen! heh heh kaikkea muuta...

        on joo omiakin paheita. olen varastanut, pettänyt, valehdellut, ollut kateellinen joskus yläasteiässä. omaa elämää olen elänyt sen jälkeen vuosia, mutta valitettavasti siihen elämään on mahtunut tuollaisia häiriintyneitäkin.

        "Epäselvä ei viestistä saanut johdonmukaista selvää"

        ? oliko sulla oikeesti jotain JOHDONMUKAISTA SELVÄÄ sanottavaa?

        ja niinkuin sanoin, tarkoitukseni ei ole yleistää. hyvää voin sanoa häristä sen, että olivat ystäviäni vuosikaudet ja ihan hauskaa ja maanläheistä seuraa. mutta rajansa kaikella, ei sitä jatkuvaa kateutta ja epäluotettavuutta kukaan jaksa, ja sattumalta olen näiden ihmisten pitkäaikaisin kaveri, muilta on mennyt hermot aikoja sitten. tiedän yhden ihan kivan härän, joka ei kateudessaan ja huomiohakuisuudessaan ryve.


      • ap
        kaksonen N kirjoitti:

        varmasti listannut mukaan omatkin paheensa, tai tuntee itsensä noin hyvin!
        Aloittaja ei ole ehtinyt elää omaa elämäänsä, seurannut vain toisia kateellisena.
        Kannattaa kuitata viihteenä!
        Epäselvä ei viestistä saanut johdonmukaista selvää, ikäänkuin kova pettymys tai mielenhäiriö.

        Siis hä oliko aloittaja täydellinen! heh heh kaikkea muuta...

        ja vielä sen verran, että koska et ole härkä, sun on täysin turha ottaa tätä noin henkilökohtaisesti. sanoin jo, että kaikista horoskoopeista löytyy samantapaisia piirteitä, ja varmaan jos kyseessä olisi joku horoskooppimerkki, mistä sulla itselläsi on vastaavanlaisia paskamaisia kokemuksia, ei viestissäni olisi sinulle mitään epäselvää. sun kokemuksesi häristä on eri, sama se mulle, haluasinkin selvittää, onko kyseessä perushärkä vai jokin häiriökäytös.


      • että silleen
        kaksonen N kirjoitti:

        varmasti listannut mukaan omatkin paheensa, tai tuntee itsensä noin hyvin!
        Aloittaja ei ole ehtinyt elää omaa elämäänsä, seurannut vain toisia kateellisena.
        Kannattaa kuitata viihteenä!
        Epäselvä ei viestistä saanut johdonmukaista selvää, ikäänkuin kova pettymys tai mielenhäiriö.

        Siis hä oliko aloittaja täydellinen! heh heh kaikkea muuta...

        taitaa olla luetun ymmärtämisen vaikeuksia, kyllä tuo teksti on ihan luettavaa ja ymmärrettävää, joten mene itseesi ja jos härän arvostelu otta noin koville niin eihän tänne ole pakko vaivautua näitä lukemaan. kaikki mitä itse luin listasta olen huomannut härässä joten ap ei liene ainoa joka allekirjoittaa nuo.


    • tee analyysi

      Et jaksanut kirjoittaa kaikkea, analyysi jäi kesken jäämme odottamaan lisää " vikoja "
      Kirjoita joka päivä uusi " katkeruus novelli " jaksottele työpäiviksi.
      Minkä alan lääkäri olet, kun määrittelet sairaudet " ystävistäsi ".

      Eikö sinulla ole muita ystäviä?
      Oletko sinä itse aivan täydellinen?
      Puuttuuko sinulta taito sietää ja suvaita ihmisiä sellaisena kun he ovat?

      Miksi et ole mennyt " parempien " ystäviesi luokse ei ketään pakoteta ystäviin joista ei pidä!
      Ystävistäni on jokaisella huono päivä jolloin kaikki tuntuu pahalta, pitää saada purkaa pahaa oloaan.
      Itselläni on myös kriittisiä päiviä jolloin toivoisi että ystävät ei saisi turhaan kärsiä.

      Minulla on työssäni ylin esimiesnainen härkä, pidämme hänestä on ystävällinen vaikka on paljon vastuuta.

      Meillä kaikilla on huonot ja hyvät puolet, tarkoitan horoskooppimerkkien edustajia.
      Pyydä heitä että kommentoisivat täällä palstalla sinun " hyvät " ja huonot puolet.
      Kauris ystäväni tuossa vierellä sanoi vähän on poskipunat ja " persoonallisuushäiriöt hakusessa "

      Ole ylpeä siitä että kopioivat sinun ulkoisen olemuksen esim. kampaukset ja vaatetuksen.
      Sinähän olet status jota he " ihailevat "...

      • ap

        aika asiallista tekstiä kirjoitat ja osaat antaa itsestäsi kuvan, että olet fiksu ja kaikkisuvaitseva ihminen. hyvä niin, varmaan lottovoitto päästä kaltaisesi ystäväksi.

        mitään et kuitenkaan tunnu tajuavan. sanoinko, että KAIKKI HÄRÄT (mukaanlukien tämä sinun ystävällinen esimiesnaisesi) ovat sellaisia kuin viestissäni kirjoitin? sanoinko, että vain häristä löytyy ilkeitä, kateellisia ja tyhmiä ihmisiä? sanoinko, etten suvaitse ihmisiä sellaisina kuin he ovat? mielestäni suvaitsemattomuus on samaa kuin halveksuminen (sun mielestä varmaan sitä, että yhtyy mukaan haukkumaan perhettään, kun muut sitä tekevät), ja on piirteitä, jotka ärsyttävät ihmisissä, mutta ymmärrän sen johtuvan siitä mitä ihmiset ovat elämänsä aikana kokeneet tai olleet kokematta. en usko, että kukaan on ääliö syntyessään, sellaiseksi kasvetaan, mutta jokaisella on vapaus muuttua, suuntaan tai toiseen.

        "Miksi et ole mennyt " parempien " ystäviesi luokse ei ketään pakoteta ystäviin joista ei pidä!"

        en nyt tiedä tarkoitatko parempaa vai "vähemmän parempaa", kun toi sun lause vaikuttaa muutenkin aika hätiköiden kirjoitetulta välimerkkien puuttumisen takia. iästäs en tiedä enkä ole kovin kiinnostunut, tuskin ihan ala-asteellakaan olet, mutta kyllä ne pilkut (se merkki siinä M-kirjaimen ja pisteen välissä, toiseksi alimmalla rivillä) tekisi sun tekstistäs uskottavan. kuulostaa kysymykseltä, joten huutomerkin paikalle olisi käynyt ?-merkki. saatat löytää, jos oikein etsit. enkä ole mennyt näihinkään ystäviin.

        on hyvä, että jotkut ihmiset jaksaa kuunnella jatkuvaa negatiivista kommenttia vaatteistaan, miehestään, työstään ja perheestään, kaikki eivät vain jaksa tajuta, mikä on mennyt ihmisessä vikaan kun katsoo oikeudekseen laukoa asioista, jotka eivät heidän omaan elämäänsä mitenkään vaikuta. hyvä, jos sinä olet sellainen. hyvä, jos sinä et aiheuta mielipahaa kriittisillä päivilläsi ystävillesi - en minäkään.

        et tunne minua etkä näitä ihmisiä, eikä se ole tarkoituksenikaan. haukkuja tiesin saavani, joten sanoinkin, etten yleistä, ja jos unohtui: ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti! en ala kyseenalaistamaan "hyvyyttäsi" ja huonouttasi, en ystäväpiirisi laajuutta enkä täydellisyyttäsi (moni asia viestissäsi kertoo, että olet hyvä just sellaisena kuin olet, etkä paremmasta mitään tiedä), enkä halua kuulla niistä mitään lisää. olisi hyvä, jos aikasi antaa periksi ja menisit vaikka kirjoituskurssille, ei uusien kykyjen etsiminen koskaan pahasta ole. tiedä sitten, oletko kriittisesti sen vai jonkin muun taidon tarpeessa.

        "Vika kirjailija"

        "" katkeruus novelli ""

        "Kauris ystäväni tuossa vierellä sanoi vähän on poskipunat ja " persoonallisuushäiriöt hakusessa ""

        aloita noista. se kirjoittamisen ja hyvien tapojen opettelu.


      • kAttIA kAnS
        ap kirjoitti:

        aika asiallista tekstiä kirjoitat ja osaat antaa itsestäsi kuvan, että olet fiksu ja kaikkisuvaitseva ihminen. hyvä niin, varmaan lottovoitto päästä kaltaisesi ystäväksi.

        mitään et kuitenkaan tunnu tajuavan. sanoinko, että KAIKKI HÄRÄT (mukaanlukien tämä sinun ystävällinen esimiesnaisesi) ovat sellaisia kuin viestissäni kirjoitin? sanoinko, että vain häristä löytyy ilkeitä, kateellisia ja tyhmiä ihmisiä? sanoinko, etten suvaitse ihmisiä sellaisina kuin he ovat? mielestäni suvaitsemattomuus on samaa kuin halveksuminen (sun mielestä varmaan sitä, että yhtyy mukaan haukkumaan perhettään, kun muut sitä tekevät), ja on piirteitä, jotka ärsyttävät ihmisissä, mutta ymmärrän sen johtuvan siitä mitä ihmiset ovat elämänsä aikana kokeneet tai olleet kokematta. en usko, että kukaan on ääliö syntyessään, sellaiseksi kasvetaan, mutta jokaisella on vapaus muuttua, suuntaan tai toiseen.

        "Miksi et ole mennyt " parempien " ystäviesi luokse ei ketään pakoteta ystäviin joista ei pidä!"

        en nyt tiedä tarkoitatko parempaa vai "vähemmän parempaa", kun toi sun lause vaikuttaa muutenkin aika hätiköiden kirjoitetulta välimerkkien puuttumisen takia. iästäs en tiedä enkä ole kovin kiinnostunut, tuskin ihan ala-asteellakaan olet, mutta kyllä ne pilkut (se merkki siinä M-kirjaimen ja pisteen välissä, toiseksi alimmalla rivillä) tekisi sun tekstistäs uskottavan. kuulostaa kysymykseltä, joten huutomerkin paikalle olisi käynyt ?-merkki. saatat löytää, jos oikein etsit. enkä ole mennyt näihinkään ystäviin.

        on hyvä, että jotkut ihmiset jaksaa kuunnella jatkuvaa negatiivista kommenttia vaatteistaan, miehestään, työstään ja perheestään, kaikki eivät vain jaksa tajuta, mikä on mennyt ihmisessä vikaan kun katsoo oikeudekseen laukoa asioista, jotka eivät heidän omaan elämäänsä mitenkään vaikuta. hyvä, jos sinä olet sellainen. hyvä, jos sinä et aiheuta mielipahaa kriittisillä päivilläsi ystävillesi - en minäkään.

        et tunne minua etkä näitä ihmisiä, eikä se ole tarkoituksenikaan. haukkuja tiesin saavani, joten sanoinkin, etten yleistä, ja jos unohtui: ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti! en ala kyseenalaistamaan "hyvyyttäsi" ja huonouttasi, en ystäväpiirisi laajuutta enkä täydellisyyttäsi (moni asia viestissäsi kertoo, että olet hyvä just sellaisena kuin olet, etkä paremmasta mitään tiedä), enkä halua kuulla niistä mitään lisää. olisi hyvä, jos aikasi antaa periksi ja menisit vaikka kirjoituskurssille, ei uusien kykyjen etsiminen koskaan pahasta ole. tiedä sitten, oletko kriittisesti sen vai jonkin muun taidon tarpeessa.

        "Vika kirjailija"

        "" katkeruus novelli ""

        "Kauris ystäväni tuossa vierellä sanoi vähän on poskipunat ja " persoonallisuushäiriöt hakusessa ""

        aloita noista. se kirjoittamisen ja hyvien tapojen opettelu.

        TÄH täh! ? vArSiNaInEN pIlKuNvIIlAAjA.
        tässä sulle ,,,,, ! ! ! ! ? ? ? ? ......../: /: (:) LAITA paikoilleen????!!!!
        - * % & ½ = D: d ))))))):


    • Neitsyt-eukko

      No johan on kokoelma vittumaisuuksia..!

      Olen itse Neitsyt-nainen ; viidestä hyvästä kaveristani on kolme Härkiä lisäksi Elämäni Mies on Härkä, joten jonkin verran tässä on heistä "haivaintomateriaalia" kertynyt, kun olen heidät tuntenut 15-20 vuotta.
      Kaikissa näissä neljässä Härässä on paljon samaa, mutta jonkin verran erilaistakin. Eivät päästä helposti lähelleen - no, häviävät kyllä meikäläiselle epäluuloisuudessa 5-0 - mutta kun ystävyys on solmittu, lojaalimpaa ja toista huomioivampaa kaveria on vaikea löytää. No, käydäänpä nuo listaamasi asiat läpi omien kokemusteni perusteella...

      Itsekyys
      - Yksi kavereistani on hyvin täsmällinen ja odottaa sitä toisiltakin (aivan kuten minä), muut suurpiirteisempiä, mutta eivät odota toisiltakaan sitä.
      - Tykkäävät ilahduttaa toisia yllättäen ja pyyteettömästi - eivätkä odota jotain takaisin koura pitkällä.

      Luotettavuus
      - Yksikään näistä ei ole pettänyt luottamustani, puhunut minusta selän takana paskaa tms. Tiedän, että ovat armottomia epäluotettaville selkään puukottajille: toista kertaa ei tule, se loppui siihen.

      Älykkyys
      - Jos tätä mitataan ns pärjäämisellä, kaverini ovat pärjänneet esim työurallaan keskimääräistä paremmin. Eivät koulussa mitään huippuoppilaita, mutta alansa löydettyään vakuuttavia ammattilaisia.
      - Verbaalisesti kolme näistä neljästä hyvin lahjakkaita, neljäs ujohko vielä aikuisenakin - mutta heittelee teräviä huomioitaan elämän eri alueilta. Mieheni on varsinainen sanan säilän käyttäjä: nokkela seuramies ja toisaalta hyvin vakuuttava puhuja esim työasioissa.

      Kateus
      - Tuntematon piirre näissä kaikissa tuntemissani Härissä.

      Matkiminen
      - Jokainen taaplaa omalla tyylillään, on kyse sitten elämästä yleensä tai vaatteista, meikeistä ym. Nuorempanakin oman tiensä kulkijoita, mitä pukeutumiseen tulee.

      Halveksunta
      - Halveksivat ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa vastuuta omista teoistaan, vaan laittavat kaiken = omat epäonnistumisensa ja "onnettomuutensa" toisten piikkiin.

      Muuta...
      Toisin ajoin järkyttävän itsepäisiä ja ehdottomia, mutta eivät epäoikeudenmukaisia. Vaikka ovat voimakastahtoisia, ymmärtävät kuitenkin, etteivät kaikki ole samanlaisia eikä toisia pidä tästä syystä "jyrätä".
      Kun "minä tiedän tämän parhaiten ja olen oikeassa"-kohtauksen tullessa osaa tahdikkaasti kääntää Härkä-ihmisen huomion johonkin muuhun ja palaa vasta myöhemmin uudelleen asiaan, voi yllätyksekseen huomata Härän sulatelleen asiaa ja jopa tekevän myönnytyksiä... :-)) Pirun pitkää pinnaa vaativat toisinaan, mutta kyllähän sitä haasteita pitää olla ;-)

      • ap

        ja vaikka kaverisi ja miehesi vaikuttaa erilaisilta kuin omat "kaverini", on heissäkin varmaan paljon härän piirteitä. ja tarkoitan tässä nyt sitä, etten todellakaan väittänyt, että oma kokemukseni häristä olisi se ainoa oikea, eikä heistä mitään hyvää löytyisi. tietysti löytyy.

        ihan turhaan olette vetäneet herneet nenään, en tarkoittanut, että kaikki härät (sinäkin, joka tästä kovasti loukkaannut) olisivat samanlaisia. sama kuin väittäisi kaikkien kaksosten (siis ei horoskoopin) olevan täysin toistensa peilikuvia, mikä harvemmassa tapauksessa on totta. ja heillä vielä on sama kasvatus ja lapsuuden kokemukset, mitkä tuskin ovat samoja minun tuntemillani ja teidän tuntemillanne/teillä itsellänne. pointtini ei ollut HÄRKÄ = AUTOMAATTISESTI TÄYSI KUSIPÄÄ, ja sen varmaan jokainen on tajunnut. luultavasti se sattuu pahiten silloin, kun löytää itsestään enemmän tai vähemmän samanlaisia piirteitä, mutta eipä mustakaan tullut yhtään parempaa ihmistä, kun tänne vuodatin paskamaista oloani - ja toivottavasti se paskasaavin kaataminen muiden niskaan kenenkään oloa parantaa.


      • 1+11

        ääliöhän se härkä onkin.


    • härrrkänainen

      Onko joku härkä lempannut sinut vai vienyt sinulta seurustelukumppanin vai onko pikku rassulle tapahtunut molemmat? Hirveän katkeraa tekstiä kyllä, hae apua ongelmiisi aloittaja.

    • ei härkä

      herkkää porukkaa, ei saisi arvostella ja kaikki melkein puolustaa tuntematonta ihmistä joka on tehnyt ap:lle halpamaisesti ja toinen purkaa tuntojaan,mitä se kertoo härän luontesta, ei ota toisia huomioon vaan on itse aina oikeassa, lukekaapa kaikki härän puolustajat oma tekstinne ja menkää itseenne, en sano etteikö toisessakin olisi vikaa, miettikää.

      • ohikulkuri

        eihän tässä kukaan tuntemattomia = aloittajan tuntemia Härkiä puolusta..???
        Itse voisin lykätä katkeran tilityksen tyyliin "kaikki Kauriit ovat sieltä ja syvältä" tai "Jousimiehiä veemäisempiä jaarittelijoita ei olekaan" - mutta en sitä tee, koska jos tuntee yhden, kaksi tai kolme ko merkin edustajaa ei tarkoita, että tuntee KAIKKI!
        Ikävää, että aloittajalla on huonoja kokemuksia - mutta ei ole yhden syy, jos kaksi "risaa", sanoi mummovainaanikin.


      • että silleen
        ohikulkuri kirjoitti:

        eihän tässä kukaan tuntemattomia = aloittajan tuntemia Härkiä puolusta..???
        Itse voisin lykätä katkeran tilityksen tyyliin "kaikki Kauriit ovat sieltä ja syvältä" tai "Jousimiehiä veemäisempiä jaarittelijoita ei olekaan" - mutta en sitä tee, koska jos tuntee yhden, kaksi tai kolme ko merkin edustajaa ei tarkoita, että tuntee KAIKKI!
        Ikävää, että aloittajalla on huonoja kokemuksia - mutta ei ole yhden syy, jos kaksi "risaa", sanoi mummovainaanikin.

        lukutaito tallella niin useampi löytyy, itsekin tunnen 8 härkämiestä ja voisin sanoa että samaan nippuun vaan ap:n kanssa, en ole onneksi heidän kanssaann enää niin paljon tekemisissä koska, olen saanut tarpeekseni heidän valehteluistaan ja mitä siihen lojaalisuuteen ja uskollisuuteen tulee niin näistäkin häristä 5 eronnut ja loppujen liitto niin ja näin, liitot loppuneet aviomiesten petturuuteen.


      • kalat mies
        että silleen kirjoitti:

        lukutaito tallella niin useampi löytyy, itsekin tunnen 8 härkämiestä ja voisin sanoa että samaan nippuun vaan ap:n kanssa, en ole onneksi heidän kanssaann enää niin paljon tekemisissä koska, olen saanut tarpeekseni heidän valehteluistaan ja mitä siihen lojaalisuuteen ja uskollisuuteen tulee niin näistäkin häristä 5 eronnut ja loppujen liitto niin ja näin, liitot loppuneet aviomiesten petturuuteen.

        tunnet 8 härkämiestä.
        viidelle tullut ero, mitä ne loput miehet olivat kun ovat loppuneet aviomiesten petturuuteen?


      • että silleen
        kalat mies kirjoitti:

        tunnet 8 härkämiestä.
        viidelle tullut ero, mitä ne loput miehet olivat kun ovat loppuneet aviomiesten petturuuteen?

        niin sanotussa löysässä on ja off liitossa.


    • minäjeejeejeee

      persoonallisuushäiriö

    • -taurus-

      Olipas katkeraa tekstiä ja paljon! Ikävää että tuntemasi härät ovat tuollaisia. Kysyit muiden mielipiteitä, itse olen härkänainen ja tunnustan olevani itsepäinen, enkä helposti tunnusta jos olen väärässä ;) (riippuu tosin asiasta), en kyllä tosiaankaan saa aina tahtoani läpi ellei asia ole todella tärkeä ja merkityksellinen, sillä mieluummin haluan pitää välini läheisiini - se on tärkeämpää. Vanhempieni mukaan olen diplomaatti luonteeltaan, ollut jo pienestä pitäen - jos kaksi ystävääni saivat riidan aikaan jossain leikissä sain riidan poikki sillä että itse lupauduin tekemään jonkun ikävän asian, kaikki olivat siten tyytyväisiä ja leikki jatkui. Suutahdan helposti mutta toisissa tilanteissa pinna kyllä venyy äärimmilleenkin, sitten kyllä pato räjähtää aika hurjana myöhemmin jossain vaiheessa jos asia/tilanne ei korjaannu. En ole tosiaankaan kateellinen, olen onnellinen toisten puolesta jos jollakin menee hyvin! En halua pyytää apua - muuta kuin aivan viime hädässä ja ne kerrat on harvassa, yritän hoitaa asiani aina itse. Pakko myöntää että itsekäskin olen, mutta en liioitellusti. Kyllä vähän puoliaan pitää pitää. Olen pienestä asti ollut altavastaaja luonteeltani, hiljainen ressukka, vasta vanhemmiten olen oppinut sosiaalisemmaksi sekä pitämään puoliani. Koulumenestys ei keskiarvoltaan ollut huippuluokkaa, mutta tarpeeksi hyvä että olen nykyään hyvässä ammatissa. Ne aineet missä olin 9:n arvoinen oppilas oli tasan kolme...Materialisti olin ennen (vaatteita ja kodin sisustuskrääsää tuli hankittua tämän tästä), perheen perustamisen myötä ei kuitenkaan kaupoissa ravaaminen kiinnosta enää pätkääkään. En ole ollut koskaan ollut puolisolleni uskoton.
      Härkäihmisissä varmasti paljon samoja piirteitä löytyy, mutta ei tosiaankaan saa yleistää härkiä. Luonteeseen vaikuttavat kuitenkin myös kasvatus ja yleensä elinympäristö, elämänkokemukset. Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan että kaikki härät ovat läpikotaisin pahoja ihmisiä joissa ei ole mitään hyvää. Mikä muuten aloittaja olet itse tähtimerkiltäsi?

      • ap

        ihan samaa mieltä olen, että kasvatus ja kokemukset vaikuttavat luonteeseen, ja tuskin kovinkaan moni täyttää horoskooppinsa "kriteerit" niin, että voi sanoa sen ja sen olevan täysin jousimies yms. olen pahoillani, jos tekstini kuulostaa siltä kuin leimaisin kaikki härät näiden tuntemieni kaltaisiksi, se ei ole tarkoitukseni. paljon heissä on härkien piirteitä, mutta sellaisiakin mitkä ei ehkä härkiin sovi, ja samoja ei-niin-mukavia piirteitä löytyy ihan kaikista horoskoopista riippumatta.


    • Nhjk

      Härät ehkä omahyväsin merkki koskaan. Kokemukseni mukaan härät ovat hyvin jäykkiä jotka eivät omista lähtökohdistaan tingi sitten missään tapauksessa vaikka asialle olisi älyllinen selitys.

      • astrologiaa.

        Oletko tuntenut Neitsyt ihmisiä?
        Nousu Jousimiehiä?
        Venus Skorpionissa ihmisiä?


      • Missään
        astrologiaa. kirjoitti:

        Oletko tuntenut Neitsyt ihmisiä?
        Nousu Jousimiehiä?
        Venus Skorpionissa ihmisiä?

        Nimessä tuo viesti ei liittynyt nousumerkkeihin tai mihinkään muuhun sen syvällisemmin.
        Ei passaa yleistää. That's it.


      • häräkä

        Ei tietenkään tingi. Koska "omat lähtökohdat" on muodostettu hyvin hitaasti ja huolellisesti harkiten. Parempi pitää kiinni siitä, koska se on harkittua faktaa. - nämä "lähtökohdat".

        Henkilökohtaisesti inhoan ihmisiä jotka muuttavat "lähtökohtiaan", ja ovat nopeita ja häilyviä kuten kaksos-tuuliviirit.


      • Kylläkään
        häräkä kirjoitti:

        Ei tietenkään tingi. Koska "omat lähtökohdat" on muodostettu hyvin hitaasti ja huolellisesti harkiten. Parempi pitää kiinni siitä, koska se on harkittua faktaa. - nämä "lähtökohdat".

        Henkilökohtaisesti inhoan ihmisiä jotka muuttavat "lähtökohtiaan", ja ovat nopeita ja häilyviä kuten kaksos-tuuliviirit.

        Ihan tuota tarkoittanut. Se että on omat lähtökohdat voi silti ymmärtää toista eikä nähdä vaan oman itsensä ja napansa.


    • häräkä

      Vain nainen voi olla noin tyhmä että luulee, että 1/12 ihmiskunnasta olisi tuollaisia. Hölmöydessäkin luulisi olevan jotkut rajat. Mutta onko?

      • voi olla

        niin tyhmä, että vaikka vaivautuu kommentoimaan, ei viitsi lukea edes keskustelun otsikkoa - niinkö? :D Jos keskustelun tarkoitus olisi leimata kaikki härät itsekkäiksi kusipäiksi (löytyy ihan joka merkistä sukupuoleen katsomatta), olisi se 1/12 osaa ihmiskunnasta pienempi paha kuin tuo oma yleistyksesi noin 1/2.


      • lista ;)
        voi olla kirjoitti:

        niin tyhmä, että vaikka vaivautuu kommentoimaan, ei viitsi lukea edes keskustelun otsikkoa - niinkö? :D Jos keskustelun tarkoitus olisi leimata kaikki härät itsekkäiksi kusipäiksi (löytyy ihan joka merkistä sukupuoleen katsomatta), olisi se 1/12 osaa ihmiskunnasta pienempi paha kuin tuo oma yleistyksesi noin 1/2.

        HÄRISTÄ! Just tollasia. Aina valehtelevat oman etunsa mukaan, käyttävät toisia hyväksi, salakavalia, lista loputon, oma etu aina päälimmäisenä. Olin suhteessa härkään 4 ja puol vuotta. Suhde kaatui kun lopulta tajusin mikä hullu tää härkä on. Hyvä ettei mennyt oma henki siinä sivussa. Ihan oikeesti.
        Tunnen myös monta muuta härkää ja kaikki samanlaisa. Niitä on ihan vika härnätä "punaisella vaateella" kun ne on niin tyhmiä ;) ;)


      • juha822222
        lista ;) kirjoitti:

        HÄRISTÄ! Just tollasia. Aina valehtelevat oman etunsa mukaan, käyttävät toisia hyväksi, salakavalia, lista loputon, oma etu aina päälimmäisenä. Olin suhteessa härkään 4 ja puol vuotta. Suhde kaatui kun lopulta tajusin mikä hullu tää härkä on. Hyvä ettei mennyt oma henki siinä sivussa. Ihan oikeesti.
        Tunnen myös monta muuta härkää ja kaikki samanlaisa. Niitä on ihan vika härnätä "punaisella vaateella" kun ne on niin tyhmiä ;) ;)

        huonon kuvan Häristä.
        Näin se menee tuo yleistäminen.
        Itsekin olen Härkä mutta tuollainen tyyppi en ainakaan ole mitä kerroit noista Häristä. 0: öhh


      • juha82222
        juha822222 kirjoitti:

        huonon kuvan Häristä.
        Näin se menee tuo yleistäminen.
        Itsekin olen Härkä mutta tuollainen tyyppi en ainakaan ole mitä kerroit noista Häristä. 0: öhh

        niin siinä mä ajattelen itseäni koska se on terveyteni kannalta tärkeintä.
        Kyse on työelämästä.
        En ole omasta mielestäni työkykyinen ja yritän päästä työkyvyttömyyseläkkeelle,
        sitä asiaa mä ajan kovasti, päämäärätietoisesti eteenpäin.
        En itsekkäästi valehtemalla.

        Joskus pitää olla tietyissä asioissa vähän itsekäs kuten tämä esimerkkini mikä ei ole huonoa itsekkyyttä.


    • neirée85

      nyt taitaa pikkasen olla katkeruutta tekstissä, vai onko provo? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe