ystävät_karkaavat

unohdettu?

Ennen lastani, elämä pyöri työn, kuntoilun ja miehen kanssa olemisen merkeissä sekä ystävien. Ystävät pitivät yhteyttä, ja lähettelivät hyvän joulun toivotuksia. Naimisissa ollessa ja äitinä, ystäviä ei kauheasti ole. Olo tuntuu välillä aika "yksinäiseltä" vaikka onhan lähelläni mieheni ja perheeni. Kaipaan kuitenkin joskus ystäviänikin. Olen yrittänyt pitää heihin yhteyttä mutta he eivät tunnu innokkailta pitämään minuun yhteyttä. Hyvän joulun tai juhannuksenkaan toivotuksia ei enää juuri tule. Tuntuu että ihan kuin minut olisi unohdettu. Minullakaan ei ole enää mitään haluja pitää heihin yhteyttä, koska aina laittaessani heille esim. tekstarin tunnen vastaanoton vähän kylmäksi...Oletteko te muut äidit huomanneet samaa kun teistä on tullu äitejä ja olette saaneet oman perheen?

4

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfhhjy

      Juu olen huomannut ihan saman asian. Ja lisäksi ei tule enää keskellä yötä humalasoittoja, että "missä oot?" eikä kukaan enää pyydä viihteelle.. Oon joskus esim. facebookissa laittanut profiiliin tekstin, että kuka lähtis seuraksi silloin ja silloin keikalle ym. niin kukaan ei ole halukas!?
      En ymmärrä mistä johtuu, sillä en puhu edes paljoa lapsestani, koska tiedän, ettei ketään kiinnosta. Luulisi, että ihminen, joka pelkästään puhuu omista lapsistaan tai miehestään karkottaisi kaikki ympäriltään.

    • dolby

      Juuri 'etsin ystävää'-palstoja kolunneena tunnen itseni epätoivoiseksi.
      Kaikki ystävyyssuhteeni ovat kuihtuneet viestiin silloin tällöin, ehkä kahvitteluun kolmen kuukauden välein.
      Vaikka olenkin äiti, toivoisin olevani vielä osa ystäväpiiriäni, yhä edelleenkin jaksan olla huumorintajuinen ja osaan pitää hauskaa.
      Mutta ei. Kotona istun, vieläpä vieraalla paikkakunnalla, missä ei muutenkaan ole helppoa verkostoitua.
      Olen pian 21-vuotias nainen, ja tunnen itseni paljon vanhemmaksi. Tällä hetkellä.
      Kaksi vuotta sitten olin vielä ammattikoulussa ja hyvinkin vilkas nuori, nyt minusta on tullut syrjäänvetäytyvä pienen lapsen äiti.
      Lapseni ei ainakaan minua jätä.

      • kristina888

        dolby, laittasitko jonku osotteen niin voitas puhella :)?
        Mul on ihan sama tilanne. Oon muutanu uudelle paikkakunnalle, eikä muutenkaan ole oikeen ystäviä.. Monet lakannu pitämästä yhteyttä.. Oon myös 21-vuotias ja 2,5 vuotiaan äiti.


    • tiia.tolonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe