Pääkirjaston Uutuksia-hyllyssä pisti silmääni räikeän keltainen kirja, "Yksinäisten yhteiskunta". Selasin hieman kirjaa ja hätkähdin... Siellähän on useita minunkin kirjoituksia, tai vain muutaman rivin lainauksia. Vaikka yksinäisyys on surullista, onpahan hauskaa kun ajatukseni ovat kelvanneet tällaiseen kirjaan. Sinne on kerätty yksinäisten ajatuksia mm. keskustelupalstoilta. Tekijä sanoo kirjan soveltuvan mm. oppikirjaksi ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin. :DDDD. Tulevat asiantuntijat saattavat lukea höpinöitäni nyt myös tenttiä varten :D. Enpähän olisi osannut aavistaa tällaista "julkisuutta, että hyvinvointisosiologian professorikin käyttää kirjoituksiani tällaisen teoksen tekemiseen". Olisi voinut kuitenkin jättää mainitsematta mm. "lääkepössiksen" :D.
On kyllä nyt niin hauska mieli, että lähden illaksi ulkoilemaan :D. Lainasin tuon kirjan ja paneudun siihen myöhemmin tarkemmin. Yksinäisyys on surullista ja kuten kirjassa kerrotaan, se on hyvinvointia vakavasti haittaava ilmiö.
Meistä on tehty K I R J A :)
15
1221
Vastaukset
- (¤_¤)
helsingissä sijaitsevaa pääkirjastoa? Mukava uutinen joka tapauksessa :)
- Yleinen vuodattaja
Varmasti sieltäkin löytyy, mutta asun toisessa merkittävässä yliopistokaupungissa.
- - sh
Oliko tämäkin päivä nähtävä.
(hih)- kalichakra
aika siistiä. Varmaan aika samantyylistä kamaa kuin nuo mies-asiakirjat joita viimevuosina julkaistu. Pitääpä kattoa löytyykö tämän kaupungin kirjastosta.
Olen ollut sitä mieltä, että yleensä aina joku hyötyy jollakin tavoin toisesta ihmisestä. Olipa kyse mistä elämäntilanteesta tahansa. Nyt tämä on sitten yksinäistenkin osalta todistettu.
Miltähän ajalta nuo yksinäisten tarinat ovat?
Oletettavasti ei siellä varmaankaan meitsi ole päässyt/joutunut (ihan miten vaan) kirjan sivuille, vaikka omaan erilaisen taustan, kuin moni muu, mistä osaltaan sitten tuo yksinäisyyteeni kumpuaakin?
En kyllä ole kovin usen tuonut sitä julkikaan.
Hyvä huomio sulta toi, pitääpä ettiä teos paikallisesta kirjastosta..- Yleinen vuodattaja
En pane pahakseni ollenkaan, että professori on käyttänyt minunkin tekstejäni teoksen tekemiseen. Kirjoituksiani oli yllättävän paljonkin ja kannattaa tsekata, tunnistaako sieltä ketään muu omiansa. Osa teksteistäni oli vuodelta 2008. Kaikkia en ole selvittänyt.
Vaikka kyseessä onkin surullinen, jopa elämänhalua heikentävä asia, koen kuitenkin pientä ylpeyttä siitä kun niitä tekstejäni on sinne painettu. Uskon niiden kertovan hyvin juuri tämän ajan yksinäisyydestä. Nykyään kun on tämä Internetkin ja yksinäisyyden seurauksia hoidetaan jo lääkkeilläkin. Eikä terapia varmaan tuo ihmeitä yksinäisyysongelmasta kärsivälle. Yhteiskuntarakenne on niin voimakkaasti muuttunut ja se paljon puhuttu yhteisöllisyys vähentynyt. Kuitenkin itsekin haluaisin kuulua johonkin muuhunkin kuin työyhteisöön. Enhän sen lisäksi kuulu juuri mihinkään.
Olisikohan kirjan kirjoittaja halukas tapaamaan minua? Lähinnä olisin kiinnostunut että miksi juuri minun kirjoituksiani oli mukana kirjassa niin paljon? Voi olla, että olemme vaikka joskus kohdanneet kaupassa, mutta emme tietenkään ole tunnistaneet toisiamme. Maantieteellisesti saatamme olla hyvinkin lähellä. Ehkä kirjoitan hänelle joskus sähköpostia tai seuraan tilaisuuksia, jossa hän saattaisi olla puhumassa.
Mm. tästä 14.7.2008 (lähes tasan kaksi vuotta sitten) kirjoittamastani tekstistä on kirjassa pätkiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6021986
Kai se minunkin pitäisi kirjoittaa joku kirja parisuhteen kaipuusta ja sitten alkaisi naisia pyöriä ympärillä, kuten kävi sen Ilman-kirjankin kirjoittajalle. Luin tai kuulin jostakin, että hän oli ennen lähes näkymätön naisten silmissä. Mutta kun hänestä tuli tv-julkkis, tuntemattomat naiset alkoivat ottaa kontaktia :). Ei sentään, ei minusta ole menestyskirjan kirjoittajaksi. Olen vain yksinäinen pohdiskelija ja suren aika hiljaa tätä asiaa. Yleinen vuodattaja kirjoitti:
En pane pahakseni ollenkaan, että professori on käyttänyt minunkin tekstejäni teoksen tekemiseen. Kirjoituksiani oli yllättävän paljonkin ja kannattaa tsekata, tunnistaako sieltä ketään muu omiansa. Osa teksteistäni oli vuodelta 2008. Kaikkia en ole selvittänyt.
Vaikka kyseessä onkin surullinen, jopa elämänhalua heikentävä asia, koen kuitenkin pientä ylpeyttä siitä kun niitä tekstejäni on sinne painettu. Uskon niiden kertovan hyvin juuri tämän ajan yksinäisyydestä. Nykyään kun on tämä Internetkin ja yksinäisyyden seurauksia hoidetaan jo lääkkeilläkin. Eikä terapia varmaan tuo ihmeitä yksinäisyysongelmasta kärsivälle. Yhteiskuntarakenne on niin voimakkaasti muuttunut ja se paljon puhuttu yhteisöllisyys vähentynyt. Kuitenkin itsekin haluaisin kuulua johonkin muuhunkin kuin työyhteisöön. Enhän sen lisäksi kuulu juuri mihinkään.
Olisikohan kirjan kirjoittaja halukas tapaamaan minua? Lähinnä olisin kiinnostunut että miksi juuri minun kirjoituksiani oli mukana kirjassa niin paljon? Voi olla, että olemme vaikka joskus kohdanneet kaupassa, mutta emme tietenkään ole tunnistaneet toisiamme. Maantieteellisesti saatamme olla hyvinkin lähellä. Ehkä kirjoitan hänelle joskus sähköpostia tai seuraan tilaisuuksia, jossa hän saattaisi olla puhumassa.
Mm. tästä 14.7.2008 (lähes tasan kaksi vuotta sitten) kirjoittamastani tekstistä on kirjassa pätkiä:
Kai se minunkin pitäisi kirjoittaa joku kirja parisuhteen kaipuusta ja sitten alkaisi naisia pyöriä ympärillä, kuten kävi sen Ilman-kirjankin kirjoittajalle. Luin tai kuulin jostakin, että hän oli ennen lähes näkymätön naisten silmissä. Mutta kun hänestä tuli tv-julkkis, tuntemattomat naiset alkoivat ottaa kontaktia :). Ei sentään, ei minusta ole menestyskirjan kirjoittajaksi. Olen vain yksinäinen pohdiskelija ja suren aika hiljaa tätä asiaa.tuon antamasi heinäkuun -08 linkin.
Ymmärrän kyllä miksi siitä on otettu lainauksia kirjan sivuille. Eli osaat näköjään kuvailla asioita ja peilata elämääsi ympäröivään maailmaan. Kirjoittamine näyttää olevan sinulle luonteva tapa ilmaista itseäsi (ainakin tuon perusteella).
Voisit vaikka itsekin kirjoittaa jonkun "yksinäisen päiväkirjan". Eri asia on lukisiko sitä sittenkään niin moni, että joku suostuisi kustantamaan kirjaa?- kohtalotoveri
Yleinen vuodattaja kirjoitti:
Kai se minunkin pitäisi kirjoittaa joku kirja parisuhteen kaipuusta ja sitten alkaisi naisia pyöriä ympärillä, kuten kävi sen Ilman-kirjankin kirjoittajalle. Luin tai kuulin jostakin, että hän oli ennen lähes näkymätön naisten silmissä. Mutta kun hänestä tuli tv-julkkis, tuntemattomat naiset alkoivat ottaa kontaktia :). Ei sentään, ei minusta ole menestyskirjan kirjoittajaksi. Olen vain yksinäinen pohdiskelija ja suren aika hiljaa tätä asiaa.Moi, Yleinen vuodattaja. Mitä sinulle nykyään kuuluu?
- Yleinen vuodattaja
kohtalotoveri kirjoitti:
Moi, Yleinen vuodattaja. Mitä sinulle nykyään kuuluu?
Moi! Kiitos kysymästä, mitäs tässä :). Käyn osa-aikatöissä, vapaa-ajalla harrastan musisointa, ulkoilua ja koneellakin värkkään kaikenlaista. Jokunen kaveri on löytynyt ja töissä on myös työkaverit. Jännää muuten, että töissä parikin naista kyselee aina välillä kuulumisia. Seurustelukumppania ei ole tullut vastaan... :(. Mutta no woman no cry (kai)
Minun yksi s.postiosoite on: [email protected]
- MDPV jeejee
Ei voi muuta sanoa...
- kalichakra
löytypä Lahdenkin kirjastosta kyseinen opus. Oli muuten kolmas kerta kun kävin sitä sieltä ettimässä kun netistä näkyi että oli vapaana. En kehdannut kysyä kirjastontädiltä "missäs yksinäisten yhteiskunta?" :D Tänään se sitten tuijottelikin mua uudet julkaisut hyllyssä ja nappasin sen siitä äkkiä mukaani. Yhden kirjan olen aiheesta aikaisemmin lukenut ja se oli joku 80-90-luvun perinteiostä diiba daabaa mitä täälläkin aina jaetaan "liity ompeluseuraan , ala harrastaa napatanssia" ym tosi hyviä neuvoja. eiku kirjaa lukemaan...
- dfghjkl.
Näyttäisi olevan lainassa lähikirjastoista, pitää muistaa myöhemmin katsoa.
- 21-21
ei helvetti tuota yleistä vuodattajaa, kyllä huomaa kuinka luuseri olet, kun tuollaisesta asiasta tunnet ylpeyttä
HOHO - Ajatukset paperille
Voisiko joku kertoa, että mitä tarkoittaa "ihmiset autojen yhteiskunnassa". Osaan sen kyllä itselleni selittää, mutta en saa sitä paperille asti. Tämä ei nyt liity tähän keskuteluun millään lailla, mutta voiko joku viisas selvittää minulle tuon?
- 16
Se tarkoittaa juuri sitä mitä sanotaan, karrikoiden tulee esiin jenkeissä missä normaali käveleminen tai polkupyörällä liikkuminen on jo aika mahdotonta kun koko yhteiskunta on suunniteltu autoilla liikkumista varten.
Autoteollisuus siellä lobannut asiansa menestyksellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211944
- 921519
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221200Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381052