E1820 tikkusta

outoja siirto nopeuk

Edge verkko
Tikku reitittimessä langaton yhteys läppäriin
lataus testi sisään/ulos
441/82, toisto 250/56 toisto 256/56

Tikku suoraan läppäriin sama testi
7,4/465 toisto 6,1/651 toisto 6,1/468

mistä tässä on kyse??

7

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kas, itsekin olin näkevinäni samaa. Minkä nopeuden Windows ilmoittaa kun wlan-yhteys syntyy? Minulla vaihtelee wlan-kenttävoimakkuuden mukaan 40-140 Mbit/s eli ei pitäisi jarruttaa

    • ptruu ! Eihän nuo paremmat nopeudet mitään edge-nopeuksia ole, ihan hyviä 3G-nopeuksia. Mutta reitittimen kautta jää edgelle?

      • täysin ulkona

        Oma moka.
        "Taistelin" noiden yhteyksien kanssa mökillä ja sitten kotona.
        Tossa viimeisessä vaikka mokkula oli kiinni ja avasin siihen yhteyden, kytkeytyi sitten kuitenkin nopeampaan laajakaista reitittimeen ( 7.4 olijoM).
        suljin laajakaista yhteydet ja nyt EDGE Download / Upload olivat ( kbps)
        tikku "piuhalla"läppärissä
        114.6 / 69.58 toisto
        118.3 / 54.54
        Tikku suoraan reitittimeen
        172.4 / 20.24 toisto
        435.5 / 20.48 toisto
        174.2 / 17.68
        (laajakaistassa 3.21 Mbps/721.42 kbps)
        Kun mökillä 2g verkossa reitittimen kautta yhteydet pelaa paljon paremmin kuin suoraan tikku koneeseen
        mutta kaikenkaikkiaan huonosti.
        Ilmeisesti tähän tikkuun en saa toimivaa ulkoantennia?
        "Pienempään" Saunalahden tikkuun saanee paremmin ulos antennin ja keväällä
        suoraan läppärissä nopeus oli 94.4/48.44 (ei useampaa mittausta)
        Lieneekö turha toive saada tikkuyhteyksiä pelaamaan.


      • täysin ulkona kirjoitti:

        Oma moka.
        "Taistelin" noiden yhteyksien kanssa mökillä ja sitten kotona.
        Tossa viimeisessä vaikka mokkula oli kiinni ja avasin siihen yhteyden, kytkeytyi sitten kuitenkin nopeampaan laajakaista reitittimeen ( 7.4 olijoM).
        suljin laajakaista yhteydet ja nyt EDGE Download / Upload olivat ( kbps)
        tikku "piuhalla"läppärissä
        114.6 / 69.58 toisto
        118.3 / 54.54
        Tikku suoraan reitittimeen
        172.4 / 20.24 toisto
        435.5 / 20.48 toisto
        174.2 / 17.68
        (laajakaistassa 3.21 Mbps/721.42 kbps)
        Kun mökillä 2g verkossa reitittimen kautta yhteydet pelaa paljon paremmin kuin suoraan tikku koneeseen
        mutta kaikenkaikkiaan huonosti.
        Ilmeisesti tähän tikkuun en saa toimivaa ulkoantennia?
        "Pienempään" Saunalahden tikkuun saanee paremmin ulos antennin ja keväällä
        suoraan läppärissä nopeus oli 94.4/48.44 (ei useampaa mittausta)
        Lieneekö turha toive saada tikkuyhteyksiä pelaamaan.

        ... mahdollistaa ehkä sitten joskus hyvät "seuraavan sukupolven" nopeudet mutta painava puute on tuo ulkoisen antennin käytön hankaluus. Antenniliitin on normaalin näköinen mutta tarkoitettu jollekin myöhemmin myytävälle diversity-antennille.

        Antennin saa liitetyksi induktiivisella sovittimella joka nappaa noin signaalista n. 4 dB eli antennissa on oltava reilusti vahvistusta. Askarteluhaluinen voi käyttää Bilteman satelliittilautasta jolla sitten välttyy tuon induktiivisen sovittimen ostolta


      • yks "toope"
        as77 kirjoitti:

        ... mahdollistaa ehkä sitten joskus hyvät "seuraavan sukupolven" nopeudet mutta painava puute on tuo ulkoisen antennin käytön hankaluus. Antenniliitin on normaalin näköinen mutta tarkoitettu jollekin myöhemmin myytävälle diversity-antennille.

        Antennin saa liitetyksi induktiivisella sovittimella joka nappaa noin signaalista n. 4 dB eli antennissa on oltava reilusti vahvistusta. Askarteluhaluinen voi käyttää Bilteman satelliittilautasta jolla sitten välttyy tuon induktiivisen sovittimen ostolta

        Meillä on sateliittilautanen käyttämättömänä katolla, ei juuri koskaan katsota kun ei maksullisia kanavia oteta.
        Niin olisiko? mahdollista? sitä käyttää antennina? Millainen sovite?


      • code3
        yks "toope" kirjoitti:

        Meillä on sateliittilautanen käyttämättömänä katolla, ei juuri koskaan katsota kun ei maksullisia kanavia oteta.
        Niin olisiko? mahdollista? sitä käyttää antennina? Millainen sovite?

        Yksi keino on laittaa mokkula mikropään tilalle ja tarkka suntaus linkkimastoon ja usb jatkopiuhalla koneelle, jos pitkä piuha, sitten vahvistava. Keino 2 on että mikropään tilalle pieni GSM antenni esim. 900- 2500 Mhz ja siitä antennipiuhaa koneessa olevaan mokkulaan jossa täytyy olla lisäantenniliitin. Googleta "gsm lautasantenni" tai "gsm parabloidi". Kuvia kytkennöistä kyllä löytyy.


      • code3 kirjoitti:

        Yksi keino on laittaa mokkula mikropään tilalle ja tarkka suntaus linkkimastoon ja usb jatkopiuhalla koneelle, jos pitkä piuha, sitten vahvistava. Keino 2 on että mikropään tilalle pieni GSM antenni esim. 900- 2500 Mhz ja siitä antennipiuhaa koneessa olevaan mokkulaan jossa täytyy olla lisäantenniliitin. Googleta "gsm lautasantenni" tai "gsm parabloidi". Kuvia kytkennöistä kyllä löytyy.

        >mokkula mikropään tilalle ja tarkka suntaus linkkimastoon ja
        >usb jatkopiuhalla koneelle, jos pitkä piuha, sitten vahvistava

        oman nettitikkuni purkukuva löytyi netistä eli antenni näkyy olevan tikussa aivan ylhäällä eli tikun yläpää lautasen polttopisteeseen

        omalla virtalähteellä varustettu usb-aktiivipiuha tai usb-hub voi auttaa tai haitata sikäli että eräät nettitikut ottavat virtaa n. 600 mA eli enemmän kuin usb-portti virallisesti pystyy antamaan

        code3:n neuvoja minäkin noudattaisin heikossa kentässä ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      108
      1049
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe