Kävin eilen lääkärillä ja Efexor nostettiin 300 mg:aan ja Truxal ahdistukseen 150 mg:aan.
Minulla alkoi tulla niin kovaa ahdistusta ja väsymystä,että ajattelin,ettei lääkitykseni ole kohdallaan. Minusta otettiin viimeviikolla kaikenlaisia verikokeitakin ja siinä huomattiin että kilpirauhasessa on vajaatoimintaa ja verensokeri on koholla. Joudun lisätutkimuksiin.
Jos teillä on ahdistavaa tai masentavaa niin menkää lääkäriin ja VAATIKAA kunnon lääkitys.
Saa nähdä pystynkö tekemään jotain kotitöitä, kun sain lisälääkitystä. Tähän asti olen vain pyykännyt. Sekin alkoi tökkiä tosi pahasti. Kovat pyykkivuoret vain kasvoivat kylppärissä.
Toivon teille kaikille parempaa huomista ja voimia!
Lääkkeen voimakkuutta nostettiin
13
461
Vastaukset
- vajis-depis
Thyroxinia sinulla nyt on?
Miksi muuten neurolepti ahdistukseen? Verensokerin nousu voi sitten johtua neuroleptistäkin, kait se sinulle mainittiin?
Jaksamisia- Nasutin*
..on mulla ahdistukseen. Minulla oli lähes psykoottistasoinen ahdistus. Terapeutti suositteli sitä.Sanoi,ettäen ole psykoosissa,mutta lähes. Lääkäri otti suosituksesta varteen ja se Truxal on ollut hyvä lääke.
En ole ollut minkään hoidon piirissä kymmeneen vuoteen. Olen niin kauan ollut työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen takia. - kofeiinitietäjä
Nasutin* kirjoitti:
..on mulla ahdistukseen. Minulla oli lähes psykoottistasoinen ahdistus. Terapeutti suositteli sitä.Sanoi,ettäen ole psykoosissa,mutta lähes. Lääkäri otti suosituksesta varteen ja se Truxal on ollut hyvä lääke.
En ole ollut minkään hoidon piirissä kymmeneen vuoteen. Olen niin kauan ollut työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen takia.Olen ollut eläkkeellä näiden samojen oireiden takia vuodesta -86. 2½ vuotta sitten, lopetin kokonaan kofeiinin käytön, masennus lähti neljässä kuukaudessa. Nyt olen selvittänyt, millä se lähtee neljässä päivässä.
http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/ - Yleinen vuodattaja
kofeiinitietäjä kirjoitti:
Olen ollut eläkkeellä näiden samojen oireiden takia vuodesta -86. 2½ vuotta sitten, lopetin kokonaan kofeiinin käytön, masennus lähti neljässä kuukaudessa. Nyt olen selvittänyt, millä se lähtee neljässä päivässä.
http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/Onneksi olkoon kun tulit terveeksi ja takaisin työelämään! Millaista on muuten palata noin pitkän työkyvyttömyysajan jälkeen taas työelämään? On kyllä kansantaloudenkin kannalta parempi että kuntoiduit jälleen työelämään :).
- jättivauva
Nasutin* kirjoitti:
En ole ollut minkään hoidon piirissä kymmeneen vuoteen. Olen niin kauan ollut työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen takia.Minkä ikäisenä pääsit/jouduit eläkkeelle ?
Itse olisin mielestäni ihan eläkeläinen, mutta lääkärit ovat toista mieltä. Aina vaan hoetaan, että, kyllä sinusta vielä tulee hyvä työntekijä. (aina pari kuukautta-6 kuukautta töissä, sitten taas sairaslomalla, yhä syvemmällä, onko tämäkään oikein ?) Näinkö sitä sitten mennään loppuelämä ? - Nasutin*
jättivauva kirjoitti:
Minkä ikäisenä pääsit/jouduit eläkkeelle ?
Itse olisin mielestäni ihan eläkeläinen, mutta lääkärit ovat toista mieltä. Aina vaan hoetaan, että, kyllä sinusta vielä tulee hyvä työntekijä. (aina pari kuukautta-6 kuukautta töissä, sitten taas sairaslomalla, yhä syvemmällä, onko tämäkään oikein ?) Näinkö sitä sitten mennään loppuelämä ?Ensin olin sairauslomalla vuoden. Sitten kuntoutustuella 2½ vuotta ja nyt kymmenen vuotta eläkkeellä. Pääsin eläkkeelle 43-vuotiaana. Tuon kuntoutustuen aikana olin 1½ vuotta päiväsairaalahoidossa. Sen jälkeen minua yritettiin sopeuttaa kahteen otteeseen työelämään. En jaksanut edes 4-tuntisia päiviä. Sitten vihdoin p ä ä s i n eläkkeelle.
Toivon sinulle,että saisit oikean avun. Ei se edestakaisin retuuttaminen töihin ja sairauslomalle ole oikein. Kyllä pitäis jo saada jokin vaihtoehto. Koin päiväsairaalahoidon todella hyväksi,vaikka siihen oli aluksi vaikea totuttautua ja hyväksyä se.
Voimia sinulle! - ,
Yleinen vuodattaja kirjoitti:
Onneksi olkoon kun tulit terveeksi ja takaisin työelämään! Millaista on muuten palata noin pitkän työkyvyttömyysajan jälkeen taas työelämään? On kyllä kansantaloudenkin kannalta parempi että kuntoiduit jälleen työelämään :).
on edelleenkin eläkkeellä!
- jättivauva
Nasutin* kirjoitti:
Ensin olin sairauslomalla vuoden. Sitten kuntoutustuella 2½ vuotta ja nyt kymmenen vuotta eläkkeellä. Pääsin eläkkeelle 43-vuotiaana. Tuon kuntoutustuen aikana olin 1½ vuotta päiväsairaalahoidossa. Sen jälkeen minua yritettiin sopeuttaa kahteen otteeseen työelämään. En jaksanut edes 4-tuntisia päiviä. Sitten vihdoin p ä ä s i n eläkkeelle.
Toivon sinulle,että saisit oikean avun. Ei se edestakaisin retuuttaminen töihin ja sairauslomalle ole oikein. Kyllä pitäis jo saada jokin vaihtoehto. Koin päiväsairaalahoidon todella hyväksi,vaikka siihen oli aluksi vaikea totuttautua ja hyväksyä se.
Voimia sinulle!Mitä Nasutin toi päiväsairaala niinku oikein käytännös tarkoittaa ?
Mun pitäis elokuun alus puolipäivätyöhön. Mun pitää aina tehdä 8 tuntinen päivä, kun mun työpaikalla ei ole mahdollista tehdä 4 tunnin päiviä . Peljättää jo toi työhönmeno, vaikka siiihen on vielä 3 viikkoa aikaa.
- Yleinen vuodattaja
Mulla on ollut vajaan kuukauden Krka:n tekemää venlafaksiinia annoksella 225 mg. On muuten ollut tuskallisia nämä helteet... :/. Terveilläkin tuntuu olevan mahoton hiki, mutta tämä se vasta lisää hikoilua. Oikein kastelee paidan tuosta yläkropasta ja iho on pian suihkun jälkeen tosi nihkeä. Jospa se ajan myötä helpottaa ja kun helteet hieman hellittävät.
Mutta selvä vaikutu on mullakin ollut kun nostettiin 150 -> 225. On paljon helpomaa (jos ei tuota liikahikoilua oteta huomioon). Ahdistuskin on sellaista kohtuullista ja tarvittaessa otan sitten hieman Oxaminia lisäksi.
"Jos teillä on ahdistavaa tai masentavaa niin menkää lääkäriin ja VAATIKAA kunnon lääkitys"
Olen samaa mieltä! Nykyään lääkehoito on joka sairaudessa tosi keskeisessä osassa. Otetaanhan särkylääkettäkin aika tavallisesti jos on paha päänsärky. Kyllä ahdistustakin voi lievittää kun nykyään on niin hyvät dropit. Kävitkö sinä psykiatrin luona vai ihan yleislääkärillä? Minun omalääkärini haluaa siirtää minut erikoislääkärille. Ei siinä ole mitään järkeä, sillä samat reseptit voi kirjoittaa kuka tahansa lääkäri. Ja mielestäni he voivat kysyä tarvittaessa lääkeasiasta psykiatreilta.
Uskon myös että minun ahdistushäiriöni on tukahdutettavissa sopivilla lääkkeillä. He tosin ovat aika nihkeästi vielä olleet antamassa varmasti toimivia droppeja. Kaiketi koettavat varjella vielä aivokuolemalta. Toisaalta jonkin asteinen aivokuolema saattaisi olla siunaus. Omalla kohdallani jos sellainen hellyyden ja rakastetuksi tulemisen tarve poistuisi, saattaisin olla hyvinkin ahdistusvapaa ja työkyisempi. Nyt kesällä etenkin ahdistaa nähdä rakkautta ja pareja liikkumassa yhdessä. Varmasti on joku droppi joka kunnolla rentouttaa eikä ahdistus enää pääse nakertamaan elämänhalua. Miksihän se muuten parien näkeminen on minulle joskus niin raskasta? Samalla tavalla hekin tulevat kuolemaan yksin ja joutuvat yksin kylmään maahan. Ei se kumppani ole silloin tukemassa kun kuolema korjaa. Ehkä kuvittelen, että tämä maallinen matka olisi helpompaa ja onnellisempaa rakkaan kanssa. Se ei kuulemma ole totta. Minulle ovat monet sanoneet, että täällä pitää pärjätä yksin, eikä saa tarvita ketään tueksi ja turvaksi. - Nasutin*
Ette tiedä kuinka ihanaa on kun ei ole ahdistusta. Se Truxalin nosto auttoi heti. Olen kyennyt iloitsemaan naapureitten kanssa rannalla uimisesta JA hulluttelemisesta 10-vuotiaan tytön kanssa. Kyllä on mahtavaa!
Sitten kun käyn vielä uusinta kilpirauhaskokeessa,niin saan väsymyken pois lääkityksellä. Naapurillakin on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja sanoi että hän virkistyi ihan toiseksi ihmiseksi,kun sai lääkkeet. Minua odottaa hieman valoisampi tulevaisuus.
Kiitän Luojaa, että on lääkäreitä ja lääkkeitä olemassa!- Yleinen vuodattaja
Hienoa kun on niin monelaista lääkettä! Sitä Truxalia saa siis käyttää Efexorin kanssa samaan aikaan? Auttaisikohan se minuakin yksinäisyysahdistukseen? Pitänee kysyä? Yleislääkäri vai psykiatriko sinulla vastaa tuosta lääkehoidosta?
- Nasutin*
Yleinen vuodattaja kirjoitti:
Hienoa kun on niin monelaista lääkettä! Sitä Truxalia saa siis käyttää Efexorin kanssa samaan aikaan? Auttaisikohan se minuakin yksinäisyysahdistukseen? Pitänee kysyä? Yleislääkäri vai psykiatriko sinulla vastaa tuosta lääkehoidosta?
Samaan aikaan syön niitä lääkkeitä. Ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri mulle määräs sen lääkkeen annostuksen suurentamisen. Alunperin olen psykiatrilta saanut sen Truxalin.
- venla72_
Nasutin* kirjoitti:
Samaan aikaan syön niitä lääkkeitä. Ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri mulle määräs sen lääkkeen annostuksen suurentamisen. Alunperin olen psykiatrilta saanut sen Truxalin.
Heippa! Täällä myös tyytyväinen Efexorin käyttäjä! Tämä lääke on todella auttanut ja paljon. Onneksi se myös virkistää eikä väsytä. Mulla on toinenkin masislääke käytössä, Edronax. Koittakaapa sitä! Se piristää todella! Lisäksi luetaan mietoihin masislääkkeisiin mistä olen tosin eri mieltä, se vaikuttaa jopa paremmin kuin Efe. On NRI-lääke eli täräyttää ainoastaan noradrenaliinin pysymiseen pidempään synapseissa. Kuulemma lääke jakaa käyttäjät niihin, jotka eivät apua saa ja niihin joille se on parasta mitä heille on lääkerintamalla tapahtunut. Kuulun jälkimmäiseen porukkaan. Haittavaikutuksia paljon vähemmän kuin SSRI- tai SNR-lääkkeillä, luultvasti yksilöllistä myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 952133
- 1291388
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291298- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?55896- 122787
- 82776