laatikko-olut

Olutsieppo24

Tuossa kun Liiteriä ei ole lähellä eikä sitymarkettiakaan, niin mitä
nykyisin laatikko olutta maksaa missäkin kesällä keskimäärin?

Olutsieppo

21

5684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadfsdfdsa

      En tiedä mikä on Kukko Pils:in laatikkokoko mutta 24tlk maksaisi noin 60 euroa. Ihan parasta!

      • Beerhunter!

        Mutta sairain hinta!


    • Tallinna rules

      Terve!

      Mene Tallinnan kristine-kauppakeskuksen Prismaan. 20 x 0,5 L Saku olut 11 euroa sis.pantit. Siis vielä reilut kaksi litraa enemmän kuin normaali 24 x 0,33 laatikko.

      Että näin.

    • joskusko

      Noin 20 euroa loota keppanaa, ei sitä kannata Virosta rahdata.

      • Beerhunter!

        Jospa lataatkin kyytiin 10 laatikkoa ja muut juomat päälle, niin johan kannattaa!


      • lköklöklö
        Beerhunter! kirjoitti:

        Jospa lataatkin kyytiin 10 laatikkoa ja muut juomat päälle, niin johan kannattaa!

        Voiko Sakusta käyttää nimitystä olut? Kusta se on. Halvemmalla taitaa saada laivalta oluet, kun Virosta. Katsokaa vaikka Siljan verkkokaupasta hinnat.


      • 6+11
        Beerhunter! kirjoitti:

        Jospa lataatkin kyytiin 10 laatikkoa ja muut juomat päälle, niin johan kannattaa!

        "Jospa lataatkin kyytiin 10 laatikkoa ja muut juomat päälle, niin johan kannattaa! "

        Alkoholisti?


      • 6+14
        Beerhunter! kirjoitti:

        Jospa lataatkin kyytiin 10 laatikkoa ja muut juomat päälle, niin johan kannattaa!

        kukaan tekee kymmenellä kaljalaatikolla???? On sitä rahalle hyödyllisempääkin käyttöä, kuin roudata viron ketkuille.


      • Juopohko
        6+14 kirjoitti:

        kukaan tekee kymmenellä kaljalaatikolla???? On sitä rahalle hyödyllisempääkin käyttöä, kuin roudata viron ketkuille.

        10 x 24 = 240 tölkkiä. Jos viikossa menee viikonloppuna saunakaljoina keskimäärin 12 tölkkiä niin tuo määrähän riittää 20 viikolle eli vajaalle puolelle vuodelle. Oluessa on päiväyksiä reilun vuoden verran ja säilyy ne vielä pidempäänkin eli yhden hengen aivan normikulutuksella voi käydä hakemassa 20 laatikkoa olutta niin ei tarvi maksaa suomen törkeää alkoholiveroa. Säästöä syntyy helposti n. 10 euroa per laatikko (virolainen on IV kun suomalainen kaupan kuravesi on III).

        Siis säästöä teke 200 euroa vuosi, miinus hankitakulut. Vielä kun lähtee mukavan porukan kanssa yhdessä reissuun niin kulut vähenee, pidot paranee ja haku menee pelkästä ilosta.

        Suomessa juodaan puhdasta alkoholia keskimäärin n. 10 litraa per henki kun mukana on myös tilastoimaton määrä. Määrä on siis 52 0,5L:n kossupulloa, joka nassulle vuodessa eli kossupullo viikossa.
        Sama määrä muutettuna keskariksi 217 on litraa olutta, joka on 658 0,33L tölkkiä eli 27 24-pack laatikkoa vuodessa.

        Suomalaiset ovat siis keskimäärin alkoholisteja kaikki.

        Tiesithän, että mm. tsekit juovat pelkästään 150L nuppi olutta joka vuosi ja tähän muut juomat päälle. Tölkeiksi muutettuna 455 tlk eli 19 ltk. Suomalaisten pelkän olun kulutus on n. 89 l vuosi per hlö.


      • kolmen tytön isä
        Juopohko kirjoitti:

        10 x 24 = 240 tölkkiä. Jos viikossa menee viikonloppuna saunakaljoina keskimäärin 12 tölkkiä niin tuo määrähän riittää 20 viikolle eli vajaalle puolelle vuodelle. Oluessa on päiväyksiä reilun vuoden verran ja säilyy ne vielä pidempäänkin eli yhden hengen aivan normikulutuksella voi käydä hakemassa 20 laatikkoa olutta niin ei tarvi maksaa suomen törkeää alkoholiveroa. Säästöä syntyy helposti n. 10 euroa per laatikko (virolainen on IV kun suomalainen kaupan kuravesi on III).

        Siis säästöä teke 200 euroa vuosi, miinus hankitakulut. Vielä kun lähtee mukavan porukan kanssa yhdessä reissuun niin kulut vähenee, pidot paranee ja haku menee pelkästä ilosta.

        Suomessa juodaan puhdasta alkoholia keskimäärin n. 10 litraa per henki kun mukana on myös tilastoimaton määrä. Määrä on siis 52 0,5L:n kossupulloa, joka nassulle vuodessa eli kossupullo viikossa.
        Sama määrä muutettuna keskariksi 217 on litraa olutta, joka on 658 0,33L tölkkiä eli 27 24-pack laatikkoa vuodessa.

        Suomalaiset ovat siis keskimäärin alkoholisteja kaikki.

        Tiesithän, että mm. tsekit juovat pelkästään 150L nuppi olutta joka vuosi ja tähän muut juomat päälle. Tölkeiksi muutettuna 455 tlk eli 19 ltk. Suomalaisten pelkän olun kulutus on n. 89 l vuosi per hlö.

        nuo "kaljarahat" lasten kanssa matkusteluun. Juo vaan rauhassa minunkin osuus.


      • Inhoan Lapsia
        kolmen tytön isä kirjoitti:

        nuo "kaljarahat" lasten kanssa matkusteluun. Juo vaan rauhassa minunkin osuus.

        Juu ja minäkin tulen osingoille, inhoan lapsia yli kaiken, mutta kaljasta tykkään, juon tosi paljon kylmää kaljaa. Jos näen lapsiperheitä tönään ne sivuun tieltäni.....


      • kolmen tytön isä
        Inhoan Lapsia kirjoitti:

        Juu ja minäkin tulen osingoille, inhoan lapsia yli kaiken, mutta kaljasta tykkään, juon tosi paljon kylmää kaljaa. Jos näen lapsiperheitä tönään ne sivuun tieltäni.....

        sinäkin olet. Toivottavasti vanhempasi eivät inhonneet sinua?

        Ps. Lapsi-inhoisten kaljaveikkojen ei kuulukaan lisääntyä.


    • kaljatoimisto

      Kaljalaatikon hinnat vaihtelevat normikaupoissa noin 20 eurosta 27 euroon tavallisten oluiden osalta; Carlsberg, Karjala, Lapin kulta, Sandels, Karhu...

      • omasta kaupasta

        Prismassa Karjalaa 17,70 (netto) laatikko. Joo joo... on huonoin mahdollinen olut, mutta menettelee jääkylmänä.


    • kaljaviemäri

      karhu on paras kalja ja sitä olen ostanut vähän alta kahden kympin / 24 tölkin laatikko. carlsberg oli tässä hetki sitten k-kaupoissa 19 euroa laatikko sekin on hyvää

    • ...

      Onko olutta laatikoissakin, itse en ole tavannut sitä kuin tölkeissä ja pulloissa.

      • äläkulje silmät kii

        on sitä laatikoissa, ks. esim. 24 tölkin laatikko, ja sittenhän sitä löytyy tynnyreissäkin, niitä viedään ravintoloihin ja baareihin, ja pienempiä tynnyreitä saa joskus vaikkapa Lidlistä, ainakin Grafenwalderia.

        Joten silmät auki ja suu kiinni niin näet sinäkin paljon enemmän, opit maailmasta uusia ihmeellisiä asioita.


      • ...
        äläkulje silmät kii kirjoitti:

        on sitä laatikoissa, ks. esim. 24 tölkin laatikko, ja sittenhän sitä löytyy tynnyreissäkin, niitä viedään ravintoloihin ja baareihin, ja pienempiä tynnyreitä saa joskus vaikkapa Lidlistä, ainakin Grafenwalderia.

        Joten silmät auki ja suu kiinni niin näet sinäkin paljon enemmän, opit maailmasta uusia ihmeellisiä asioita.

        Älä sinä höpötä paskaa! Olut on silti tölkeissä, vaikka tölkit on laatikoissa, kaapissa, jääkaapissa, housuissa, hatussa ym..


    • suosittelen veden juomista, se on halpaa eikä täytä roppaa kuona-aineilla

      • ...

        Millä ihmeen kuona-aineilla? Olut on vain terveellistä jos sitä ei kisko korikaupalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe