Vittu mä vihaan itteeni!

Fatty Patty

No, mä oon 17 vuotias, ei KOSKAAN seurustellut, ylipainoinen, itsetunto palasina, ei mitään toivoa-nuori.
Mitat ovat 165/85. Miten voisin laihduttaa ja oppia hyvät elämäntävat pysyvästi?
Hirvittää ja kauhistuttaa tämä ulkomuoto! Haluaisin niin olla hoikka ja nätti, kuten kaikki muutkin opiskelijatoverini. HYI VITTU! Miksi juuri minusta on tullut tälläinen!

Vähän omaasta historiastani sen verran, että olen sairastanut anoreksian. Silloin painoin vähimmilläni 50 kg. Miksi minun idiootin piti alkaa syödä ja lihoa? Jos joskus eläissäni vielä pääsen noihin mittoihin en mätä mitään enää koskaan! Se on varma!

Nyt yritän saada edes vähän lihasmassaa, että näyttäisin paremmalta ja olis vähä parempi itsetunto. Painokin kai siinä sivussa putoaa, toivottavasti. Syksyllä ajattelin aloittaa vakavamman painonpudutuksen, koska kesällä se näin jatkuvan grillaamisen aikaan on todella vaikeaa.

Kiitokset huomiostanne, jos sitä heruu vähön tai ei ollenkaan!

5

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjjhg

      Mikä se on niin hyvä syy, että on lupa odottaa syksyyn? Sitten paino on jo 90 ja vesisateen takia lykkäät aloitusta talveen. Polkupyöräily on ehkä tehokkain rasvanpolttaja. Kaikki kuuriluontoiset jutut voi unohtaa suosiolla, koska vain pysyvillä muutoksilla on merkitystä. Yleensä paino nousee laihdutuskuurin jälkeen entistä korkeammalle. Ihmettelen, jos et tuolla tahdolla saa tuloksia aikaan. Ei muuta kuin energia palamaan. Pelkkä ruokavalio on huono ratkaisu, vaikka kannattaa toki katsoa mitä syö.

      • bed______

        Bediläisenä ei kannata edes yrittää laihduttaa alipainoiseksi. Laihduttaminen on hankalaa ahmimishäiriöiselle sillä pahimmillaan se johtaa jojoiluun kun tiukan laihdutuskuurin jälkeen alkaa ahmimisputki. Tärkeintä olisi löytää tasapaino, lopettaa mustavalkoinen ajattelu (että on olemassa vain ahmimista tai kituuttamista) ja opetella säännöllinen ruokarytmi. Kun syö sen kolmen tunnin välein jotain, mielihaluja harvoin tulee. Ikinä ei ole helppo aloittaa laihdutusta, varsinkaan jos tekee itselleen liian tiukan suunnitelman jossa kaikki on kielletty ja esim. laittaa itselleen liiallisia vaatimuksia ruoan tai liikunnan suhteen tai rajoittaa itseään liikaa. Pitäisi hiljalleen opetella elämänasenne jossa kaikki ruoat ovat sallittuja, herkutkin, välillä ja kohtuudella. Kun arkena elää normaalilla arkiruoalla ja tekee pienen kalorivajauksen, paino alkaa tippua eikä nälkä kurni. Välillä saa herkutella kokonaisen päivänkin, kun taas palaa arkirytmiin. Painonpudotuksen ei tarvitse olla ehdotonta eikä vakavaa, jos vaikkapa jättää herkuttelut viikonloppuun ja harrastaa säännöllistä liikuntaa, vuodessa saa jo näkyviä tuloksia. Itse aloitin laihdutuksen juuri joulun aikoihin ja nyt kiloja tippunut 25 ja olen normaalipainossa nykyään. Pitkälti kiloklubin ohjeilla olen mennyt ja yrittänyt opetella sen paljon mainostetun rennon painonhallinnan.

        Itse olen ollut tilanteessasi, luulin että se on toivoton. En saanut vastakkaiselta sukupuolelta huomiota mikä varmaankin johtui juuri huonosta itsetunnosta ja siitä että ei huvittanut lähteä mihinkään missä johonkuhun olisi voinut törmätä, koska pidin itseäni niin rumana. Sitten, 18 - vuotiaana huomasinkin mennessäni baariin että kyllä niitä miehiä oli jotka oli minusta kiinnostuneita. Itsetunto alkoi hiljalleen hiipiä ylös kun aloitin säännöllisen liikunnan ja aloin pitää itsestäni huolta ja panostaa itseeni. Kannattaa oikeasti lopettaa itsensä vertailu muihin, sillä ei saa kuin pahan mielen.


    • HELP!!!!

      Ruakavalio on melkee 80% laihduttamisesta. Painonvartijoiden nettikaupasta tai niitten liikkeestä voi ostaa niitten oman pistekirjan, jossa kaikki ruuat ja juamat on pisteytetty. Eli ei kaupassa tartte miättiä, että onko tää kauheen makune kevyttuate oikeesti laihduttava, meinaa monet niistä ei oo. Kirjanen maksaa 10-20€. Lisäks kannattaa ostaa niitten kirja, jossa on kahvila ja ravintola ruuat ja juamat pisteytetty, niin selviää nekin. Se maksaa 5-15€. Ku sulla on kirjat, nii ei tartte maksaa kalliita liittymismaksuja ja käydä "läskitapaamisissa", vaan voit halvalla laihduttaa kotona. Kirjaat kaikki ruuat ylös ja lasket pisteet. Jos haluat herkutella, niin pistetäitä voi säästää ja lisäpisteitä saa liikunnasta (liikuntapisteet voit jättää laskemattakin). Voit yhtenä päivänä syädä vaikka pelkkää suklaata ja seuraavana jotain kevyempää. Niillä on myynnissä myäs ruakaohjekirjoja, jossa on ok ohjeita. Mut leivonnaiset ja jälkkärit on kamalia. Punnita kannattaa kerran viikossa AAMULLA, ja seurata painoo viikottain. Älä ota ekaks tavotteeks 50kg, vaan ota tavotteeks 85kg:sta eka 75kg, sitte 75kg:sta 65kg:n jne, niin homma ei tunnu täysin mahdottomalta.

      Ekkä oo ainoo, joka vihaa kroppaansa. KAIKKI NAISET INHOO JOTAIN KOHTAA KROPASSAAN!!! Eikä 17v ny viä oo mikää ikäloppu, ehdit kyllä seurustelee viä monee kertaan. Ja klisee ku itte tykkäät ittestäs, niin jätkätki tykkää pitää paikkansa. Ja ku alat pikkuhiljaa laihtua, nii itsetuntoki pikkuhiljaa paranee. Kuulostaa kamalalta, mutta KANNATTAA OTTAA NY KUVA BIKINEISSÄ TAI ALUSVAATTEILLA, niin muistat miten kroppas kuukausittain muuttuu kiinteemäks ja ku muistat mistä lähit liikkeelle kroppas kans, niin arvostat rankkaa laihduttamisurakkaa ja sitä, että pystyt siihe ja samalla ittees. Kaikki lipsuu ja repsahtelee laihduttaessaan, mutta sitte seuraavana päivänä katot bikinikuvaas ja jatkat laihduttamista. Muista liikunnan harrastaminen, niin laihdutus jatkuu. Jotta kilot pysyy pois, niin laihduta 0,2-1kg viikossa. Nopeella ihmedietillä jää riippuva vatsanahka se vasta kamalalta näyttää. Välillä paino ei laske ollenkaa 1-3 viikkoo vaikka teet kaikki oikee, mutta sitte se laskeeki 1-3kg. Sun onneks oot viä nuari, niin laihdutus on helpompaa ku esim 30v.

    • päättäjäX

      Lueppa Phillip C. Mc Grawn kirja: painonpudotushaaste. Jos haluat pysyä hoikkana sun täytyy muuttaa ajatusmaailmaasi pysyvästi ja tehdä suunnitelma milläkeinoin pääset pysyviin tuloksiin. ite sain tuosta kirjastahyvät ohjeet.

      • maplemaple

        Aloittaja: Lueppa Patrik Borgin "Rentoa painonhallintaa" kirja. Se on auttanut mua tosi tosi paljon. Mä olen myös sairastanut anoreksian, ja nyt on alkanut ahmiminen. Sun ei todellakaan kannata lahduttaa itteäs alipainoiseksi, eikä tavoitella isoja muutoksia. Pikku hiljaa tavoitellut muutokset ovat parhaita ja pysyvät. Jos tavoittelet 50 kg painoa, on aivan varma että et jaksa olla siinä kauaa, ja ahmimis himot lisääntyvät ja lisääntyvät.

        Hae apua. Sä todellakin tarvit sitä. Älä luovuta, sussa on varmasti aivan ihania piirteitä ja ominaisuuksia, muista että olet sairas. Älä ole liian ankara ittelles. Koita keksiä jotain mielekästä tekemistä syömisen tilalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe