Työ on minulle tärkeä asia ja otan työelämässä epäonnistumiset todella raskaasti. Yritän oppia virheistäni. Olen käynyt läpi tätä tapausta ja miettinyt mitä tein väärin ja miten voin jatkossa välttyä vastaavilta epäonnistumisilta.
Tämä taisi kulminoitua siihen että eräs henkilö inhosi minua ja sen vuoksi asiat menivät pieleen.
Koskaan aikaisemmin ajatuksiani ei ole mitätöity noin pahasti. Kyllä dissaaminen sattuu tosi paljon.
Korjaavina toimenpiteinä löysin toisen homman, jossa pärjääminen sitten hieman lievittää. Muita ilon aiheita sitten on kyllä.
Yritän ajatella, että tarvitsen epäonnistumisia jotta voin iloita onnistumisista (ehkä joskus osaan ajatella noin, nyt tuntuu liian pahalta). Jollakin tapaa täytyy yrittää ajatella, että jos yksi ihminen mitätöi minut niin jossain muualla sitten voin saada arvostusta osaamiselleni.
Silti, tämä kipu on kovaa. Olen nukkunut huonosti, voinut huonosti. Itkenyt lähinnä.
Voisihan sitä dissata ihmisen hieman kauniimminkin, jos olisi halunnut olla ystävällinen. Tuollainen tylyys kyllä pisti minut ihan sanattomaksi. Ikäänkuin tarkoituksella oli niin töykeä. Halusi murskata minut.
En ymmärrä miksi hän halusi tehdä minulle noin paljon pahaa.
Työelämässä epäonnistuminen
15
2160
Vastaukset
- .
kuitenkin tiedät, että en ole kieltäytynyt siitä työtehtävästä mihin alunperin lupauduin? Eikai tämä koske sitä?
- Työmyyrä.
Minä kirjoitan tänne, koska minulla on paha mieli siitä, että joku osoittaa avointa halveksuntaa osaamistani (=minua) kohtaan. Yleensä työelämässä on ns. reilun pelin säännöt käytössä, joita kaikki noudattavat. Valitettavasti tässä tapauksessa kyse oli vain minun lyttäämisestäni.
Siis kyllähän ihmisiä tulee kunnioittaa ja heidän ihmisarvoaan kunnioittaa kaikissa tilanteisssa. Tein kaikkeni ollakseni mieliksi (olin ystävällinen, kohtelias ja kunnioittava), enempään en pysty eli oma käytökseni ei voi olla syynä tähän. Olen saanut positiivista palautetta esimiehiltäni työstäni ja minua pidetään yhteistyökykyisenä. Eli en voi olla täysin epäonnistunut ihmisenä, vaikka epäonnistuin tässä tosi pahasti. Sain niin huonoa kohtelua osakseni, että tosiaan olen itkenyt sitä. Tulee paha mieli kun huomaa ettei kelpaa. Ja vaikken kelpaisi niin senkin voisi ilmaista kauniisti, kohteliasti ja tyylikkkästi. Ei ihmistä tarvitse murskata sen vuoksi että hänen osaamisensa ei kiinnosta.
Kyllä minä syytän itseäni ja yritän oppia virheistäni, kuten tästäkin. Minun virheeni oli luottaa ja uskoa hyvään. Nyt sitten sain pahasti nenilleni ja itken asiaa. - ??
Työmyyrä. kirjoitti:
Minä kirjoitan tänne, koska minulla on paha mieli siitä, että joku osoittaa avointa halveksuntaa osaamistani (=minua) kohtaan. Yleensä työelämässä on ns. reilun pelin säännöt käytössä, joita kaikki noudattavat. Valitettavasti tässä tapauksessa kyse oli vain minun lyttäämisestäni.
Siis kyllähän ihmisiä tulee kunnioittaa ja heidän ihmisarvoaan kunnioittaa kaikissa tilanteisssa. Tein kaikkeni ollakseni mieliksi (olin ystävällinen, kohtelias ja kunnioittava), enempään en pysty eli oma käytökseni ei voi olla syynä tähän. Olen saanut positiivista palautetta esimiehiltäni työstäni ja minua pidetään yhteistyökykyisenä. Eli en voi olla täysin epäonnistunut ihmisenä, vaikka epäonnistuin tässä tosi pahasti. Sain niin huonoa kohtelua osakseni, että tosiaan olen itkenyt sitä. Tulee paha mieli kun huomaa ettei kelpaa. Ja vaikken kelpaisi niin senkin voisi ilmaista kauniisti, kohteliasti ja tyylikkkästi. Ei ihmistä tarvitse murskata sen vuoksi että hänen osaamisensa ei kiinnosta.
Kyllä minä syytän itseäni ja yritän oppia virheistäni, kuten tästäkin. Minun virheeni oli luottaa ja uskoa hyvään. Nyt sitten sain pahasti nenilleni ja itken asiaa.Miksi tämä ihminen inhoaa sinua? Miksi hän haluaa lytätä sinut? Tunteeko hän edes sinut ja sinä hänet?
- Työmyyrä.
?? kirjoitti:
Miksi tämä ihminen inhoaa sinua? Miksi hän haluaa lytätä sinut? Tunteeko hän edes sinut ja sinä hänet?
Siis olemme tavanneet ja silloin ja myös sen jälkeen hän lyttäsi minut täysin. En tiedä miksi hän inhoaa minua, tai lähinnä halveksii. Sitä tässä mietin ja itkeskelen. Yritän ottaa opiksi. Ihmiset eivät luontaisesti vihaa minua, moni pitää minusta. Olen aivan musertunut tällaisesta kohtelusta. Kai hän sitten halusi/haluaa olla niin inhottava minua kohtaan, että jätän hänet rauhaan. Senkin olisi voinut tehdä tyylikkäästi.
Hän ei siis välitä miten paljon pahaa mieltä hän on minulle käytöksellään aiheuttanut.
En ole ikinä kokenut itseäni näin ei-toivotuksi ihmiseksi. Kukaan ei ole osoittanut sitä noin selvästi (siis työelämässä).
Kyllä tämä epäonnistuminen tuntuu pahalta. - -
Työmyyrä. kirjoitti:
Siis olemme tavanneet ja silloin ja myös sen jälkeen hän lyttäsi minut täysin. En tiedä miksi hän inhoaa minua, tai lähinnä halveksii. Sitä tässä mietin ja itkeskelen. Yritän ottaa opiksi. Ihmiset eivät luontaisesti vihaa minua, moni pitää minusta. Olen aivan musertunut tällaisesta kohtelusta. Kai hän sitten halusi/haluaa olla niin inhottava minua kohtaan, että jätän hänet rauhaan. Senkin olisi voinut tehdä tyylikkäästi.
Hän ei siis välitä miten paljon pahaa mieltä hän on minulle käytöksellään aiheuttanut.
En ole ikinä kokenut itseäni näin ei-toivotuksi ihmiseksi. Kukaan ei ole osoittanut sitä noin selvästi (siis työelämässä).
Kyllä tämä epäonnistuminen tuntuu pahalta.Jäi edelleenkin epäselväksi, olenkohan minä joko se lytätty tai lyttääjä, vai onko ihan muu juttu?
- Työmyyrä.
- kirjoitti:
Jäi edelleenkin epäselväksi, olenkohan minä joko se lytätty tai lyttääjä, vai onko ihan muu juttu?
En usko että se ihminen näillä palstoilla vierailee. Nauttisi, jos saisi tietää kuinka paljon hänen käytöksensä minuun sattui. Minun nitistäminen oli hänelle suuri nautinto, sen kyllä huomasin.
En voi ymmärtää.
Hänelle näytti olevan tärkeintä oli osoittaa kuinka epäonnistunut ja ei-toivottu yksilö minä olen.
Yritän päästä tästä eteenpäin. Pikkuhiljaa. Nyt itkettää kovasti. Tottakai olisin onnellisempi ilman tätä tapahtumaa.
- aseman väärinkäyttö
taisi ajaa asiaa jossa sinut lytättiin. Hän nautti asemastaan jota käytti väärin. Tällaiselle esimiehelle kuuluisi antaa potkut.
- Työmyyrä.
Ei hän ole esimieheni. Emme ole samassa työpaikassa.
Tässä on kyse ihmisyyden kunnioittamisesta, tai pikemminkin sen puuttumisesta.
En voi ymmärtää miksi joku haluaa mitätöidä minut. Jos tavoite on päästä minusta eroon, niin siihen olisi kyllä fiksumpiakin keinoja kuin lyttääminen. Uskon että olen hänen mielestään tyhmä, turha, ja tarpeeton.
Yritän kerätä voimia ja ajatella että jossain muualla osaamistani arvostetaan, tai siis minua. Siitähän tuossa oli kyse. Harmittaa, että luotin. Syytän itseäni tapahtuneesta, olin liian sinisilmäinen ja uskoin hyvään.
En ymmärtänyt miksi hän oli inhottava. Petyin tosi pahasti. - no*job
ap. ,mutta mun tapauksessa juuri esimies käytti valtaansa väärin. Toivottavasti
on onnellinen nyt ja toivottavasti joskus elämänsä aikana kokee jotain samaa
kuin minä.
Hän on kuin kaksikielinen käärme. - elämä on.
Työmyyrä. kirjoitti:
Ei hän ole esimieheni. Emme ole samassa työpaikassa.
Tässä on kyse ihmisyyden kunnioittamisesta, tai pikemminkin sen puuttumisesta.
En voi ymmärtää miksi joku haluaa mitätöidä minut. Jos tavoite on päästä minusta eroon, niin siihen olisi kyllä fiksumpiakin keinoja kuin lyttääminen. Uskon että olen hänen mielestään tyhmä, turha, ja tarpeeton.
Yritän kerätä voimia ja ajatella että jossain muualla osaamistani arvostetaan, tai siis minua. Siitähän tuossa oli kyse. Harmittaa, että luotin. Syytän itseäni tapahtuneesta, olin liian sinisilmäinen ja uskoin hyvään.
En ymmärtänyt miksi hän oli inhottava. Petyin tosi pahasti.tilanne, mutta en syytä tapahtuneesta itseäni pätkääkään, koska ei ole aihetta. Minun tapauksessani esimies usutti yhden alaisensa kimppuuni.
Uskon ja luulen että he saavat elämässä ansionsa mukaan.
Ja itselläni on läheisiä ihmisiä tukemassa...
Jos vain haluaisin saisin hommattua esimiehelle potkut, mutta olen liian hyväsydäminen...
- :)
Toiset ihmiset ovat luokattomia mulkkuja. Työpaikkakiusaaminen on Suomessa äärettömän yleistä. Narsistit ja ilkeät ihmiset pyrkivät tietoisesti ja tahallaan satuttamaan, loukkaamaan, tuhoamaan ja murskaamaan muita ihmisiä, mahdollisimman pahasti.
Tuntuu pahalta, tiedän, yritä unohtaa. Tiedät, että sinussa ei ole mitään vikaa. Vika on todellakin siinä pikkupirussa eikä sinussa. Hän on se huono ihminen, ihmishirviö, et sinä. Tiedät sen itsekin.- Työmyyrä.
Ei tässä nyt varsinaisesti mistään työpaikkakiusaamisesta ole kyse. Eräs nainen vihaa minua (olen itsekin nainen) ja tuo nainen haluaa mitätöidä/murskata minut. Jotenkin otan tämän niin henkilökohtaisesti kun olen niin työkeskeinen ihminen.
Kyllähän tämä itkettää, harmittaa ja valvotuttaa. Toivottavasti jossain muualla saan arvostusta osakseni. - Anteeksi jos vääräss
Työmyyrä. kirjoitti:
Ei tässä nyt varsinaisesti mistään työpaikkakiusaamisesta ole kyse. Eräs nainen vihaa minua (olen itsekin nainen) ja tuo nainen haluaa mitätöidä/murskata minut. Jotenkin otan tämän niin henkilökohtaisesti kun olen niin työkeskeinen ihminen.
Kyllähän tämä itkettää, harmittaa ja valvotuttaa. Toivottavasti jossain muualla saan arvostusta osakseni.tälle naiselle mitään pahaa tehnyt?
Monesti omatunto soimaa ja valvotuttaa... jos sellaista on, voisiko olla niin? - Työmyyrä.
Anteeksi jos vääräss kirjoitti:
tälle naiselle mitään pahaa tehnyt?
Monesti omatunto soimaa ja valvotuttaa... jos sellaista on, voisiko olla niin?En koskaan ehtinyt sanomaan tälle naiselle sanaakaan kun hän jo inhosi minua. Hän siis vihasi minua ensi silmäyksellä. Mulla on hirveä stressi työn onnistumisesta, koska tuo nainen yrittää murskata minut, jättää vastaamatta viesteihini, puhelinsoittoihini yms. Tekee kaikkea sellaista inhottavaa, jotta epäonnistuisin. Hän ei ole esimieheni mutta on toki korkeammassa asemassa ja olen hänestä riippuvainen.
Kyse on lyhyaikaisesta pestistä. Aloitin 2 viikkoa sitten ja toivon että homma loppuu mahdollisimman pian. Tämä on painajaismaista!
Olen tottakai miettinyt omaa rooliani, omaa käytöstäni, mutta kun en keksi mitä olen tehnyt väärin. Yleensä ihmiset pitävät minusta, mutta nyt on kyllä jotain pahasti pielessä. Ajattelin ehdottaa ensi viikolla, että jättäytyisin pois tästä hommasta ja hän saisi paremman henkilön sinne kun en hänelle kelpaa.
- Anonyymi
Itse olen varmasti ollut 30 eri firmassa töissä aina potkut vaan tulee vaikka kuinkan teen töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652