Uusi laki ei toimi ja luottotiedottomia tulee lisää kokoajan, pikavippien takia. Joten ne mahdollisesti kielletään kokonaan. Mielenkiintoista. http://www.talousuutiset.biz/2010/07/uusi-laki-tehoton-pikavipit-pitaa.html
pikavipit kielletään
31
1326
Vastaukset
- kaksi tai kolme
Toivottavasti näin tapahtuu ja pian. Toisaalta en pitäisi pahana jos 2-3 jäisikin voimaan, koska silloin ei voisi saada kuin näistä jos on tarve, eikä näin ollen vippien määrä voi kohota mahdottomuuksiin.
- Peluri-Ismo
jätte-kvia, jos pikavipit kiellettäisiin. Minäki voisin silloin jättää kaikki 22 pikavippiäni maksamatta.
- --Asiasta tietävä--
Sithän täällä pitäs kieltää ruokakaupatkin, ettei ihmiset pääse LIHOMAAN! " tai 2-3 vois jäädäkkin " ei juma... Monet velkaantuvat ihan kulutusluotoista koska luottomäärä liian suuri tuloihin nähden tai ei muuten osata pitää omasta taloudesta huolta. Muutaman kympin vipin takia ei täällä kukaan velkaannu, ja tuo on tosi! Yleensä taustalla on muita velkoja kuin vippejä. esim. liian suuri asuntolaina!
- kaksi tai kolme
--Asiasta tietävä-- kirjoitti:
Sithän täällä pitäs kieltää ruokakaupatkin, ettei ihmiset pääse LIHOMAAN! " tai 2-3 vois jäädäkkin " ei juma... Monet velkaantuvat ihan kulutusluotoista koska luottomäärä liian suuri tuloihin nähden tai ei muuten osata pitää omasta taloudesta huolta. Muutaman kympin vipin takia ei täällä kukaan velkaannu, ja tuo on tosi! Yleensä taustalla on muita velkoja kuin vippejä. esim. liian suuri asuntolaina!
Ei kai ruokakauppoja (lihominen) voi verrata mitenkään pikavippeihin (ylivelkaantuminen)!!!???
Toki myönnän, että jotkin ruoat ja herkut voisi poistaa kaupoista tarpeettomina.
Mutta kyllä ylivelkaantumisen syynä on etupäässä juuri pikavipit. Pankin myöntämät kulutusluotot ja asuntolainat on tarkoin valvottu korkojen ja kulujen suhteen. Myös asiakkaan maksukyky on tutkittu, joka on erittäin tärkeä pointi. Jos näistä lainoista ei selviä, niin on hyvä jos ei enää pikavippejä saisi, jotta talous pysyisi tasapainossa. Pankkien kanssa voi aina sopia lyhennysvapaista jos elämäntilanteessa tulee muutoksia. Ei noita elämänmuutoksia pikavipeillä korjata, vaan täytyy todellakin pihistää ylimääräisistä kuluista ja ottaa lyh.vapaa joksikin aikaa.
Sitäpaitsi jos noita muutaman kympin vippejä on 50 paikasta (mahdollisuus yli 100) niin niistä kyllä kertyy aikamoinen summa jo pelkästään kuluista ja nopeasti pitää maksaa takaisinkin.
Joten olen edelleen sitä mieltä että pikavippifirmoja vain 2-3....jos sitäkään. - 5+10
kaksi tai kolme kirjoitti:
Ei kai ruokakauppoja (lihominen) voi verrata mitenkään pikavippeihin (ylivelkaantuminen)!!!???
Toki myönnän, että jotkin ruoat ja herkut voisi poistaa kaupoista tarpeettomina.
Mutta kyllä ylivelkaantumisen syynä on etupäässä juuri pikavipit. Pankin myöntämät kulutusluotot ja asuntolainat on tarkoin valvottu korkojen ja kulujen suhteen. Myös asiakkaan maksukyky on tutkittu, joka on erittäin tärkeä pointi. Jos näistä lainoista ei selviä, niin on hyvä jos ei enää pikavippejä saisi, jotta talous pysyisi tasapainossa. Pankkien kanssa voi aina sopia lyhennysvapaista jos elämäntilanteessa tulee muutoksia. Ei noita elämänmuutoksia pikavipeillä korjata, vaan täytyy todellakin pihistää ylimääräisistä kuluista ja ottaa lyh.vapaa joksikin aikaa.
Sitäpaitsi jos noita muutaman kympin vippejä on 50 paikasta (mahdollisuus yli 100) niin niistä kyllä kertyy aikamoinen summa jo pelkästään kuluista ja nopeasti pitää maksaa takaisinkin.
Joten olen edelleen sitä mieltä että pikavippifirmoja vain 2-3....jos sitäkään.Eli olet sitä mieltä että rajoituksia ja holhoamista vaan lisää. Varmaan olet myös ainoana ihmisenä puolustamassa kameratolppiakin.
Kyllä aikuisen täytyy saada perkele itse päättää tekemisistään eli ottaako lainaa vai ei. Jos on henkisesti niin heikoilla että sitä päätöstä ei pysty tekemään niin sitten kannattaa itsellensä hommata edunvalvoja. - Tässä tapauksessa
5+10 kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että rajoituksia ja holhoamista vaan lisää. Varmaan olet myös ainoana ihmisenä puolustamassa kameratolppiakin.
Kyllä aikuisen täytyy saada perkele itse päättää tekemisistään eli ottaako lainaa vai ei. Jos on henkisesti niin heikoilla että sitä päätöstä ei pysty tekemään niin sitten kannattaa itsellensä hommata edunvalvoja.Jos markkinoille on laskettu lainan muoto, jota määrällisesti suht. merkittävä osa ei osaa käyttää ja ajautuu näin vaikeuksiin aiheuttaen tappiota sekä itselleen, että valtiolla, niin totta hitossa. Lainaa täytyy tottakai saada ottaa, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Ja kameratolpatkin on muuten ihan hyvä juttu, jos sillä saadaan alennettua onnettomuuksien, ja sitä kautta loukkaantuneiden/menehtyneiden ihmisten määrää. Ainakin täällä erääseen risteykseen asennettujen tolppien hyöty on ollut ihan selkeästi havaittavissa.
- 2122545641348
Peluri-Ismo kirjoitti:
jätte-kvia, jos pikavipit kiellettäisiin. Minäki voisin silloin jättää kaikki 22 pikavippiäni maksamatta.
Kyllä velat on maksettava vaikka uusien lainojen myöntäminen kiellettäisiinkin. Voi pieni mussukka luulitko oikeesti pääseväs noin vähällä. :D
- skribulator
--Asiasta tietävä-- kirjoitti:
Kai kieltoa haetaan sitä taustaa vasten, että koronkiskonta on kiellettyä. Vaikka firmat kiertävät
tätä teknisellä tavalla, vedoten palvelun tuottamiin kustannuksiin. Todellisuudessa nuo pikavippifirmat ovat täysin elektronisia, ja juurikaan kustannuksia ei tule.
Eli pikavipeissä joissakin tapauksissa (aika usein, oletan) on ahdingossa oleva ihminen, joka joutuu aivan viimeisenä vaihtoehtona käyttämään tällaista lainamuotoa. Esim. vaikka Suomea kutsutaan hyvinvointivaltioksi, tosiasia on se, että myös työttömyyskassat ja sosiaali- ja terveysministeriön alaiset yksiköt tukkiutuvat ajoittain täysin toimintakyvyttömiksi, jolloin työttömäksi joutunut ihminen voi joutua odottamaan ensimmäisiä tukia kuukausitolkulla. Koska kuitenkin juoksevat kulut ovat työllisyyden ajalta usein luokkaa 600 - 1500 eur / kk riippuen esim. asumiskustannuksista, lainanlyhennyksistä, vakuutuksista yms. niin tämä luo sen pahan kuopan, johon harvat ovat valmistautuneet. Suomalaisten perheiden (talouksien) keskimääräiset nopeasti käyttöön otettavat (likvidit) säästöt ovat vain muutaman tuhannen euron luokkaa.
Vippifirmat ovat suhteellisen hyvin toimeen tulevia. Vippauksen businessmalli on herkullinen:
heität siemenrahan kiinni yritykseen, ja se alkaa poikia lisää rahaa, jolla yritys kasvaa. Toiminta
skaalautuu automaattisesti, eli henkilökuntaa ei juurikaan tarvitse lisätä lainamäärien (asiakkaiden)
lisääntyessä.
Oma arvio alla miten kustannukset jyvittyvät ottajaa kohden:
Firma X
Serveri, jossa pyörii businesslogiikka eli pikavippiohjelmisto
Tietoliikenneyhteys
Sopimus pankkien kanssa digitaalisista pankkiyhteyksistä
Asiakkaita 200 000 vuodessa
Keskimääräinen vippi 50 euroa
Henkilöstöä 3; markkinointi, TJ, helpdesk
Kulut vuodessa: 3 x palkka, 5000 tietokoneista, 2000 tietoliikenteestä, x euroa pankkisopimuksista
=107000 x euroa
Ohjelmisto hakee luultavasti asiakkaasta tiedot eli saa luottoreittauksen. Tämä luku kertoo
riskistä, kannattaako asiakkaalle antaa vippi. Ohjelma tekee automaattisesti päätöksen.
GSM-liittymä toimii tunnistaumisvälineenä. Maksutapahtumat kohdistuvat tilille myös
ohjelmistolla, joten ei tarvita manuaalista käsittelijää (työntekijöitä). Tietenkin kaikkea
valvoo ehkä yksi tai kaksi työntekijää, helppari esimerkiksi. - Skifimies
skribulator kirjoitti:
Kai kieltoa haetaan sitä taustaa vasten, että koronkiskonta on kiellettyä. Vaikka firmat kiertävät
tätä teknisellä tavalla, vedoten palvelun tuottamiin kustannuksiin. Todellisuudessa nuo pikavippifirmat ovat täysin elektronisia, ja juurikaan kustannuksia ei tule.
Eli pikavipeissä joissakin tapauksissa (aika usein, oletan) on ahdingossa oleva ihminen, joka joutuu aivan viimeisenä vaihtoehtona käyttämään tällaista lainamuotoa. Esim. vaikka Suomea kutsutaan hyvinvointivaltioksi, tosiasia on se, että myös työttömyyskassat ja sosiaali- ja terveysministeriön alaiset yksiköt tukkiutuvat ajoittain täysin toimintakyvyttömiksi, jolloin työttömäksi joutunut ihminen voi joutua odottamaan ensimmäisiä tukia kuukausitolkulla. Koska kuitenkin juoksevat kulut ovat työllisyyden ajalta usein luokkaa 600 - 1500 eur / kk riippuen esim. asumiskustannuksista, lainanlyhennyksistä, vakuutuksista yms. niin tämä luo sen pahan kuopan, johon harvat ovat valmistautuneet. Suomalaisten perheiden (talouksien) keskimääräiset nopeasti käyttöön otettavat (likvidit) säästöt ovat vain muutaman tuhannen euron luokkaa.
Vippifirmat ovat suhteellisen hyvin toimeen tulevia. Vippauksen businessmalli on herkullinen:
heität siemenrahan kiinni yritykseen, ja se alkaa poikia lisää rahaa, jolla yritys kasvaa. Toiminta
skaalautuu automaattisesti, eli henkilökuntaa ei juurikaan tarvitse lisätä lainamäärien (asiakkaiden)
lisääntyessä.
Oma arvio alla miten kustannukset jyvittyvät ottajaa kohden:
Firma X
Serveri, jossa pyörii businesslogiikka eli pikavippiohjelmisto
Tietoliikenneyhteys
Sopimus pankkien kanssa digitaalisista pankkiyhteyksistä
Asiakkaita 200 000 vuodessa
Keskimääräinen vippi 50 euroa
Henkilöstöä 3; markkinointi, TJ, helpdesk
Kulut vuodessa: 3 x palkka, 5000 tietokoneista, 2000 tietoliikenteestä, x euroa pankkisopimuksista
=107000 x euroa
Ohjelmisto hakee luultavasti asiakkaasta tiedot eli saa luottoreittauksen. Tämä luku kertoo
riskistä, kannattaako asiakkaalle antaa vippi. Ohjelma tekee automaattisesti päätöksen.
GSM-liittymä toimii tunnistaumisvälineenä. Maksutapahtumat kohdistuvat tilille myös
ohjelmistolla, joten ei tarvita manuaalista käsittelijää (työntekijöitä). Tietenkin kaikkea
valvoo ehkä yksi tai kaksi työntekijää, helppari esimerkiksi.Hoh hoijaa. Älä enää katso skifi-sarjoja, joista ammennat noin hauskaa tietoa pikavippifirmojen taustahallinajärjestemistä. Suosittelen sinua keskittymään vain omaan varastomiehen uraasi.
- hessu_.
itse olen sitä mieltä, että pikavippejä ei tarvitse kieltää, jollakin voi olla tarvetta sille. Olen kuitenkin sitä mieltä että niitä pitäisi valvoa enemmän ja ne palvelut jotka eivät täytä tiukasti määriteltyjä ehtoja suljetaan lainvastaisina. Toki ongelmaksi voi tulla se ,että joku myöntää näitä esim. ulkomailta.
- ...
En mäkään henk.koht. toivo, että kielletään ja hakemisesta tehdään turhan vaikeaa, mutta kaipa ne jonkin kontrollitavan keksii eli että esim. luottohäiriöiselle ei päästäisi myöntämään. Ei huvita todellakaan ruveta vanhemmilta lainaamaan tässä iässä.
- marjuutta
Tässä oli juuri artikkeli noista pikavippien väärinkäytöksistä mikä kaikkien vippaajien pitäisi lukea ennen vippaamista...
http://paraspikavippi.info/2010/07/05/pikalainat-pikavipit-ja-niiden-vaarinkaytokset/ - Tuskastunut äiti
Toivottavasti pikavipit kieltävä laki saataisiin mahdollisemmin pian voimaan!!!
Ne ovat pilanneet poikani ja siinä sivussa minunkin elämän vippejä maksaessa. - voihan nenä
Vaikka kokonaan ei kiellettäisi niin joku roti on tähän touhuun saatava. Kun sitä rahaa niin helposti tyrkytetään niin miksi sitten takaisinmaksussa ei tulla yhtään vastaan. Velalliset ovat kusessa kun ovat ottaneet useita vippejä ja tekevät niistä aivan tolkuttomia maksusuunnitelmia kun perintätoimistot nylkevät lopunkin selkänahan jonka voisivat tehdä vähän kevyemmin antamalla riittävästi maksuaikaa. Nyt yleensä annetaan se 3kk vaikka jo 6kk maksuajalla moni selviäsi vippikierteestään.
- mika..
Samaa mieltä tosta et perintäyhtiöt ei tuu yhtään vastaan.. Itellä meni joskus pari laskua perintään ja se yhden perintäyhtiön aspa ihmetteli miksen voinut tehdä maksusuunitelmaa.. no kerroin sille, että sen takia koska maksusuunitelman tekeminen maksaa 30e (lasku oli joku 50e plus perintäkulut parikymppiä..) ja lasku olis pitänyt maksaa kahdessa osassa, eka osa HETI! Ja kun ei ollut heti rahaa niin ulosottoon se olis silti mennyt.. kun en tehnyt maksusuunitelmaa niin ulosottoon meni pienempi summa..
No tulipa avauduttua :D - Nautilus_Gold
mika.. kirjoitti:
Samaa mieltä tosta et perintäyhtiöt ei tuu yhtään vastaan.. Itellä meni joskus pari laskua perintään ja se yhden perintäyhtiön aspa ihmetteli miksen voinut tehdä maksusuunitelmaa.. no kerroin sille, että sen takia koska maksusuunitelman tekeminen maksaa 30e (lasku oli joku 50e plus perintäkulut parikymppiä..) ja lasku olis pitänyt maksaa kahdessa osassa, eka osa HETI! Ja kun ei ollut heti rahaa niin ulosottoon se olis silti mennyt.. kun en tehnyt maksusuunitelmaa niin ulosottoon meni pienempi summa..
No tulipa avauduttua :DTalous kaatuu 50 euroon? Voi luoja!
Tää pikavippipalsta on kivaa luettavaa, nimittäin täällä tunnen itseni hyvätuloiseksi ihmiseksi. Ehkä jopa menestyjäksi.
Läpileikkauskin näille vippaajille näyttää olevan kirjoitusasun perusteella samanlainen: Vaatimaton koulutustaso, mutta typeryydessä on suoritettu korkeakoulututkinto parhain arvosanoin. Luuserit! Miten osaattekin olla noin perseauki ja hunningolla?
Älkää apinat enää vippailko yhtään mitään yhtään mistään. OK? Ei ainakaan tarvitse olla täällä sitten ruikuttamassa, kuinka vippi- ja perintäfirmat ovat kaiken pahan alku. Väärin! Sinä, vippaaja, olet yksin syypää tilanteeseen. Omaa saamattomuuttasi tuhlaat enemmän kuin tienaat. Sitten hätäpäissään haet pikavippejä paikkaamaan talouteen syntynyttä vajetta. Sitten kun vipit pitäisi maksaa takaisin, on vika vippi- ja perintäfirmoissa.
Vippaajille ei pitäisi antaa minkäänlaista armoa. Heti vaan perintään ja luottotiedot tarkistukseen. Loppuupahan tuo holtiton lainakierre. Joitakin ihmisiä täytyy yhteiskunnan holhota. Hän kun ei itse siihen pysty. - Peluri-Ismo
Nautilus_Gold kirjoitti:
Talous kaatuu 50 euroon? Voi luoja!
Tää pikavippipalsta on kivaa luettavaa, nimittäin täällä tunnen itseni hyvätuloiseksi ihmiseksi. Ehkä jopa menestyjäksi.
Läpileikkauskin näille vippaajille näyttää olevan kirjoitusasun perusteella samanlainen: Vaatimaton koulutustaso, mutta typeryydessä on suoritettu korkeakoulututkinto parhain arvosanoin. Luuserit! Miten osaattekin olla noin perseauki ja hunningolla?
Älkää apinat enää vippailko yhtään mitään yhtään mistään. OK? Ei ainakaan tarvitse olla täällä sitten ruikuttamassa, kuinka vippi- ja perintäfirmat ovat kaiken pahan alku. Väärin! Sinä, vippaaja, olet yksin syypää tilanteeseen. Omaa saamattomuuttasi tuhlaat enemmän kuin tienaat. Sitten hätäpäissään haet pikavippejä paikkaamaan talouteen syntynyttä vajetta. Sitten kun vipit pitäisi maksaa takaisin, on vika vippi- ja perintäfirmoissa.
Vippaajille ei pitäisi antaa minkäänlaista armoa. Heti vaan perintään ja luottotiedot tarkistukseen. Loppuupahan tuo holtiton lainakierre. Joitakin ihmisiä täytyy yhteiskunnan holhota. Hän kun ei itse siihen pysty.Jumala armahtaa vippaajatkin toisin kuin sinä saatana!!
- oletko_ääliö?
Nautilus_Gold kirjoitti:
Talous kaatuu 50 euroon? Voi luoja!
Vippaajille ei pitäisi antaa minkäänlaista armoa. Heti vaan perintään ja luottotiedot tarkistukseen. Loppuupahan tuo holtiton lainakierre. Joitakin ihmisiä täytyy yhteiskunnan holhota. Hän kun ei itse siihen pysty.Ensinnäkin talouteni kaatui silloin juuri 50 euroon. Olin juuri joutunut työttömäksi koska työsopimukseni loppui. Olin jo siinä kuussa maksanut vuokran (en ollut saanut vielä asumistukea), sähkölaskun ja kotivakuutuksen.. Sitten yhtäkkiä tulee tuollainen lappu ja KELA käsittelee työmarkkinatuki hakemustani 6 viikkoa. ELi millä ihmeellä muka maksaisin 50e vipin koska rahaa oli muutamaksi viikoksi ehkä yhteensä se 50 euroa.. Noin siis suunnilleen..
Eli sä et tosiaan voi tietää kaikkien ihmisten tilannetta jotka tänne kirjoittaa.
Todennäköisesti itse et ole yhtään sen parempi, kunhan on hauska netissä trollata, eikö? - JUKKA93
Peluri-Ismo kirjoitti:
Jumala armahtaa vippaajatkin toisin kuin sinä saatana!!
Peluri Ismo kirjoittaa asiaa!
- Peluri-ida
oletko_ääliö? kirjoitti:
Ensinnäkin talouteni kaatui silloin juuri 50 euroon. Olin juuri joutunut työttömäksi koska työsopimukseni loppui. Olin jo siinä kuussa maksanut vuokran (en ollut saanut vielä asumistukea), sähkölaskun ja kotivakuutuksen.. Sitten yhtäkkiä tulee tuollainen lappu ja KELA käsittelee työmarkkinatuki hakemustani 6 viikkoa. ELi millä ihmeellä muka maksaisin 50e vipin koska rahaa oli muutamaksi viikoksi ehkä yhteensä se 50 euroa.. Noin siis suunnilleen..
Eli sä et tosiaan voi tietää kaikkien ihmisten tilannetta jotka tänne kirjoittaa.
Todennäköisesti itse et ole yhtään sen parempi, kunhan on hauska netissä trollata, eikö?töihin etkä ruikuttaisi, että ASUMISTUKI TAI TYÖMARKKINATUKI viivästyy. Tue itsesi oikeaksi ihmiseksi ja lopeta paska ruikutus !
- just.....
Peluri-ida kirjoitti:
töihin etkä ruikuttaisi, että ASUMISTUKI TAI TYÖMARKKINATUKI viivästyy. Tue itsesi oikeaksi ihmiseksi ja lopeta paska ruikutus !
etkö sinä trolli ymmärrä että olin töissä mutta työsopimus loppui eikä sitä uusittu koska firmalla oli tarvetta vähentää työntekijöitä, uutta työpaikkaa ei katos löydä välttämättä ihan parissa päivässä! Tosin tuo lasku taitaa olla kyllä nyt maksettu vaikka 50 euron vippi taisi muuttua muutamaksi sadaksi euroksi.
- muistutettakoon
oletko_ääliö? kirjoitti:
Ensinnäkin talouteni kaatui silloin juuri 50 euroon. Olin juuri joutunut työttömäksi koska työsopimukseni loppui. Olin jo siinä kuussa maksanut vuokran (en ollut saanut vielä asumistukea), sähkölaskun ja kotivakuutuksen.. Sitten yhtäkkiä tulee tuollainen lappu ja KELA käsittelee työmarkkinatuki hakemustani 6 viikkoa. ELi millä ihmeellä muka maksaisin 50e vipin koska rahaa oli muutamaksi viikoksi ehkä yhteensä se 50 euroa.. Noin siis suunnilleen..
Todennäköisesti itse et ole yhtään sen parempi, kunhan on hauska netissä trollata, eikö?Jossain on kuitenkin mennyt pieleen, jos rahaa ei ole ollut kuuden viikon tarpeisiin. Se nyt kuitenkin on todella lyhyt aika. Olin itse taannoin yli kolme kuukautta vailla tuloja, kun työttömyyskassalta meni sen verran hakemukseni käsittelyyn. Se ei kuitenkaan talouttani kaatanut, eikä tarvinnut rahoja sen suuremmin laskeakaan. Sittemmin olen kasvattanut hätävarakassaani entisestään, ja nykyään tulisin toimeen melkein pari vuotta ilman tuloja.
Pitäkää hyvät ihmiset säästöjä jossain jemmassa. Ei tarvitse raha-asioistaan juuri murehtia, kun edes puolen vuoden menot löytyy tililtä. Jos raha ei meinaa säästössä pysyä, niin perustakaa tili vaikka toiseen pankkiin, kuin omaanne, älkääkä ottako korttia ko. tilille. Kun rahoja ei saa käyttöön kuin itse ne pankista hakemalla, niin kynnys käyttää ne pois kasvaa. - ihmettelen...
muistutettakoon kirjoitti:
Jossain on kuitenkin mennyt pieleen, jos rahaa ei ole ollut kuuden viikon tarpeisiin. Se nyt kuitenkin on todella lyhyt aika. Olin itse taannoin yli kolme kuukautta vailla tuloja, kun työttömyyskassalta meni sen verran hakemukseni käsittelyyn. Se ei kuitenkaan talouttani kaatanut, eikä tarvinnut rahoja sen suuremmin laskeakaan. Sittemmin olen kasvattanut hätävarakassaani entisestään, ja nykyään tulisin toimeen melkein pari vuotta ilman tuloja.
Pitäkää hyvät ihmiset säästöjä jossain jemmassa. Ei tarvitse raha-asioistaan juuri murehtia, kun edes puolen vuoden menot löytyy tililtä. Jos raha ei meinaa säästössä pysyä, niin perustakaa tili vaikka toiseen pankkiin, kuin omaanne, älkääkä ottako korttia ko. tilille. Kun rahoja ei saa käyttöön kuin itse ne pankista hakemalla, niin kynnys käyttää ne pois kasvaa.Miten voi olla säästöjä puoleksi vuodeksi jos tuolloin oli ikää 19? Toki siinä iässä moni oli täällä jo Nokian johdossa ja rahaa oli vaikka muille jakaa.. :)
- velkarin-G i
Älkää ottako vippejä. Missään nimessä, kännissäkään!
Ei se takaisinmaksu, vaan se takaisin maksun viivästymien se se juuri on se helvetin alku, ne myöhästymiskorot tulevat nopeasti puskista varoittamatta!!!!!!!
ÄLÄkä MISSÄÄN NIMESSÄ SIIRRÄ ERÄPÄIVÄÄ! - tt
Aivan. Ongelma tällä hetkellä tuntuu olevan se, kun pikavippiyhtiöt eivät joudu vastuuseen holtittomasta rahan jakamisesta. Tai vastuuta ei haluta vapaaehtoisesti ottaa. Päin vastoin velka saatetaan myydä jollekkin kolmannelle osapuolelle.
Minun mielestäni ne firmat saisivat jäädä jotka ottavat todistetusti vastuuta, jos heidän asiakkaansa ylivelkaantuvat. Esimerkiksi olisiko liikaa vaadittu ettei velkaa roikuteta ulosotossa maksimiaikaa joka on 15 vuotta. Esimerkiksi 5 vuotta riittäisi varmasti. Pahimmassa tapauksessa kehdataan vielä vastustaa velkajärjestelyjä.
Yleensä sitä saa mitä tilaa. Se pätee myös pikavippipuljuihin. Eivät nekään saa tehdä tässä valtiossa ihan mitä haluavat. - Törppö tt
Asiaa. Minäkin otin pikavipin joka paikasta ja jätin kaikki maksamatta. Nyt vähän ihmetyttää, kun kukaan ei halua ottaa vastuuta minusta. Onhan se nyt helvetin väärin, että menivät antamaan minulle vippejä, joten kyllä nyt pitäisi ottaa minusta kunnolla vastuu ja auttaa minua tekemään vaikka jonkinlainen velkajärjestely, jolla voisin välttää maksamasta suurta osaa lainoistani. Kyllä nyt vituttaa holtittomat vippifirmat!
- tt
Itseasiassa viranomaiset hoitavat asiat. Se on vain heille huomattavasti työläämpää ja veronmaksajien rahoja kuluu paljon. Joudutaan järjestämään kalliita oikeudenkäyntejä joilla velkajärjerjestelyt saadaan aikaiseksi. Näiden lainojen kanssa pelleilyyn tarvitaan kaksi osapuolta. En ihmettele yhtään että suurin osa veronmaksajista ja viranomaisista vastustaa näitä pikavippipuljuja.
Politiikot tuskin tulevat kieltämään yhtä ainutta pikavippipuljua, koska nämä yritykset tuovat hyviä asiakassuhteita valtion tukemille perintäfirmoille. ( Suomessahan ei ole korrubtiota.) Onneksi Suomi on sitoutunut YK:n ihmisoikeussopimukseen ja tätä kautta politiikot joutuvat tukemaan pikavippien kanssa ylivelkaantuneita. ( esim. tt-tuki, viranomaisten tukipalvelut) Eli ei mitään halpaa lystiä. Rahat siihen otetaan syyttöiltä veronmaksajilta, jotta perintäfirmat saavat tuottaa voittoa. - Rivo Reiska
Perintä on POP eikä mitenkään korrubtioitua, pölö !
- Pikavippifirmisti
Skribulator, sun kannattaa nyt ehdottomasti perustaa oma pikavippifirma ja laittaa siemenraha kasvamaan. Tulet hämmästymään siinä kohden, kun huomaat laskelmastasi puuttuvan kaksi suurinta yksittäistä kuluerää.
Olen samaa mieltä teidän kaikkien kanssa siitä että pikavipit pitäisivät lailla kieltää. Ne tuhosivat melkein elämäni enkä halua että ne tuhoavat muidenkaan elämää. Pankki on ainoa laillinen lainanmyöntölaitos.
PS. Pyydän nöyrimmin anteeksi Suomi24: tä ja sen käyttäjiltä perustamaani pikavippien vastaista keskustelua joka on raivostuttanut käyttäjät jonka takia minut on leimattu hulluksi ja mielenvikaiseksi. Totta puhuen ylireagoin ja puhuin omiani mutta pyysin Suomi24: jää poistamaan keskustelun.- avev2323
Jos ruokaakin saisi ilmaiseksi ehdoilla että tuo 1 laina maitopurkin tilalle 2 niin aika moni siihenkin lähtisi mukaan.
Toivottavasti saadaan tiukemmat ehdot pvippifirmoille...esim. asiakirjojen allekirjoitus, tietojen tarkistus kaikilta, mahd. takaajat jne.
itseäni kiinnostaisi tietää mihin vippifirmojen suuret voitot on sijoitettu? Onko kellään hajua. Lepääkö ne ulkomaisilla korkotileillä vai kiinteistöissä vai missäköhän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628