JGC CRD3.0

JeeppiMies

Hyvä antaa näillä palstoilla joskus rahanarvoista tietoakin.

Eli jos jolla kulla Jeep Grand Cherokee CRD3.0 2005- omistajalla joskus on käynyt niin, että mittaristossa kaikki vaihteet menee valituksi ja vaihde ei vaihda ja moottori ei ota oikein kierroksia... niin kun sitten menette korjaamolle ja sieltä tulee komento, että pitää vaihtaa koko boksi.

Niin eipä tarvitse. Säästätte isot rahat kun aukaisette itse keskikonsolista vaihdekotelon kannen ja otatte sieltä löytyvän "piirilevyn" ulos (minkä avulla vaihdekepin asennon anturointi tapahtuu) ja putsaatte sen sekä suihkasette kontaktisprayta. Aikaa hommaan menee 1/2h ja ei maksa mitään muuta kuin aikaa ja vähän sprayta.

Ohjeet löysin täältä. Muutenkin on erinomainen paikka kaikenlaisen tiedon hakuun mitä Jeeppeihin tulee:

http://www.cherokeesrt8.com/forums/showthread.php?t=32822

13

2558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeeppiMies
    • vm 06

      Mulla samanlaista " ongelmaa" miten sait kannen auki ? Yritin mutta en onnistunut.

      • 3.0 CRD

        Homma alkaa kampeamalla jollakin muovisella talttapäällä se krominen vaihteiston kehys ylös - se on kuudella haitalla kiinni (kaksi sivussa ja yksi molemmissa päissä). Tämän jälkeen se koko vaihteiston musta kansi lähtee helposti kampeamalla ylös (kuusi haittaa - kolme kummallakin sivulla). Kun en itse tutkinut vaihteistoa, en muista, riittääkö tämä siihen kiinni pääsyyn, mutta jos ei, irrota konsolin takaosasta kansi (en muista, oliko pari ruuvia kiinni tämän kannen ulko- vai sisäpuolella), ja ruuvaa paljastuneen kiinnikkeet auki. Näiden lisäksi konsoli on kiinni päältä yhdellä ruuvilla, joka taisi löytyä poistamalla mukiteline. Koko konsoli lähtee tämän jälkeen irti vetämällä taaksepäin ja nostamalla.


      • 3.0 CRD
        3.0 CRD kirjoitti:

        Homma alkaa kampeamalla jollakin muovisella talttapäällä se krominen vaihteiston kehys ylös - se on kuudella haitalla kiinni (kaksi sivussa ja yksi molemmissa päissä). Tämän jälkeen se koko vaihteiston musta kansi lähtee helposti kampeamalla ylös (kuusi haittaa - kolme kummallakin sivulla). Kun en itse tutkinut vaihteistoa, en muista, riittääkö tämä siihen kiinni pääsyyn, mutta jos ei, irrota konsolin takaosasta kansi (en muista, oliko pari ruuvia kiinni tämän kannen ulko- vai sisäpuolella), ja ruuvaa paljastuneen kiinnikkeet auki. Näiden lisäksi konsoli on kiinni päältä yhdellä ruuvilla, joka taisi löytyä poistamalla mukiteline. Koko konsoli lähtee tämän jälkeen irti vetämällä taaksepäin ja nostamalla.

        Vielä varoituksen sana QD2:n omistajille nyt kun olen tämän harjoituksen tehnyt. Tämä ei ole aivan niin triviaali toimenpide kun yllä annetaan ymmärtää. Siinä missä muuten vaihdelaatikon piirilevyn sisältävän mekaniikan pääsee irrottamaan ylhäältäpäin muissa malleissa, QD2:n lukituskytkin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.

        Näiden 2005-2006 Limitedin omistajat joutuvat ensin irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi - eikä sielä sittenkään tilaa ole liiaksi asti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Puhdistukseen ei tosin kannata käyttää kontaktispraytä vaan potentiometreihin ja liukuvastuksiin tarkoitettua voitelevaa puhdistussprayta, niin liukujen hiilipinta ei kärsi lisää. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet.


      • RiippuuTekijasta
        3.0 CRD kirjoitti:

        Vielä varoituksen sana QD2:n omistajille nyt kun olen tämän harjoituksen tehnyt. Tämä ei ole aivan niin triviaali toimenpide kun yllä annetaan ymmärtää. Siinä missä muuten vaihdelaatikon piirilevyn sisältävän mekaniikan pääsee irrottamaan ylhäältäpäin muissa malleissa, QD2:n lukituskytkin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.

        Näiden 2005-2006 Limitedin omistajat joutuvat ensin irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi - eikä sielä sittenkään tilaa ole liiaksi asti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Puhdistukseen ei tosin kannata käyttää kontaktispraytä vaan potentiometreihin ja liukuvastuksiin tarkoitettua voitelevaa puhdistussprayta, niin liukujen hiilipinta ei kärsi lisää. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet.

        http://www.youtube.com/watch?v=lu1cz45SrlU


    • jounimik

      Onkohan sama vika vm.2004, 2.7crd autom.

    • Jounimik

      -04, 2.7 crd automaatti. Sama vika , ei anna kuin 2.n päälle, uus ohjelma syötetty, ei auttanu, testeri näytti että vika sifterissä, uus Oulun Pörhöllä 670€

      • jounimik

        Sifterin magneetti asentotunnistimessa jotain häikkää,kun liikuttelee valtsimen alla olevaa muovimattoa niin vika poistuu.


    • Itsevaihtanut

      Tässäkin rahan arvoista apua. Jos/kun alkaa mennä etupyörän laakeri, niin merkkiliikkeessä homma maksaa n. 500e.

      Mutta jos tilaat itse osan esim. rockauto.co.uk tai autopartsmakrt.fi, niin pyörän navan (sis. tuon laakerin) saa n. 160e:lla kaikkine kuluineen.

      Itse vaihtoon menee n. 30 min ihan mattimeikäläiseltä. Jos et usko, niin katso tästä: http://www.youtube.com/watch?v=X29gxma8j6Y

      • Itsevaihtanut

        btw. Tuohon edellä aikaisemmin mainittuun ongelmaan kannattaa kokeilla myös ensin ihan vaan softapäivitystä ajonohjausyksikköön.


    • Jeep03

      Apuja tarvitaan..auto antoi vikakoodit P2210 ja P0702. Mitä voi tehdä ja mistä aloittaa?

    • eitullutmieleen

      jos ihan ekaks KVG.

    • Jeeppiähakemassa

      Hei osaatteko sanoa onko tässä 3.0 litran koneessa ollut suutin ongelmia? Ja jos on tietoa onko jossain vaiheessa 2.7 litran koneen suuttimen korjattu ettei kyseisiä ongelmia ole? Kyse siis Mersun koneesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe