Hyvä antaa näillä palstoilla joskus rahanarvoista tietoakin.
Eli jos jolla kulla Jeep Grand Cherokee CRD3.0 2005- omistajalla joskus on käynyt niin, että mittaristossa kaikki vaihteet menee valituksi ja vaihde ei vaihda ja moottori ei ota oikein kierroksia... niin kun sitten menette korjaamolle ja sieltä tulee komento, että pitää vaihtaa koko boksi.
Niin eipä tarvitse. Säästätte isot rahat kun aukaisette itse keskikonsolista vaihdekotelon kannen ja otatte sieltä löytyvän "piirilevyn" ulos (minkä avulla vaihdekepin asennon anturointi tapahtuu) ja putsaatte sen sekä suihkasette kontaktisprayta. Aikaa hommaan menee 1/2h ja ei maksa mitään muuta kuin aikaa ja vähän sprayta.
Ohjeet löysin täältä. Muutenkin on erinomainen paikka kaikenlaisen tiedon hakuun mitä Jeeppeihin tulee:
http://www.cherokeesrt8.com/forums/showthread.php?t=32822
JGC CRD3.0
13
2858
Vastaukset
- JeeppiMies
Toinen hyvä paikka erilaisten tietouden hakemiseen on myös tämä:
http://www.jeepforum.com/forum/ - vm 06
Mulla samanlaista " ongelmaa" miten sait kannen auki ? Yritin mutta en onnistunut.
- 3.0 CRD
Homma alkaa kampeamalla jollakin muovisella talttapäällä se krominen vaihteiston kehys ylös - se on kuudella haitalla kiinni (kaksi sivussa ja yksi molemmissa päissä). Tämän jälkeen se koko vaihteiston musta kansi lähtee helposti kampeamalla ylös (kuusi haittaa - kolme kummallakin sivulla). Kun en itse tutkinut vaihteistoa, en muista, riittääkö tämä siihen kiinni pääsyyn, mutta jos ei, irrota konsolin takaosasta kansi (en muista, oliko pari ruuvia kiinni tämän kannen ulko- vai sisäpuolella), ja ruuvaa paljastuneen kiinnikkeet auki. Näiden lisäksi konsoli on kiinni päältä yhdellä ruuvilla, joka taisi löytyä poistamalla mukiteline. Koko konsoli lähtee tämän jälkeen irti vetämällä taaksepäin ja nostamalla.
- 3.0 CRD
3.0 CRD kirjoitti:
Homma alkaa kampeamalla jollakin muovisella talttapäällä se krominen vaihteiston kehys ylös - se on kuudella haitalla kiinni (kaksi sivussa ja yksi molemmissa päissä). Tämän jälkeen se koko vaihteiston musta kansi lähtee helposti kampeamalla ylös (kuusi haittaa - kolme kummallakin sivulla). Kun en itse tutkinut vaihteistoa, en muista, riittääkö tämä siihen kiinni pääsyyn, mutta jos ei, irrota konsolin takaosasta kansi (en muista, oliko pari ruuvia kiinni tämän kannen ulko- vai sisäpuolella), ja ruuvaa paljastuneen kiinnikkeet auki. Näiden lisäksi konsoli on kiinni päältä yhdellä ruuvilla, joka taisi löytyä poistamalla mukiteline. Koko konsoli lähtee tämän jälkeen irti vetämällä taaksepäin ja nostamalla.
Vielä varoituksen sana QD2:n omistajille nyt kun olen tämän harjoituksen tehnyt. Tämä ei ole aivan niin triviaali toimenpide kun yllä annetaan ymmärtää. Siinä missä muuten vaihdelaatikon piirilevyn sisältävän mekaniikan pääsee irrottamaan ylhäältäpäin muissa malleissa, QD2:n lukituskytkin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.
Näiden 2005-2006 Limitedin omistajat joutuvat ensin irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi - eikä sielä sittenkään tilaa ole liiaksi asti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Puhdistukseen ei tosin kannata käyttää kontaktispraytä vaan potentiometreihin ja liukuvastuksiin tarkoitettua voitelevaa puhdistussprayta, niin liukujen hiilipinta ei kärsi lisää. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet. - RiippuuTekijasta
3.0 CRD kirjoitti:
Vielä varoituksen sana QD2:n omistajille nyt kun olen tämän harjoituksen tehnyt. Tämä ei ole aivan niin triviaali toimenpide kun yllä annetaan ymmärtää. Siinä missä muuten vaihdelaatikon piirilevyn sisältävän mekaniikan pääsee irrottamaan ylhäältäpäin muissa malleissa, QD2:n lukituskytkin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.
Näiden 2005-2006 Limitedin omistajat joutuvat ensin irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi - eikä sielä sittenkään tilaa ole liiaksi asti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Puhdistukseen ei tosin kannata käyttää kontaktispraytä vaan potentiometreihin ja liukuvastuksiin tarkoitettua voitelevaa puhdistussprayta, niin liukujen hiilipinta ei kärsi lisää. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet.
- jounimik
Onkohan sama vika vm.2004, 2.7crd autom.
- Jounimik
-04, 2.7 crd automaatti. Sama vika , ei anna kuin 2.n päälle, uus ohjelma syötetty, ei auttanu, testeri näytti että vika sifterissä, uus Oulun Pörhöllä 670€
- jounimik
Sifterin magneetti asentotunnistimessa jotain häikkää,kun liikuttelee valtsimen alla olevaa muovimattoa niin vika poistuu.
- Itsevaihtanut
Tässäkin rahan arvoista apua. Jos/kun alkaa mennä etupyörän laakeri, niin merkkiliikkeessä homma maksaa n. 500e.
Mutta jos tilaat itse osan esim. rockauto.co.uk tai autopartsmakrt.fi, niin pyörän navan (sis. tuon laakerin) saa n. 160e:lla kaikkine kuluineen.
Itse vaihtoon menee n. 30 min ihan mattimeikäläiseltä. Jos et usko, niin katso tästä: http://www.youtube.com/watch?v=X29gxma8j6Y- Itsevaihtanut
btw. Tuohon edellä aikaisemmin mainittuun ongelmaan kannattaa kokeilla myös ensin ihan vaan softapäivitystä ajonohjausyksikköön.
- Jeep03
Apuja tarvitaan..auto antoi vikakoodit P2210 ja P0702. Mitä voi tehdä ja mistä aloittaa?
- eitullutmieleen
jos ihan ekaks KVG.
- Jeeppiähakemassa
Hei osaatteko sanoa onko tässä 3.0 litran koneessa ollut suutin ongelmia? Ja jos on tietoa onko jossain vaiheessa 2.7 litran koneen suuttimen korjattu ettei kyseisiä ongelmia ole? Kyse siis Mersun koneesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875