Ampuma-aseet.

Voiko joku kertoa minulle, miksi tavallisella ihmisellä on ase, muyta kuin sen takia, että se tappaa ihmisen, eläimen tai se on harrastus. On okei, jos se ase on harrastuksen takia..liian moni ei sitä harrasta. On okei, että se on metsästäjillä se ase. Mutta miksi muilla on minkäänlaista asetta olemassa. Jos joku haluaa tappaa on se oikeasti vaikeampaa jollain muulla kuin aseella, jolla voi tappaa hyvinkin kaukaa. Että miksiköhän aseita edes myydään..

14

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serkkupa hyvinkin ;)

No itsesuojelun vuoksi, vaikka ei sillä haluaisi ampuakaan ketään. Poliiseilla ihan työkseen (mutta tämä kategoria taisi olla pois), toiset keräilee (eli mainitsemasi harrastus) niitä ja sitten veneilijät voivat käyttää valopistoolina hädän vuoksi :)

• ÄÄK! No mutta jos ei aseita olisi niin ei murhareillakan ole aseita. Sitten pitäisi leikkiä puukoilla yms ja se haavoittaminen/tappaminen olisi vaikeampaa ja ehkä pienempi kynnys.Poliisit ymmärrän. Jäi pois vahingossa. Keräilyharrastus ei ole minun mielestäni syy tehtailla aseita. ihmiset varmasti eläisi ilman sitäkin harrastusta.

• Serkkupa hyvinkin;)
        Miklo kirjoitti:

ÄÄK! No mutta jos ei aseita olisi niin ei murhareillakan ole aseita. Sitten pitäisi leikkiä puukoilla yms ja se haavoittaminen/tappaminen olisi vaikeampaa ja ehkä pienempi kynnys.Poliisit ymmärrän. Jäi pois vahingossa. Keräilyharrastus ei ole minun mielestäni syy tehtailla aseita. ihmiset varmasti eläisi ilman sitäkin harrastusta.

Juu. Ei kannata edes miettiä, miksi aseita on olemassa :D Ihminen ja kehitys on luonut ne aseet. En tiedä milloin se on keksitty, mutta ehkäpä se kehittyi tähän pisteeseen jostain ammoisista ajoista, jolloin tapettiin riistaa pysyäkseen hengissä. Ja kun ihmisistä on tullut yhä ahneempia ja ahneempia, kateellisia jne. he ottavat oikeuden omiin käsiin ja jos tarpeeksi päässä napsahtaa, niin napsahtaa myös se ase joillain.

Ja se aseensaantilupa kun ei ole mikään vaikea saada. Jos ei saa, niin sitten hankkii sen jostain. Keinot kyllä aina löytyy.

Eli itsesuojelun, kateuden, ahneuden, ja vaan naps naps mielenterveyden (joillakin) vuoksi se ase laukeaa usein.

Ihminen on ollut liian fiksu otus näköjään :) Ja pahempaa on luvassa...

• Serkkupa hyvinkin;) kirjoitti:

Juu. Ei kannata edes miettiä, miksi aseita on olemassa :D Ihminen ja kehitys on luonut ne aseet. En tiedä milloin se on keksitty, mutta ehkäpä se kehittyi tähän pisteeseen jostain ammoisista ajoista, jolloin tapettiin riistaa pysyäkseen hengissä. Ja kun ihmisistä on tullut yhä ahneempia ja ahneempia, kateellisia jne. he ottavat oikeuden omiin käsiin ja jos tarpeeksi päässä napsahtaa, niin napsahtaa myös se ase joillain.

Ja se aseensaantilupa kun ei ole mikään vaikea saada. Jos ei saa, niin sitten hankkii sen jostain. Keinot kyllä aina löytyy.

Eli itsesuojelun, kateuden, ahneuden, ja vaan naps naps mielenterveyden (joillakin) vuoksi se ase laukeaa usein.

Ihminen on ollut liian fiksu otus näköjään :) Ja pahempaa on luvassa...

mutta tämänpä takia, kun asioita ihmetellaan niin miksi niitä aseita nyt ei vaan oteta suurimmalta osalta pois ja vaikka sulateta joksikin jätteeksi:D. vitut ihmisoikeuksista kenen ase on ja valinnanvapaus..aseet pois. Aseen tietotaito pyyhitään helvettiin.

• Serkkupa hyvinkin;)
        Miklo kirjoitti:

mutta tämänpä takia, kun asioita ihmetellaan niin miksi niitä aseita nyt ei vaan oteta suurimmalta osalta pois ja vaikka sulateta joksikin jätteeksi:D. vitut ihmisoikeuksista kenen ase on ja valinnanvapaus..aseet pois. Aseen tietotaito pyyhitään helvettiin.

Ei niitä voi noin vain ottaa pois :D Kun on olemassa laki, jonka perusteella ne saa, niin jos käyttää oikein, ei ole olemassa (minun tietääkseni) lakia, mikä ne voisi ottaa pois :)

Ei niitä voi noin vain ottaa pois :D Kun on olemassa laki, jonka perusteella ne saa, niin jos käyttää oikein, ei ole olemassa (minun tietääkseni) lakia, mikä ne voisi ottaa pois :)

no kaiken järjen perusteella aseen olemassaolosta tavallisilla ihmisllä ja sen poistosta maailmasta, pitäisi olla nämä useat tapahtumat maailmassa johon asetta käytetään.

• Serkkupa hyvinkin;)
        Miklo kirjoitti:

no kaiken järjen perusteella aseen olemassaolosta tavallisilla ihmisllä ja sen poistosta maailmasta, pitäisi olla nämä useat tapahtumat maailmassa johon asetta käytetään.

Mutta mä luulen, että silloin, jos aseet riistettäis niiltä henkilöiltä, joilla siihen on lupa, niin tulis hirveä hulabaloo, että miksi. No joo, voitais tehdä lakialoite, että miksi tällainen sallittaisiin, mutta tuohon en usko yhtään. Että perusteettomasti otettaisiin ase pois.

EN usko, että sitä voi mitenkään kieltää laissa kaikilta sitä asetta, jos on olemassa ihmisiä, ketkä sitä asetta käyttää väärin. Mun mielestä se menisi liian pitkälle ja ns. estettäis ihmisten yksi mahdollisuus "perusturvallisuuteen" tai itsepuolustukseen. Oli keino mikä tahansa.

Äh, en mä jaksa enää ;)

Mutta mä luulen, että silloin, jos aseet riistettäis niiltä henkilöiltä, joilla siihen on lupa, niin tulis hirveä hulabaloo, että miksi. No joo, voitais tehdä lakialoite, että miksi tällainen sallittaisiin, mutta tuohon en usko yhtään. Että perusteettomasti otettaisiin ase pois.

EN usko, että sitä voi mitenkään kieltää laissa kaikilta sitä asetta, jos on olemassa ihmisiä, ketkä sitä asetta käyttää väärin. Mun mielestä se menisi liian pitkälle ja ns. estettäis ihmisten yksi mahdollisuus "perusturvallisuuteen" tai itsepuolustukseen. Oli keino mikä tahansa.

Äh, en mä jaksa enää ;)

elä jaksa. Kun minäkään en jaksa, että edelleen puhut paljon aseen puolustuksesta itseään kohtaan..mutta jos toisella ei asetta ei sullakaan..sitten jos jotain pahaa täytyy tehdä tai täyty puolustaa niin sitten se on tehtävä muilla keinoin.. mielstäni ase helpottaa pahan tekemistä.

• 15+8
        Miklo kirjoitti:

ÄÄK! No mutta jos ei aseita olisi niin ei murhareillakan ole aseita. Sitten pitäisi leikkiä puukoilla yms ja se haavoittaminen/tappaminen olisi vaikeampaa ja ehkä pienempi kynnys.Poliisit ymmärrän. Jäi pois vahingossa. Keräilyharrastus ei ole minun mielestäni syy tehtailla aseita. ihmiset varmasti eläisi ilman sitäkin harrastusta.

Jos ihminen on valmis tekemään tapon tai murhan kaltaisen rikoksen, eiköhän hän ole valmis hankkimaan aseen vaikka laittomasti.

• ASE EI TAPA

Turhaan yksinkertaiset ihmiset valittaa täällä aseista , ase ei tapa ketään ja jokaisella pitää olla oikeus harrastaa , keräillä mitä katsoo tarpeelliseksi , sitä ei sinun pidä alkaa säännellä ja päättää ja Myyrmannin miehellä ei ollut asetta mutta tuhoa tuli kuitenkin , ei pidä sekoittaa asioita mielenterveysongelmat ja niitten hoitamatta jättäminen ei ole aseiden , niitten omistajien vika.

• Miksu222

Voihan sitä noinkin ajatella, mutta mun mielestä mielipuolinen tappaja jos on niin se tappaminen olisi todennäköisesti vaikeampaa ja ei kerkiäisi tehdä niin isoja tuhoja/uhrimääriä.. En vaan tajua miksi ne aseet nyt on niin hienoja ja ihan kuin ilman niitä tavalliset ihmiset ei osaisi elää. Miksei ne aseet voisi olla vaan kilpa-harrastajilla, metsästäjillä ja joitain armeijassa ehkä. Minä en valitettavasti vain näe mitään syytä, että tavallisella tallaajalla pitäisi olla ase, esim. vaan keräilyn näkökulmasta. ja kyllä se ase tappaa, kun sitä se ihminen ,jolla on aikeet sitä käyttää esim. ihmisten tappamiseen. Miksi pitää jättää ees sitä riskinvaraa, että mileipuolet tuolla ammuskelee. En vaan tajua. Onko keräily tärkeämpää kuin ihmishenget. Minusta siinä ei nyt hirveästi nyt mitään vapautta rikota, jos se säästää henkiä. Ja sodassa voisivat käyttää vaikka puukkoja ja mennä vaikka jonnekin aavikolle ja kentälle toisiaan tappamaan lähikontaktissa.
        Mutta jokainen tietty ajattelee tavallaan:)

• harrastaja-ampuja

Turhaan yksinkertaiset tappamisen puolustajat valittaa täällä ampumaharrastajien puolestapuhujina.
        Kouluampujapojat juuri olivat näitä ampumaharrastajia. Keräilyharrastus on mennyt bisnestehtailuksi,
        joka esim. Ruotsissa on luvanvaraista. Poliitikot, etumiehineen ovat korruptoituneet ja ahneuksissaan
        saattaneet tämän maan tilaan, jossa rikkailla on henkivartijat ja hyvin menestyvillä puoliautomaatti-
        käsiaseet, jotka ei taatusti joka hetki tiedä, missä ase/aseet kulloinkin seikkailee, eli ovat laittomassa lainassa, ja sitten varastettuna. Elinkautista kärsineelle varmaan on avautunut useitakin luvattoman aseen
        hankintapaikkoja. Oikeudessa aina mainitaan, millä surmatyö on tehty, sen mukaan aseella on tehty monta
        surmaa. Laki tarvii radikaaliremontin, myös keräily, luvattoman hallussapidosta tuntuva vankilareissu.

• NRA
        Miksu222 kirjoitti:

Voihan sitä noinkin ajatella, mutta mun mielestä mielipuolinen tappaja jos on niin se tappaminen olisi todennäköisesti vaikeampaa ja ei kerkiäisi tehdä niin isoja tuhoja/uhrimääriä.. En vaan tajua miksi ne aseet nyt on niin hienoja ja ihan kuin ilman niitä tavalliset ihmiset ei osaisi elää. Miksei ne aseet voisi olla vaan kilpa-harrastajilla, metsästäjillä ja joitain armeijassa ehkä. Minä en valitettavasti vain näe mitään syytä, että tavallisella tallaajalla pitäisi olla ase, esim. vaan keräilyn näkökulmasta. ja kyllä se ase tappaa, kun sitä se ihminen ,jolla on aikeet sitä käyttää esim. ihmisten tappamiseen. Miksi pitää jättää ees sitä riskinvaraa, että mileipuolet tuolla ammuskelee. En vaan tajua. Onko keräily tärkeämpää kuin ihmishenget. Minusta siinä ei nyt hirveästi nyt mitään vapautta rikota, jos se säästää henkiä. Ja sodassa voisivat käyttää vaikka puukkoja ja mennä vaikka jonnekin aavikolle ja kentälle toisiaan tappamaan lähikontaktissa.
        Mutta jokainen tietty ajattelee tavallaan:)

jos ne aseet olisivat vain kilpa-harrastajilla, metsästäjillä ja armaijalla, niin yksityiset ihmiset niitä silti saisi joko, varastamalla, tuomalla ulkomailta tai tekevät itse. Aseet eivät ole tappaneet ketään vaan ihmiset, jotka käyttävät aseita. Itse en omista asetta, mutta mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus hankkia ja kuljettaa asetta, ilman mitään syytä, Tämä tekisi näistä hulluista vähän rauhoittuneita kun kaikilla olisi ase, yksi alkaa riehumaan, Selvempi järkinen ehtii tappamaan hänet ennen kuin mitään ehtii tapahtumaan. Mielestäni vankilan uhka ei näitä hulluja pelota, 3-kertaa päivässä ruoka eikä tarvitse tehdä mitään, jos ei halua, Vankilat pitäisikin ulkoistaa venäjälle tai pohjois koreaan.

Puukko luokitellaan teräASEEKSI, jolloin sekin on ase. Jos kaikki aseet kiellettäisiin ihmettelen vain millä me leikkaisimme tavaroita taikka pilkkoisimme puita. Jotan jotkut tarvitsevat asetta eläkseen, jotta saa palkaa.

• Aseita enemmän tappa
        harrastaja-ampuja kirjoitti:

Turhaan yksinkertaiset tappamisen puolustajat valittaa täällä ampumaharrastajien puolestapuhujina.
        Kouluampujapojat juuri olivat näitä ampumaharrastajia. Keräilyharrastus on mennyt bisnestehtailuksi,
        joka esim. Ruotsissa on luvanvaraista. Poliitikot, etumiehineen ovat korruptoituneet ja ahneuksissaan
        saattaneet tämän maan tilaan, jossa rikkailla on henkivartijat ja hyvin menestyvillä puoliautomaatti-
        käsiaseet, jotka ei taatusti joka hetki tiedä, missä ase/aseet kulloinkin seikkailee, eli ovat laittomassa lainassa, ja sitten varastettuna. Elinkautista kärsineelle varmaan on avautunut useitakin luvattoman aseen
        hankintapaikkoja. Oikeudessa aina mainitaan, millä surmatyö on tehty, sen mukaan aseella on tehty monta
        surmaa. Laki tarvii radikaaliremontin, myös keräily, luvattoman hallussapidosta tuntuva vankilareissu.

Puukot ja kotitalousveitset ne vasta tappaakin. Suomessa enemmän kuin kymmenen kertaa sen määrän mitä ampuma-aseet. Pitäis varmaan säilyttää lukituissa tiloissa ja käyttää vain valvottuna. En kyllä ymmärrä mihin kukaan sivistysvaltiossa veistä tarvitsee, kun vihanneksia, lihoja, leipiä, leikkeleitä jne,, kaikkea mahdollista saa valmiiksi leikattuna.
        Viina ja huumeet pitäis säilyttää myös samalla tavoin ja kaiketi myös kieltää. Niihin kuolee päivässä toistakymmentä suomalaista. Onko muka jotenkin ylevämpää tukehtua oksennukseen, kuin syöksyä puukkoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe