Islam-lehti Suomeen

nyt...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071212026020_uu.shtml

"Idea lehdestä syntyi reilu vuosi sitten Suomen islamilaisen neuvoston nuorisolautakunnassa."

"Tavoitetta symboloi myös lehden nimi Umma, joka tarkoittaa yhtenäistä kansakuntaa."
...Ei suinkaan sitä että Suomi olisi kristitty valtio vaan muslimivaltio.

"Tällä hetkellä ryhmän ainoa uskontokuntaan kuulumaton on ammattivalokuvaaja Anna Autio."
...Miksi vain muslimeita on otettu lehden tekemiseen jos ovat kerta niin avoimia ja monikulttuurisia?

"- On ollut hienoa nähdä, kuinka valtavan innoissaan nuoret ovat projektista. Tämä on ollut myös minulle uudenlainen ja haastava kokemus, koska valokuvat on otettava islamin sääntöjen rajoissa, hän toteaa."

Pienenä loppukevennyksenä huomautan että toinen veronmaksajille kalliiksi tullut mediataho eli Muxlim Oy on tehnyt jo miljoonia euroja tappiota ja koko ajan Tekesiltä, valtiolta yms. tulee lisää rahaa sen pyörittämiseen. On se hienoa osallistua tähän monikulttuuriseen sontaan kun eivät voi itse pyörittää omilla rahoillaan näitä aivopesuprojekteja.2

14

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama se

      No.. yrittäminenhän on suotavaa jne.. Mutta tässä muxlimin tapauksessa on vaikea ymmärtää miksi tuo saa presidentiltä palkintoja ja saavikaupalla lainarahaa. Toiminta kun ruopii pohjamutia rahan puolesta kaiken aikaa..

      Siksikö tuki jatkuu, että sivusto on muslimien kohtauspaikka? Saisiko Suomalainen vastaava linkkikokoelma saman verran rahaa ja tukea, tunnustuksia ja palkintoja vaikka tappiota tulisi päivässä ~1500€ joka päivä koko vuosi?

      Varmaan parempi että lehdestä en kommentoi sen enempää.. No, ehkä on hyvä että integroitumista odotellessa voivat lukea oikeauskoisesta lehdestä uusimmista huivi-muotivirtauksista.

    • sallit
      • myös dokumentteihin yms. muihintaitaa kyllä saaha rahaa, kun vaan sanoo sanan monikulttuurisuuden tukeminen.


      • tällaiseen

    • voi olla

      "...Miksi vain muslimeita on otettu lehden tekemiseen jos ovat kerta niin avoimia ja monikulttuurisia?"

      Empä ole koskaan tavannut muslimia joka olisi avoin ja monikulttuurinen. Yleensä he suhtautuvat jossain määrin tai voimakkaasti rasistisesti ei-muslimeja kohtaan. Näennäinen ystävällisyys on oleensä pelkkää pintaa, jonka avulla pystytään tulemaan toimeen muiden kanssa. Ystävällisyyttä riittää niin kauan kuin toinen osapuoli jaksaa ymmärtää heitä ja kulttuuriaan.

      • miten ois....

        Kuinka tervetullut kristitty, juutalainen tai homo olisi heidän lehteään tekemään? Taitaa tulla monoa perseeseen ja kuulua perästä "painu vittuun täältä!", varsinkin jos kyseessä on juutalainen tai homo... ateisteistakaan eivät pidä.

        On se kumma kun heillä tuota suvaitsevaisuutta riittää varsin rajallisesti.


      • :)

        mä oon ainakin tavannut monia avoimia ja monikulttuurisia muslimeja. olen naimisissa somalialaisen miehen kanssa vaikka olen itse kristitty. eikä ole tullut mitään ongelmia. syön makkaraa ja juon alkoholia silloin kun itse halan eikä se haittaa miestäni tippakaan.


      • yksi kysymys
        :) kirjoitti:

        mä oon ainakin tavannut monia avoimia ja monikulttuurisia muslimeja. olen naimisissa somalialaisen miehen kanssa vaikka olen itse kristitty. eikä ole tullut mitään ongelmia. syön makkaraa ja juon alkoholia silloin kun itse halan eikä se haittaa miestäni tippakaan.

        Monta muuta vaimoa miehelläsi on?


      • :)
        yksi kysymys kirjoitti:

        Monta muuta vaimoa miehelläsi on?

        ja taas ennakkoluuloinen ihminen loistaa jutuillaan kun ei keksi parempaa sanottavaa :D


      • ei mutta hei!
        :) kirjoitti:

        ja taas ennakkoluuloinen ihminen loistaa jutuillaan kun ei keksi parempaa sanottavaa :D

        Voisithan tuota edes kysäistä siltä, useilla somppumiehillä nimittäin on monia perheitä.
        Onhan yli puolet somalinaisista virallisesti yksinhuoltajia ja mies käy vain silloin tällöin "kylässä".

        Kyläilypaikkoja taas saattaa olla moniakin..


      • :)
        ei mutta hei! kirjoitti:

        Voisithan tuota edes kysäistä siltä, useilla somppumiehillä nimittäin on monia perheitä.
        Onhan yli puolet somalinaisista virallisesti yksinhuoltajia ja mies käy vain silloin tällöin "kylässä".

        Kyläilypaikkoja taas saattaa olla moniakin..

        ootko sä juoppo, rasisti ja työtön? kun useat suomalaiset sellaisia tällä hetkellä ovat.. ainiin ja useat suomalaiset hakkaa vaimojaan tai miehiää. hakkaatko sä?


      • Kysy vaan
        :) kirjoitti:

        ootko sä juoppo, rasisti ja työtön? kun useat suomalaiset sellaisia tällä hetkellä ovat.. ainiin ja useat suomalaiset hakkaa vaimojaan tai miehiää. hakkaatko sä?

        ihan rohkeasti!

        Olisihan se paljon aikuismaisempaa, kuin haukkua tuntemattomia rasisteiksi.

        Juttujesi perusteella olet itse rasisti tavallisia suomalaisia kohtaan.


      • :)
        Kysy vaan kirjoitti:

        ihan rohkeasti!

        Olisihan se paljon aikuismaisempaa, kuin haukkua tuntemattomia rasisteiksi.

        Juttujesi perusteella olet itse rasisti tavallisia suomalaisia kohtaan.

        yleistin vaan samalla lailla kun sä yleistät :D


    • pois pois vaan..

      MEDIA sivuille koska" uudella kesä-muuverilla on nyt uusi käytäntö kaikki pois niin ei ole mamu....eikä muitakaan ONGELMIA...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe