Troijalaiset pois koneelta?

4+19

Eli AVG ilmoitti, että koneella on troijalainen. No ajoin AVG:n scannerin läpi ja kaksihan sieltä löytyi. Tämän jälkeen luki, että kaksi olisi poistettu. Uusi skannaus ja nyt ei enään löytynyt troijalaisia. Pitäiskö vielä tarkistaa jollain muulla ohjelmalla kenties malwarebytesillä vai onko luottaminen tuohon AVG:n? Käyttishän on XP.

Sitten vielä sellainen kysymys, että kun ne troijalaiset näyttivät olevan jossain local settings kansiossa ja sinne pitäisi päästä documents and settings kohdasta niin eipä vaan pääse. Sieltä ei löydy kohtaa local settings, mistä tuonne oikein pääsee?

16

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

local settings on varmaan piilotettu kansio.

• Pentti Nelonen

Kummallista, että Windowsia haukutaan turvattomaksi, vaikka ohjelmia on runsaasti haitakkeiden torjumiseen.

• .

• . kirjoitti:

http://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2010/haavoittuvuus-2010-103.html

Itse ostin f-securen saapahan palomuurin ja virustorjunnan samalta merkiltä. :D
        Ennemmin sitä hieman maksaa kuin asentaa lukemattomia ohjelmia virustentorjuntaan konetta hidastamaan.

Ei ole ollut valittamista.

• kertoi jo...
        . kirjoitti:

http://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2010/haavoittuvuus-2010-103.html

"Paikallisesti

Paikallisesti tapahtuvan hyökkäyksen voi tehdä vain pääsemällä hyökkäyksen kohteena olevan laitteen luokse ja käyttämällä sitä paikallisesti. Paikallista hyökkäystä ei voi tehdä verkkoyhteyden kautta."

lue juttu tarkemmin... ei pääse siltikään verkon kautta käsiksi eikä ainakaan ime automaattisesti kaikenlaista paskaa netistä koneelle...

• Heh...
        sfinski80 kirjoitti:

Ennemmin sitä hieman maksaa kuin asentaa lukemattomia ohjelmia virustentorjuntaan konetta hidastamaan.

perustavaa laatua olevan tietämättömyytesi.

• W2k
        sfinski80 kirjoitti:

Silti windows 2000 toimii hyvin eikä viruksia löydy. Pankkiasiat hoidan tietenkin jollain muulla koneella.

• 8088
        W2k kirjoitti:

Silti windows 2000 toimii hyvin eikä viruksia löydy. Pankkiasiat hoidan tietenkin jollain muulla koneella.

Eikai niitä viruksia löydy jos ei käytä skanneria...

• 7
        sfinski80 kirjoitti:

Samahan se on hidastaa yhdellä ohjelmallakin....

• 12+18
      • eiiiiii

tollasia netin virustorjunta systeemejä ei kannata käyttää koska sit sä annat kaiken valtuuden jollekin sivulle päästä sörkkimään sun tietojas...mutta mikäs siinä, kyllähän minäkin aina kotiini otan jonkun random siivoojan ja lähen 2vko lomalle ja sanon vaan et muista sit lukita ovi ku lähet ;)

• peltokoskis

ja AVG toimii. Se että aina joskus pyytää siirtää sen "linnaa"tarkoittaa, et se toimii.Se päivitys automaatilla toimii,et huomaa kun se virus onm huomattu ja torjuttu

• 222220

Eli waresoftaa ladattu tai availtu kiinan lottovoittoviestejä? Vai mistä oikein onnistut noita troijalaisia haalimaan? Itse en ole niihin törmännyt sen jälkeen kun lopetin warepelien hankkimisen, crackeissa tuppasi aina olemaan kylkiäisiä.

• tee näin

nyt kun olet löytänyt koneeltasi viiruksia on kaikein paras tapa heittää kaikki elektroniikka laitteet ikkunasta ulos, koska tietokoneesi on voinut saastuttaa kaikki. 5 metrin pudotus voi riittää, mutta pöpöt lähtevät taatusti 10 metrin pudotuksessa. MUISTA KÄYTTÄÄ KAASUNAAMARIA JA SÄTEILYPUKUA. Tämän jälkeen laitat talosi myyntiin ja muutat toiselkle paikka kunnalle.

• mrorwq

koita emsisoft anti-malware ohjelmaa, löys 50 haittaohjelmaa ku AVG ei löytäny yhtää.
      3pv ilmaiskokeilu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3007
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      2513
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      49
      2378
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2104
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1818
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1449
    7. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      39
      1091
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      19
      1067
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    Aihe