Honda bf 2.3hv 4T

MT

Mikä tarkoitus on hondan pakoputken alku käyrässä oleva levennys ja siinä reikiä?
Niistä reiistä tulee pieneen moottoriin liian kova ääni.
Onko reiistä tulevalla pakokaasulla tarkoitus lämmittää moottoria vai mitä?

11

5305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä2

      Levennyksessä, äänenvaimentimessa, olevan reiän tarkoitus on helpottaa koneen käynnistystä sekä tyhjäkäyntiä. Koneen pakoputki menee veden alle ja aiheuttaa pakoputkeen vastapaineen. Koska koneessa ei ole vesijäähdytystä eikä myöskään vapaapoistoaukkoa pakoputken vedenpäällisessä osassa, on pakokaasuille järjestetty helpompi poistumistie sinne kotelon alle.
      Olet aivan oikeassa siinä, että reikä nostaa koneen melutasoa. Vaihtoehtona olisi ollut tehdä vastaava aukko alemmaksi, suoraan ulos, mutta se aiheuttaisi vähintään yhtä suuren melun lisäyksen ja lisäksi aukko olisi joissakin tapauksissa kuitenkin veden alla käynnistettäessä konetta. Näitä ilmajäähdytyksen ja ympäri kääntyvien koneiden suunnitteluongelmia!

      • MT

        Heippa. Eikö asian voisi korjata isontamalla potkurin yläpuolella olevaa pakoaukkoa?
        Siellä perässä on meinaan paljon pienempi reikä kuin mitä pakoputki on? n. 1cm2 kolo.
        Ja riki varressa on joku reikä 5mm mistä näkyy pakoputki, eikös sekin voisi ajaa asiaa? Vai mikä se reikä on?

        Nyt samainen kone otti itseensä ja ei anna enää kipinää vaikka on uusi tulppa. Mikähän voi olla vikan?
        Menikö korjatessa tulpanjohto poikki vai hajosko puola?


      • Ykä2
        MT kirjoitti:

        Heippa. Eikö asian voisi korjata isontamalla potkurin yläpuolella olevaa pakoaukkoa?
        Siellä perässä on meinaan paljon pienempi reikä kuin mitä pakoputki on? n. 1cm2 kolo.
        Ja riki varressa on joku reikä 5mm mistä näkyy pakoputki, eikös sekin voisi ajaa asiaa? Vai mikä se reikä on?

        Nyt samainen kone otti itseensä ja ei anna enää kipinää vaikka on uusi tulppa. Mikähän voi olla vikan?
        Menikö korjatessa tulpanjohto poikki vai hajosko puola?

        Potkurin yläpuolella oleva pakoputken aukko on aina veden alla. Aukon koko on varmasti mitoitettu riittäväksi täyden kaasun ajoa ajatellen. Pakoputken vastapaineeseen käynnistettäessä ja hiljaa ajettaessa ei aukon koolla ole mitään vaikutusta, se on riippuvainen vain siitä kuinka syvällä sen yläreuna on.
        Alaosassa oleva pieni reikä on veden poisvalumista varten kun kone kipataan tai nostetaan pois veneen perästä.
        Kipinän katoamiseen voi olla syynä sähköjohdon liittimen irtoaminen kun olet koonnut konetta. Sen muovisen suojan läpi menevä piuha on ainakin omassani kovin lyhyt ja olen itsekin pariin kertaan onnistunut irrottamaan sen kokoonpanon aikana.
        Yleisesti ottaen vaikeasti huollettava laite. Suunniteltu varmaan aikoinaan ilman kotelointia käytettäväksi ja kotelot lisäilty myöhemmin.

        Päristellään


      • MT
        Ykä2 kirjoitti:

        Potkurin yläpuolella oleva pakoputken aukko on aina veden alla. Aukon koko on varmasti mitoitettu riittäväksi täyden kaasun ajoa ajatellen. Pakoputken vastapaineeseen käynnistettäessä ja hiljaa ajettaessa ei aukon koolla ole mitään vaikutusta, se on riippuvainen vain siitä kuinka syvällä sen yläreuna on.
        Alaosassa oleva pieni reikä on veden poisvalumista varten kun kone kipataan tai nostetaan pois veneen perästä.
        Kipinän katoamiseen voi olla syynä sähköjohdon liittimen irtoaminen kun olet koonnut konetta. Sen muovisen suojan läpi menevä piuha on ainakin omassani kovin lyhyt ja olen itsekin pariin kertaan onnistunut irrottamaan sen kokoonpanon aikana.
        Yleisesti ottaen vaikeasti huollettava laite. Suunniteltu varmaan aikoinaan ilman kotelointia käytettäväksi ja kotelot lisäilty myöhemmin.

        Päristellään

        heippa.
        "Kipinän katoamiseen voi olla syynä sähköjohdon liittimen irtoaminen kun olet koonnut konetta. Sen muovisen suojan läpi menevä piuha":
        Tarkoitatko sammuttimen johdon irtoamista puolasta vai onko siellä joku muu piuha jota en ole edes huomannut?
        Kokeilin sammuttimen piuhan kokonaan irrottamista ja käynnistystä pelkkä tulpanjohto kiinni, ei kipinää. Testasin myös pelkkä maajohto kiinni ei kiåpinää.
        Voiko olla niin ovelasti tehty sähkötyöt, että sammutinpiuhan poisotolla puolasta ei annakaan kipinää ja vika onkin sammuttimessa? Pitäisikö piuha maadoittaa jotenkin erikseen ohittamalla sammutin nappi?
        Tämä honda on varmaan tarkoitettu merkkihuoltoa varten:( ei vetten päällä huollettavaksi.


      • Ykä2
        MT kirjoitti:

        heippa.
        "Kipinän katoamiseen voi olla syynä sähköjohdon liittimen irtoaminen kun olet koonnut konetta. Sen muovisen suojan läpi menevä piuha":
        Tarkoitatko sammuttimen johdon irtoamista puolasta vai onko siellä joku muu piuha jota en ole edes huomannut?
        Kokeilin sammuttimen piuhan kokonaan irrottamista ja käynnistystä pelkkä tulpanjohto kiinni, ei kipinää. Testasin myös pelkkä maajohto kiinni ei kiåpinää.
        Voiko olla niin ovelasti tehty sähkötyöt, että sammutinpiuhan poisotolla puolasta ei annakaan kipinää ja vika onkin sammuttimessa? Pitäisikö piuha maadoittaa jotenkin erikseen ohittamalla sammutin nappi?
        Tämä honda on varmaan tarkoitettu merkkihuoltoa varten:( ei vetten päällä huollettavaksi.

        Kun en nyt muista, en voi varmasti sanoa mitään. Mulla on vanhempi versio, 2000 mallinen 2hv. Sinne mustan muovikuoren sisään menee samasta raosta, mistä tulpanjohto tulee ulos, piuha, jossa on helposti irtoava liitin. Piuha on lyhyt ja paskamainen saada pysymään kunnolla sitä muovia päälle laitettaessa. Minulle jäi mielikuva, että omani ei käynnisty jos tuo liitin on auki. Kone on veneen perässä ja en nyt oikein viitsi lähteä sitä purkamaan ja selvittämään mikä se johdin oikeasti on. Jos se on sammuttimen johdin, niin senhän ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen, se sammutinhan yleensä maadoittaa sytytyksen, joten sillä ei pitäisi olla irti ollessaan muuta vaikutusta kuin, ettei kone sammu pysäytysnapista. Jos se piuha on kuitenkin virtaa puolalle tai sytytysyksikölle toimittava, niin kipinähän on kateissa liittimen ollessa auki.


      • MT
        Ykä2 kirjoitti:

        Kun en nyt muista, en voi varmasti sanoa mitään. Mulla on vanhempi versio, 2000 mallinen 2hv. Sinne mustan muovikuoren sisään menee samasta raosta, mistä tulpanjohto tulee ulos, piuha, jossa on helposti irtoava liitin. Piuha on lyhyt ja paskamainen saada pysymään kunnolla sitä muovia päälle laitettaessa. Minulle jäi mielikuva, että omani ei käynnisty jos tuo liitin on auki. Kone on veneen perässä ja en nyt oikein viitsi lähteä sitä purkamaan ja selvittämään mikä se johdin oikeasti on. Jos se on sammuttimen johdin, niin senhän ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen, se sammutinhan yleensä maadoittaa sytytyksen, joten sillä ei pitäisi olla irti ollessaan muuta vaikutusta kuin, ettei kone sammu pysäytysnapista. Jos se piuha on kuitenkin virtaa puolalle tai sytytysyksikölle toimittava, niin kipinähän on kateissa liittimen ollessa auki.

        Heippa.
        Johto on vuosimallissa 2006 2,3hv versiossa sammuttimelle menevä.
        Testaan vielä kun kerkiän niin neula tulpanjohdon juureen ja testaus tuleeko sieltä kipinä
        sillä ainakin selviää onko vain johto poikki.


    • päristin

      Olen itse tukkinut ne reiät kemiallisella metallilla ja ääni hiljeni huomattavasti eikä mitää ongelmia ole ilmentynyt.

    • Anonyymi

      Mikä tarkoitus honda 2.3 vaihteistoon menee pieno putki josta on sinne tihkunut öljyä ei ihme jos luistaa irrotin putken pään vaihteistosta jos kuivana käpälät ottais paremmin kiini

      • Anonyymi

        Onkohan se joku huohotinputki


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan mikä se on

    • Anonyymi

      En ota kantaa noihin uusiin kysymyksiin, mutta koska tuolla edellä ihmeteltiin tuon koneen pakoputkiasiaa, niin luettuani aikoinaan käsikirjaa sieltä jäi mieleeni kohta, jossa sanottiin, että konetta ei saa käyttää kuivana, vaan pakoputki täytyy olla aina vedessä jäähdytyksen takia.

      Sytytystulpista vielä lisäisin, että niitä on vaikea löytää. Ei ole hyllyssä, vaan joutuu tilaamaan.
      Minusta tuo keskipakoiskytkin on mukava keksintö - ei tarvitse vaihdevipua kurkotella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe