KAtsastuksesta läpi

huijausta

Olen aina pitänyt auton katsastamista luotettavina.Ostin käytetyn auton,joka oli kolmea päivää aikaisemmin katsastettu.Hokkus pokkus,naisihmisenä en ymmärtänyt mennä katsomaan auton alle,onko pohja kunnossa.
No seuraavana päivänä sattumalta tuttu mekaanikko halusi katsoa minkälaisen pelin olin ostanut.Auton pohjassa oli mahdottoman iso reikä,eikä sitä edes oltu edes yritetty peittää.Oma oli tyhmyyteni ostaessani auton,mutta mekaanikon kanssa ihmettelimme,miten auto on mennyt täysin virheettömänä katsatuksesta läpi.
Onko tämä leima kenties ostettu rahalla,ei edes mitään mainintaa,että pohja pitää korjata.
Minulta on mennyt täysin luottamus AKE katsastusasemiin.

13

2527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija.

      AKE:a ei enää ole, ja ex. AKE:lla ei koskaan ole ollut katsastusasemia. Katsastusasemat omistaa aivan eri tahot. AKE on nykään TraFi.

      • huijausta

        No se vain tuli automaattisesti.Se oli A Katsastus.


    • se on

      Outo homma.
      Jos auto on juuri katsastettu, niin kyllä pohjan olettaisi olevan ainakin ehyen.
      Taitaa se katsastus olla kumminkin vain rahan keruu systeemi.

      • totto

        että auto liikkeet katsastaa rahalla sillä tällaista olen kuullut silloin tällöin se mikä on totuus on erin asia


      • totta1

        Katsastus on rahankeruusysteemi jolla ei tutkimusten mukaan ole vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen.


    • K1 K1 K1

      Auto Opel katsastettu 3kk enemmin kun ostin. No,oletin ettei siinä nyt ole suurempia vikoja.
      No,siinä ykx rupesin tutkimaan pohjaa,ei vit.. voi olla tosi, sormella sai nostella mattoa monesta kohtaa.
      Vas.kynnys taakakin aivan laho,jep,jep,jep ajattelin.Auto oli katsastettu K1.llä
      Opel lähti välittömästi myyntiin,seuraavan omistajan murheita. :) Myyty.............

    • rhrrsth

      Ehkä tutunkaupassa tai muulla kytköksellä saanut leiman paperiin. Muuten kyllä alustan läpireijät johtaa aina hylkyyn ja jälkitarkastukseen. Jossa siis todetaan että reikä on tilkitty asiallisesti hitsaamalla. Itse sain vastaavan isohkon ruostekorjauksen teetettyä 200 eurolla. Korjauta sinäkin omasi. Autosi on kuitenkin todennäköisesti muutoin hyvässä kunnossa ja ruostevika on paikallinen.

      • bahba

        Jobbarit katsastaa suuria määriä autoja ja osaavat verkostoitua... 60e katsastukseen ja 40 euroa käteistä hallissa haalarintaskuun niin leima irtoaa. Ainakin katsotaan pienempiä vikoja sormien läpi helpommalla


      • Laatu/hinta
        bahba kirjoitti:

        Jobbarit katsastaa suuria määriä autoja ja osaavat verkostoitua... 60e katsastukseen ja 40 euroa käteistä hallissa haalarintaskuun niin leima irtoaa. Ainakin katsotaan pienempiä vikoja sormien läpi helpommalla

        Tässä on jo pitkään ollut todellinen ongelma.

        Kun auto katsastetaan, ja siitä perkeleesti maksetaan, pitäisi siitä olla jotakin vastuuta.

        Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa.


      • -97
        Laatu/hinta kirjoitti:

        Tässä on jo pitkään ollut todellinen ongelma.

        Kun auto katsastetaan, ja siitä perkeleesti maksetaan, pitäisi siitä olla jotakin vastuuta.

        Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa.

        leimattu nokian A-katsastuksessa 6 päivää ennen kuin sen ostin,ja huomautuksitta läpi.
        oma katsastukseni(tosin en olen alan asiantuntija),mutta ihmettelin suuresti kahta kolmen tuuman rautanaulaa,joilla oli tilkitty kallistuksenvakaajan tanko takana.nämä naulat siis molemmin puolin autoa.
        lisäksi näin -86 kortin saaneena olen ymmärtänyt,että käsijarru kytkeytyy päälle nostamalla käsijarruvipua.
        tässä vasta katsastetussa opelissa se ei pidä painamalla,eikä nostamalla.

        näin voi toimia ainoastaan nokian A-katsastus,tai ainakin toivon niin,koska muuten tie on liian vaarallinen paikka liikkua.


      • erhra
        Laatu/hinta kirjoitti:

        Tässä on jo pitkään ollut todellinen ongelma.

        Kun auto katsastetaan, ja siitä perkeleesti maksetaan, pitäisi siitä olla jotakin vastuuta.

        Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa.

        Käytännössä vanhan auton katsastus: Todetaan että menopeli on suunnilleen nipussa ja ehjä katsastushetkellä. Leima takaa ainoastaan luvan viranomaisten puolesta ajella seuraavaan katsastukseen asti. Mikään kunnon tae se ei oikeasti ole. Vanha auto voi lahota / hajota milloin tahansa mistä vain.


      • läpätilää......
        erhra kirjoitti:

        Käytännössä vanhan auton katsastus: Todetaan että menopeli on suunnilleen nipussa ja ehjä katsastushetkellä. Leima takaa ainoastaan luvan viranomaisten puolesta ajella seuraavaan katsastukseen asti. Mikään kunnon tae se ei oikeasti ole. Vanha auto voi lahota / hajota milloin tahansa mistä vain.

        Vai lahosi Ooppelin pohja kolmessa päivässä..

        Itse valittaisin asiasta niin pitkälle, kuin mahdollista ja vaatisin auton hyväksyneen katsastajan vastaamaan tekosistaan. Noin räikeä rike, ei ole enää vahinko.


      • joku tässä näin
        -97 kirjoitti:

        leimattu nokian A-katsastuksessa 6 päivää ennen kuin sen ostin,ja huomautuksitta läpi.
        oma katsastukseni(tosin en olen alan asiantuntija),mutta ihmettelin suuresti kahta kolmen tuuman rautanaulaa,joilla oli tilkitty kallistuksenvakaajan tanko takana.nämä naulat siis molemmin puolin autoa.
        lisäksi näin -86 kortin saaneena olen ymmärtänyt,että käsijarru kytkeytyy päälle nostamalla käsijarruvipua.
        tässä vasta katsastetussa opelissa se ei pidä painamalla,eikä nostamalla.

        näin voi toimia ainoastaan nokian A-katsastus,tai ainakin toivon niin,koska muuten tie on liian vaarallinen paikka liikkua.

        Jos katsastuksesta tulee valittamisen aihetta. Kuten yllä mainittuja rautanauloja, sekä reikiä pohjassa. Varsinkin jos auto on juuri katsastettu. Menette suoraan asemalle, jossa katsastus on tehty ja teette asiasta valituksen tai soitatte Trafiin, joka alkaa todennäköisesti tutkia asiaa. Katsastaja on aina vastuussa tekemänsä katsastuksen laadusta. Valitus oikeus siis on

        Aina on toki mahdollista, että vika on huomattu mutta kiireessä tai jostain muusta syystä on unohtunut merkitä vika auton tietoihin. Kun paperit on jo saatu niin minkäs sitten teet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      47
      3558
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2665
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2614
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1836
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1596
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1361
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1308
    8. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      126
      1275
    9. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1269
    10. Kosulan Keisari karviossa

      Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1186
    Aihe