Olen aina pitänyt auton katsastamista luotettavina.Ostin käytetyn auton,joka oli kolmea päivää aikaisemmin katsastettu.Hokkus pokkus,naisihmisenä en ymmärtänyt mennä katsomaan auton alle,onko pohja kunnossa.
No seuraavana päivänä sattumalta tuttu mekaanikko halusi katsoa minkälaisen pelin olin ostanut.Auton pohjassa oli mahdottoman iso reikä,eikä sitä edes oltu edes yritetty peittää.Oma oli tyhmyyteni ostaessani auton,mutta mekaanikon kanssa ihmettelimme,miten auto on mennyt täysin virheettömänä katsatuksesta läpi.
Onko tämä leima kenties ostettu rahalla,ei edes mitään mainintaa,että pohja pitää korjata.
Minulta on mennyt täysin luottamus AKE katsastusasemiin.
KAtsastuksesta läpi
13
2508
Vastaukset
- asiantuntija.
AKE:a ei enää ole, ja ex. AKE:lla ei koskaan ole ollut katsastusasemia. Katsastusasemat omistaa aivan eri tahot. AKE on nykään TraFi.
- huijausta
No se vain tuli automaattisesti.Se oli A Katsastus.
- se on
Outo homma.
Jos auto on juuri katsastettu, niin kyllä pohjan olettaisi olevan ainakin ehyen.
Taitaa se katsastus olla kumminkin vain rahan keruu systeemi.- totto
että auto liikkeet katsastaa rahalla sillä tällaista olen kuullut silloin tällöin se mikä on totuus on erin asia
- totta1
Katsastus on rahankeruusysteemi jolla ei tutkimusten mukaan ole vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen.
- K1 K1 K1
Auto Opel katsastettu 3kk enemmin kun ostin. No,oletin ettei siinä nyt ole suurempia vikoja.
No,siinä ykx rupesin tutkimaan pohjaa,ei vit.. voi olla tosi, sormella sai nostella mattoa monesta kohtaa.
Vas.kynnys taakakin aivan laho,jep,jep,jep ajattelin.Auto oli katsastettu K1.llä
Opel lähti välittömästi myyntiin,seuraavan omistajan murheita. :) Myyty............. - rhrrsth
Ehkä tutunkaupassa tai muulla kytköksellä saanut leiman paperiin. Muuten kyllä alustan läpireijät johtaa aina hylkyyn ja jälkitarkastukseen. Jossa siis todetaan että reikä on tilkitty asiallisesti hitsaamalla. Itse sain vastaavan isohkon ruostekorjauksen teetettyä 200 eurolla. Korjauta sinäkin omasi. Autosi on kuitenkin todennäköisesti muutoin hyvässä kunnossa ja ruostevika on paikallinen.
- bahba
Jobbarit katsastaa suuria määriä autoja ja osaavat verkostoitua... 60e katsastukseen ja 40 euroa käteistä hallissa haalarintaskuun niin leima irtoaa. Ainakin katsotaan pienempiä vikoja sormien läpi helpommalla
- Laatu/hinta
bahba kirjoitti:
Jobbarit katsastaa suuria määriä autoja ja osaavat verkostoitua... 60e katsastukseen ja 40 euroa käteistä hallissa haalarintaskuun niin leima irtoaa. Ainakin katsotaan pienempiä vikoja sormien läpi helpommalla
Tässä on jo pitkään ollut todellinen ongelma.
Kun auto katsastetaan, ja siitä perkeleesti maksetaan, pitäisi siitä olla jotakin vastuuta.
Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa. - -97
Laatu/hinta kirjoitti:
Kun auto katsastetaan, ja siitä perkeleesti maksetaan, pitäisi siitä olla jotakin vastuuta.
Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa.leimattu nokian A-katsastuksessa 6 päivää ennen kuin sen ostin,ja huomautuksitta läpi.
oma katsastukseni(tosin en olen alan asiantuntija),mutta ihmettelin suuresti kahta kolmen tuuman rautanaulaa,joilla oli tilkitty kallistuksenvakaajan tanko takana.nämä naulat siis molemmin puolin autoa.
lisäksi näin -86 kortin saaneena olen ymmärtänyt,että käsijarru kytkeytyy päälle nostamalla käsijarruvipua.
tässä vasta katsastetussa opelissa se ei pidä painamalla,eikä nostamalla.
näin voi toimia ainoastaan nokian A-katsastus,tai ainakin toivon niin,koska muuten tie on liian vaarallinen paikka liikkua. - erhra
Laatu/hinta kirjoitti:
Vastuu on muutakin kuin lappu mitä saadaan mukaan. Vastuu on siitä, että auto on ikään nähden kunnossa.Käytännössä vanhan auton katsastus: Todetaan että menopeli on suunnilleen nipussa ja ehjä katsastushetkellä. Leima takaa ainoastaan luvan viranomaisten puolesta ajella seuraavaan katsastukseen asti. Mikään kunnon tae se ei oikeasti ole. Vanha auto voi lahota / hajota milloin tahansa mistä vain.
- läpätilää......
erhra kirjoitti:
Käytännössä vanhan auton katsastus: Todetaan että menopeli on suunnilleen nipussa ja ehjä katsastushetkellä. Leima takaa ainoastaan luvan viranomaisten puolesta ajella seuraavaan katsastukseen asti. Mikään kunnon tae se ei oikeasti ole. Vanha auto voi lahota / hajota milloin tahansa mistä vain.
Vai lahosi Ooppelin pohja kolmessa päivässä..
Itse valittaisin asiasta niin pitkälle, kuin mahdollista ja vaatisin auton hyväksyneen katsastajan vastaamaan tekosistaan. Noin räikeä rike, ei ole enää vahinko. - joku tässä näin
-97 kirjoitti:
leimattu nokian A-katsastuksessa 6 päivää ennen kuin sen ostin,ja huomautuksitta läpi.
oma katsastukseni(tosin en olen alan asiantuntija),mutta ihmettelin suuresti kahta kolmen tuuman rautanaulaa,joilla oli tilkitty kallistuksenvakaajan tanko takana.nämä naulat siis molemmin puolin autoa.
lisäksi näin -86 kortin saaneena olen ymmärtänyt,että käsijarru kytkeytyy päälle nostamalla käsijarruvipua.
tässä vasta katsastetussa opelissa se ei pidä painamalla,eikä nostamalla.
näin voi toimia ainoastaan nokian A-katsastus,tai ainakin toivon niin,koska muuten tie on liian vaarallinen paikka liikkua.Jos katsastuksesta tulee valittamisen aihetta. Kuten yllä mainittuja rautanauloja, sekä reikiä pohjassa. Varsinkin jos auto on juuri katsastettu. Menette suoraan asemalle, jossa katsastus on tehty ja teette asiasta valituksen tai soitatte Trafiin, joka alkaa todennäköisesti tutkia asiaa. Katsastaja on aina vastuussa tekemänsä katsastuksen laadusta. Valitus oikeus siis on
Aina on toki mahdollista, että vika on huomattu mutta kiireessä tai jostain muusta syystä on unohtunut merkitä vika auton tietoihin. Kun paperit on jo saatu niin minkäs sitten teet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789