Fretti Virosta kasvattajalta?

mitenmiten?

Löysin Eestin puolelta hyvän kasvattajan jolla olisi vapaana juuri täydellinen pentu. Tarkastin sivut läpikotaisin ja vaikuttaa hyvältä ja tunnolliselta kasvattajalta. Laitoin postiakin hänelle penuusta, tosin googlen kääntäjällä käännettynä, kieltä kun en osaa ja englantikin _todella_ huonoa! Ja siinäpä ongelmani mm., nimittäin vaikka pennun minulle myisikin, niin mites sitten...? Miten selviä "kielimuurista" jatkossa, esim. pentua haettaessa? Eikös pentu kuitenkin pidä hakea itse, vai tuleeko jotenkin/jonkun kautta kenties Suomeen? Entä hoitaako kasvattaja rokotukset, passin jne. mitä tarviikin, niin valmiiksi niin että pentu voi Suomeen tulla? Tietenkin kustannukset lisätään pennun hintaan. Minulla kun ei mitään kokemusta/tietoa tälläisitä asioista, niin mistä asioista minun pitäisi huolehtia ja mistä kasvattajan? Kaikki tieto ja kaupan kulku sun muu on tervetullutta.
Mitä muuten mahtaa tulla hintaa pennulle kaikkine kuluineen Virosta?
Minulla on kyllä ollut ennenkin frettejä, joten kokemusta löytyy, olen täysi-ikäinen jne., joten sitä ei kenenkään tarvitse tulla kauhistelemaan ;D

2

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

      Itse käyn tänä vuonna hakemassa fretin Virosta ja kasvattaja hoitaa rokotukset, passin ja mikrosirun. Virostahan vaaditaan rabiesrokotus, joten pennun saa vasta 15 viikkoisena tuotua Suomeen. Varaamalleni pennulle tuli/tulee hintaa noin 270 euroa (puolet maksoin varauksen yhteydessä) plus tietty matkat.

      Käsitykseni mukaan myös joku toinen voi pennun sinulle tuoda, kunhan ei siitä rahallisesti hyödy (ettei mene kaupallisen tuonnin puolelle). Toisaalta jos pitää tehdään kauppasopimus fretistä, niin en tiedä miten se sitten saattajan kanssa toimii. Tuohon kielimuuriin en oikein osaa sanoa mitään... en itsekään mitään täydellistä englantia puhu, mutta uskoisin kuitenkin kauppatilanteesta selviäväni. Ja osaahan osa virolaisista myös suomea :) Olisiko sinulla kenties joku kaveri tms., joka voisi lähteä reissuun mukaan tulkkaamaan? Kasvattaja saattaa kysellä myös maililla perustietämystä jne. freteistä ennen pennun varaamista sinulle, mutta siitä varmaan selviät googlekääntäjän avulla...

      • kirjoittaja

        Kiitos hyvästä ja asiallisesta viestistä. Ei valitettavasti ole ketään sellaista joka voisi avuksi tulla tai jopa hakea. Mitä matkoihin mahtaa mennä rahaa? Entä paljonko fretin tuominen maksaa, vai saako sen kuljettaa ilmaiseksi, ja miten (laivassa)? Ja tarviiko ennen fretin tuontia laivaan joku lupa tai ilmoitus siihen, vai voiko sen vain tuoda? Vaikka hyttiin... Tyhmä minä... :)
        Saako muuten udella mistä haet frettisi? Itse katselin Valgetuhkurin pötköjä... Onko muuten tietoa missä päin Viroa tuo sijaitsee? Että tarvitseeko lähteä pitkällekkin Tallinnasta seikkailemaan... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe