lueskelin tuolta 60 palstalla ja jäin miettimään, että eihän se ole mikään varkaus vielä jos ei ole kassan ohi kulkenut ja jättänyt maksamatta. Saathan sinä tunkea vaikka kassisi täyteen tavaraa, mutta kassalla pitää ne myöskin maksaa.
En viitsinyt sinne vastata kun ei tuo ikä riitä sinne palstalle.
Joten ilmottaisitko sinä jo siinä vaiheessa kauppiaalle että myymälävaras iskenyt vaikka et tiedä aikooko kyseinen henkilö maksaa tuotteet.
Myymälävarkaista
54
490
Vastaukset
- ilman lupaa
se on jo varastamista kun hameen kauluksesta pudottelee sinne virittettyihin pusseihin kymmenisen kenkäparia. Tosin kiinnioton näissäkin tapauksissa kuuluisi tapahtua vasta kassan jälkeen.
Varastamista on myös jos syö kaupassa maksamattomia tuotteita.- niisiminna
jos näyttää kääreen kassalla ja maksaa tuotteen
Muuttuu varastamiseksi vasta jos poistuessaan ei näytä kassalla syömänsä tuotteen pakkausta viivakoodeineen.
Sovituskopissa syöjät tuskin sitä edes harkitsevat.
Jotkut ajattelemattomat vanhemmat antavat kullanmurujensa syödä vaikkapa jäätelön mutta esittävät kassalla laskutusta varten kääreen.
Itselläni, eikä lapsillamme ole ollut koskaan niin kova nälkä etteikö olisi ulos ehtinyt.niisiminna kirjoitti:
Olen laiska lukemaan toisten hengentuotteita!
- rehtiys maan perii
niisiminna kirjoitti:
Kaupassa myytävät tavarat ovat kaupan omaisuutta niin kauan kunnes ne ovat siitä kassan kautta kulkeneet asiakkaan omistukseen.
Tiedän tapauksen missä perheen isä lähti poliisiasemalle syötyään lihapiirakan jota ei ollut vielä maksanut. Piirakan pussi oli ostoskärryssä ja syöty lihapiirakka mahassa. Näpistyksestä tuli merkintä papereihin.
Jos kaupassa syöminen olisi luvallista, niin mistä hitosta ne kassalla voisi tietää mitä kukakin on syönyt. Pyytäisivät vai hönkäisemään ja haistelisivat hengityksestä mitä sitä on tullut popsittua. rehtiys maan perii kirjoitti:
Kaupassa myytävät tavarat ovat kaupan omaisuutta niin kauan kunnes ne ovat siitä kassan kautta kulkeneet asiakkaan omistukseen.
Tiedän tapauksen missä perheen isä lähti poliisiasemalle syötyään lihapiirakan jota ei ollut vielä maksanut. Piirakan pussi oli ostoskärryssä ja syöty lihapiirakka mahassa. Näpistyksestä tuli merkintä papereihin.
Jos kaupassa syöminen olisi luvallista, niin mistä hitosta ne kassalla voisi tietää mitä kukakin on syönyt. Pyytäisivät vai hönkäisemään ja haistelisivat hengityksestä mitä sitä on tullut popsittua.sen joltain toiselta henkilöltä. Kuulostaa aika uskomattomalta, mutta en siihen puutu tämän enempää.
- rehtiys maan perii
Nittaminax kirjoitti:
sen joltain toiselta henkilöltä. Kuulostaa aika uskomattomalta, mutta en siihen puutu tämän enempää.
kuulin sen kyseiseltä henkilöltä (joka on veljeni) ja hänen vaimoltaan. Epäiletkö heidän valehtelevan?
rehtiys maan perii kirjoitti:
kuulin sen kyseiseltä henkilöltä (joka on veljeni) ja hänen vaimoltaan. Epäiletkö heidän valehtelevan?
sanoin en ota asiaan sen enempään kantaa. Ehkä tiedät asiasta enemmän, siksi.
Järkevältä vaikuttaisi se että jos joku, etsivä esimerkiksi, epäilee jonkun asiakkaan yrittävän viedä jotakin maksamatta, hän ottaa tämän kiinni vasta kun tämä on poistumassa kassalta. Tietysti jos henkilökunta on olevinaan varma että asiakas on piilottanut jotakin sivuun viedäkseen sen maksamatta ulos, he myös kysyvät kassalla asiakkaalta, oliko tässä kaikki. Jos asiakas vastaa kyllä, se on varmasti raskauttavaa jos jotakin maksamatonta kassalta poistumisen jälkeen vielä löytyy.
mutta joka kaupassahan ei näitä vartijoitakaan ole ja sillon kassa taitaa olla aika voimaton.
Likalleni kävi äskettäin niin että eräs nuorukainen käveli pokkana kahden salkun kanssa (24 tölkkiä olutta per salkku) kaupasta ulos eivätkä voineet asialle mitään. Poliisillekin kuulemma turha soittaa koska niillä kuulemma muutakin tekemistä ku jahdata varkaita.
No tämä nyt hieman poikkesi aiheesta.
- Meriläinen
Jos on korin kanssa liikkeellä ja se on tyhjä niin helpompaa on laittaa tavarat omaan koriin ja nostaa ne sitten kassalla kun esim. kaks koria joiden kanssa kulkee.
Usein näen ihmisten laittavan tavaroita kassiin tai johonkin jos ei ole viittinyt jotain koria/kärryä ottaa. En kuitenkaan usko näiden ihmisten varkaita olevan.
Varastaahan joku silleenkin että punnitsee vain yhden tuotteen ja sen jälkeen täyttää pussin täyteen.
Varastamisen lajeja kaupoissa on monia.
Mutta en minä kyllä ole mikään ostajien seuraaja. Otan omat tavarat ja maksan kassalla, muut tehkööt mitä tekee.kaupoissahan on siirytty siihen, että hedelmät punnitaan kassalla juuri tuon ongelman takia.
Olen itsepalveluvaakalla joskus kysäissyt punnitsijalta että tulikohan se hintalappu oikeasta koodista tai unohtuikohan uudelleenpunnitus.
Koodin virheellinen valinta voi sattua kenelle tahansa ja on hyvä jos minulle sivullinen huomauttaa siitä.
Punnituksen jälkeen ei lisätuotteita pussiin vahingossa mene!- Meriläinen
laiska-lasse kirjoitti:
Olen itsepalveluvaakalla joskus kysäissyt punnitsijalta että tulikohan se hintalappu oikeasta koodista tai unohtuikohan uudelleenpunnitus.
Koodin virheellinen valinta voi sattua kenelle tahansa ja on hyvä jos minulle sivullinen huomauttaa siitä.
Punnituksen jälkeen ei lisätuotteita pussiin vahingossa mene!Vahinkoja sattuu kyllä ihmisille. Ite en vain seuraile mitä muut tekee.
Joskus vaan kun näkee että vieressä on ihminen syli täynnä tavaraa ja loppujen lopuksi laittaa kassiin jotain ihan reilusti, niin luulen että siinä on laiskuus asialla lähteä hakemaan koria tai kärryjä.
Itellekin käy joskus niin kun luulee hakevansa vain yhtä ja matkalla huomaa että toikin on loppu ja toikin niin kohta sitä tavaraa on sylissä, vaikka korin hakeminen olis ollut helpompaa.
Laiskuus ei aina ole hyvästä, varsinkin jos on liikkeellä just silloin kun kaikki muutkin ja kassalla on niitä jotka ei pääse eteenpäin ja viereinen jono vetää. No jos siirryt sinne niin varmasti se jää paikoilleen ja edellinen vetää :)))) Meriläinen kirjoitti:
Vahinkoja sattuu kyllä ihmisille. Ite en vain seuraile mitä muut tekee.
Joskus vaan kun näkee että vieressä on ihminen syli täynnä tavaraa ja loppujen lopuksi laittaa kassiin jotain ihan reilusti, niin luulen että siinä on laiskuus asialla lähteä hakemaan koria tai kärryjä.
Itellekin käy joskus niin kun luulee hakevansa vain yhtä ja matkalla huomaa että toikin on loppu ja toikin niin kohta sitä tavaraa on sylissä, vaikka korin hakeminen olis ollut helpompaa.
Laiskuus ei aina ole hyvästä, varsinkin jos on liikkeellä just silloin kun kaikki muutkin ja kassalla on niitä jotka ei pääse eteenpäin ja viereinen jono vetää. No jos siirryt sinne niin varmasti se jää paikoilleen ja edellinen vetää :))))itsepalvelukassan huijaamiseen!
- Meriläinen
laiska-lasse kirjoitti:
itsepalveluvaakan hiujaamiseen!
Heh huijaamiseen tai hiujaamiseen :))
Siihen en nyt sen kummemmin ottanut kantaa koska kirjoitin siitä jo ekassa vastauksessani että niitä huijataan laittamalla lisää tavaraa punnituksen jälkeen.
Oli nyt vain sellaista tajunnanvirtaa tuo vastaukseni. :))
- ...
Kyllä se on varkaus, jos piilottaa tavaraa kaupassa omiin hameisiinsa tai kasseihinsa. Ikinä en ole nähnyt myymälävarasta hommissaan. Mutta jos näen, on, että ilmoitan siittä vartijalle tai jollekin kaupan työntekijälle.
Kun varastetun tavaran maksan minä, hintoihin lasketun hävikin verran.
=DW= Kassalle tai palvelupisteeseen havaintoni tavaran kätkemisestä.
En varkaudesta vaan tiedottanut kassaa.
Joskus varas poistuu kassan oltua avuton estämään poistumisen.
Joskus kassan jälkeen vastassa on ollut toinen kassa, joku muu myymälähenkilökuntaan kuuluva ja joskus vartija.
On kaupan henkilökunnan asia päättää toiminnasta.
Ennen kassa ei kukaan ole varas mutta aikomus on useimmiten ilmiselvä.
Joskus varas heittää kätkemänsä tavaran pois huomattuaan tulleensa havaituksi.voihan sitä kertoa havannoistaan, mutta ajattele jos onkin kyse ihan muusta.
Aikomushan ei ole kriminalisoitu. Tavallaan on hyväkin kauppiaan kannalta jos varas huomaa jääneensä kiinni ja palauttaa tavarat ennen ulos menoa.Nittaminax kirjoitti:
voihan sitä kertoa havannoistaan, mutta ajattele jos onkin kyse ihan muusta.
Aikomushan ei ole kriminalisoitu. Tavallaan on hyväkin kauppiaan kannalta jos varas huomaa jääneensä kiinni ja palauttaa tavarat ennen ulos menoa.Mutta saisi saman tien palauttaa tavaran paikkaan josta sen on ottanut.
Jopa pakasteita on joskus heitetty muihin hyllyihin tai lattialle hyllyn taakse.laiska-lasse kirjoitti:
Mutta saisi saman tien palauttaa tavaran paikkaan josta sen on ottanut.
Jopa pakasteita on joskus heitetty muihin hyllyihin tai lattialle hyllyn taakse.tuotteiden jättämisiä mihin hyvänsä tekee muutkin kuin varkaat.
Nittaminax kirjoitti:
tuotteiden jättämisiä mihin hyvänsä tekee muutkin kuin varkaat.
Vois vähän ajatella!
laiska-lasse kirjoitti:
Vois vähän ajatella!
sitä voisi, mutta jos olet jossain hehtaarihallissa, niin moniko jaksaa palauttaa jonkun tuotteen hallin toiseen päähän huomatessaan ettei tee sillä mitään tai rahat ei riitä.
Nittaminax kirjoitti:
sitä voisi, mutta jos olet jossain hehtaarihallissa, niin moniko jaksaa palauttaa jonkun tuotteen hallin toiseen päähän huomatessaan ettei tee sillä mitään tai rahat ei riitä.
Jos on jaksanut noutaa niin vieköön takaisin.
Saattaisi edesauttaa suunnittelua!- Heikunkeikku
Nittaminax kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta kyllä minä ainakin palautan Aina tuotteen siihen paikkaan, mistä sen oon ottanut, jos jostain syystä päätän, etten sitä tällä kertaa ostakaan.
Jonkunhan sen on vietävä pois ja tietenkin se on myymälähenkilökunta ja ylimääräistä työtähän se tuottaa, jos kiikuttelee ihmisten "jätöksiä" paikalleen.
Minusta on itsekästä ajattelua, että Minä en jaksa viedä paikalleen, toinen jaksakoot. Heikunkeikku kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta kyllä minä ainakin palautan Aina tuotteen siihen paikkaan, mistä sen oon ottanut, jos jostain syystä päätän, etten sitä tällä kertaa ostakaan.
Jonkunhan sen on vietävä pois ja tietenkin se on myymälähenkilökunta ja ylimääräistä työtähän se tuottaa, jos kiikuttelee ihmisten "jätöksiä" paikalleen.
Minusta on itsekästä ajattelua, että Minä en jaksa viedä paikalleen, toinen jaksakoot.Mutta nyt täytyy lähteä valmistamaan perheelle herkkulounasta!
Heikunkeikku kirjoitti:
Minusta on itsekästä ajattelua, että Minä en jaksa viedä paikalleen, toinen jaksakoot.sen pitäisi olla, mutta PAM:ia lukeneena tiedän että näin ei kaikki tee ja se on tietenkin henkilökunnan kannalta ikävää.
- Heikunkeikku
Nittaminax kirjoitti:
sen pitäisi olla, mutta PAM:ia lukeneena tiedän että näin ei kaikki tee ja se on tietenkin henkilökunnan kannalta ikävää.
Joo, ei varmaan teekään. Mutta minä teen ja ainakaan mun tuotteita ei kenenkään tarvitse kiikutella minnekään. Onpahan monia tapauksia, että jos vaikkapa hyllyllä on samoja tuotteita, mutta eri tehdasvalmisteita, niin joku (muu kuin minä) on ilmeisesti ottanut jonkun tuotteen ja päättänyt sitten vaihtaa sen ja sitten hän on jättänyt edellisen tuotteen siihen väärään paikkaan. Helppo juttu, eikä veisi paljoa aikaa, jos pistäisi sen vaihtamansa tuotteen puoli metriä sivummalle eli oikeaan paikkaan.
Tämmösiä tuotteita oon laittanut omille paikoilleen, vaikkei mulle kuulukaan. Vaivaakaan siitä ei ole ollut. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, ei varmaan teekään. Mutta minä teen ja ainakaan mun tuotteita ei kenenkään tarvitse kiikutella minnekään. Onpahan monia tapauksia, että jos vaikkapa hyllyllä on samoja tuotteita, mutta eri tehdasvalmisteita, niin joku (muu kuin minä) on ilmeisesti ottanut jonkun tuotteen ja päättänyt sitten vaihtaa sen ja sitten hän on jättänyt edellisen tuotteen siihen väärään paikkaan. Helppo juttu, eikä veisi paljoa aikaa, jos pistäisi sen vaihtamansa tuotteen puoli metriä sivummalle eli oikeaan paikkaan.
Tämmösiä tuotteita oon laittanut omille paikoilleen, vaikkei mulle kuulukaan. Vaivaakaan siitä ei ole ollut.palvelee.
Minä jätän kaikki levälleen.
Enkä osta Ikeasta.
Kauppa mainostaa aina palveluaan, vaikka sitä on enää harvassa liikkeessä.
Jos ostan sohvan, ostan sohvan, en lautakasaa.
Jos ostan lihaa panen mestarin leikkaamaan itselleni sopivan palan, en tosin vaadi koko Lehmää nähtäville,
haluan vain pakottaa heitä tekemään jotakin näkyvää.
Jos ostan kalaa, en osta kelmuun käärittyä palaa, en tiskillä jäihin haudattua.
Pyydän myyjän leikkaamaan haluamani kokonaisesta kalasta.
Lain mukaan kalojen pyyntiaika pitää näkyä kaupan seinällä.
Js ei onnistu, ajelen seuraavaan kauppaan.
Tämä on oikea tapa saada palvelua kehittymään, ja työpaikkoja.
Minä en tee kaupan töitä, minulla on muu ammatti.
Kallista? No voi harmi!
H. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
palvelee.
Enkä osta Ikeasta.
Jos ostan lihaa panen mestarin leikkaamaan itselleni sopivan palan, en tosin vaadi koko Lehmää nähtäville,
Kallista? No voi harmi!
H.Noh, jätä vaan edelleenkin kaikki levälleen, jos siltä tuntuu. En minä kattele muiden käyttäytymisiä kaupassa, kuhan tallustelen vanhan konin silmäsuojukset ohimoilla keikkuen. Minä huolehdin vain ja ainoastaan omasta käyttäytymisestä.
Joku järjentynkä sitä pitää olla kaikessa-kaikessa. Kyllä minäkin palvelua tahdon, mutta jos seison jonkun tiskin edessä kattelemas äidilleni porkkanaplättyjä, niin jos siinä mun äiteemuorin lemppari-merkki-porkkanaplättykasas on toisen tehtaan tuote, niin sehän suorastaan Häiritsee minun taiteellisia sinivihreäsilmiäni ja otan sen käteeni ja pistän viereiseen kasaan. Heleppoa ku mikä.
En minäkään Ikeasta osta.
Joo, jos ostan sohvan, niin ostan sohvan, enkä tosiaankaan lautakasaa. Siinäkin asiassa pikku järkemme yhtyvät.:)
Kala on vähän vaikeampi juttu nykyään, kun oon aina tottunut niin tuoreeseen, että tuoreempi ei voisi olla. Punasilmäisiä silakoita en ala kaupasta ostelemaan edes kissoille. Suoraan kalastajalta ostan, jos silakkaa tahdon. Siika aikana sitten onneksi mieheni työkaverit muistavat minuakin. Toisaaltaan saavat muistaakin, annoin heille Valtavan monta verkkoa mieheni kuoleman jälkeen. Myös pitkiä (ylipitkiä) pintaverkkoja. Kelepaa kalastella. :)
Jos jätät kaiken levälleen, niin jätätkö Sinä jonkun tuotteen kaupan toiseen päähän, kun et viitsi sitä viedä omalle paikalleen? Siis siinä tapauksessa, jos yhtäkkiä päätätkin, ettet sitä osta. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
Noh, jätä vaan edelleenkin kaikki levälleen, jos siltä tuntuu. En minä kattele muiden käyttäytymisiä kaupassa, kuhan tallustelen vanhan konin silmäsuojukset ohimoilla keikkuen. Minä huolehdin vain ja ainoastaan omasta käyttäytymisestä.
Joku järjentynkä sitä pitää olla kaikessa-kaikessa. Kyllä minäkin palvelua tahdon, mutta jos seison jonkun tiskin edessä kattelemas äidilleni porkkanaplättyjä, niin jos siinä mun äiteemuorin lemppari-merkki-porkkanaplättykasas on toisen tehtaan tuote, niin sehän suorastaan Häiritsee minun taiteellisia sinivihreäsilmiäni ja otan sen käteeni ja pistän viereiseen kasaan. Heleppoa ku mikä.
En minäkään Ikeasta osta.
Joo, jos ostan sohvan, niin ostan sohvan, enkä tosiaankaan lautakasaa. Siinäkin asiassa pikku järkemme yhtyvät.:)
Kala on vähän vaikeampi juttu nykyään, kun oon aina tottunut niin tuoreeseen, että tuoreempi ei voisi olla. Punasilmäisiä silakoita en ala kaupasta ostelemaan edes kissoille. Suoraan kalastajalta ostan, jos silakkaa tahdon. Siika aikana sitten onneksi mieheni työkaverit muistavat minuakin. Toisaaltaan saavat muistaakin, annoin heille Valtavan monta verkkoa mieheni kuoleman jälkeen. Myös pitkiä (ylipitkiä) pintaverkkoja. Kelepaa kalastella. :)
Jos jätät kaiken levälleen, niin jätätkö Sinä jonkun tuotteen kaupan toiseen päähän, kun et viitsi sitä viedä omalle paikalleen? Siis siinä tapauksessa, jos yhtäkkiä päätätkin, ettet sitä osta.Pidän sinua vastuullisen ihmisenä, jos annoit verkot ammattikalastajille.
Jos et, olet inhottava, toisien työllä loisiva, roisto :)
Ostamalla teollisuuslättyjä äidille, ole kammottava keittiössä. :)
Minä olen aina jättänyt kaiken taakseni, mihin jäi makaamaan, paria poikkeusta lukuunottamatta. :)
Ja vielä:
http://hikipedia.info/wiki/Hevonen
Kiusottelevin lomalaisterveisin
H. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
Pidän sinua vastuullisen ihmisenä, jos annoit verkot ammattikalastajille.
Jos et, olet inhottava, toisien työllä loisiva, roisto :)
Ostamalla teollisuuslättyjä äidille, ole kammottava keittiössä. :)
Minä olen aina jättänyt kaiken taakseni, mihin jäi makaamaan, paria poikkeusta lukuunottamatta. :)
Ja vielä:
http://hikipedia.info/wiki/Hevonen
Kiusottelevin lomalaisterveisin
H.Oon sopivasti vastuullinen, vastuullisuuden rajat vetelen itse. Tilanteista riippuen :)
Verkkoja jakelin ihan ilolla. Mulla oli ammattikalastajilta ostettuja verkkoja, semmosia pitkiä pötköjä. Vieläkin on yks varmaan 150 metrinen suurimus, pintaverkko, jota voi käyttää tuola kaaaaaukana ulkosaaristossa. Se taitaa olla jo mennyttä kalua, koska ei ole käytetty. Oon myynyt myös paljon verkkoja. Laitoin Punaisenristin kirpputorin ilmoitustauluun lapun verkoista (uusia, käyttämättömiä, mieheni pauloittamia) ja monia soittoja tuli. Vietiin käsistä suorastaan.
Noh, joskus sentäs sitä on kivaa loisia toisten työllä. Eikä ees ole huono omatunto.:)
Äiteemuorille ei käy muu, kuin yksi ainoa porkkanaplättymerkki. Hänen ON saatava sitä ja HETI, mikäli niin päättää. Minä sitten lähden kiiruusti niitä ostamaan ja paistinpannulla lämmitän niitä. Melkein kovaksi koppuraisiksi. Näin on määräys käynyt.
Ei kaikkia kantsi taaksensa jättää, kohta ne löytää edestään. Paitsi selänpesun voi jättää pesemättä. Jos hetken aikaa on pesemättä, niin pian huomaa, että selkä on edessä ja sitten onkin heleppoa pestä edessä oleva selkä, kun muuten pitäisi taakse käsiään kangeta :))
Hevostelu, kaikin muodoin, on kivaa.
Lomalaiselle vaan terveisiä. Kiusoittelun voit jättää pois, mun kohdalta. Ei onnistu, ei. HTZA kirjoitti:
palvelee.
Enkä osta Ikeasta.
Kallista? No voi harmi!
H.Olen ihaillen katsonut lomakaupunkimme paikallisten mammojen asiointia lihakaupassa.
Oli sitten kyse kanasta, kanista tai kalkkunasta niin ensin pläväyttää lihaukko elukan vaakaan ja sitten alkaa neuvottelu.
Ensin on mamma juoksututtanut muutaman elikon näytille.
Mammat osaavat esivalmistuttaa lihakset viimeisen päälle.
Läpikuultavia siivuja rintafileestä yms.
Isompien elukoiden osista samalla systeemillä.
Puutteellisen kielitaidon omaavana en saa selvää puolestakaan enkä myöskään, toiveistni huolimatta, pysty samaan.
Alkuun minua hieman häiritsi prosessin vaatima aika.
Sitten havahduin tosiasiaan ettei minulla ole mihinkään kiirettä.
Mammojen ostaminen on kuin taidetta.
Todistelevat toisilleen omaa asintuntevuuttaan.
Lihatiskin heput ovat ilmeisen tyytyväisiä päästessään näyttämään osaamistaan.
Jokainen maksaa elukasta tai sen osasta saman kilohinnan!
Mammat osaavat teetättää sen viimeisen päälle omaan tarkoitukseensa.
Minä olen toistaiseksi juuttunut puoliväliin.
Sama on kilohinta vaikka ostaisi elukan tai lihaköntyn yhtenä kappaleena.
Kauppahallin kalaosastolla on sama meininki.
Fisu vaakaan jonka perusteella määräytyy hinta.
Jatko on ostajan osaamisesta kiinni.
Viimeisen päälle palvelua ilman lisähintaa!
Juu. Tietysti se on jo elukoihin hinnoiteltu.
Kuka osaa hyödyntää, kuka ei!
Vielä muutama vuosi sitten lomakaupunkimme itsepalvelumarkettien kassat katsoivat hämmästyneinä kun esittelin tyhjää reppuani.
Eivät ihmettele enää!
Samaa ihmettelyä esiintyi jokunen vuosi sitten myös Mexicossa, turistipaikan laitakaupungin marketissa.
Nykytilanteesta en ole selvillä mutta eivätköhän sielläkin asiakkaat "sivisty".- HTZA
Suomalaisen vuoksi ala vasikaksi.
Koko ajatus on vastenmielinen ja epämiehekäs.
Ps. Suomen kansalaisuus ei tee Suomalaista.
Mielestäni.
Monella saattaa olla annos hakusessa ja vähän huono olo.
Valtion huumeidenjakokeskus ei ole vielä auki tms.
Subutexiä ja nuorisomeikkejä,
pitäisi saada automaateista KELA-kortilla.
Vähenisivät näpistykset, kaljan ja sisäfileen hinta laskisi.
:) :)- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
puhuisit taikka kirjottaisit kerrankin niin että minäkin ymmärtäisin.
Vasikka on ihminen joka ilmiantaa kaverinsa.
Minä tunnen kaverikseni Suomalaisista syntyneet Suomalaiset.
Ihan tarkasti en uskalla määritellä, koska suomalaisuudesta voi joutua, nykyään, vastuuseen, ihme kyllä.
Valtio on perustanut "korvaushoitopisteitä" eli paikkoja missä voi vaihtaa paskaiset neulat uusiin ja lääkärintodistuksella saa Subutexiä, ainetta jota yksi lääkäri yritti antaa ilman valtion lupaa ja joutui vaikeuksiin, nyt valtio jakaa sitä "turvallisesti", en näe tuossa isoakaan eroa.
Teinit näpistelevät meikkejä ja pilaavat maineensa jo nuoresta pitäen.
Joten noille voisi antaa kamat automaateista. "ettei menisi elämä piloille".
Ironisoin asiaa vähän koska noista ihmisistä ei, koskaan, ole iloa ihmisille saati valtiolle, mutta väärinkoulutetut naiset haluavat, epätoivoisesti, jotain tekemistä.
H. HTZA kirjoitti:
Vasikka on ihminen joka ilmiantaa kaverinsa.
Minä tunnen kaverikseni Suomalaisista syntyneet Suomalaiset.
Ihan tarkasti en uskalla määritellä, koska suomalaisuudesta voi joutua, nykyään, vastuuseen, ihme kyllä.
Valtio on perustanut "korvaushoitopisteitä" eli paikkoja missä voi vaihtaa paskaiset neulat uusiin ja lääkärintodistuksella saa Subutexiä, ainetta jota yksi lääkäri yritti antaa ilman valtion lupaa ja joutui vaikeuksiin, nyt valtio jakaa sitä "turvallisesti", en näe tuossa isoakaan eroa.
Teinit näpistelevät meikkejä ja pilaavat maineensa jo nuoresta pitäen.
Joten noille voisi antaa kamat automaateista. "ettei menisi elämä piloille".
Ironisoin asiaa vähän koska noista ihmisistä ei, koskaan, ole iloa ihmisille saati valtiolle, mutta väärinkoulutetut naiset haluavat, epätoivoisesti, jotain tekemistä.
H.kyllä tiedän vasikkatermin ja nyt tiedän mitä ajat takaa koko asialla. Sanoisin kuitenkin että viestisi sivuaa pitkälti rasismia jota muka niin neuvokkaasti yrität välttää.
Loput onkin sellaista millä ei ole mitään tekemistä itse asian ja aloituksen kanssa.- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
kyllä tiedän vasikkatermin ja nyt tiedän mitä ajat takaa koko asialla. Sanoisin kuitenkin että viestisi sivuaa pitkälti rasismia jota muka niin neuvokkaasti yrität välttää.
Loput onkin sellaista millä ei ole mitään tekemistä itse asian ja aloituksen kanssa.että olen Suomalainen.
60v. en myöskään tunnista nykyisiä "leikkisanoja".
Yritän elää, kuten minut on opetettu, kuten vanhempani opettivat ja aikani opettajat koulussa.
Myönnän että olen, nykytermein rasisti, mutta kuka siitä voi syyttää minua?
Minun nuoruudessani telkkarisasakin tupakoitiin, Salmentaus osoitteli sääkarttaa savuavalla piipulla?
Ja minua haukutaan ja kiusataan taas, koska tupakoin ja ajattelen "epäkristillisesti".
Eikö, todellakaan, ole rajaa, missä kiusaaminen alkaa ja loppuu?
Mikä kiusaaminen on sallittua ja mikä ei?
Pahempiakin kiusaamisia on nähty.
H.
- 8=)
...koska en kaupassa (-kaan) vahdi muiden tekemisiä.
Enkä "käräytä" vaikka huomaisinkin.
Se on pientä mitä asiakkaat pihistää verrattuna henkilökunnan ja kuljetuksen varastamiin määriin.
Katselin myös tuota 60 palstan viestiketjua. Juuri sopiva aihe suomalaiselle kyttääjä luonteelle:))kun itse vielä kävin kaupoissa ei mullakaan ollut aikaa tai tahtoa kyylätä mitä muut teki.
Sitä en tiedä kunka paljon kukin tuohon ketjuun kuuluvat varastavat ja sen saa taas sisäinen elin tutkia.- Luotain-56
Nittaminax kirjoitti:
kun itse vielä kävin kaupoissa ei mullakaan ollut aikaa tai tahtoa kyylätä mitä muut teki.
Sitä en tiedä kunka paljon kukin tuohon ketjuun kuuluvat varastavat ja sen saa taas sisäinen elin tutkia.varastamista voi tuomita kovin raskaasti.Eri juttu nämä minkkiturkkiset ylimykset jotka tekevät sitä siinä luulossa että kyllä rahalla selviää.Ja toisille se on ainoa keino selvitä seuraavaan päivään.
Luotain-56 kirjoitti:
varastamista voi tuomita kovin raskaasti.Eri juttu nämä minkkiturkkiset ylimykset jotka tekevät sitä siinä luulossa että kyllä rahalla selviää.Ja toisille se on ainoa keino selvitä seuraavaan päivään.
Niin, muista en tiedä mutta silloin joskus kun rahasta oli todella tiukkaa, tuli vain hankittua ja syötyä vähemmän. Kalorit saa kasaan vähälläkin rahalla.
Luotain-56 kirjoitti:
varastamista voi tuomita kovin raskaasti.Eri juttu nämä minkkiturkkiset ylimykset jotka tekevät sitä siinä luulossa että kyllä rahalla selviää.Ja toisille se on ainoa keino selvitä seuraavaan päivään.
onko oikeus yhtään sen lempeämpi varastatko nälkääsi vai muuten vain ja meneekö noi edes oikeuteen asti. Taitaa olla että poliisi vaan jakelee sakkoja.
- HTZA
Luotain-56 kirjoitti:
aikaisemmassa vastauksessani.
vanhat ihmiset usein laittavat tavarat kassiin,mutta tyhjentävät sen kyllä kassalla maksaakseen.Jos taas laitat takkisi sisään,niin kyllä silloin käy epäilys,ettei meinaakkaan maksaa..Jos näkisin tämmösen henkilön kävelevän ulos,niin kyllä ilmoittaisin..
jos ulos kävelee. Ennen sitä sehän ei ole mikään varkaus vaan epäily.
Eilen jo vastasinkin, mutta on poistettu muutama vastaus ja siinä hötäkässä meni munkin.
- Yxitypy
tähän ketjuun tämän aamuisen töppäilyni kaupassa, kun en viitsi uutta aloitusta tehdä.
Oikeestaan melkein varastin tänään kaupasta.
Mentyäni kauppaan, laitoin laukkuni ostoskärryyn, kunnes eräässä vaiheessa huomasin että laukku oli kadonnut. Siinä hädissäni mietin mitä laukussa oli. Siellä oli kaksi rahalompakkoa pankki/visakortteineen. Rahana 200 euroa. Myös kallis kamera. Arvatkaas alkoiko pumppu lyödä tuhatta ja sataa. No siitä lähdin infopisteeseen, jossa kerroin että laukkuni on varastettu. Siihen tuli vartija ja kolme myyjää. Kuvattuani laukkuni, sitä etsittiin viiden hengen voimin.
Menin jonkun ajan päästä vaatepuolelle, ja sielläpä mun kärry kökötti laukkuineen, ja työnsin eri kärryä, jossa oli keräämäni ruokatavarat. En vieläkään tajua missä vaiheessa olin toisen kärryn vaihtanut. Ilmeisesti olin ottanut tyhjän kärryn jonkun pukukopin edestä kun asiakas oli ollut vaatteita sovittamassa.
Arvatkaas hävettikö. Pyytelin anteeksi myyjiltä ja vartijalta, kun vein heidän aikaansa oman töpin takia.
No ei siinä vielä kaikki. Ostin lopuksi samasta liikkeestä kameraan muistikortin, ja sitten kassalle.
Pidin muistikorttia kädessä, ja ajattelin maksaa ensin ruoat, ja sitten erikseen muistikortin, kun meillä on erikseen ruokakukkaro, josta maksetaan vain ruoat.
En muistanut, että muistikortti olikin kädessäni mennessäni lastaamaan kassalla ruokatavaroita kauppakassiin, niin eiköhän se hälytys alkanut piipittämään ja sama vartija joka etsi laukkuani tuli siihen. Siinä sitten naama punaisena selitin tilannetta, ja että kyllä mulla oli tarkoitus se maksaa. No kyllä kait he sitten uskoivat selitykseni.
Niin että taitaa olla parein pysytellä loppupäivä ihan kotosalla :=))uskon että sua nolotti ja paljon. Onneksi noita ei tapahdu kovin usein..öh...uskoisin. :))
Jokunen vuosi sitten, joulumarkkinoden aikaan Berliinissä, vaimo meni ihastelemaan lankoja KaDeWe:n yläkerroksiin ja minä jäin harhailemaan ruokaosastolle tyhjä reppu selässä.
En ollut aikonut ostaa mitään mutta sorruin minitorin kylmäsvukinkkuun ja unkarilaiseen salamiin.
Sakujen tavaratalojen osastot eivät ole ruutuasemakaavan mukaisia vaan mm. kassa täytyy etsiä.
Harhaillessani liikkiöt sylissä turhannuin.
Join välillä yhdet pystyoluet.
Sitten näin seinässä kadulle antavan autolla ajettavan aukon.
Hipsin sinne liikkiöt sylissä. Aukossa seisoin aseistettu vartija. Olisin tietysti jo aikaisemminkin voinut kysyä reittiä kassalle mutta nyt ajattelin että heppu virkansa puolesta puuttuu asiaan.
Talsin aukon ulkopuolelle ja laitoin kantamukseni roskiksen päälle muutaman metrin päähän kohteliaasti hymyilevästä ja tervehtivästä vartijasta.
Tölläilin siinä viitisen minuuttia.
Elämäni sulostuttaja porhalsi paikalle, havaitsi liikkiöni ja selässäni olevan avoimen repun.
Tapansa mukaisesti hän energisesti pyöräytti minut ymäri, paiskasi liikkiöt reppuun lausuen muutavan moittivan sanan vehkeiden rempsotuksesta ja lähti menemään.
Vartia katseli hymyille episodia.
Tässä vaiheessa sain sen verran suun vuoroa ilmaistakseni asiani että liikkiöt olivat maksamattomia.
Nyt ei enää vaimonikaan kantti kestänyt takaisin käntymistä.
Vielä joulua, tuhotessamme kinkun loppua, urputti minulle avuttomuudestani, varastamisesta ja ihmetteli ettei varastettu liha takertunut kurkkuun.Nittaminax kirjoitti:
jotenkin naurattamaan, kun ajattelin asiaa silleen tilannekuvina. :))
Eikä naurata vieläkään.
Ymmärrän kyllä sivullisen silmin katsottuna tilanteen hupaisuuden.
Nauratti se vartijaakin.
Minulle on rutiinia etteivät minun renttelini ole koskaan elämäni sulostuttajaa tyydyttävässä kunnossa.
Yleensä minulla on päälläni väärät vaatteet mutta ne hän voi useimmiten hyväksyä kohentelun jälkeen.
Hänelle se on pelkkää rtutiinia joten eipä hukkaa aikaa selittelyyn vaan käy suoraan kiinni rentteleihin.
Jos olisin yrittänyt varastaa niin tuskin olisin onnistunut. Silminnäkijöitä oli lukuisasti ja ehkäpä yhden ukon harhailukin kinkku ja metukkatanko sylissä kiinnitti jonkun huomion?
KaDeWe:ssa emme ole sen jälkeen käyneet mutta vastaavissa paikoissa olen aina etsinyt kassan.
- +
tsekata kassalla, aina löytyy jotain.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3121691Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751254Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831237- 1331116
- 48793
- 57784
- 74759
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117757- 48740
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60696