Alfa Suomalaiselle

Fiat_Lada

Kaikki Alfa miehet myöntää että vikoja tulee. Minkä ihmeen takia tätä pitää korostaa jollain
välimeren luonteella. Jos ei osata niin ei osata. Kaikista hauskinkin elokuvakohtaus on seuraava.
On autovarasliiga joka varastaa laatuautoja, elokuvan lopussa charlie sheen ehdottaa että varastetaan
lamborghini, kaveri miettiin hetken ja sanoo "Italialaista Roskaa".

27

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokumuu.

      Niin meinaatko että Alfoja ostettaisiin nimenomaan siksi että vikoja tulee?

      Omiin autoihini on tupannut tulemaan vikoja ihan merkistä riippumatta. Mutta monellakaan ei ole ollut yhtä kiva ajaa kuin Alfalla.

      • 159X

        Ainahan on kiva kävellä, mutta kun jotkut ihmiset tarvitsee autoa kulkuvälineeksi.
        Kaikenlainen maniana, maniana voi toimia jossain muualla.
        On se hauskaa jossain korpitaipaleella kertoa että kyllä ne kotona
        italiassa toimivat ja melkein oltaisiin voitettu sota jos ei Hitler ollut
        koko ajan estelemässä.


      • jokumuu.
        159X kirjoitti:

        Ainahan on kiva kävellä, mutta kun jotkut ihmiset tarvitsee autoa kulkuvälineeksi.
        Kaikenlainen maniana, maniana voi toimia jossain muualla.
        On se hauskaa jossain korpitaipaleella kertoa että kyllä ne kotona
        italiassa toimivat ja melkein oltaisiin voitettu sota jos ei Hitler ollut
        koko ajan estelemässä.

        Jokaisella on tietysti henkilöauton valinnassa omat kriteerinsä, mutta että valmistusmaan sotahistoria...? Itse ajat sitten varmaan amerikkalaisella, venäläisellä tai englantilaisella autolla?

        Toki kävely on mukavaa mutta tuolla vuotuisella 30 tonnin taipaleella taitaisivat Adidakset kulua loppuun ennen aikojaan. Onneksi vanhahkot Alfat ovat kuljettaneet paikasta toiseen kun on ollut tarvis. Kai ne roomalaisetkin aikanaan jonkun tappelun voittivat joten johtuneeko sitten siitä?


      • Veni vidi vic
        jokumuu. kirjoitti:

        Jokaisella on tietysti henkilöauton valinnassa omat kriteerinsä, mutta että valmistusmaan sotahistoria...? Itse ajat sitten varmaan amerikkalaisella, venäläisellä tai englantilaisella autolla?

        Toki kävely on mukavaa mutta tuolla vuotuisella 30 tonnin taipaleella taitaisivat Adidakset kulua loppuun ennen aikojaan. Onneksi vanhahkot Alfat ovat kuljettaneet paikasta toiseen kun on ollut tarvis. Kai ne roomalaisetkin aikanaan jonkun tappelun voittivat joten johtuneeko sitten siitä?

        Eikun ajan Hurrien yli 200 hv kulkuvälineellä. Sotiminen kertoo jotain osaamisesta, Ruotsi
        ei ole yhtään sotaa käynyt ilman suomalaisia. En tiedä miten kova vastustaja roomalaisilla
        on ollut mutta ei italialaisista ole sotimaan/tekniikkaan.


    • Muumimamma12345

      Muistan kyllä leffan mutta ei noin mennyt. Taisi sanoa että italialaista paskaa.

    • egghead`s

      Kerran Charlie Sheen on nuin sanonu, niin kait menen heti huomella vaihtamaan autoa.
      Ei vaiskaan. Ihan kiusallani ajelen tällä, kun se niin sinua ärsyttää. ;)

    • topöt

      aivan täyttä tuubaa koko juttu.... onko toyotasi hajonnut? vai mikä itkettää

    • suomikansalainen

      Alfa taitaa olla liian sivistynyt ja hieno ajokki kaljamahaiselle suomalaiselle lökähousulle, jolle Lada taitaisi olla sopivantasoinen kulkupeli, niin se vain taitaa olla! (anteeksi, Lada!)

      Täällä kirjoittelusta saa sen käsityksen, että olemme reteetä "maailaman nopeinta kansaa", kun meillä on muutama hyvä ralli- ja formulakuski, jotka ajavat kilpaa isojen poikien valmistamilla autoilla ja jotka antavat meidän valmistaa täällä jotakin saksalaista urheiluautoa vain siitä syystä, etteivät ole saaneet vielä pykättyä tehdasta mihinkään halvempaan ja kehittyneempään maahan.

      Huomaatteko, että ylpeilymme tai haukkumme ovat 100% tuontitavaran varassa! Oma kituva teollisuutemme ei pystyisi ikimaailmassa itse kehittämään mitään Alfa Romeoon verrattavaa ajokkia ja jos pystyisikin, niin niiden myyntihinta olisi 1000000e/kple, eli kun ei osata niin ei osata.

      Mitä sitten B-luokan elokuvassa sanottuun repliikkiin, amerikkalaisten oman autoteollisuuden tilaan ja niiden tuotteiden laatuun taas tulee, niin eipä heilläkään taitaisi olla paljon varaa puhua......

      Ja vaikka Italialaiset autot niin huonoja ovatkin, niin kummasti niitä maailmalla ostetaan, niillä ajetaan ja esim. Ferrareita ja Lamborghineja jopa kadehditaankin...outo juttu, sellaisia paskoja????

      Jospa me nenääkaivavat ja kännyköitämme näpläävät suomalaiset opettelisimme ensiksi valmistamaan vaikkapa Ladan tasoisen kulkuvälineen IHAN ITSE, ilman ulkomaisen emotehtaan apua ja statusta ja opettelisimme hinnoittelemaan/markkinoimaan sen asiallisesti, niin EHKÄ SILLOIN meillä olisi vara arvostella jotain ulkomailla valmistettua tuotetta......ehkä?

      Tämä kirjoitus vain siksi, ettei totuus unohtuisi ja sitä odotellessa......... ollaan ihan hiljaa, näplätään sitä Nokian kännykkäämme ja lompsitaan navetalle Kontion kumisaappaissa.........ai niin, NEKÄÄN eivät taida olla enää suomalaista teknologiaa........eli kun ei osata niin ei osata......

      • h a h

        hirsimökit. Miksi mm. japsit ostavat ne täältä suomesta? Taitaa olla parasta laatua.


      • suomikansalainen
        h a h kirjoitti:

        hirsimökit. Miksi mm. japsit ostavat ne täältä suomesta? Taitaa olla parasta laatua.

        Sorry, unohdin ihan ne hirsimökit! Olet oikeassa ja siksi vedän edellisen kommenttini takaisin!

        Arvostan silti muidenkin maiden, tässä tapauksessa Italialaisten, tekemiä tuotteita, sillä omistan itsekkin lukemattomia sellaisia ja olen ollut niihin aivan tyytyväinen :)


      • egghead`s
        h a h kirjoitti:

        hirsimökit. Miksi mm. japsit ostavat ne täältä suomesta? Taitaa olla parasta laatua.

        No hirsimökkejä nyt tehdään,kun täällä on mistä tehdä. Ja suhdanteiden mukaan se japanin kauppakin käy tällä alalla. Pitkän aikaan meni, että japsit ostivat töllinsä kanadasta, kun pystyivät valuuttasuhdanteiden takia ne sieltä halvemmalla ostamaan. Kiitos euron romahduksen on taas sinnekkin päin kauppaa tullut.

        Toisakseen, vaikka suomalaisilla on omiakin hirsikoneen valmistajia,niin pisimmälle kehitetyt koneet ovat ulkomaisia. Itseasiassa italialaisilla on aika kattava edustus puuntyöstökoneista ja kokemuksieni mukaan vieläpä varsin laadukas sellainen. Valmistetaanko suomessa enää edes puuntyöstökoneita. Raute oli joskus,mutta mitä kunnon sarjavalmistusta sen jälkeen?


    • A3SB

      Jaa tekeekö ne viat Alfasta jotenkin huonomman auton.

      Oma kokemus Audista useamman Alfan jälkeen on, että aika surkea esitys. Ajettavuus on kyllä ihan ok mutta muutoin täysin hengetön auto.

      • Tipo123

        Jaa tekeekö ne viat Alfasta jotenkin huonomman auton "OLETKO HULLU VAI TYHMÄ"
        Tottakai kaikki haluavat ostaa huonon auton. Jos se on laatupeli niin siitä joku voi käytettynä
        jotakin maksaakin? Hitlerkin taisi vittuntua Italialiasiin sodassa, kun ei osaa niin ei osaa.


      • A3SB
        Tipo123 kirjoitti:

        Jaa tekeekö ne viat Alfasta jotenkin huonomman auton "OLETKO HULLU VAI TYHMÄ"
        Tottakai kaikki haluavat ostaa huonon auton. Jos se on laatupeli niin siitä joku voi käytettynä
        jotakin maksaakin? Hitlerkin taisi vittuntua Italialiasiin sodassa, kun ei osaa niin ei osaa.

        Taidat olla niitä henkilöitä jotka arvioivat autoa yhtenä kotitalouden kulutushyödykkeenä, henkiklö jolle autossa tärkeintä on jälleenmyyntiarvo, hinta-laatusuhde, pienet ylläpitokulut, huollon ja korjauksien tarve, polttoaineen kulutus, yms. Olen varma että olisit hyvin tyytyväinen nykyiseen autooni joka A3 TDI, todennäköisesti olisit vieläkin tyytyväisempi vastaavaan Volkswageniin tai Skodaan jotka tarjoavat saman mutta edullisemmalla hankintahinnalla.

        Itse taas suvaitsisin muutaman satunnaisen vian ja hieman korkeamman kulutuksen jos ei tarvitsisi ajaa päivittäin laadukkaalla kottarikärryllä.


      • loppu123445
        A3SB kirjoitti:

        Taidat olla niitä henkilöitä jotka arvioivat autoa yhtenä kotitalouden kulutushyödykkeenä, henkiklö jolle autossa tärkeintä on jälleenmyyntiarvo, hinta-laatusuhde, pienet ylläpitokulut, huollon ja korjauksien tarve, polttoaineen kulutus, yms. Olen varma että olisit hyvin tyytyväinen nykyiseen autooni joka A3 TDI, todennäköisesti olisit vieläkin tyytyväisempi vastaavaan Volkswageniin tai Skodaan jotka tarjoavat saman mutta edullisemmalla hankintahinnalla.

        Itse taas suvaitsisin muutaman satunnaisen vian ja hieman korkeamman kulutuksen jos ei tarvitsisi ajaa päivittäin laadukkaalla kottarikärryllä.

        En halua mollata Alfaa, mutta kun se ei kulje kuin noin 60 km, TM varmaan valehtee kaiken.
        Jos Alfamiehillä on toinen käsitys, haluaisin kuulla sen


      • toopeliini
        Tipo123 kirjoitti:

        Jaa tekeekö ne viat Alfasta jotenkin huonomman auton "OLETKO HULLU VAI TYHMÄ"
        Tottakai kaikki haluavat ostaa huonon auton. Jos se on laatupeli niin siitä joku voi käytettynä
        jotakin maksaakin? Hitlerkin taisi vittuntua Italialiasiin sodassa, kun ei osaa niin ei osaa.

        ...taisi vi....ntua meihin suomalaisiinkin, mikäli sodan loppuvaiheista jotakin tiedän, eli kun ei osata niin ei osata......


      • Sotasankari italiast
        toopeliini kirjoitti:

        ...taisi vi....ntua meihin suomalaisiinkin, mikäli sodan loppuvaiheista jotakin tiedän, eli kun ei osata niin ei osata......

        Jos nyt vähän kurmuutettiin sen ajan parasta armeijaa kun oli pakko.
        Olen Aatulle kiitollinen, mutta joskus asiat meneen näin.


      • BerlusBerse
        toopeliini kirjoitti:

        ...taisi vi....ntua meihin suomalaisiinkin, mikäli sodan loppuvaiheista jotakin tiedän, eli kun ei osata niin ei osata......

        Joo, onhan ne aika kovia jätkia? Ainakin telkkarissa?
        Olen kyllä nähdyt, ampuvan meidänkin telkassa.
        Meneen melkein paskit housuun jos ITALIAN "armeija""
        hyökkää johonkin maahan.


      • Vedi_Vic_2010
        BerlusBerse kirjoitti:

        Joo, onhan ne aika kovia jätkia? Ainakin telkkarissa?
        Olen kyllä nähdyt, ampuvan meidänkin telkassa.
        Meneen melkein paskit housuun jos ITALIAN "armeija""
        hyökkää johonkin maahan.

        Kyllähän Italian joukoilla on paljon voittojakin.


      • A3SB
        loppu123445 kirjoitti:

        En halua mollata Alfaa, mutta kun se ei kulje kuin noin 60 km, TM varmaan valehtee kaiken.
        Jos Alfamiehillä on toinen käsitys, haluaisin kuulla sen

        Ai niin Audissa ei pidä umpiot vettä edes uutena ja tuulilasi on ilmeisestikkin kestävyydestään päätellen jotakin saksalaisten kehittämää läpinäkyvää kuttaperkkaa.


      • ARQ4
        loppu123445 kirjoitti:

        En halua mollata Alfaa, mutta kun se ei kulje kuin noin 60 km, TM varmaan valehtee kaiken.
        Jos Alfamiehillä on toinen käsitys, haluaisin kuulla sen

        olla eri mieltä. Omalla 164 Q4:llä on ajettu vasta 260 000, mutta veljen 164 ts on kulkenut jo noin 650 000km ja kulkee yhä.
        Eräskin kaupparatsu ajoi 75 ts:llä yli 750 000km ja kyseisestä autosta ei koskaan käytetty moottoria irti.

        Että kertoisitko mikä alfa ei kulje kuin 60?


    • Tojosuomalainen

      Miksi aloittaja hakeutuu Alfa palstalle jos asiana on tuo. Toisille auton on muutakin kuin tojota A:sta B:hen kulkuun. Harrastaahan joku jopa jotain bonsaipuitakin täällä pimeässä pohjolassa missä mikään ei kasva kunnolla.

      • Darwinismiako

        Niin jos luonnossa olisi tuollainen laji kuin alfa, miten luulette sille käyneen.
        Ehkä siitä tuli AlfaUros?


    • alfa kakkosena

      kiva harrasteautoksi, mutta ei siitä ole kyllä talouden ykkösautoksi, jolla pitäisi pystyä kulkemaan päivittäin 130km mittainen edestakainen työmatka. Luotettavuutta tuommoseen käyttöön ei vain ole riittävästi, mutta talouden kakkosautoksi varsin hauska peli, koska ei ole väliä vaikka ei ole jokapäivä käyttökunnossa

      • jokumuu.

        Alfa Romeo -merkillä on tehty autoja sadan vuoden ajan. Tuolle aikavälille sopii melko monenlaista mallia ja teknistä ratkaisua, ja valmistetuilla autoillakin on ehtinyt olla vaihtelevaa historiaa ja kaikensorttisia edellisiä omistajia.

        Vaatinee vähän yhtä tai kolmea yksilöä isomman otoksen jotta voi kohtuudella väittää Alfa Romeon olevan soveltumaton talouden ykkösautoksi.


    • 3+2

      Tuttavalla on alfoja ollut 2 kpl ja itse en olisi ikinä ostanut yhtään alfaa kun ne menee koko ajan rikki. No tuttavani on ns automies ja ei osta avensista vaikka se olisi viimeinen auto maailmassa ja maailman tuhoutuminen olisi sen avensiksen omistamisen pelastus. Hiukka ylimitoitettu lapsellinen lause mutta siitä saa jotain osviittaa autoilun vakavuudesta tuttavalle.
      Ja alkuperäiseen aiheeseen joka on kaiketi trolli mutta silti jatkan. No ne tuttavan alfat nyt sitten vuosien mittaan yllätys yllätys ei sitten meneetkään rikki sen ihmeemmin.
      Tuttu mies on Mies isolla m kirjaimella ja on rehellinen luotettava ja kertoo autojutut kuin ne on tapahtuneet ei mersumiesten tyylillä iki liikkujistaan joita korjataan niin peevelisti ja kysyttäessä ei ikinä ole rikki...tiedän harvinaninen tyyppi paskanpuhjien maailmassa.
      Niin se maailma muuttuu eskoseni. Kaikenhan saa rikki kun on idiootti mutta alfa on nykyisellään mainettaan parempi ja se on onni alfojen ostajille hinnan laskun muodossa parin vuoden jälkeen käytetyn ostajalle. Itse en ostaisi alfaa kun ne ei kiihdy hyvin.... nimimerkillä huomaamaton subaru.

      • ARQ4

        Itse olen ajellut kaikki ajoni vuodesta 2002 Alfalla, enkä todellakaan ymmärrä miksi ei muka voisi olla ykkösauto.
        Minulle riittää käuttöautössa 7s 0-100 jonka tehdas Alfalleni ilmoittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe