Se keskeytettiin cytotec-lääkkeillä toukokuussa. Silloin tuli vuotoa klimppeineen ja oli kipuja. Välillä jalat eivät kunnolla kantaneet. Parin viikon päästä tuli taas illalla vuotoa ja klimppejä. Kahden viikon päästä uudesta vuodosta kävin hcg-testissä ja se oli laskenut alle 100.
Nyt pari päivää sitten heräsin yöllä siihen, että oli tullut kirkkaan punaista verta ja sattui mahaan/kohtuun. Nousin vessaan, hyvä, että pystyin kävelemään, ja taas tuli klimppejä. Kivut oli pahinta mitä oon ikinä kokenut. Jalat ei enää välillä liikkuneet, jouduin käsilläni liikuttamaan niitä. Kipua kesti yhteensä pari tuntia. Vuoto lakkasi seuraavana päivänä ja nyt parin päivän päästä alkoi näyttää sille, että tuleekohan normaalit menkat.
Onko kellään ollu vastaavaa kipukohtausta keskeytyksen jälkeen?
Tuulimunan jälkeen..
1
472
Vastaukset
- ea
On ollut vastaavaa, tuli kohtutulehdus keskeytyneen keskenmenon jälkeen.
Minulla siis oli reilu vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno, joka hoidettiin myös cytoteceilla, kun ei alkanut itsestään vuotaan. Noin kolmen viikon jälkeen "hoidosta" vuodon jo kerran loputtua alkoi uudestaan vuoto pe-la yönä, välillä oli hirveästi hyytymiä ja välillä kirkasta, vuodon määrä myös vaihteli. Samalla tuli voimakkaita alavatsakipuja, muttei kuumetta tai muuta. Kun tilanne ei kuitenkaan helpottanut, varasin maanantaina ajan lääkärille ja ti aamuna sitten yleislääkäriltä kiireellisellä lähetteellä naistentautien päivystykseen sairaalaan -> ilmeisesti kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia ja vuodon pitkittyessä tuli tulehdus. Sain uudestaan cytotecia ja sitten parin päivän päästä kahdet antibiotit, niillä onneksi lähti vaivaat. Erona tosin sinuun se, että mulla raskaushormonia oli melko paljon veressä eikä tässä välissä ollut tehty verikoetta jälkitarkastuksena (poliklinikan lääkäriltä oli jäänyt lähete ja ohjeet antamatta).
Kannattaa todella mennä lääkäriin ja toivottavasti olet jo mennytkin, jos yhtään epäilyttää. Ainakin minulle päivystyksessä sanottiin, että vuoto ja kipu ovat riittävä syy lähteä päivystykseen (olisi pitänyt mennä aikaisemmin...) Välttämättä kuume ei nouse kaikille (ei minullekaan), vaikka usein se on ohjeena hoitoon hakeutumisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2742445Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001324- 1081211
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831211Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581165Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811106- 44972
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67907Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33777