Tuulimunan jälkeen..

mn

Se keskeytettiin cytotec-lääkkeillä toukokuussa. Silloin tuli vuotoa klimppeineen ja oli kipuja. Välillä jalat eivät kunnolla kantaneet. Parin viikon päästä tuli taas illalla vuotoa ja klimppejä. Kahden viikon päästä uudesta vuodosta kävin hcg-testissä ja se oli laskenut alle 100.
Nyt pari päivää sitten heräsin yöllä siihen, että oli tullut kirkkaan punaista verta ja sattui mahaan/kohtuun. Nousin vessaan, hyvä, että pystyin kävelemään, ja taas tuli klimppejä. Kivut oli pahinta mitä oon ikinä kokenut. Jalat ei enää välillä liikkuneet, jouduin käsilläni liikuttamaan niitä. Kipua kesti yhteensä pari tuntia. Vuoto lakkasi seuraavana päivänä ja nyt parin päivän päästä alkoi näyttää sille, että tuleekohan normaalit menkat.
Onko kellään ollu vastaavaa kipukohtausta keskeytyksen jälkeen?

1

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ea

      On ollut vastaavaa, tuli kohtutulehdus keskeytyneen keskenmenon jälkeen.

      Minulla siis oli reilu vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno, joka hoidettiin myös cytoteceilla, kun ei alkanut itsestään vuotaan. Noin kolmen viikon jälkeen "hoidosta" vuodon jo kerran loputtua alkoi uudestaan vuoto pe-la yönä, välillä oli hirveästi hyytymiä ja välillä kirkasta, vuodon määrä myös vaihteli. Samalla tuli voimakkaita alavatsakipuja, muttei kuumetta tai muuta. Kun tilanne ei kuitenkaan helpottanut, varasin maanantaina ajan lääkärille ja ti aamuna sitten yleislääkäriltä kiireellisellä lähetteellä naistentautien päivystykseen sairaalaan -> ilmeisesti kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia ja vuodon pitkittyessä tuli tulehdus. Sain uudestaan cytotecia ja sitten parin päivän päästä kahdet antibiotit, niillä onneksi lähti vaivaat. Erona tosin sinuun se, että mulla raskaushormonia oli melko paljon veressä eikä tässä välissä ollut tehty verikoetta jälkitarkastuksena (poliklinikan lääkäriltä oli jäänyt lähete ja ohjeet antamatta).

      Kannattaa todella mennä lääkäriin ja toivottavasti olet jo mennytkin, jos yhtään epäilyttää. Ainakin minulle päivystyksessä sanottiin, että vuoto ja kipu ovat riittävä syy lähteä päivystykseen (olisi pitänyt mennä aikaisemmin...) Välttämättä kuume ei nouse kaikille (ei minullekaan), vaikka usein se on ohjeena hoitoon hakeutumisessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe