Yrityksen nimeäminen?

ei tule mitään

Onko kenelläkään antaa vinkkejä yrityksen nimeämiseen? Aina, kun saan hyvän nimi-idean, totean hetken googlettamisen jälkeen, että joku muukin on jo saanut saman ajatuksen - tuntuu, että kaikki hyvät nimet on jo viety ja varattu. En haluaisi yritykselle nimeä tyyliin tmi Maija Meikäläinen, eikä omasta nimestä tunnu irtoavan mitään kovin fiksua, myyvää ja mieleenpainuvaa muunnostakaan. Olen yrittänyt pyöritellä ideoita ja sanoja paperilla, mutta jotenkin mikään ei tunnu kutsuvalta - paitsi ne jo varatut ideat :(.

5

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anagrfammi
    • käspaikka99

mitä tarvitset työssäsi, työkaluja, koneita, laitteita, papereita, tarvikkeita, ihan mitä vaan, josko se nimi sieltä tulisi?
      Toinen vinkki olisi lisätä paikkakunta yrityksesi nimeen,esim. Iisalmen...?
      Minusta kuitenkin suomenkielinen nimi on ehdottomasti parempi kuin esim.englanninkielinen, niitä on ihan tarpeeksi.
      Onnea yrityksellesi:)

• ei tule mitään

Tuo työkaluvinkki oli hyvä, täytyy miettiä tuota kautta. Paikkakunnan nimeä en halua yrityksen nimeen, tarkoitus on tehdä kauppaa vähän laajemmalla alueella, enkä halua personoitua tälle alueelle liikaa. Englanninkielisiä haluan myös välttää, alkuperäisenä ajatuksena oli kyllä sellainen nimi, joka kuulostaisi hyvältä muillakin kielillä, mutta suomenkielinen sana pitäisi kuitenkin olla (Ei siis tyyliin Pertti Pärssisen perämoottori oy).

• ei tule mitään kirjoitti:

Tuo työkaluvinkki oli hyvä, täytyy miettiä tuota kautta. Paikkakunnan nimeä en halua yrityksen nimeen, tarkoitus on tehdä kauppaa vähän laajemmalla alueella, enkä halua personoitua tälle alueelle liikaa. Englanninkielisiä haluan myös välttää, alkuperäisenä ajatuksena oli kyllä sellainen nimi, joka kuulostaisi hyvältä muillakin kielillä, mutta suomenkielinen sana pitäisi kuitenkin olla (Ei siis tyyliin Pertti Pärssisen perämoottori oy).

itse tuskailin saman asian kanssa 15v-sitten. tyrkkäsin nimen eteen nimikirjaimeni,jo kelpas! esim: jos ois kiire oy= laita vs-kiire oy, yms, tai muuta esin s=c:ksi.

• mikkopiippo

Googlen lisäksi kannattaa selailla yritystietojärjestelmää, www.ytj.fi -- sen kertoo Googlea luotettavammin, onko nimi jo varattu. Lisäksi kannattaa huolehtia siitä, että sopiva .com, .fi tai .net-päätteinen webbiosoite on vielä vapaa.

Nimen on hyvä olla suomenkielinen, lyhyt ja helposti muistettava. Minulla meni kuukausia oman nimen löytämiseen, mutta olen lopulta ollut keksintööni ihan tyytyväinen.

Terv.

Mikko
      http://apusana.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe