Suoravippi

Neuvoton84

Kaipaisin apua ja neuvoja... eli jouduin ottamaan pikavipin hautajaiskuluja varten ja typeryyttäni valitsin Suoravipin, kaveri suositteli. Eräpäivä oli 8.7 ja juuri näiden hautajaisten takia en ole vielä laskua pystynyt maksamaan. Se on siis myöhässä 10 päivää. Tänään sain seuraavan viestin kännykkääni:

"Ennakkoilmoitus kulutusluottohäiriötiedon rekisteröinnistä. Suosiollisen takasinmaksun viipyessä MAKSUHÄIRIÖ ilmoitetaan luottotietoihinne. T. Suoravippi"

Tajuan kyllä että laskut pitää hoitaa ja näin jälkikäteen tajuan että mieluummin olisin sopinut hautaistoimiston kanssa maksuista, mutta... siis eihän maksuhäiriötä voi laittaa vielä, vai?! Eikö siinä ole jokin aika ennen kuin se on laillista laittaa, vai olenko ymmärtänyt aivan väärin? Pieni shokki tuli kun tuon viestin sain ja seuraava shokki tuli kun tajusin ettei yhtiöllä ole numeroa mihin soittaa ja kysyä asiasta! Neuvotaan laittaa tekstari tai sähköposti ja laitoin molemmat, mutta onhan tuo outoa ettei numeroa ole. Yhtiö on Atlas-Invest Ab.

Olin toivonut hoitavani asian perintätoimiston kanssa, tehdä maksusopimus, mutta tämä kyllä pisti vähän kierteen. Eli neuvoja kaivataan ja tietoa... miten tämä menee... onko viesti vain pelottelua? Kenelläkään muulla kokemuksia Suoravipistä?

Olisin kiitollinen kaikesta avusta, olisi mukava pystyä nukkua yöt rauhassa eikä pelätä etten saa opintolainaa ensi syksynä tämän takia.

8

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias 2010

Minkälaiset hautajaiset järjästetään 160eur?

• roi40

Turhaa uhkailevat. Itse otin keväällä samasta paikasta vipin. Tuli maksumuistutus Intrumilta myöhemmin 1 perintäkirje, jonka jälkeen maksoin laskun 42 päivää myöhässä. Maksun kirjauduttua lähettivät kännykkään viestin, jossa tarjosivat uudelleen lainaa, minkä otinkin.

• km

MInkä takia otit pikavipin hautajaiskuluja varten? Hautajaiskulut maksetaan vainajan jäämistöstä, eikä niitä tarvitse muuten kustantaa. MIkäli vainaja on varaton, hautajaiskulut maksaa sosiaalitoimisto. Mikset mennyt sieltä kysymään?

Vai tarvitsitko rahaa vain kukkalaitteeseen ja vaatteisiin sekä matkarahat hautajaisiin? Oli miten olo, joka tapauksessa pikavipit ovat aina huono ratkaisu.

• 24

ilmoita, että laittavat perintätoimistolle. lasku pitää ehtiä sinne 60 vrk vipistä, muuten menee luotot. mutta itsellä oli ko. firmasta ja meni kyllä ihan ajallaan perintätoimistolle. sitten teet heidän kanssaan sopimuksen velan maksusta. hyvä tietty reagoida joka kirjeeseen, jonka lähettävät. mutta 1. on muistaakseni huomautus, josta ei tehdä maksusuunnitelmaa ja 2. on maksuvaatimus, josta voi sitte rupee sopiin perintäfirman kaa. muistaakseni meni näin. korjatkoon joku, jos muistan väärin. tämä vippifirma ainakin mun kohdalla laittoi perintäfirmalle ihan ok. laskussa pitäis lukea, mikä yhtiö perinnän hoitaa ja on tullut selville jo tässä viestiketjussa. yhteyttä ensiksi firmaan ja sitte perintätoimistolle. vippifirma on ok. ja perintäyhtiö ok. sun pitää vaan itse olla aktiivinen.

• 139

Elikkä joo kyseinen paska firma lähettää melkein ennen eräpäivääkin jo säälittäviä txt joten älä niistä huolehdi, yrittävät vaan pelotella sinua :D Jos maksat vipin pois alle 60pvässä kaiken pitäisi olla ok...Ja Atlas on yksi paskimmista huijarilafkoista, ei sitä voi kenellekkään suositella!!

• bavariax
        139 kirjoitti:

Elikkä joo kyseinen paska firma lähettää melkein ennen eräpäivääkin jo säälittäviä txt joten älä niistä huolehdi, yrittävät vaan pelotella sinua :D Jos maksat vipin pois alle 60pvässä kaiken pitäisi olla ok...Ja Atlas on yksi paskimmista huijarilafkoista, ei sitä voi kenellekkään suositella!!

samaa mieltä, ei kannata sotkeutua atlaksen paikkoihin. Hyviäkin löytyy kuten: ainalaina, vippi, rehtivippi. (olen testannut kaikki ja ne todella toimivat)

• salats
        bavariax kirjoitti:

samaa mieltä, ei kannata sotkeutua atlaksen paikkoihin. Hyviäkin löytyy kuten: ainalaina, vippi, rehtivippi. (olen testannut kaikki ja ne todella toimivat)

paska, ei kannata sotkeutua sun neuvoihis, hvyiäkin neuvojia löytyy, kuten: kuka hyvänsä muu

• abcdefghijklm

paljon halvempia vippaskonstifirmoja on olemassa kuin tuo suoravippi, josta en ole koskaan ottanut enkä koskaan ota vippiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe