Olen kahtena kesänä yrittänyt parvekkeelleni laittaa hedelmäpensaita ruukkuihin. Parvekkeeni on 4. kerroksessa ja hyvin kauas puista pihalla. Kaikki pensaat hain puutarhamyymälöistä. Viime vuonna ilmestyi pian matoja, jotka tuhosivat kaiken parvekkeellani sekä myös salaatit, mansikkaat ja retiisen taimet.
Tänä vuonna kunolen hankkinut ihan uudet tilalle, jälleen kaikki on tuhottu. Matoja on erilaisia: isoja mustia, vihreitä, pienempiä vihreä.mustia sekä ihan pieniä valkoisia. Olen yrittänyt niitä nyppäiä pois, mutta niitä kaikkein pienempiä on ihan mahdoton. Ja kuitenkin joka päivä totean uusien lehtien reikaantuneen, mutten matoja saa kiinni.
Puutarhamyymälöiden ainakin täytyisi varmistaa, ettei niissä menee matoja mukaan, koska ei sitten ole mitään iloa niistä istuutuksista. Ja jos ne pensaat muninee joutuvat johonkin puutarhaan, tuhoa on vieläkin pahempi koska sieltä ne pääsevät hyvin laajasti leviytymään.
Puutarhamyymälöistä
matoja mukaan.
1
412
Vastaukset 1
- viinimarja minullaki
Hei! Voi harmi istutuksiasi!
Kerro kaupallesi palautetta!! Ehkä voisit pyytää tilalle puhtaat taimet!?
Ota kuitti ja kuvat mukaan!
Itsellä ollut jo vuosikaudet mustaviinimarjapensas parvekkeella. :)
Muuten voi hyvin, vihannespunkit vain terrorisoivat lehtiä, jos pensas pääsee kuivumaan,
runsas kastelu paras turva.
Myös karviainen on ja siinäkin sama kiusa. Keväällä pitäisi torjua jollain aineella,
mutta kun tahtoisin pitää luomuna..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1451125Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171017En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213758Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25706- 63705
- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38588
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss57541