Millainen käytetty A3?

teukka.

Suunnitelmissa olisi vm.97-01 A3:n 1.6 tai 1.8 8V bensakoneella. Onko kellään käyttökokemuksia? Onko pellit rapeat? Minkä hintaisia huollot?

14

14649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkkaaja

      ainakin pitäisi olla hyvässä kunnossa sillä Audien korit ovat sinkittyjä.

    • *PpPpPpPpPpPpP*

      Suosittelen facelift mallia (01->) ainakin jos päädyt 1.6 moottoriin. Uudempi on pienempikulutuksinen, itsellä maantieajossa karvan yli 6 litraa menee. Pellit ei ole rapeat. Katso kuitenkin ovien alalistojen reunamat tarkkaan, typerä lista hankaa maalit pois.

      • A4 -_-

        Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!


      • vagvagvag
        A4 -_- kirjoitti:

        Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!

        on se melkein yhtä hyvä kuin skoda fabia


      • *PpPpPpPpPpPpP*
        A4 -_- kirjoitti:

        Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!

        Longlife -öljyjen sijaan voi käyttää tavalisiakin, ei sitä mikään estä.


      • turisti2006
        *PpPpPpPpPpPpP* kirjoitti:

        Longlife -öljyjen sijaan voi käyttää tavalisiakin, ei sitä mikään estä.

        Vuoden vaihteessa tuleva E10 bensiini ei käy osaan audin bensamoottoreista


      • Mineriitti
        A4 -_- kirjoitti:

        Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!

        Parempaa ja laadukkaampaa autoa ku Audi A3 saa hakea. Itellä on A3 1.8 20V 1998. Mitään vikaa ei ole ilmenny ku on ollu mulla ja vanhallakaan omistajalla ei ollu muuta ku huono akku joka vaihdettiin. 1.6 kone on laiska ku mikäkin ja vie yhtä paljon bensaa ku 1.8 siksi 1.8 on audi a3 8L mallin selkeesti paras kone, ei vie läheskään yhtä paljon bensaa ku 1.8T eikä ole turbon kanssa ongelmia, vääntö ja teho on riittävä arkiajoon toisin kuin 1.6 joka on hieman alitehoinen jopa A3:lle (testattu on). Suosittelen ostamaan mallin jossa on automaatti-ilmastointi, selkeesti helpompi myydä eteenpäin jos haluaa. Vaikka monet sanoo että 225 leveet renkaat huonontaa ajoa vanhoissa autoissa mutta oma auto on niillä suuntavakaampi ku joillain 195 leveillä jotka joskus on ollu. Täytyy vielä mainita tosta audin automaattivaihteistosta, että parhaimpia millä olen ajanut. Vaihtaa epäröimättä, luistattamatta ja arpomatta, sekä talvella toimii moitteetta vaikka olis -20 astetta pakkasta. Lisäksi vaihteisto on oppiva eli mukautuu kuljettajan ajotyyliin eli vastaa herkemmin kaasuun ja vaihtaa herkemmin pienemmälle ja käyttää korkeempia kierroksia jos kuljettajan ajotyyli on sporttinen, sporttisesta ekonomiseen ajotyyliin mikä on... no ekonominen eli säästää selkeesti bensaa jos ei jarruttele ja kiihdyttele kaupungissa tarpeettomasti. Omalla autolla on ajettu 123tkm eikä mitään vikaa. Ajotietokoneen näyttö on muuten audin herkkä kohta aina 1995-2003 vuoteen asti, tuppaa himmenemään jopa aika uusissa autoissa, se korjaantuu vaihtamalla näyttö joka maksaa 100-600 euroo paikasta riippuen (audihuollossa tietenki kallein ku haluavat vaihtaa koko mittariston), halvimmalla pääsee ku kyselee audiforumilta joltain joka on noita vaihtanu. Sitten viel sellanen juttu että noi kolmioviset mallit on varmasti luokkansa parhaimpia kolmiovisia eivätkä häviä tippaakaan neliovisille malleille isojen ovien ja loistavien penkkimekanismien ansiosta. Neliovinen malli tuli muistaakseni 1999.

        Ps. Mun auto tulee myyntiin ens viikolla ku moottoripyörään olisin vaihtamassa

        Audi A3 1.8 1998 automatic 123tkm
        varustelu: alcantara sisustus, ajotietokone (tietysti toimiva), automaatti-ilmastointi, sähkölasit ja sähköpeilit, keskikyynernoja, automaattivaihteisto, penkinlämmittimet hirvee määrä pikkusta ylimäärästä varustusta mikä ei perusmalliin kuulu.

        Auton mukana tulee toinen hyväkuntoinen alustasarja (jouset ja iskarit) sekä alkuperäset etu ja takalamput, toinen mattosarja ja alkuperänen radio (kasetti soitin), 17" siistit vanteet loistavilla renkailla ja 15" talvirenkaat audin omilla aluvanteilla (molemmissa pintaa 7mm). Auto on huollettu säännöllisesti ja jakopääremppa tehty pari tuhatta kilsaa sit, öljyt vaihdettu vähintäänki riittävän usein max 10tkm. Autoon on vaihdettu audi concert 2006 radio, sopii siis täydellisesti sisustaan koska sattuu olemaan musta ja radion taustavalot on punaiset kuten audilla aina. Auto ei siis ole mikään teiniräpellys vaan oikea edustuspeli ja kunto on kilometrien mukainen. Tästä siis laatua ja luotettavuutta arvostavalle mallikelpoinen audi kaupan.

        Hinta 7499€ / vaihto Harley Davidon sportster moottoripyörään, mieluusti 1200 kuutioinen ja vm 2007 tai uudempi, myös vanhemmat ja muut mallit samalta merkiltä saattavat kiinnostaa.

        kuvia saa ja kysymyksiä voi esittää viikon päästä nettiautossa löytyviin numeroihin tai sähköpostiin
        late.perho(at)jippii.fi


      • ******
        Mineriitti kirjoitti:

        Parempaa ja laadukkaampaa autoa ku Audi A3 saa hakea. Itellä on A3 1.8 20V 1998. Mitään vikaa ei ole ilmenny ku on ollu mulla ja vanhallakaan omistajalla ei ollu muuta ku huono akku joka vaihdettiin. 1.6 kone on laiska ku mikäkin ja vie yhtä paljon bensaa ku 1.8 siksi 1.8 on audi a3 8L mallin selkeesti paras kone, ei vie läheskään yhtä paljon bensaa ku 1.8T eikä ole turbon kanssa ongelmia, vääntö ja teho on riittävä arkiajoon toisin kuin 1.6 joka on hieman alitehoinen jopa A3:lle (testattu on). Suosittelen ostamaan mallin jossa on automaatti-ilmastointi, selkeesti helpompi myydä eteenpäin jos haluaa. Vaikka monet sanoo että 225 leveet renkaat huonontaa ajoa vanhoissa autoissa mutta oma auto on niillä suuntavakaampi ku joillain 195 leveillä jotka joskus on ollu. Täytyy vielä mainita tosta audin automaattivaihteistosta, että parhaimpia millä olen ajanut. Vaihtaa epäröimättä, luistattamatta ja arpomatta, sekä talvella toimii moitteetta vaikka olis -20 astetta pakkasta. Lisäksi vaihteisto on oppiva eli mukautuu kuljettajan ajotyyliin eli vastaa herkemmin kaasuun ja vaihtaa herkemmin pienemmälle ja käyttää korkeempia kierroksia jos kuljettajan ajotyyli on sporttinen, sporttisesta ekonomiseen ajotyyliin mikä on... no ekonominen eli säästää selkeesti bensaa jos ei jarruttele ja kiihdyttele kaupungissa tarpeettomasti. Omalla autolla on ajettu 123tkm eikä mitään vikaa. Ajotietokoneen näyttö on muuten audin herkkä kohta aina 1995-2003 vuoteen asti, tuppaa himmenemään jopa aika uusissa autoissa, se korjaantuu vaihtamalla näyttö joka maksaa 100-600 euroo paikasta riippuen (audihuollossa tietenki kallein ku haluavat vaihtaa koko mittariston), halvimmalla pääsee ku kyselee audiforumilta joltain joka on noita vaihtanu. Sitten viel sellanen juttu että noi kolmioviset mallit on varmasti luokkansa parhaimpia kolmiovisia eivätkä häviä tippaakaan neliovisille malleille isojen ovien ja loistavien penkkimekanismien ansiosta. Neliovinen malli tuli muistaakseni 1999.

        Ps. Mun auto tulee myyntiin ens viikolla ku moottoripyörään olisin vaihtamassa

        Audi A3 1.8 1998 automatic 123tkm
        varustelu: alcantara sisustus, ajotietokone (tietysti toimiva), automaatti-ilmastointi, sähkölasit ja sähköpeilit, keskikyynernoja, automaattivaihteisto, penkinlämmittimet hirvee määrä pikkusta ylimäärästä varustusta mikä ei perusmalliin kuulu.

        Auton mukana tulee toinen hyväkuntoinen alustasarja (jouset ja iskarit) sekä alkuperäset etu ja takalamput, toinen mattosarja ja alkuperänen radio (kasetti soitin), 17" siistit vanteet loistavilla renkailla ja 15" talvirenkaat audin omilla aluvanteilla (molemmissa pintaa 7mm). Auto on huollettu säännöllisesti ja jakopääremppa tehty pari tuhatta kilsaa sit, öljyt vaihdettu vähintäänki riittävän usein max 10tkm. Autoon on vaihdettu audi concert 2006 radio, sopii siis täydellisesti sisustaan koska sattuu olemaan musta ja radion taustavalot on punaiset kuten audilla aina. Auto ei siis ole mikään teiniräpellys vaan oikea edustuspeli ja kunto on kilometrien mukainen. Tästä siis laatua ja luotettavuutta arvostavalle mallikelpoinen audi kaupan.

        Hinta 7499€ / vaihto Harley Davidon sportster moottoripyörään, mieluusti 1200 kuutioinen ja vm 2007 tai uudempi, myös vanhemmat ja muut mallit samalta merkiltä saattavat kiinnostaa.

        kuvia saa ja kysymyksiä voi esittää viikon päästä nettiautossa löytyviin numeroihin tai sähköpostiin
        late.perho(at)jippii.fi

        Toinenkin mielipide:

        A3 on laadukas peli mutta 1.8 ja 1.6 tehoeroa ei perstuntumalla juuri huomaa jos autoa ei ole kuormattu sitten täpötäyteen, kun taas 1.6 on huomattavasti taloudellisempi, siis nimenomaan facelift mallin 1.6 kone. 1.8 ei pääse käytännön maantiekulutuksessa 6,2 litraan nussuttelemallakaan.

        1.8T taas vie polttoainetta jopa aavistuksen 1.8 vaparia vähemmän, koska siinä on käytännön vääntöä tosin kuin 1.8:ssa. 1.8 20V vapaasti hengittävänä on huonoin moottori a4:ään sekä a3:een.

        P.S. Sinun kauppaamassa autossasi on varmasti hintalaatusuhde kohdallaan sitä en tietenkään kiellä.


      • ******
        turisti2006 kirjoitti:

        Vuoden vaihteessa tuleva E10 bensiini ei käy osaan audin bensamoottoreista

        E10 bensa ei käy FSI moottoreihin.


      • Mineriitti
        ****** kirjoitti:

        Toinenkin mielipide:

        A3 on laadukas peli mutta 1.8 ja 1.6 tehoeroa ei perstuntumalla juuri huomaa jos autoa ei ole kuormattu sitten täpötäyteen, kun taas 1.6 on huomattavasti taloudellisempi, siis nimenomaan facelift mallin 1.6 kone. 1.8 ei pääse käytännön maantiekulutuksessa 6,2 litraan nussuttelemallakaan.

        1.8T taas vie polttoainetta jopa aavistuksen 1.8 vaparia vähemmän, koska siinä on käytännön vääntöä tosin kuin 1.8:ssa. 1.8 20V vapaasti hengittävänä on huonoin moottori a4:ään sekä a3:een.

        P.S. Sinun kauppaamassa autossasi on varmasti hintalaatusuhde kohdallaan sitä en tietenkään kiellä.

        Kyllä sen huomaa ajossa, että 1.8T vääntää vähän paremmin ja siinä on se n. 30 hepan ero 1.8:n tehoihin, mutta vanhoissa 250tkm ajetuissa 8L mallin turboissa saattaa odottaa jo jotain pientä vikaa tulevan. Siksi 1.8 vapaasti hengittävä on kyllä riittävä arkiajoon jos auton ei tarvi olla mikään tykki. A4 on jo sen verran raskas auto 1.8 vaparille että voin mukisematta myöntää että ei taida ton moottorin ominaisuudet enää oikeen riittää edes arkiajoon kunnolla (varmaan samaa luokkaa kuin 1996-2001 8L mallin A3:ssa olis 1.6 moottori). Siihen suosittelen jo sitä 1.8 turboa ja paljon onnea ettei turbo hajoo, aika kallis jo pelkkä turbo ilman töitäki. V6 moottoria vanhassa A4:ssa en ole koskaan käyny ajamassa joten ei hirveesti oo käytännön kokemusta sen ominaisuuksista, paperilla hyvät pois lukien kulutuslukemat, mutta aika paljon olen lukenut sen ongelmista.


      • theman..
        Mineriitti kirjoitti:

        Kyllä sen huomaa ajossa, että 1.8T vääntää vähän paremmin ja siinä on se n. 30 hepan ero 1.8:n tehoihin, mutta vanhoissa 250tkm ajetuissa 8L mallin turboissa saattaa odottaa jo jotain pientä vikaa tulevan. Siksi 1.8 vapaasti hengittävä on kyllä riittävä arkiajoon jos auton ei tarvi olla mikään tykki. A4 on jo sen verran raskas auto 1.8 vaparille että voin mukisematta myöntää että ei taida ton moottorin ominaisuudet enää oikeen riittää edes arkiajoon kunnolla (varmaan samaa luokkaa kuin 1996-2001 8L mallin A3:ssa olis 1.6 moottori). Siihen suosittelen jo sitä 1.8 turboa ja paljon onnea ettei turbo hajoo, aika kallis jo pelkkä turbo ilman töitäki. V6 moottoria vanhassa A4:ssa en ole koskaan käyny ajamassa joten ei hirveesti oo käytännön kokemusta sen ominaisuuksista, paperilla hyvät pois lukien kulutuslukemat, mutta aika paljon olen lukenut sen ongelmista.

        Kiitos vastauksista, näistä oli paljon apua!


    • A3SB

      Itselläni on ollut uudesta nyt A3 TDI pari vuotta tähän asit / 40tkm
      - Tuulilasi halki jo melkein uutena - ei kuulemma ole valmistusvika lasi ei vain kestä pientäkään kiveniskemää joten ei siis takuuseen
      - Turvavyön solki vaihdettu takuusee - alunperinkin viallinen
      - Äänimerkki ei ilmeisestikkään ole alunperinkään toiminut mutta meni lähes vuosi ennenkuin huomasin tämäkin meni takuuseen
      - Umpiot eivät ole alunperinkään pitänyt vettä.

      Eli pikkuvukaa kuten ihan siinä mitä muissakin autoissa, ei kuitenkaan mitää vakavampaa. Autohan sinällään on hyvä ja looginen ajettava, hyvät tilat, istuimet eivät ole kuitenkaan muun auton tasoa - ei voi istua kuin pari tuntia yhteen menoon.

      • ------

        kyllä yhtään samaa mieltä penkeistä. Mielestäni Audin penkeissä voi istua vaikka kuinka kauan ilman mitään kipuja selässä yms.


      • A3SB
        ------ kirjoitti:

        kyllä yhtään samaa mieltä penkeistä. Mielestäni Audin penkeissä voi istua vaikka kuinka kauan ilman mitään kipuja selässä yms.

        Paikat puutuu varsin pian, liian kovat ainakin minulle pidenpään istumiseen. Aika lailla henkilökohtainen juttu mutta seuraavassa autossa täytyy olla sopivammat istuimet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe