Suunnitelmissa olisi vm.97-01 A3:n 1.6 tai 1.8 8V bensakoneella. Onko kellään käyttökokemuksia? Onko pellit rapeat? Minkä hintaisia huollot?
Millainen käytetty A3?
14
14536
Vastaukset
- Sinkkaaja
ainakin pitäisi olla hyvässä kunnossa sillä Audien korit ovat sinkittyjä.
- *PpPpPpPpPpPpP*
Suosittelen facelift mallia (01->) ainakin jos päädyt 1.6 moottoriin. Uudempi on pienempikulutuksinen, itsellä maantieajossa karvan yli 6 litraa menee. Pellit ei ole rapeat. Katso kuitenkin ovien alalistojen reunamat tarkkaan, typerä lista hankaa maalit pois.
- A4 -_-
Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!
- vagvagvag
A4 -_- kirjoitti:
Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!
on se melkein yhtä hyvä kuin skoda fabia
- *PpPpPpPpPpPpP*
A4 -_- kirjoitti:
Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!
Longlife -öljyjen sijaan voi käyttää tavalisiakin, ei sitä mikään estä.
- turisti2006
*PpPpPpPpPpPpP* kirjoitti:
Longlife -öljyjen sijaan voi käyttää tavalisiakin, ei sitä mikään estä.
Vuoden vaihteessa tuleva E10 bensiini ei käy osaan audin bensamoottoreista
- Mineriitti
A4 -_- kirjoitti:
Motonetistä katsottuna osat ovat halvahkot. Luullakseni uusissa(200x?) moottoreissa pitää olla jotain Audin hyväksymiä erikoisöljyjä yms, kalliita huoltoja. Tuon takia parempi pysyä vanhemmissa. Vanhoja malleja voi käyttää nyrkkipajoilla huoletta. Itse ajelen vanhalla A4:sella ja A3 houkuttelisi seuraavaksi kun tilaa ei perheetön mies tarvitse. 1.8 20V tai 1.8T luonnollisesti. Kertokaahan lisää näistä vanhemmista A3:sista!
Parempaa ja laadukkaampaa autoa ku Audi A3 saa hakea. Itellä on A3 1.8 20V 1998. Mitään vikaa ei ole ilmenny ku on ollu mulla ja vanhallakaan omistajalla ei ollu muuta ku huono akku joka vaihdettiin. 1.6 kone on laiska ku mikäkin ja vie yhtä paljon bensaa ku 1.8 siksi 1.8 on audi a3 8L mallin selkeesti paras kone, ei vie läheskään yhtä paljon bensaa ku 1.8T eikä ole turbon kanssa ongelmia, vääntö ja teho on riittävä arkiajoon toisin kuin 1.6 joka on hieman alitehoinen jopa A3:lle (testattu on). Suosittelen ostamaan mallin jossa on automaatti-ilmastointi, selkeesti helpompi myydä eteenpäin jos haluaa. Vaikka monet sanoo että 225 leveet renkaat huonontaa ajoa vanhoissa autoissa mutta oma auto on niillä suuntavakaampi ku joillain 195 leveillä jotka joskus on ollu. Täytyy vielä mainita tosta audin automaattivaihteistosta, että parhaimpia millä olen ajanut. Vaihtaa epäröimättä, luistattamatta ja arpomatta, sekä talvella toimii moitteetta vaikka olis -20 astetta pakkasta. Lisäksi vaihteisto on oppiva eli mukautuu kuljettajan ajotyyliin eli vastaa herkemmin kaasuun ja vaihtaa herkemmin pienemmälle ja käyttää korkeempia kierroksia jos kuljettajan ajotyyli on sporttinen, sporttisesta ekonomiseen ajotyyliin mikä on... no ekonominen eli säästää selkeesti bensaa jos ei jarruttele ja kiihdyttele kaupungissa tarpeettomasti. Omalla autolla on ajettu 123tkm eikä mitään vikaa. Ajotietokoneen näyttö on muuten audin herkkä kohta aina 1995-2003 vuoteen asti, tuppaa himmenemään jopa aika uusissa autoissa, se korjaantuu vaihtamalla näyttö joka maksaa 100-600 euroo paikasta riippuen (audihuollossa tietenki kallein ku haluavat vaihtaa koko mittariston), halvimmalla pääsee ku kyselee audiforumilta joltain joka on noita vaihtanu. Sitten viel sellanen juttu että noi kolmioviset mallit on varmasti luokkansa parhaimpia kolmiovisia eivätkä häviä tippaakaan neliovisille malleille isojen ovien ja loistavien penkkimekanismien ansiosta. Neliovinen malli tuli muistaakseni 1999.
Ps. Mun auto tulee myyntiin ens viikolla ku moottoripyörään olisin vaihtamassa
Audi A3 1.8 1998 automatic 123tkm
varustelu: alcantara sisustus, ajotietokone (tietysti toimiva), automaatti-ilmastointi, sähkölasit ja sähköpeilit, keskikyynernoja, automaattivaihteisto, penkinlämmittimet hirvee määrä pikkusta ylimäärästä varustusta mikä ei perusmalliin kuulu.
Auton mukana tulee toinen hyväkuntoinen alustasarja (jouset ja iskarit) sekä alkuperäset etu ja takalamput, toinen mattosarja ja alkuperänen radio (kasetti soitin), 17" siistit vanteet loistavilla renkailla ja 15" talvirenkaat audin omilla aluvanteilla (molemmissa pintaa 7mm). Auto on huollettu säännöllisesti ja jakopääremppa tehty pari tuhatta kilsaa sit, öljyt vaihdettu vähintäänki riittävän usein max 10tkm. Autoon on vaihdettu audi concert 2006 radio, sopii siis täydellisesti sisustaan koska sattuu olemaan musta ja radion taustavalot on punaiset kuten audilla aina. Auto ei siis ole mikään teiniräpellys vaan oikea edustuspeli ja kunto on kilometrien mukainen. Tästä siis laatua ja luotettavuutta arvostavalle mallikelpoinen audi kaupan.
Hinta 7499€ / vaihto Harley Davidon sportster moottoripyörään, mieluusti 1200 kuutioinen ja vm 2007 tai uudempi, myös vanhemmat ja muut mallit samalta merkiltä saattavat kiinnostaa.
kuvia saa ja kysymyksiä voi esittää viikon päästä nettiautossa löytyviin numeroihin tai sähköpostiin
late.perho(at)jippii.fi - ******
Mineriitti kirjoitti:
Parempaa ja laadukkaampaa autoa ku Audi A3 saa hakea. Itellä on A3 1.8 20V 1998. Mitään vikaa ei ole ilmenny ku on ollu mulla ja vanhallakaan omistajalla ei ollu muuta ku huono akku joka vaihdettiin. 1.6 kone on laiska ku mikäkin ja vie yhtä paljon bensaa ku 1.8 siksi 1.8 on audi a3 8L mallin selkeesti paras kone, ei vie läheskään yhtä paljon bensaa ku 1.8T eikä ole turbon kanssa ongelmia, vääntö ja teho on riittävä arkiajoon toisin kuin 1.6 joka on hieman alitehoinen jopa A3:lle (testattu on). Suosittelen ostamaan mallin jossa on automaatti-ilmastointi, selkeesti helpompi myydä eteenpäin jos haluaa. Vaikka monet sanoo että 225 leveet renkaat huonontaa ajoa vanhoissa autoissa mutta oma auto on niillä suuntavakaampi ku joillain 195 leveillä jotka joskus on ollu. Täytyy vielä mainita tosta audin automaattivaihteistosta, että parhaimpia millä olen ajanut. Vaihtaa epäröimättä, luistattamatta ja arpomatta, sekä talvella toimii moitteetta vaikka olis -20 astetta pakkasta. Lisäksi vaihteisto on oppiva eli mukautuu kuljettajan ajotyyliin eli vastaa herkemmin kaasuun ja vaihtaa herkemmin pienemmälle ja käyttää korkeempia kierroksia jos kuljettajan ajotyyli on sporttinen, sporttisesta ekonomiseen ajotyyliin mikä on... no ekonominen eli säästää selkeesti bensaa jos ei jarruttele ja kiihdyttele kaupungissa tarpeettomasti. Omalla autolla on ajettu 123tkm eikä mitään vikaa. Ajotietokoneen näyttö on muuten audin herkkä kohta aina 1995-2003 vuoteen asti, tuppaa himmenemään jopa aika uusissa autoissa, se korjaantuu vaihtamalla näyttö joka maksaa 100-600 euroo paikasta riippuen (audihuollossa tietenki kallein ku haluavat vaihtaa koko mittariston), halvimmalla pääsee ku kyselee audiforumilta joltain joka on noita vaihtanu. Sitten viel sellanen juttu että noi kolmioviset mallit on varmasti luokkansa parhaimpia kolmiovisia eivätkä häviä tippaakaan neliovisille malleille isojen ovien ja loistavien penkkimekanismien ansiosta. Neliovinen malli tuli muistaakseni 1999.
Ps. Mun auto tulee myyntiin ens viikolla ku moottoripyörään olisin vaihtamassa
Audi A3 1.8 1998 automatic 123tkm
varustelu: alcantara sisustus, ajotietokone (tietysti toimiva), automaatti-ilmastointi, sähkölasit ja sähköpeilit, keskikyynernoja, automaattivaihteisto, penkinlämmittimet hirvee määrä pikkusta ylimäärästä varustusta mikä ei perusmalliin kuulu.
Auton mukana tulee toinen hyväkuntoinen alustasarja (jouset ja iskarit) sekä alkuperäset etu ja takalamput, toinen mattosarja ja alkuperänen radio (kasetti soitin), 17" siistit vanteet loistavilla renkailla ja 15" talvirenkaat audin omilla aluvanteilla (molemmissa pintaa 7mm). Auto on huollettu säännöllisesti ja jakopääremppa tehty pari tuhatta kilsaa sit, öljyt vaihdettu vähintäänki riittävän usein max 10tkm. Autoon on vaihdettu audi concert 2006 radio, sopii siis täydellisesti sisustaan koska sattuu olemaan musta ja radion taustavalot on punaiset kuten audilla aina. Auto ei siis ole mikään teiniräpellys vaan oikea edustuspeli ja kunto on kilometrien mukainen. Tästä siis laatua ja luotettavuutta arvostavalle mallikelpoinen audi kaupan.
Hinta 7499€ / vaihto Harley Davidon sportster moottoripyörään, mieluusti 1200 kuutioinen ja vm 2007 tai uudempi, myös vanhemmat ja muut mallit samalta merkiltä saattavat kiinnostaa.
kuvia saa ja kysymyksiä voi esittää viikon päästä nettiautossa löytyviin numeroihin tai sähköpostiin
late.perho(at)jippii.fiToinenkin mielipide:
A3 on laadukas peli mutta 1.8 ja 1.6 tehoeroa ei perstuntumalla juuri huomaa jos autoa ei ole kuormattu sitten täpötäyteen, kun taas 1.6 on huomattavasti taloudellisempi, siis nimenomaan facelift mallin 1.6 kone. 1.8 ei pääse käytännön maantiekulutuksessa 6,2 litraan nussuttelemallakaan.
1.8T taas vie polttoainetta jopa aavistuksen 1.8 vaparia vähemmän, koska siinä on käytännön vääntöä tosin kuin 1.8:ssa. 1.8 20V vapaasti hengittävänä on huonoin moottori a4:ään sekä a3:een.
P.S. Sinun kauppaamassa autossasi on varmasti hintalaatusuhde kohdallaan sitä en tietenkään kiellä. - ******
turisti2006 kirjoitti:
Vuoden vaihteessa tuleva E10 bensiini ei käy osaan audin bensamoottoreista
E10 bensa ei käy FSI moottoreihin.
- Mineriitti
****** kirjoitti:
Toinenkin mielipide:
A3 on laadukas peli mutta 1.8 ja 1.6 tehoeroa ei perstuntumalla juuri huomaa jos autoa ei ole kuormattu sitten täpötäyteen, kun taas 1.6 on huomattavasti taloudellisempi, siis nimenomaan facelift mallin 1.6 kone. 1.8 ei pääse käytännön maantiekulutuksessa 6,2 litraan nussuttelemallakaan.
1.8T taas vie polttoainetta jopa aavistuksen 1.8 vaparia vähemmän, koska siinä on käytännön vääntöä tosin kuin 1.8:ssa. 1.8 20V vapaasti hengittävänä on huonoin moottori a4:ään sekä a3:een.
P.S. Sinun kauppaamassa autossasi on varmasti hintalaatusuhde kohdallaan sitä en tietenkään kiellä.Kyllä sen huomaa ajossa, että 1.8T vääntää vähän paremmin ja siinä on se n. 30 hepan ero 1.8:n tehoihin, mutta vanhoissa 250tkm ajetuissa 8L mallin turboissa saattaa odottaa jo jotain pientä vikaa tulevan. Siksi 1.8 vapaasti hengittävä on kyllä riittävä arkiajoon jos auton ei tarvi olla mikään tykki. A4 on jo sen verran raskas auto 1.8 vaparille että voin mukisematta myöntää että ei taida ton moottorin ominaisuudet enää oikeen riittää edes arkiajoon kunnolla (varmaan samaa luokkaa kuin 1996-2001 8L mallin A3:ssa olis 1.6 moottori). Siihen suosittelen jo sitä 1.8 turboa ja paljon onnea ettei turbo hajoo, aika kallis jo pelkkä turbo ilman töitäki. V6 moottoria vanhassa A4:ssa en ole koskaan käyny ajamassa joten ei hirveesti oo käytännön kokemusta sen ominaisuuksista, paperilla hyvät pois lukien kulutuslukemat, mutta aika paljon olen lukenut sen ongelmista.
- theman..
Mineriitti kirjoitti:
Kyllä sen huomaa ajossa, että 1.8T vääntää vähän paremmin ja siinä on se n. 30 hepan ero 1.8:n tehoihin, mutta vanhoissa 250tkm ajetuissa 8L mallin turboissa saattaa odottaa jo jotain pientä vikaa tulevan. Siksi 1.8 vapaasti hengittävä on kyllä riittävä arkiajoon jos auton ei tarvi olla mikään tykki. A4 on jo sen verran raskas auto 1.8 vaparille että voin mukisematta myöntää että ei taida ton moottorin ominaisuudet enää oikeen riittää edes arkiajoon kunnolla (varmaan samaa luokkaa kuin 1996-2001 8L mallin A3:ssa olis 1.6 moottori). Siihen suosittelen jo sitä 1.8 turboa ja paljon onnea ettei turbo hajoo, aika kallis jo pelkkä turbo ilman töitäki. V6 moottoria vanhassa A4:ssa en ole koskaan käyny ajamassa joten ei hirveesti oo käytännön kokemusta sen ominaisuuksista, paperilla hyvät pois lukien kulutuslukemat, mutta aika paljon olen lukenut sen ongelmista.
Kiitos vastauksista, näistä oli paljon apua!
- A3SB
Itselläni on ollut uudesta nyt A3 TDI pari vuotta tähän asit / 40tkm
- Tuulilasi halki jo melkein uutena - ei kuulemma ole valmistusvika lasi ei vain kestä pientäkään kiveniskemää joten ei siis takuuseen
- Turvavyön solki vaihdettu takuusee - alunperinkin viallinen
- Äänimerkki ei ilmeisestikkään ole alunperinkään toiminut mutta meni lähes vuosi ennenkuin huomasin tämäkin meni takuuseen
- Umpiot eivät ole alunperinkään pitänyt vettä.
Eli pikkuvukaa kuten ihan siinä mitä muissakin autoissa, ei kuitenkaan mitää vakavampaa. Autohan sinällään on hyvä ja looginen ajettava, hyvät tilat, istuimet eivät ole kuitenkaan muun auton tasoa - ei voi istua kuin pari tuntia yhteen menoon.- ------
kyllä yhtään samaa mieltä penkeistä. Mielestäni Audin penkeissä voi istua vaikka kuinka kauan ilman mitään kipuja selässä yms.
- A3SB
------ kirjoitti:
kyllä yhtään samaa mieltä penkeistä. Mielestäni Audin penkeissä voi istua vaikka kuinka kauan ilman mitään kipuja selässä yms.
Paikat puutuu varsin pian, liian kovat ainakin minulle pidenpään istumiseen. Aika lailla henkilökohtainen juttu mutta seuraavassa autossa täytyy olla sopivammat istuimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657