Juu siis olen uutta konetta hommaamassa, mutta ongelma on se, etten tiedä mikä kone olisi hyvä. Mulla on vanhana Acer aspire, kesti vuoden tai vähän päälle hyvänä ja nyt on jatkuvasti ongelmia ja menee rikki yms..
Mikä kone olisi hyvä? HP Pavillionia olen katsonut, se olisi sellainen sopivan hintainen (699e). Millaisia on HP:n läppärit? Entä pöytäkoneet? Entä Dell, onko hyvä merkki läppärinä?
Anttilassa oli myös HP:n All-In-One pöytäkone, näytti aika näppärältä, onko kokemuksia, millainen on kyseinen kone?
Juu mutta mulle siis tulisi kone ihan peruskäyttöön, en paljon pelaile paitsi Sims 2 jos pelaan ja joskus voisi ostaa Sims 3 mutta siis peruskäyttöön kone joka pyörittäisi Simsiä?
Olipas sekainen viesti, mutta siis mikä läppäri olisi hyvä ihan peruskäyttöön sellainen hintaluokalta 400-800?
uusi kone hankinnassa...
13
265
Vastaukset
- kertoi jo...
"Anttilassa oli myös HP:n All-In-One pöytäkone"...
mitä tällä tarkoitat...?HP:n iMac-apinointia?
Voi voi kun kysyjä ei nyt ymmärrä että on nyt helpohkosti hommaamassa toista "sopivan hintaista" konetta joka kestää reilun vuoden. Mulla ei olisi varaa moiseen, joten pakko hankkia kunnollista hieman kalliimmalla...- miemie89
RepeRuutikallo kirjoitti:
HP:n iMac-apinointia?
Voi voi kun kysyjä ei nyt ymmärrä että on nyt helpohkosti hommaamassa toista "sopivan hintaista" konetta joka kestää reilun vuoden. Mulla ei olisi varaa moiseen, joten pakko hankkia kunnollista hieman kalliimmalla...no juuri siksi kysyn, kun en paljon tiedä tietokoneista, etten hommaisi juuri samanlaista kuin edellinen oli.
Ehdotuksia?
kävin kiertelemässä kaupoissa, että millaisia on tarjolla ja jotenkin jäi mieleen Asuksen kone.. maksoi 799, taisi illa NVidia näytönohjaimena ja led näyttö ja olikos se 4GB keskusmuisti.. Millanen Asus on merkkinä? - Expertti4
miemie89 kirjoitti:
no juuri siksi kysyn, kun en paljon tiedä tietokoneista, etten hommaisi juuri samanlaista kuin edellinen oli.
Ehdotuksia?
kävin kiertelemässä kaupoissa, että millaisia on tarjolla ja jotenkin jäi mieleen Asuksen kone.. maksoi 799, taisi illa NVidia näytönohjaimena ja led näyttö ja olikos se 4GB keskusmuisti.. Millanen Asus on merkkinä?Asusia pidetään yleisestiottaen ihan laadukkaana merkkinä, PC-emolevyissä varsinkin. En sitten tiedä ovatko koneet niin hyviä. Asus on myös valmistanut yhdessä välissä noita Applen Macbookeja eli ne on Asusin tehtailla tehtyjä joihin sitten lyödään omenankuva ja 50% lisää hintaa.
- kar-m
RepeRuutikallo kirjoitti:
HP:n iMac-apinointia?
Voi voi kun kysyjä ei nyt ymmärrä että on nyt helpohkosti hommaamassa toista "sopivan hintaista" konetta joka kestää reilun vuoden. Mulla ei olisi varaa moiseen, joten pakko hankkia kunnollista hieman kalliimmalla...Apple on ylihintainen p***ka hienoissa kuorissa, siitä ei pääse mihinkään.
- näio
Expertti4 kirjoitti:
Asusia pidetään yleisestiottaen ihan laadukkaana merkkinä, PC-emolevyissä varsinkin. En sitten tiedä ovatko koneet niin hyviä. Asus on myös valmistanut yhdessä välissä noita Applen Macbookeja eli ne on Asusin tehtailla tehtyjä joihin sitten lyödään omenankuva ja 50% lisää hintaa.
Ei myydä mitään Applen mallia ilman omenankuvaa Asuksena tai muunakaan merkkinä kolmanneksen halvemmalla. Asuksella ei ole ollut osuutta Applen mallien suunnittelussa, se vain on tehnyt ne siten kuin Apple sanoo. Sen sijaan Asus suunnittelee Asukset, jotka on ihan eri koneita kuin Applet.
Kaikki missä lukee Aspire, Pavilion, Compaq Presario, eMachines, Packard Bell tai Amilo ovat sellaisia, että niihin ei pidä koskea.
Tarkenna vähän, että mitä on peruskäyttö? Mitä kaikkea muuta se sisältää kuin Simsin. Luettele vähän palveluita ja asioita mitä sillä pitäisi tehdä.Itse ostaisin ehdottomasti pöytäkoneen, jos ei ole aivan pakko olla kannettava.
Osat helpompi vaihtaa jos menee rikki mm. näppis,näyttö... enkä usko että olen kovin väärässä sanoessani että pöytäkoneen kesto on huomattavasti pidempi kuin kannettavissa.
Kannettavat nyt ovat trendi :D kuluttaa ne kyllä vähemmän sähköä, mutta aika usein on kaikenlaista ylikuumenemista ja tuuletin ongelmia.
Paras olisi ostaa koottuna kone ei minkään acerin,hp... vaan ihan itse koottuna osista. Saa myös kasattua yrityksissä mutta maksaa noin 50€ kun kasaavat.
Tietokoneet noudattavat kaavaa "mitä kalliimpi sen parempi" Lähes poikkeuksetta.
Tosin järkevä hintaluokan koneen valinta on ymmärrettävää.sfinski80 kirjoitti:
Itse ostaisin ehdottomasti pöytäkoneen, jos ei ole aivan pakko olla kannettava.
Osat helpompi vaihtaa jos menee rikki mm. näppis,näyttö... enkä usko että olen kovin väärässä sanoessani että pöytäkoneen kesto on huomattavasti pidempi kuin kannettavissa.
Kannettavat nyt ovat trendi :D kuluttaa ne kyllä vähemmän sähköä, mutta aika usein on kaikenlaista ylikuumenemista ja tuuletin ongelmia.
Paras olisi ostaa koottuna kone ei minkään acerin,hp... vaan ihan itse koottuna osista. Saa myös kasattua yrityksissä mutta maksaa noin 50€ kun kasaavat.
Tietokoneet noudattavat kaavaa "mitä kalliimpi sen parempi" Lähes poikkeuksetta.
Tosin järkevä hintaluokan koneen valinta on ymmärrettävää."Itse ostaisin ehdottomasti pöytäkoneen, jos ei ole aivan pakko olla kannettava."
Kyllä. Suosittelen samaa.
"Osat helpompi vaihtaa jos menee rikki mm. näppis,näyttö... enkä usko että olen kovin väärässä sanoessani että pöytäkoneen kesto on huomattavasti pidempi kuin kannettavissa."
Ei välttämättä, mutta on hyvin helposti.
"Kannettavat nyt ovat trendi :D kuluttaa ne kyllä vähemmän sähköä, mutta aika usein on kaikenlaista ylikuumenemista ja tuuletin ongelmia."
Suosittelen mieluiten vähävirtaisia pöytäkoneita. Aleutia, Apple, Shuttle, System76 ja ZaReason esimerkiksi tekee kivoja. Asuksellakin on jotain ja niihin pitäisi tutustua.
"Paras olisi ostaa koottuna kone ei minkään acerin,hp... vaan ihan itse koottuna osista. Saa myös kasattua yrityksissä mutta maksaa noin 50€ kun kasaavat."
Tätä en suosittele, koska testaus on heikommalla tasolla.
"Tietokoneet noudattavat kaavaa "mitä kalliimpi sen parempi" Lähes poikkeuksetta."
Ei ihan. Niihin pätee insinöörilaki, elikkäs:
-Ominaisuudet, teho, kapasiteetti jne.
-Laatu, ongelmattomuus, pitkäikäisyys, vähävirtaisuus, viileä toiminta, pieni melu jne.
-Halpa hinta
Näistä voi valita kahta ominaisuutta kolmannen kustannuksella, ja keskimmäisestä ei kannata liikaa tinkiä.- miemie89
No normi netissä käynti, etsin tietoa ja vietän aikaa, latailen muutamia sarjoja netistä välillä mutta se ei ole niin suurta, tietty muuten normi käyttö niinkuin esim. word... kuuntelen musiikkia, saatan pelailla jossain esim aapelissä pelejä mutta en pelaa mitään nettipelejä, siis kuten esim Wowia. :P
- miemie89
miemie89 kirjoitti:
No normi netissä käynti, etsin tietoa ja vietän aikaa, latailen muutamia sarjoja netistä välillä mutta se ei ole niin suurta, tietty muuten normi käyttö niinkuin esim. word... kuuntelen musiikkia, saatan pelailla jossain esim aapelissä pelejä mutta en pelaa mitään nettipelejä, siis kuten esim Wowia. :P
ja kiitoksia vastanneille :)
- miemie89
miemie89 kirjoitti:
ja kiitoksia vastanneille :)
niin ja olen miettinyt samaa, että pöytäkone, mutta siitä tulee kauheasti sitten noita johtosotkuja.
Ja mitä mieltä ollaan Dellin tietokoneista, kannettavista ja pöytäkoneista? - miemie89
miemie89 kirjoitti:
niin ja olen miettinyt samaa, että pöytäkone, mutta siitä tulee kauheasti sitten noita johtosotkuja.
Ja mitä mieltä ollaan Dellin tietokoneista, kannettavista ja pöytäkoneista?http://www.expert.fi/Products/Tietokoneet/Kannettavat/Asus---UL50VT-XX066V
olen tätä katsellut, olisiko kannattava?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665485Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti892789- 2742561
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362419Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191964Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2371626Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571263Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131153- 881125
- 901116