Retkipaikat Mikkelissä?

"Loma hessu"

Kertokaapa vinkkejä, että missä olisi mikkelissä tai aivan vieressä hyviä retkeily/patikointi/vaellus paikkoja, jonne voisi lähteä retkeilemään/yöpymään tyyliin "mies, teltta, eväät ja villi luonto" ??
Aina mainostetaan mikkelin luonnonläheisyyttä, vaan en itse tiedä/tunn oikein paikkoja missä olisi suotuisat olosuhteet yöpymiselle ja viihtymiselle. Vesistökin olisi ihan ok, jos löytyisi retkipaikan vierestä. Tarkoitus olisi, että ei tartteisi lähteä autolla välttämättä pitkälle, jotta pääsisi jo etsimään sopivaa leiripaikkaa/ mahd. ihailemaan maisemia...ja rauhaa.
Vinkkejä otetaan vastaan ja ajo ohjeetkin ovat tervetulleita, jos paikat pahasti piilossa.

5

2778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

Ekana tulee mieleen Säynätti, uutta tai vanhaa Anttolantietä Metsä-Sairilantielle, sen varrelta löytyy. Pitäisi olla sen verran syrjässä ettei nuoriso ihan silmille hypi viikonloppuiltaisinkaan. Mitähän siellä oli varustusta; kota, huussit, laavu, notskipaikat, polku/pitkospuut(?) järven ympäri. Teltalle löytyy varmasti kivoja paikkoja jollet laavuun kehtaa.

Toisaalta, jos vaikka Retkikartta.fi katot, niin asumatonta seutua alkaa löytämään helposti jo 5-10 km säteellä torilta. Jopa rakentamattomia rantapätkiäkin!

Ei muuta kuin mehtään, hessu! :)

• tämä kiinnostaa

Noin 16 kilometriä Mikkelistä Ihastjärvellä on Metsähallituksen virkistyskalastus paikka.Löytyy laavu,nuotiopaikka,savustuspönttö,wc,kalanperkuu paikka,ja puut.Järveen istutettu kirjolohta ja nieriää.Kalastukseen tarvitaan tietenkin luvat mutta yöpyminen on käsittääkseni ihan vapaata.Järven ympäri kulkee luontopolku.Paikka on tosi kaunis.

• retki luontoon

Voit istua siististi lautaidan takana kivetyksellä Mikkejuna tuo ja vie ..ehkä jos sille päälle sattuu.

• "Loma hessu"
        retki luontoon kirjoitti:

Voit istua siististi lautaidan takana kivetyksellä Mikkejuna tuo ja vie ..ehkä jos sille päälle sattuu.

..ja saa laittaa teltan pystyyn, syödä/juoda eväät ja mennä nukkumaan? Enpä usko :)

Mutta noin oikeesti, niin säynätin olen kiertänyt ja ihan kiva paikka. Valkeajärvelläkin käynyt kalastamassa, vaan en kiertänyt koko aluetta...ihan hyvä idea tämäkin.

• hy

otavan kirkkokivet, enkelinpesä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe