Avoin koodi on aina riski

Wind-tiedottaja.

USA:n puolustusministeriön tietojärjestelmissä ei suosita avointa koodia koska siellä jos missä tiedetään sen vaarat.
"avointa lähdekoodia käyttävät ohjelmistot eivät ole yhtään turvallisempia kuin muut ohjelmistot, vaan itse asiassa avoin koodi muodostaa tietoturvariskin"
http://sektori.com/uutinen/avoin-lähdekoodi--turvallista-vai-ei/4020/
Suomessakin olisi tieto otettava vakavasti koska takaportit ja bottiverkot ovat Linuxissa arkipäivää sen sijaan turvalliset suljetun koodin ohjelmistot ovat suljettu rikollisilta.

4

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asian tuntija

      >USA:n puolustusministeriön tietojärjestelmissä ei suosita avointa koodia koska siellä jos missä tiedetään sen vaarat.<
      Legendaarisen epätoivoinen trolli. Lukeakaan et osaa: "Initiative for Software Choice -ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin, jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"

      • Millä sitten U.S. Armyn taistelulaitteet toimivat?


      • > ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin,
        > jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"

        riski on miljoonia kertoja toteutunutkin eli suljettuun lähdekoodiin piilotetut takaportit ja CIA- ym vakoilut olleet käytössä

        avoin lähdekoodi on tuhansien silmäparien tutkittavana ja "jekkuilut" huomataan

        suljetun koodin riskien takia ainakin Saksan hallitus tukee suurin rahasummin avointa koodia


      • asian tuntija
        as77 kirjoitti:

        > ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin,
        > jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"

        riski on miljoonia kertoja toteutunutkin eli suljettuun lähdekoodiin piilotetut takaportit ja CIA- ym vakoilut olleet käytössä

        avoin lähdekoodi on tuhansien silmäparien tutkittavana ja "jekkuilut" huomataan

        suljetun koodin riskien takia ainakin Saksan hallitus tukee suurin rahasummin avointa koodia

        http://customers.redhat.com/2007/10/17/us-army-realizes-better-priceperformance-by-migrating-to-red-hat-enterprise-linux/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe