USA:n puolustusministeriön tietojärjestelmissä ei suosita avointa koodia koska siellä jos missä tiedetään sen vaarat.
"avointa lähdekoodia käyttävät ohjelmistot eivät ole yhtään turvallisempia kuin muut ohjelmistot, vaan itse asiassa avoin koodi muodostaa tietoturvariskin"
http://sektori.com/uutinen/avoin-lähdekoodi--turvallista-vai-ei/4020/
Suomessakin olisi tieto otettava vakavasti koska takaportit ja bottiverkot ovat Linuxissa arkipäivää sen sijaan turvalliset suljetun koodin ohjelmistot ovat suljettu rikollisilta.
Avoin koodi on aina riski
4
169
Vastaukset
- asian tuntija
>USA:n puolustusministeriön tietojärjestelmissä ei suosita avointa koodia koska siellä jos missä tiedetään sen vaarat.<
Legendaarisen epätoivoinen trolli. Lukeakaan et osaa: "Initiative for Software Choice -ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin, jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"> ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin,
> jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"
riski on miljoonia kertoja toteutunutkin eli suljettuun lähdekoodiin piilotetut takaportit ja CIA- ym vakoilut olleet käytössä
avoin lähdekoodi on tuhansien silmäparien tutkittavana ja "jekkuilut" huomataan
suljetun koodin riskien takia ainakin Saksan hallitus tukee suurin rahasummin avointa koodia- asian tuntija
as77 kirjoitti:
> ryhmä, jonka tukijoihin kuuluvat mm. Microsoft [...] julkaisi tiistaina raportin,
> jonka mukaan USA:n puolustusministeriön kannattaa välttää avointa lähdekoodia"
riski on miljoonia kertoja toteutunutkin eli suljettuun lähdekoodiin piilotetut takaportit ja CIA- ym vakoilut olleet käytössä
avoin lähdekoodi on tuhansien silmäparien tutkittavana ja "jekkuilut" huomataan
suljetun koodin riskien takia ainakin Saksan hallitus tukee suurin rahasummin avointa koodia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416