Onko kokemusta menkkakipujen omaisista tuntemuksista raskauden aikana? Olen nyt RV 20 ja pitkään mitään kipuja ei ollut (alussa oli niitä normaaleja alkuraskauteen kuuluvia), mutta nyt päivittäin kourii, juilii ja särkee. Kivut ovat ihan alavatsalla, enemmän ehkä oikealla puolella. Kipua tuntuu lähinnä istuessa (olen istumatyössä). Niitä "asiaan kuuluvia" nivuskipuja on mm. nopeasti ylösnoustessa, mutta niistä en niinkään ole huolissani.
Raskaudenhan ei vissiinkään kuuluisi sattua, mistä siis nämä "menkkakivut"?
"Kuukautiskivut"
8
5403
Vastaukset
- Vatsakipuja
En ole raskaudessa noin pitkällä kuin sinä, mutta pohdin myös alavasakipuja. Itselläni ei ole niinkään menkkakipujen tapaisia, mutta alavatsaan sattuu. Aika kovaa kipua parina päivänä oli tunnin verran. Toinen kerta yöllä, toinen töissä istuessa. Mutta kun se meni ohi, en ole terveydenhoitajalle soitellut. Mutta jäin asiaa miettimään. Rv 14 4.
Menkkakivun tapaisia kipuja minulla oli ihan alkuraskaudesta, viimeaikoina harvoin ja lievempänä. Ja vihlontaa esim. nopeasti ylös noustessa on ollut.
Millaiset vatsakivut ja missä vaiheessa ovat normaaleja?- Auts auts...
Eikö tosiaan kellään kokemuksia ko kivuista?
- dfghhfd
Auts auts... kirjoitti:
Eikö tosiaan kellään kokemuksia ko kivuista?
Soitapa neuvolaan... Nuo voisivat olla vaikka supistuksia...
- aaanus
dfghhfd kirjoitti:
Soitapa neuvolaan... Nuo voisivat olla vaikka supistuksia...
mulla oli tässä parisen päivää, tosi vihlovat aivan täysin menkkamaiset alavatsa- ja selkäkivut. Kävin päivystyksessä ja virtsatietulehdus löydettiin. Kuurilla on lähtenyt oireeet pois ja vauvan sydänkin löi hyvin :)! mitään muuta, kuten virtsaamisoireita ei ollut..vain nämä kovat menkkamaiset kivut!
- Kivistää
Olen rv 17 ja vajaan viikon verran ollut välillä menkkamaisia kipuja. Sekä semmoisia vähän erilaisia kipuja ihan alavatsalla (mulla enemmänkin vasemmalla). Itselläni tuntuu istuessa (istumatyö myöskin), mutta myös välillä kävellessä. Joltain muulta kuulin, että hänellä on samanmoisia. Kaikilla ei tietysti ole samanlaisia oireita joten vaikea tietää mikä on normaalia mikä ei. Jos joku sanoo, että ei mulla vaan oo sellaisia ollut ja ei kuulu olla semmoisia.
Uskallauduin vielä odottaa muutaman päivän, kun on aika terveydenhoitajalle. Kerron sitten mitä hän sanoi näihin.- Aloittaja...
Itselläni kivut jo hellittäneet, eli eiköhän olleet vaan jotain normaaleja "kasvukipuja". Ens viikolla neuvola, aion myös kysyä mistä voisivat johtua.
- Kivistää
Aloittaja... kirjoitti:
Itselläni kivut jo hellittäneet, eli eiköhän olleet vaan jotain normaaleja "kasvukipuja". Ens viikolla neuvola, aion myös kysyä mistä voisivat johtua.
No niin neuvolassa käyty. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että johtuvat siitä kun kohtu kasvaa. Normaaleja liitoskipuja. Käytti itse sanoja "kuukautismaisia kipuja" ennen kuin ehdin mainita asiasta, muuta kuin että on ollut vatsakipuja. Mulla on ollut nyt neljän tyyppistä kipua: vasemmalla ihan alavatsassa menkkamainen kipu, keskellä alavatsaa kivuliaampi toisen tyyppinen kivistys. Ja oikealla hieman navan alapuolella pistävä kipu lähinnä kävellessä. Vähän niin kuin joskus on ollut (ennen raskautta) juostessa pistosta. Ja neljäs kipu on ollut ihan ylävatsassa (pallean alapuolella?).
Sanoi, että jos kipu yltyy oikein kovaksi tai on vuotoa niin ottaa sitten heti yhteyttä. Ja tarpeen mukaan sairaslomallakin voi sitten olla, jos on enemmän kipuilua. Ja istumatyö rasittaa.
Suositteli kävelyn sijasta pyöräilyä, uintia, vesijumppaa. Kävely aiheuttaa tärähtelyjä.
Joten toivotaan, että näin on sitten, että normaaleja kohdun kasvusta johtuvia kipuja ovat! - Kivistää
Kivistää kirjoitti:
No niin neuvolassa käyty. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että johtuvat siitä kun kohtu kasvaa. Normaaleja liitoskipuja. Käytti itse sanoja "kuukautismaisia kipuja" ennen kuin ehdin mainita asiasta, muuta kuin että on ollut vatsakipuja. Mulla on ollut nyt neljän tyyppistä kipua: vasemmalla ihan alavatsassa menkkamainen kipu, keskellä alavatsaa kivuliaampi toisen tyyppinen kivistys. Ja oikealla hieman navan alapuolella pistävä kipu lähinnä kävellessä. Vähän niin kuin joskus on ollut (ennen raskautta) juostessa pistosta. Ja neljäs kipu on ollut ihan ylävatsassa (pallean alapuolella?).
Sanoi, että jos kipu yltyy oikein kovaksi tai on vuotoa niin ottaa sitten heti yhteyttä. Ja tarpeen mukaan sairaslomallakin voi sitten olla, jos on enemmän kipuilua. Ja istumatyö rasittaa.
Suositteli kävelyn sijasta pyöräilyä, uintia, vesijumppaa. Kävely aiheuttaa tärähtelyjä.
Joten toivotaan, että näin on sitten, että normaaleja kohdun kasvusta johtuvia kipuja ovat!Unohtui mainita vielä, että suosittelu jossain vaiheessa tukivyötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551226
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.921214Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171060- 18925
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45813Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112788Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 14730
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72613