Yksin Dubaihin?

nainen21v..

Olen jo pitkään miettinyt matkustamista Dubaihin, mutta kaverini/sisarukseni eivät ole kovin innostuneita kohteesta. Ajattelin mennä joskus syksyllä/joulukuun alussa, jolloin liput olisivat tod.näk. hieman halvempia. Netissä on esim. couch surfing niminen sivusto, jossa ihmiset ympäri maailmaa majoittavat sinut ilmaiseksi heidän sohvalle nukkumaan, eli en joutuisi maksamaan hotellista/hostellista ainakaan kovin montaa yötä, ja paikallisesta majoittajasta voisi lisäksi saada hyvän turistioppaan/seuraa. Yksin matkustamisessa on sekin hyvä puoli, että minut luultavammin majoitettaisiin ilmaiseksi, koska aika harvalla on parivuodesohvaa kotonaan. Dubaissa käyneiltä/asuneilta kysyisin vielä:

Mihin kellonaikoihin Dubaissa ei ehdottomasti naisena kannata yksin liikkua?
Onko tiettyjä kaupunginosia, joita tulisi välttää?
Voiko esim. taksikuskeihin luottaa?
Miten paikalliset miehet suhtautuvat siihen, jos he näkevät länsimaalaisen (blondin) naisen yksin liikkumassa Dubaissa?
onko alkoholin vienti Dubaihin sallittu? Eli voinko viedä minua majoittavalle henkilölle mm. pullon koskenkorvaa vai loukkaantuuko hän tästä/takavarikoidaanko se tullissa?

13

2209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dubaissa asuva

      - Dubaissa on huomattavasti turvallisempi liikkua yksin kuin esim. suomessa. ei tarvii pelätä kännisiä tai huumehörhöjä, randomia väkivaltaa tms. en siis itse ainakaan koe että mihinkään aikaan olisi turvatonta liikkua, eikä ikinä ole ongelmia ollut (olen asunut dubaissa useita vuosia ja olen suomalainen nuori nainen).

      - taxikuskeihin voi siinä mielessä luottaa, että ei tarvitse raiskauksia tms väärinkäytöksiä pelätä. siihen ei kuitenkaan kannata luottaa, että taxikuskit osaa ajaa joka paikkaan. pidä siis kartta mukana. jos mtn hämminkiä tulee ja teet kuskista valituksen keskukseen, on potkut lähes varmat. kuskit tekevät siis parhaansa, mutta dubaissa liikkuminen voi olla välillä aika hankalaa jatkuvasti muuttuvien tiejärjestelyjen takia.

      -länsimaalainen dubaissa on niin tavallinen näky ettei siihen mitenkään erityisesti suhtauduta. intialaiset nyt on sellasia että ne aina tuijottaa, mutta sukupuolella tai kansallisuudella ei ole siihen mitään vaikutusta.

      -alkoholin vienti dubaihin on sallittua (tullimääräysten mukaisesti), mutta julkisilla paikoilla sitä ei saa nauttia. jos sinut majoittava henkilö on muslimi, älä vie viina tai nauti sitä hänen kotonaan.

      • ..............

        Kiitos vastauksesta :) nyt vaan lentolippuja varailemaan...


      • jacubi

        Tää nyt on yksi suurimpia virheitä kuvitella, että Dubai olisi länsimaa, kun sitä ei ole. Länsimaalaisia ihmisiä on kuitenkin vähemmistö Dubain asukkaista. Ja heitä tuijotetaan ja sukupuoli ja kansalaisuus vaikuttavat. Oikeastiko väität, että vaalea länsimaalainen nainen ja tumma turkkilainen mies saavat yhtä paljon katseita osakseen? Tuijottavat eivät ole myöskään pelkkiä intialaisia!

        Lisäksi jos aloittajan majoittaja on mies niin se on jo laitonta yöpyä hänen luonaan.


      • ....................
        jacubi kirjoitti:

        Tää nyt on yksi suurimpia virheitä kuvitella, että Dubai olisi länsimaa, kun sitä ei ole. Länsimaalaisia ihmisiä on kuitenkin vähemmistö Dubain asukkaista. Ja heitä tuijotetaan ja sukupuoli ja kansalaisuus vaikuttavat. Oikeastiko väität, että vaalea länsimaalainen nainen ja tumma turkkilainen mies saavat yhtä paljon katseita osakseen? Tuijottavat eivät ole myöskään pelkkiä intialaisia!

        Lisäksi jos aloittajan majoittaja on mies niin se on jo laitonta yöpyä hänen luonaan.

        onko muka laitonta? selailin couch surfingia, ja siellä ainakin moni länsimaalainen nainen oli ilmoittanut yöpyneensä jonkun miehen luona. minulle on sinäänsä aika sama kenen luona yövyn, mutta miehen luona (tuosta laista huolimatta) saattaisi olla helpompi yöpyä, koska miespuolinen henkilö tod.näk. uhraisi enemmän vapaa-aikaansa minua opastaessa ja antaisi minun yöpyä pidempään.


      • jacubi
        .................... kirjoitti:

        onko muka laitonta? selailin couch surfingia, ja siellä ainakin moni länsimaalainen nainen oli ilmoittanut yöpyneensä jonkun miehen luona. minulle on sinäänsä aika sama kenen luona yövyn, mutta miehen luona (tuosta laista huolimatta) saattaisi olla helpompi yöpyä, koska miespuolinen henkilö tod.näk. uhraisi enemmän vapaa-aikaansa minua opastaessa ja antaisi minun yöpyä pidempään.

        kyllä laitonta on, rinnastetaan avoliittoon. Edes hotelleissa ei saa avoparina yöpyä, tätä tosin moni hotelli ei käytännössä noudata ollenkaan.


      • dubaissa asuva
        jacubi kirjoitti:

        kyllä laitonta on, rinnastetaan avoliittoon. Edes hotelleissa ei saa avoparina yöpyä, tätä tosin moni hotelli ei käytännössä noudata ollenkaan.

        näinhän se laki menee, mutta käytännössä dubaissa asuu valtava määrä avopareja. niin kauan kun kukaan ei heitä ilmianna, ei ongelmaa ole. toisinsanoen jos asut miehen luona ja teille esim. tulee riitaa ja hän ilmiantaa sut, olet ongelmissa. suosittelen siis majoittumista naisen luo, niin ei tarvitse sitä sitten miettiä.

        tuosta tuijottamisesta voi jokainen olla mitä mieltä haluaa, kerroin vain oman kokemukseni:)


      • maailmanmatkaajatar
        .................... kirjoitti:

        onko muka laitonta? selailin couch surfingia, ja siellä ainakin moni länsimaalainen nainen oli ilmoittanut yöpyneensä jonkun miehen luona. minulle on sinäänsä aika sama kenen luona yövyn, mutta miehen luona (tuosta laista huolimatta) saattaisi olla helpompi yöpyä, koska miespuolinen henkilö tod.näk. uhraisi enemmän vapaa-aikaansa minua opastaessa ja antaisi minun yöpyä pidempään.

        Melko naivi ajatus..heh miespuolinen uhraa vapaa aikaansa enemmän.Oletkohan matkustamassa kenties ensimmäistä kertaa?


      • petipaikka
        maailmanmatkaajatar kirjoitti:

        Melko naivi ajatus..heh miespuolinen uhraa vapaa aikaansa enemmän.Oletkohan matkustamassa kenties ensimmäistä kertaa?

        No, tottakai täällä miehet majoittavat varmasti mielellään vaalean länsimaalaisen naisen pientä korvasta vastaan siellä petipuolella. Itse en lähtisi kyseiseen hommaan, mutta jos se onkin matkasi tarkoitus, niin siitä vaan sitten nauttimaan tummista miehistä. Niin ja kyllä täältä löytyy halpoja hyvätasoisia hotellejakin. Jos on varaa ostaa lentoliput, niin luulisi, että rahaa löytyisi vielä se muutama satanen siihen hotelliin, ettei itseään tarvitse tulla tänne kauppaamaan. Muuten tervetuloa Dubaihin!


    • .,-,.-.-,,.-,.-,.-

      entä saako sinne viedä reseptilääkkeitä ilman mitään lääkäritositetta? tai buranaa? puhun siis pienistä annoksista, en mistään kassillisesta pillereitä.

      • jumeijamei

        Paikallisiin "oppaisiin" en kyllä luottaisi, he eivät usein itsekään tiedä missä mikin paikka on. Liikkuvat vain tietyn reitin ja jos siitä poikkeavat, niin eksyksissä ovat - sen olen usein todennut. Ns. paikalliset ovat suurimmaksi osaksi muualta tulleita, jotka ovat siellä aamusta iltaa töissä. Ihmettelen vain missä vaiheessa he sinua ehtisivät opastaa. Kiinnostaisi tietää millaisiin asumuksiin sohvamajoitusta tarjoavat.
        Lääkkeissä on rajoituksia, toisia saa viedä ja toisia ei. Reseptit olisi oltava myös englanninkielisiä, jos lääkettä olet sinne viemässä. Buranantyyppisiä lääkkeitä ei kannata viedä, niitä saa dubailaisista apteekeista.


      • ------------
        jumeijamei kirjoitti:

        Paikallisiin "oppaisiin" en kyllä luottaisi, he eivät usein itsekään tiedä missä mikin paikka on. Liikkuvat vain tietyn reitin ja jos siitä poikkeavat, niin eksyksissä ovat - sen olen usein todennut. Ns. paikalliset ovat suurimmaksi osaksi muualta tulleita, jotka ovat siellä aamusta iltaa töissä. Ihmettelen vain missä vaiheessa he sinua ehtisivät opastaa. Kiinnostaisi tietää millaisiin asumuksiin sohvamajoitusta tarjoavat.
        Lääkkeissä on rajoituksia, toisia saa viedä ja toisia ei. Reseptit olisi oltava myös englanninkielisiä, jos lääkettä olet sinne viemässä. Buranantyyppisiä lääkkeitä ei kannata viedä, niitä saa dubailaisista apteekeista.

        kyllä tuolla nettisivuilla on ihan dubaissa syntyneitäkin, hyvissä töissä olevia. eräälläkin paljon kehuja muilta turisteilta saaneilta oli melko iso talo, ja extra huone, jossa hän majoittaa muita.


    • maailmanmatkaajatar

      Niinkun joku mainitsi niin turvallisempaa on liikkua illalla kun suomessa,ja tuijotusta riittää,jostain syystä nilkat kiinnostaa heitä.Välillä se suunnaton tuijottaminen ärsyttääkin mutta lohtuna on se että pitävät näppinsä kurissa eikä huutele.
      Yksin naisena matkustavana ei muuta ongelmaa ole kun et ole heidän mielestään minkään arvoinen koska sinulla ei ole miestä mukana,esim kahvilassa voi olla kyltti pöydässä "vain perheille"(in english)
      Oven avaamista sinulle on turha odottaa muslimimieheltä,eikä hän katso ihaillen "puolialastonta" turistia.
      Mutta silti olen menossa viidettä kertaa Dubaihin ja elän maassa suunnilleen maan tavalla,eli aivan normaalisti ilman bikinipukeutumista kaupungilla tai humalassa örveltämistä julkisella paikalla.

    • palm_pirkko

      Toteutuiko matkasi? Aina kannattaa olla vahan varovainen; tosiaan miehen luona ei saisi yopya jos ei ole naimissa hanen kanssaan ja jos tapahtuu esim raiskaus saatat joutua siita itse vankilaan.

      Muuten naisena kaikki ok Dubaissa, yksin en kavelisi yolla Dubaissa, yleensa minnekaan ei kavella.

      Alkoholia saa nauttia omassa hotellihuoneessa / kodissa jos on alkoholilisenssi; jos ollaan tarkkoja paikallisella majoittajalla pitaisi sitten olla lisenssi jos meinaat koskenkorvaa vieda... alkoholit Dubain kentalla kylla halvempia kuin vaikkapa Hgissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      262
      2876
    2. 197
      2832
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2405
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      208
      1896
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1172
    Aihe