Ulosoton todelliset kustannukset?

velkainen mies

Tervehdys kaikille, täällä velkaa noin 35000eur ja tilanne melkoisen kireä. on mahdollista että joudun päästämään velkani ulosottoon. haluaisin kuulla sinne velkansa päästäneiltä että kuinka suuret kulut siitä tulee ja miten pitkäksi se maksuaika venyy.

Palkkani noin 1900eur/netto vuokra noin 500e

Kun etsin tietoa vanhoista kirjoituksista niin joissain sanotaan että velka jopa tuplaantuu mutta suurimmassa osassa siitä ei mainita laisinkaan.

37

11599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulosotosta selvinnyt

      Jos sulla on tulot tuollaiset ja menot suht pienet niin älä päästä velat ulosottoon! Helvetin paljon vaikeampaa soipia maksuista heidän kanssa kuin velkojien kanssa tai perintätoimistojen kanssa! Käytä velka neuvontaa!!! Se on ilmainen ja jamppa joka hoitaa asiasi on ammattilainen!

      • velkainen mies

        Mutta tilanne on hyvin tukala. töissä kyllä olen ja rästejä ei ole jäänyt mutta elämiseen ei jää mitään siis ei kerta kaikkiaan mitään syödä toki saan mutta mitään en voi tehdä.

        Kun kävin läpi vanhoja kirjoituksia kaikki kertoo sitä auvoa kun on päästänyt kaiken ulosotoon. pidätys määrä on kohtuullinen ja elämiseen jää mukavasti rahaa tilistä. mutta tiedän että kaikkea ei kerrota eli sitä kuinka suureksi toi pottini 35 tonnia oikein kasvaakaan ja kuinka hemmetin kauan sitä sitten joudun maksamaan jos maksuvara on vaikka noin 650e.

        Olen sopinut noiden lainaajien kanssa jo jonkin verran eli lähinnä maksuvapaita joitain kertoja muuten olen maksanut vaan laskuja.


      • Ulosotosta selvinnyt
        velkainen mies kirjoitti:

        Mutta tilanne on hyvin tukala. töissä kyllä olen ja rästejä ei ole jäänyt mutta elämiseen ei jää mitään siis ei kerta kaikkiaan mitään syödä toki saan mutta mitään en voi tehdä.

        Kun kävin läpi vanhoja kirjoituksia kaikki kertoo sitä auvoa kun on päästänyt kaiken ulosotoon. pidätys määrä on kohtuullinen ja elämiseen jää mukavasti rahaa tilistä. mutta tiedän että kaikkea ei kerrota eli sitä kuinka suureksi toi pottini 35 tonnia oikein kasvaakaan ja kuinka hemmetin kauan sitä sitten joudun maksamaan jos maksuvara on vaikka noin 650e.

        Olen sopinut noiden lainaajien kanssa jo jonkin verran eli lähinnä maksuvapaita joitain kertoja muuten olen maksanut vaan laskuja.

        Ulosoton kautta maksat vaikka ja mitä maksuja sekä kohtuuton korko "lainallesi", sulta menee luottotiedot yms.! Kunnan velkaneuvoja auttaa sua! Se saa neuvoteltua sinulle "hyvät" maksusopimukset yms muut edut. Voi jopa saada osan koroista yms muista kuluista anteeksi! Jos menet ulosottoon sun velka vaan kasvaa vaikka sulla on hetkellisesti ehkä kivaa olla kun saat jokunen roponen lisää kuukaudessa! Todellisuudessa huomaat velan kasvavan koko ajan ja parin vuoden päästä sulla onkin 45 t€ ulosotossa kun sulla olis muuten ollut maksettavaa 20 t€ enää....


      • velkainen mies
        Ulosotosta selvinnyt kirjoitti:

        Ulosoton kautta maksat vaikka ja mitä maksuja sekä kohtuuton korko "lainallesi", sulta menee luottotiedot yms.! Kunnan velkaneuvoja auttaa sua! Se saa neuvoteltua sinulle "hyvät" maksusopimukset yms muut edut. Voi jopa saada osan koroista yms muista kuluista anteeksi! Jos menet ulosottoon sun velka vaan kasvaa vaikka sulla on hetkellisesti ehkä kivaa olla kun saat jokunen roponen lisää kuukaudessa! Todellisuudessa huomaat velan kasvavan koko ajan ja parin vuoden päästä sulla onkin 45 t€ ulosotossa kun sulla olis muuten ollut maksettavaa 20 t€ enää....

        Kun olet ulosotosta selvinnyt voisitko kertoa niistä todellisista kustannuksista.

        Jos minulla nyt on 35 tonnia niin onko se todella 2v päästä 45 tonnia mun velkani. jos noin on niin onhan toi ihan mieletön tie toikin. olen käynyt aikoinaan velkaneuvojallakin mutta hän vain antoi neuvoja minulle toki muuta ei voinut tehdäkkään. eli ei se neuvotellu minulle mitään mutta vinkkasi miten mun pitää neuvotella velkojien kanssa.


      • aapuuva..
        velkainen mies kirjoitti:

        Kun olet ulosotosta selvinnyt voisitko kertoa niistä todellisista kustannuksista.

        Jos minulla nyt on 35 tonnia niin onko se todella 2v päästä 45 tonnia mun velkani. jos noin on niin onhan toi ihan mieletön tie toikin. olen käynyt aikoinaan velkaneuvojallakin mutta hän vain antoi neuvoja minulle toki muuta ei voinut tehdäkkään. eli ei se neuvotellu minulle mitään mutta vinkkasi miten mun pitää neuvotella velkojien kanssa.

        Itselläoli tilanne se, että joka kuukausi lähti voudille tilistä, mutta meni pari vuotta, ennen kun edes pääsi pääomaa lyhentämään. Minulla tilanne olisi noissa papereissa yhden lainan osalta. Pitää koittaa huomenna laittaa tänne vähän esimerkkiä, että mitä tapahtuu ulosotossa velalle ja miten se lyhenee.


      • meizi83
        aapuuva.. kirjoitti:

        Itselläoli tilanne se, että joka kuukausi lähti voudille tilistä, mutta meni pari vuotta, ennen kun edes pääsi pääomaa lyhentämään. Minulla tilanne olisi noissa papereissa yhden lainan osalta. Pitää koittaa huomenna laittaa tänne vähän esimerkkiä, että mitä tapahtuu ulosotossa velalle ja miten se lyhenee.

        Kyllä tommonen 35 000 eur kellottelee sellaiset korot, että jos ei ala tulot nousemaan, niin se on 15v keikka, ennenkuin velat vanhenee.

        Korko taitaa olla luokkaa 10% käsittelykuluja.


      • velkainen mies
        meizi83 kirjoitti:

        Kyllä tommonen 35 000 eur kellottelee sellaiset korot, että jos ei ala tulot nousemaan, niin se on 15v keikka, ennenkuin velat vanhenee.

        Korko taitaa olla luokkaa 10% käsittelykuluja.

        No jo on hurja homma sitten toi ulosoton tie. 15v kakku se on liikaa se. mun velat ei kyllä vanhene mihinkään vaan maksaa ne pitää tällä nykyisellä lyhennyksillä velat on maksettu jo 7v paikkeilla (noin) mutta tilanne on kyllä erittäin tiukka ja tukala. en vielä tiedä pystynkö siihen.

        Toi kommentti että meni 2 vuotta ennenkuin pääomaa pääsi vasta lyhentään UOssa niin miten toi nyt on mahdollista? eikös pääoma ala lyhenemään ekasta maksuerästä lähtien.


      • velkainen mies kirjoitti:

        No jo on hurja homma sitten toi ulosoton tie. 15v kakku se on liikaa se. mun velat ei kyllä vanhene mihinkään vaan maksaa ne pitää tällä nykyisellä lyhennyksillä velat on maksettu jo 7v paikkeilla (noin) mutta tilanne on kyllä erittäin tiukka ja tukala. en vielä tiedä pystynkö siihen.

        Toi kommentti että meni 2 vuotta ennenkuin pääomaa pääsi vasta lyhentään UOssa niin miten toi nyt on mahdollista? eikös pääoma ala lyhenemään ekasta maksuerästä lähtien.

        Jos sinulle jää asumiskulujen jälkeenkin vielä 1400 euroa, niin älä nyt hyvä mies edes harkitse luovuttamista ja ulosottoa.

        Vaikka nyt velkojesi keskikorko olisi 10 %, tuolla 650 euron kk-erällä velkasi on parin vuoden päästä jo karvan päälle 25 ke. Ja kädessä on vielä tuonkin summan jälkeen 750 e. Jos tuolla ei tule toimeen ihan mukavasti, niin vika on vain itsessä.

        Ja parin vuoden päästä taas on palkkakin noussut helposti sen 4-5 % ihan yleiskorotuksilla. Joka vuosi siis tuo 650 e erä on pienempi suhteessa tuloihin ja korot koko ajan vähemmän, eli velka vain lyhenee nopeammin.

        Eli, jos velkasi nyt eivät ole mitään puhtiata pikavippivelkoja, joissa vuosikorko on 1000 %, ei pitäisi olla kuin yksi vaihtoehto!


      • velkainen mies
        sanompahan_vain kirjoitti:

        Jos sinulle jää asumiskulujen jälkeenkin vielä 1400 euroa, niin älä nyt hyvä mies edes harkitse luovuttamista ja ulosottoa.

        Vaikka nyt velkojesi keskikorko olisi 10 %, tuolla 650 euron kk-erällä velkasi on parin vuoden päästä jo karvan päälle 25 ke. Ja kädessä on vielä tuonkin summan jälkeen 750 e. Jos tuolla ei tule toimeen ihan mukavasti, niin vika on vain itsessä.

        Ja parin vuoden päästä taas on palkkakin noussut helposti sen 4-5 % ihan yleiskorotuksilla. Joka vuosi siis tuo 650 e erä on pienempi suhteessa tuloihin ja korot koko ajan vähemmän, eli velka vain lyhenee nopeammin.

        Eli, jos velkasi nyt eivät ole mitään puhtiata pikavippivelkoja, joissa vuosikorko on 1000 %, ei pitäisi olla kuin yksi vaihtoehto!

        Minulle jää vuokran jälkeen käteen noin tuo 1400 eur. mikä kuullostaa paljolle mutta tilanteeni tekee tukalaksi se seikka että minulla on monta kulutusluottoa ja kortti luottoa joiden erät ovat hyvin suuret.

        Pikavippejä ei ole tällä hetkellä yhtään ja ei ole tulossakaan mikäli tällä nykytyylillä sitkuuttelen. noissa nykyisissä vakuudettomissa luotoissa korot on 5-20% ja tilini hupenee kokonaan lyhennyksiin ja koska korot on osin isot lyhentyminen pääomalle on hidasta.


      • gggggggggg
        velkainen mies kirjoitti:

        Minulle jää vuokran jälkeen käteen noin tuo 1400 eur. mikä kuullostaa paljolle mutta tilanteeni tekee tukalaksi se seikka että minulla on monta kulutusluottoa ja kortti luottoa joiden erät ovat hyvin suuret.

        Pikavippejä ei ole tällä hetkellä yhtään ja ei ole tulossakaan mikäli tällä nykytyylillä sitkuuttelen. noissa nykyisissä vakuudettomissa luotoissa korot on 5-20% ja tilini hupenee kokonaan lyhennyksiin ja koska korot on osin isot lyhentyminen pääomalle on hidasta.

        Noh, mä päästän 20000€ ulosottoon. Kohta se paska alkaa.. varmaan ensi kuussa. Eli jokaisesta lainasta tulee oikeudenkäyntikuluja n.250€.. tietysti perintäyhtiöt ottavat ensin omat kulut tuohon päälle. Mulla on 19 velkojaa ja ulosottoon mennessä tuo velka on sitten n. 25 tonnia. Velka ei varmaan tuolla yhdellä kirjoittajalla ole lyhentynyt sen takia että jos hänellä on pienet tulot. Ensimmäiset 18kk ulosotto ottaa kuluja n. 100-200€ kuukaudessa. Tuo velkojen korko ei ulosotossa ole niin jäätävä mitä porukka väittää. Jos sulla on jostain paskafirmoista kulutusluottoja niin niissä on korko äkkiä 20-30%.. siinä vaiheessa kun velat ovat ulosotossa niistä ei tarvi maksaa kuin normaalia viivästyskorkoa eli olisko se nyt 8%.. muista kuluista en tiedä. Mutta muita vaihtoehtoja ei itsellä ollut. Nyt odotan ulosotosta ekaa kirjettä. Niin, ja jos pystyt noiden lainojen kanssa taistelemaan vaikka vuoden, tee se, menet velkaneuvojalle, haette takuusäätiön takausta. Hyvällä tuurilla saisit sen 6kk päästä. Silloin maksaisit ihan normisti pankkiin lainaa, vähän samalla kaavalla kuin ulosotto vie löysemmin kuitenkin. Korko on alle 4%... rajana tuossa on toki 34000€ että vähän pitäisi velkaa keventää vielä. Muitakin ehtoja on, mutta en jaksa selittää. Tärkein on se että tiliotteet kunnossa 6kk takaisin päin. Eli et ole saanut velkaantua lisää, ja jos olet, niillä on pitänyt maksaa vanhoja velkoja pois..


      • meizi83
        gggggggggg kirjoitti:

        Noh, mä päästän 20000€ ulosottoon. Kohta se paska alkaa.. varmaan ensi kuussa. Eli jokaisesta lainasta tulee oikeudenkäyntikuluja n.250€.. tietysti perintäyhtiöt ottavat ensin omat kulut tuohon päälle. Mulla on 19 velkojaa ja ulosottoon mennessä tuo velka on sitten n. 25 tonnia. Velka ei varmaan tuolla yhdellä kirjoittajalla ole lyhentynyt sen takia että jos hänellä on pienet tulot. Ensimmäiset 18kk ulosotto ottaa kuluja n. 100-200€ kuukaudessa. Tuo velkojen korko ei ulosotossa ole niin jäätävä mitä porukka väittää. Jos sulla on jostain paskafirmoista kulutusluottoja niin niissä on korko äkkiä 20-30%.. siinä vaiheessa kun velat ovat ulosotossa niistä ei tarvi maksaa kuin normaalia viivästyskorkoa eli olisko se nyt 8%.. muista kuluista en tiedä. Mutta muita vaihtoehtoja ei itsellä ollut. Nyt odotan ulosotosta ekaa kirjettä. Niin, ja jos pystyt noiden lainojen kanssa taistelemaan vaikka vuoden, tee se, menet velkaneuvojalle, haette takuusäätiön takausta. Hyvällä tuurilla saisit sen 6kk päästä. Silloin maksaisit ihan normisti pankkiin lainaa, vähän samalla kaavalla kuin ulosotto vie löysemmin kuitenkin. Korko on alle 4%... rajana tuossa on toki 34000€ että vähän pitäisi velkaa keventää vielä. Muitakin ehtoja on, mutta en jaksa selittää. Tärkein on se että tiliotteet kunnossa 6kk takaisin päin. Eli et ole saanut velkaantua lisää, ja jos olet, niillä on pitänyt maksaa vanhoja velkoja pois..

        Tästä voi siis päätellä, että ei kannata ottaa liikaa velkaa.
        Tuon ulosoton jälkeen kun vertaillaan kahta kaveria - toinen on ottanut liikaa velkaa ja toinen on ollut säästeliäs.
        Toisella on kertynyt ihan kivasti nappulaa ja toinen aloittaa puhtaalta pöydältä monen vuoden päästä! Sellaista ei saa koskaan kiinni, ero varallisuudessa on niin hurja!


      • velkainen mies
        meizi83 kirjoitti:

        Tästä voi siis päätellä, että ei kannata ottaa liikaa velkaa.
        Tuon ulosoton jälkeen kun vertaillaan kahta kaveria - toinen on ottanut liikaa velkaa ja toinen on ollut säästeliäs.
        Toisella on kertynyt ihan kivasti nappulaa ja toinen aloittaa puhtaalta pöydältä monen vuoden päästä! Sellaista ei saa koskaan kiinni, ero varallisuudessa on niin hurja!

        ggggggg sieltä alkoi vihdoin tulemaan selkokielellä asiaa kiitos siitä. olet liki ainut mikä osaa/kehtaa laittaa lukuja pöytään muut mutuilee.

        Eli 20 tonnia päästäminen ulosottoon nousee karkeasti 25 tonniin ok. eli ei se mihinkään nyt sentäs tuplaannu. ja hyvä kun selitit tuon 2v lyhennykset asiankin milloin ei pääoma lyhentyny laisinkaan.

        Rajulla taistelulla ja kitsailemalla ehkä pääsen eteenpäin. toistaisesti menee jollainlailla mutta mm kesälomallani en ole käyny missään mut ei ole paalua tehdä mitään. mennään nyt näin. noissa mun lainoissa pahin on noin 22% korko ja pienei noin 5% pääosa kait 16%


      • cvx cvb
        velkainen mies kirjoitti:

        ggggggg sieltä alkoi vihdoin tulemaan selkokielellä asiaa kiitos siitä. olet liki ainut mikä osaa/kehtaa laittaa lukuja pöytään muut mutuilee.

        Eli 20 tonnia päästäminen ulosottoon nousee karkeasti 25 tonniin ok. eli ei se mihinkään nyt sentäs tuplaannu. ja hyvä kun selitit tuon 2v lyhennykset asiankin milloin ei pääoma lyhentyny laisinkaan.

        Rajulla taistelulla ja kitsailemalla ehkä pääsen eteenpäin. toistaisesti menee jollainlailla mutta mm kesälomallani en ole käyny missään mut ei ole paalua tehdä mitään. mennään nyt näin. noissa mun lainoissa pahin on noin 22% korko ja pienei noin 5% pääosa kait 16%

        http://www.samassaveneessa.info/katsaukset/20100722-katsaus

        Lukekaa ja levittäkää.


      • minä vaan
        velkainen mies kirjoitti:

        ggggggg sieltä alkoi vihdoin tulemaan selkokielellä asiaa kiitos siitä. olet liki ainut mikä osaa/kehtaa laittaa lukuja pöytään muut mutuilee.

        Eli 20 tonnia päästäminen ulosottoon nousee karkeasti 25 tonniin ok. eli ei se mihinkään nyt sentäs tuplaannu. ja hyvä kun selitit tuon 2v lyhennykset asiankin milloin ei pääoma lyhentyny laisinkaan.

        Rajulla taistelulla ja kitsailemalla ehkä pääsen eteenpäin. toistaisesti menee jollainlailla mutta mm kesälomallani en ole käyny missään mut ei ole paalua tehdä mitään. mennään nyt näin. noissa mun lainoissa pahin on noin 22% korko ja pienei noin 5% pääosa kait 16%

        Minulla oli alunperin velkaa vähän alle 30 000 euroa, osa korkeakorkoisia kulutusluottoja, osa kulutusluottoja jossa korko vähän siedettävämpi. En ole vielä uskaltanut laskea paljonko minulla on tällä hetkellä uo:ssa, kaikki lainat eivät vielä ole sinne mennyt. Useimpien velkojen summa oli noussut noin 400 eurolla (perintäkulut, oikeudenkäytnikulut, viivästyskorko uo-maksu) ennen kuin ulosotosta tuli ensimmäinen kirje, lukuun ottamatta kulutuslaina jossa korko lähemmäs 25 %, se oli vastaavassa ajassa noussut melkein 900 eurolla. Ensimmäiset vuodet ulosottomaksut ovat tosiaan noin 2,50-200 euroa riippuen kuukausitilityksestä, mutta totuus on kuitenkin se että kyllä ne velat siellä ulosotossakin pienenee, jos vaan ulosmitattava palkka on riittävän suuri. Itse maksan ulosottoon noin 700 euroa ja uo-maksu on 84 euroa kuukaudessa.


      • velkainen mies
        minä vaan kirjoitti:

        Minulla oli alunperin velkaa vähän alle 30 000 euroa, osa korkeakorkoisia kulutusluottoja, osa kulutusluottoja jossa korko vähän siedettävämpi. En ole vielä uskaltanut laskea paljonko minulla on tällä hetkellä uo:ssa, kaikki lainat eivät vielä ole sinne mennyt. Useimpien velkojen summa oli noussut noin 400 eurolla (perintäkulut, oikeudenkäytnikulut, viivästyskorko uo-maksu) ennen kuin ulosotosta tuli ensimmäinen kirje, lukuun ottamatta kulutuslaina jossa korko lähemmäs 25 %, se oli vastaavassa ajassa noussut melkein 900 eurolla. Ensimmäiset vuodet ulosottomaksut ovat tosiaan noin 2,50-200 euroa riippuen kuukausitilityksestä, mutta totuus on kuitenkin se että kyllä ne velat siellä ulosotossakin pienenee, jos vaan ulosmitattava palkka on riittävän suuri. Itse maksan ulosottoon noin 700 euroa ja uo-maksu on 84 euroa kuukaudessa.

        Voisiko karkeasti laskea niin että siitä hetkestä kun lopettaa lainojen hoidon ja 1 vuosi on kulunut. jokainen laina kasvaa noin 400eur (osa jopa 900eur)


        Mutta tuossa sitten onkin kaikki kulut. elikkä jos on vaikka 10 lainaa joita ei hoida niin vuodenpäästä velkamääräsi on noussun noin 5000eur


      • gggggggg
        velkainen mies kirjoitti:

        ggggggg sieltä alkoi vihdoin tulemaan selkokielellä asiaa kiitos siitä. olet liki ainut mikä osaa/kehtaa laittaa lukuja pöytään muut mutuilee.

        Eli 20 tonnia päästäminen ulosottoon nousee karkeasti 25 tonniin ok. eli ei se mihinkään nyt sentäs tuplaannu. ja hyvä kun selitit tuon 2v lyhennykset asiankin milloin ei pääoma lyhentyny laisinkaan.

        Rajulla taistelulla ja kitsailemalla ehkä pääsen eteenpäin. toistaisesti menee jollainlailla mutta mm kesälomallani en ole käyny missään mut ei ole paalua tehdä mitään. mennään nyt näin. noissa mun lainoissa pahin on noin 22% korko ja pienei noin 5% pääosa kait 16%

        Eli alkuun sulle tulee tosiaan jokaisesta laskusta perintäkuluja max. 250€, eikä kyllä tule edes noin paljon. Ja jokaisesta lisäksi tuo 250€ oikeudenkäyntikuluja. Mulla on lainat vaan jo siinä vaiheessa että enää tulee nuo oikeudenkäyntikulut. Jos sulla on vaikka kuusi kulutusluottoa niin niistähän rävähtää se 1500€ bonusta sihen mennessä kun ovat ulosotossa. jotkut firmat, nämä millä helvetillinen viivästyskorko, venyttävät kyllä aika pitkälle tuota ulosottoon päästöä. Kivahan se on antaa vaikka 30% viivästyskoron juosta puolen vuotta. Ei se ulosotto niin paha ole mitä ihmiset puhuvat, asia pitää vaan hyväksyä. Ekat 18kk on paskaa, sen jälkeen velka alkaa kyllä lyhentyä. Ja sitten voit hakea tuota takuusäätiön takausta vaikka jos siltä tuntuu. Hetken siihen menee aikaa mutta silloinhan ei kiire ole, saman summan maksat jokatapauksedsa ulosottoon ja jos satut takauksen saamaan. Maksetaan kaikki ulosotot pois ja maksat pankkiin tuota yhtä lainaa jossa korko tällä hetkellä alle 4%.. sitten alkaa velka lyhenemään aika kivasti. Ja silloin saat pitää kaikki lomarahat ja veronpalautukset. Toki, jos muita ratkaisuja löytyy, käytä ne. Mulla ei ole muita vaihtoehtoja ja teen siksi näin. Ulosottoon mennessä kulut määräytyvät pääasiassa sen mukaan mitenkä monta velkojaa sulla on.


      • Leila..
        velkainen mies kirjoitti:

        Voisiko karkeasti laskea niin että siitä hetkestä kun lopettaa lainojen hoidon ja 1 vuosi on kulunut. jokainen laina kasvaa noin 400eur (osa jopa 900eur)


        Mutta tuossa sitten onkin kaikki kulut. elikkä jos on vaikka 10 lainaa joita ei hoida niin vuodenpäästä velkamääräsi on noussun noin 5000eur

        Etkö voi yhdistää lainojasi yhdeksi pankkilainaksi, jota makselet hiljalleen pois. Joissain ketjuissa mainittu takuusäätiö. Onko sen piiriin mahdollista päästä ? Saisitko lisätyötä jostain ? Onko sinulla realisoitavaa omaisuutta ?


      • Velkataakka painaa
        Leila.. kirjoitti:

        Etkö voi yhdistää lainojasi yhdeksi pankkilainaksi, jota makselet hiljalleen pois. Joissain ketjuissa mainittu takuusäätiö. Onko sen piiriin mahdollista päästä ? Saisitko lisätyötä jostain ? Onko sinulla realisoitavaa omaisuutta ?

        Vaihtoehdot: Taakuu-Säätiön takaus, järjestelylaina, sosiaalinen luotto, kirkon raha-avustus ja velkaneuvonta käyty läpi.

        Mistään ei todellista apua ole saanut. Koska ja kun ollaan siinä tilanteessa, että velat on pakko päästää ulosottoon.. niin ollaan usein myös siinä tilanteessa, että ollaan lähes varattomia. Jolloin noista paikoista, jotka lueteltu yllä, niin ei paljon raha-apua liikene.

        Takuu-Säätiöstä ei saa kuin 34 t.euroon asti ja siinä on myöskin tulojen oltava riittävät, jotta maksuvaraa löytyy.

        Sama on sosiaalisessa luotossa ja järjestelylainassakin (pitää olla reaalivakuus tai takaajia), että maksuvaraa on oltava tai lainaa ei heru! Ja varsinkaan, jos olet työtön, niin nämä voi unohtaa heti alkuunsa. :(

        Kirkkokaan ei mielellään avustukseen lähde, jos sillä ei saada koko velkaongelmaa hoidettua pois.
        Ja sieltähän ei missään tapauksessa kymmeniä tuhansia euroja saa, vaan enempikin muutaman tuhannen voi parhaimmillaan saada, jos asiat ovat heidän mielestään sellaiset, että se oikeasti auttaisi ja että olet sitoutunut muutokseen yms.
        Ruoka-avustusta sun muuta voi kyllä saada, ja sekin on monelle parempi kuin ei mitään!!!

        Nyrkkisääntönä voisi pitää sitä, että jos olet esim. Sossun asiakas tai elät vain Kelan etuuksilla, niin olet luultavasti liian köyhä saadaksesi mitään apua Takuu-Säätiöltä, sosiaalisesta luototuksesta (jota ei ole joka paikassa edes tarjolla!), tai järjestelylainasta. Ikävää, mutta totta! :-/

        Yksityishenkilön velkajärjestely on myös yksi vaihtoehto, josta voi puhua velkaneuvojan vastaanotolla käydessään, ja miettiä täyttyykö ehdot ja onko se järkevämpi tie, kuin ulosoton tie.

        Minulle velkaneuvoja ei pystynyt tekemään tuota vjhakemusta, koska olen kotihoidontuella kotona vauvan kanssa, eikä varatonta tilannettani voida siksi pitää pysyvänä. Vaikka olenkin ollut työttömänä jo pidempään, niin silti.. jos tilanteeni voi seuraavan 3-5 vuoden aikana muuttua, esim. saamalla töitä, niin ei velkajärjestelyynkään pääse.
        Ja on siinä toki paljon muitakin huomioonotettavia seikkoja, mutta niihin lakipykäliin minä en lähde, jätetään ne mielummin jollekin ammattilaiselle, kuten velkaneuvojalle.


        JAKSAMISTA JA VOIMIA HUOMISEEN!!! :)


      • herää kysymys...
        gggggggg kirjoitti:

        Eli alkuun sulle tulee tosiaan jokaisesta laskusta perintäkuluja max. 250€, eikä kyllä tule edes noin paljon. Ja jokaisesta lisäksi tuo 250€ oikeudenkäyntikuluja. Mulla on lainat vaan jo siinä vaiheessa että enää tulee nuo oikeudenkäyntikulut. Jos sulla on vaikka kuusi kulutusluottoa niin niistähän rävähtää se 1500€ bonusta sihen mennessä kun ovat ulosotossa. jotkut firmat, nämä millä helvetillinen viivästyskorko, venyttävät kyllä aika pitkälle tuota ulosottoon päästöä. Kivahan se on antaa vaikka 30% viivästyskoron juosta puolen vuotta. Ei se ulosotto niin paha ole mitä ihmiset puhuvat, asia pitää vaan hyväksyä. Ekat 18kk on paskaa, sen jälkeen velka alkaa kyllä lyhentyä. Ja sitten voit hakea tuota takuusäätiön takausta vaikka jos siltä tuntuu. Hetken siihen menee aikaa mutta silloinhan ei kiire ole, saman summan maksat jokatapauksedsa ulosottoon ja jos satut takauksen saamaan. Maksetaan kaikki ulosotot pois ja maksat pankkiin tuota yhtä lainaa jossa korko tällä hetkellä alle 4%.. sitten alkaa velka lyhenemään aika kivasti. Ja silloin saat pitää kaikki lomarahat ja veronpalautukset. Toki, jos muita ratkaisuja löytyy, käytä ne. Mulla ei ole muita vaihtoehtoja ja teen siksi näin. Ulosottoon mennessä kulut määräytyvät pääasiassa sen mukaan mitenkä monta velkojaa sulla on.

        Eikö sulla ole mitään omaisuutta mitä olet noilla luotoilla ostellut? Hommahan tosiaan lähtee siitä jos on velkaa ja haluaa ne pois. Okei, ensin katsotaan se henkilön omaisuus millä on sitä velkaa tehty sijoitukset, jossei ne ole menneet kurkusta alas? sitten aletaan myymään KAIKKI omaisuus mitä löytyy, ja muutetaan niin pieneen asuntoon kuin vain mahdollista jos ei lapsia tai omaa asuntoa ole? Sitten vasta katsotaan se velan tilanne ja tehdään sen peruusteella maksusuunnitelma itselle että minkä verran sitä velkaa on vielä jäljellä ja paljon pystyy maksamaan kuukaudessa. kyllähän se voi kuullostaa karulta jos joutuu koko omaisuuden myymään ja jäljelle ei jää muutakuin keittiön pöytä ja sänky mutta se on ainoa oikea tie velattomuuteen. Omaisuutta saa sitten myöhemmin hommattua kun on ensin maksettu velat pois.


      • VelanVeli
        velkainen mies kirjoitti:

        Mutta tilanne on hyvin tukala. töissä kyllä olen ja rästejä ei ole jäänyt mutta elämiseen ei jää mitään siis ei kerta kaikkiaan mitään syödä toki saan mutta mitään en voi tehdä.

        Kun kävin läpi vanhoja kirjoituksia kaikki kertoo sitä auvoa kun on päästänyt kaiken ulosotoon. pidätys määrä on kohtuullinen ja elämiseen jää mukavasti rahaa tilistä. mutta tiedän että kaikkea ei kerrota eli sitä kuinka suureksi toi pottini 35 tonnia oikein kasvaakaan ja kuinka hemmetin kauan sitä sitten joudun maksamaan jos maksuvara on vaikka noin 650e.

        Olen sopinut noiden lainaajien kanssa jo jonkin verran eli lähinnä maksuvapaita joitain kertoja muuten olen maksanut vaan laskuja.

        Älä päästä niitä ulosottoon asti, jos mitenkään pystyt sen välttämään. Itse olen maksanut ulosottoon 4v ja velkojen pääoma ei pienene. Voin sanoa, että joka saatanan summa minkä sinne päästät niin kasvaa korkoa, omasta paskastani esim: perintäyhtiöiden perimät maksut kasvaa korkoa vauhdilla EKP 7.00% eli perintäkirjeillekin tulee aivan varmasti riittävästi hintaa kun päästät velkas UO:lle. Lisäksi jos sulle on kertynyt omaisuutta niin niiden piilottelemisen voit jo unohtaa ja jos oikein vittumainen uo-haaska osuu kohdalle niin ne voi ja vie vaikka tuhkatkin pesästäs, tuolta mallia kaikki kelpaa... http://www.huutokaupat.com/fi/ulosotto
        Sellainen seikka uo:sta vielä, että jos sulla on useampia velkojia niin palkasta ulosmitattava osuus käytetään prosentuaalisesti näiden velkojien kesken eli kellä eniten perittävää niin se saa suhteessa enemmän kuin muut eli kun ne lyhentää suurinta velkaa niin muut velat vaan kasvaa korkoa....Tsemppiä


      • Aikanainen
        velkainen mies kirjoitti:

        No jo on hurja homma sitten toi ulosoton tie. 15v kakku se on liikaa se. mun velat ei kyllä vanhene mihinkään vaan maksaa ne pitää tällä nykyisellä lyhennyksillä velat on maksettu jo 7v paikkeilla (noin) mutta tilanne on kyllä erittäin tiukka ja tukala. en vielä tiedä pystynkö siihen.

        Toi kommentti että meni 2 vuotta ennenkuin pääomaa pääsi vasta lyhentään UOssa niin miten toi nyt on mahdollista? eikös pääoma ala lyhenemään ekasta maksuerästä lähtien.

        Ei pääse. Minulla on sellainen tilanne, että ulosotossa olevasta, kuukausittaisesta summasta menee vain n. 2% suuruinen summa itse velkapääoman maksamiseen, loput menevät näille perintätoimistojen verenimijöille.
        Maksan 800 euron eläkkeestäni heille joka kuukausi viivästyskorkoa 211,81 euroa enkä saa maksettua varsinaista velkaa lainkaan, siihen ei ulosottomaksu riittäisi. Minusta tuo on vain todella sairasta, luulisi että ensikädessä ulosoton maksulla vähennettäisiin velkapääomaa eikä sen vuosien varrella kertyneitä korkoja!
        Mies on autokuski, jonka nettoansiot per kk ovat n. 1300 eli sillä pääsemme maksamaan vakuutusyhtiön omistaman läävämme vuokran eli 958,67 euroa.
        En siis tule KOSKAAN elinaikanani pääsemään tästä velkavankeudestani eroon - ja perintätoimistot voivat lihavasti...Pitää kai taas kerran vetää pää täyteen ja syödä niitä samoja lääkkeitä, joilla viimeksi jo miltei onnistuin pääsemään pois tästä helvetistä, anteeksi vain. Ja tehdä se tällä kertaa niin, ettei tarvitse vaivata Meikun sydänosastoa, jolla viimeksi käynnistivät sydämeni uudestaan. Mieheni ja poikani olivat paikalla ja näkivät koko sen hurjan proseduurin...Tai pääsisiköhän sitä vankilaan suorittamaan tällaista velkavankeutta, sekin olisi inhimillisempää. Tämä koko perintäasia on sellainen kupla, jota tietyt tahot pitävät tarkoituksellisesti juuri tällaisena lypsylehmä-bisneksenä, josta saa tosi hyvin tuottoa. Köyhät kyykkyyn, ei ne meille mitään voi! Emmekä näköjään voikaan, olen itsekin kirjoittanut asiasta kaksi mielipidekirjoitusta viime maaliskuussa (Hesari ja Kotkan Sanomat julkaisijana), mutta en saanut minkäänlaista vastausta tai kannanottoa, vaikka meitä on monia SATOJA tuhansia, joilla samanlainen helvetintuli korventaa elämisen mielekkyyttä kaiken aikaa. Ja kaipa tämän asian oikeudenmukaiseksi saattaminen kuuluisi jollekin viranomaistahollekin?


      • Pupuloikkanen
        Ulosotosta selvinnyt kirjoitti:

        Ulosoton kautta maksat vaikka ja mitä maksuja sekä kohtuuton korko "lainallesi", sulta menee luottotiedot yms.! Kunnan velkaneuvoja auttaa sua! Se saa neuvoteltua sinulle "hyvät" maksusopimukset yms muut edut. Voi jopa saada osan koroista yms muista kuluista anteeksi! Jos menet ulosottoon sun velka vaan kasvaa vaikka sulla on hetkellisesti ehkä kivaa olla kun saat jokunen roponen lisää kuukaudessa! Todellisuudessa huomaat velan kasvavan koko ajan ja parin vuoden päästä sulla onkin 45 t€ ulosotossa kun sulla olis muuten ollut maksettavaa 20 t€ enää....

        Just noin. Minulla oli velkaa 23000 euroa v. 2016. Avioeron takia jouduin ulosottoon koska kaikki lainat oli minun nimissä. Ex mies ei auta. Nyt tuli tieto että minulla on velkaa 43000. Että sellaista.


      • 74747
        Pupuloikkanen kirjoitti:

        Just noin. Minulla oli velkaa 23000 euroa v. 2016. Avioeron takia jouduin ulosottoon koska kaikki lainat oli minun nimissä. Ex mies ei auta. Nyt tuli tieto että minulla on velkaa 43000. Että sellaista.

        Ihan on höpöä että 23000e velka on kasvanut 2 vuodessa tuplasti, sulla on siis ollut muitakin velkoja tai on tullut uusia tuon jälkeen mitä oli tuo 23ke.


      • Juurinäinon
        74747 kirjoitti:

        Ihan on höpöä että 23000e velka on kasvanut 2 vuodessa tuplasti, sulla on siis ollut muitakin velkoja tai on tullut uusia tuon jälkeen mitä oli tuo 23ke.

        Juuri niin! Tai se, ettei ole lyhentänyt niitä sieltä penniäkään koko aikana mennyt uusia sinne

        Itselläni vasta tänä vuonna alkanut mennä velkoja ulosottoon ja vaikka ei ole edes isot tulot, niin on muutamista luotoista vähentynyt ihan jo pääomaakin pois, on otettu vaan noin 5000€ tänä vuonna ulosottoon tuloista

        Ensi vuonna haettava kyllä takuusäätiön takauslainaa, jos näistä jonakin kauniina päivänä eroon pääsisi


    • Vainon uhri

      En saanut kyläkupan perätöntä laskua oikeudessa oikaistuksi joten maksoin omani sekä kauppayhtiön oikeuskulut sekä olin kaksitoista vuotta ulosotossa. Maksoin uskollisesti postitse tuleet ulosottomaksut mutta se ei riittänyt.Ulosottomies kävi keljuilemassa ja uhklailemassa ovellani. Käytös oli tosi törkeää ja pelottavaa. Hän oli saanut minut sellaiseen pelonvaltaan että annoin hänelle puhelinosakekirjani ja puhelimeni.Olin tuuraajana sairaalassa ja sain hälytyksen puhelimitse jos tarvittiin . Menetin työpaikkani koska minuun ei saatu nopeasti yhteyttä..Ulosottomies sanoi että jos annan sen puhelinosakekirjani kaikki maksuni on sillä kuitattu.Sitä saatavaa ei oltu koskaan merkitty mihinkään ja laskut tulivat kotiini entiseen malliin. Ulosottomies alkoi kärkkyä asuntoani. Kävi ovella ilkeilemässä tosi törkeästi ja vinoili, "kyllä me siitä selvän otamme, kun sanoin ettei asunto ollut minun. Hän vainosi minua kaksitoista vuotta!Sitten vihdoin tuli virastosta kierje että lasku oli kokonaisuudessa maksettu, eli alkuun nykyrahassa 400 euron virheellisestä laskusta maksoin 3000 euroa ja puhelinosake 800 euroa, Sen ajan 15 000 mk oli iso raha työttömyyteen ajatulle yksinhuoltajalle. Kuka oli syyllinen kassa jolle maksoin laskun lppusumman ja joka vannoi että se oli kokonaisuudessaan maksettu? Kauppias joka oli vetänyt hatusta merkintöjä maksukorttiin? Kauppayhtymä joka väitti laskua oikeudessa oikeaksi? Lakutus oli satojen kilometrien päässä kyläkaupasta.Asianajaja joka myöemmin kehui ettei ollut itse edes paikalla? Okeus joka pitää aina suuryhtiöitten puolta yksityistä vastaan? Ulosottomies jonka vainoaminen oli ivallisuudessaan ja sadistisuudessaan tosi sairasta? En koskaan pääse palosta. Pelkään postia, ovikelloa, puhelinta ja kaikki luotto oikeuteen on mennyt. En maksanut tuota laskua koska en halunnut osallistua vääryyteen. Rangaistus oli hirvittävä, elämä pilalla ja lasteni elämä pilalla. Ulosottomies kävi vielä ovellani senkin jälkeen kun ulosotto oli päättynyt ja kärtti minulta asunto-osakettani. Silloin oli hyvä nauraa sillä asunto oli ja on aina ollut vuokra-asunto.Suomi on tosiaankin oikeusvaltio! Se nujertaa ihmisen oli syyllinen tai syytön.

      • Kdkdb

        Oletko varma ettet saanut kenkää sen takia että olet sekaisin kuin seinäkello?

        Minulla ei ole ollut koskaan ulosoton kansss mitään ongelmi eikä kukaan ole käynyt ovella. Olen maksanut velkani ja laskuni.


    • zx11

      Lääkitys kohillaan :)

    • vitutaa

      voiko saada velkoja anteeksi!

      • 4+15

        Velkajärjestelylakia aiotaan muuttaa siten, että entistä useampi ihminen saisi velkansa kokonaan tai osittain anteeksi. Myös vankeusrangaistuksia aiotaan lyhentää niin, että maksimirangaistus olisi enää viisi vuotta vankeutta. Nämä molemmat siksi, että ihmiset palautuisivat nopeammin yhteiskunnan täysivaltaisiksi jäseniksi ja veronmaksajiksi. Pitkäaikainen vankeus - oli kysymys sitten velkavankeudesta tai tavallisesta vankeudesta - ei ole kenenkään etu.


    • IsoruoakalASKU

      Mummielestyä velkoja ei kuuluis olla pakkomaksaa jossei kerran ole riittävästi rahaa pitää syödäkkin ei näläsäs ole kivaa olla.

    • UunoEpsanjassa

      Toivoton on tuo tilanne jossa velkaa 35000 eur. Suosittelisin ulkomaille lähtöä n 10v ajaksi jolloin velat vanhenee. Ulosotossa maksetaan todellakin ensin korkoja, ja vasta niiden päätyttyä itse pääoma. Kulut ja korot tuolla velkasummalla n 5000 eur (siis perus velan päälle) vuodessa, ja noilla tuloilla voivat ulosmitata n 700 eur/kk. Eli maksamiseen menee ainakin 18 vuotta, ja turhaa maksettavaa kertyy ainakin velkasumman verran, todennäköisesti enemmän. Älkää ihmiset tehkö turhaa velkaa!!!

    • VVelkavanki
    • tsekkaavat

      Velka vanhenee 15 vuodessa. Jotkut 20 vuodessa ja jotkut 5 vuodessa. En tiedä miksi velka vähennetään ensin korkoja maksamalla. Ilmeisesti joku porvarihallitus on asian kääntänyt velallista vastaan. On ilmeisesti rikos tämä velka. Mutta 35000 on vielä semmoinen summa johon on mahdollista anoa sosiaalilainaa sosiaalineuvojalta. Ei siis siltä joka tiskin takana istuu vaan kyseistä titteliä edustavalta jolle pitää varata käyntiaika. Hänellä on valtuudet päättää suuremmasta lainasta kuin mitä sosiaalivirastot julkisesti ilmoittavat.
      Mutta se ei ole itsestäänselvää. Paperit sinne ja mahdollisesti saat muutettua tuon yhdeksi lainaksi.

    • Timooa8876
    • Lähes kaikki menee ulosottoon ja mittarissa n. 75000e eikä mitään kiirettä. Jos lotto nasahtaa niin pistän 100 000 takaisin ja loput hyväntekeväisyyteen.
      Hyvää joulua sullekkin:D

    • Anonyymi

      Ulosotto ilolle saunantaakse

    • Anonyymi

      Vanha ketju. Ongelma varmaan ratkennut jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe