Hymy passikuvassa?

jännittää

Olen ensimmäistä kertaa matkaamassa Afrikkaan ja mietityttää passikuvani. Kuva on otettu 7 vuotta sitten ja hymyilen siinä leveästi hampaat täysin näkyen. Tähän mennessä kukaan ei ole kuvasta mitään huomauttanut ja onhan passi aikanaan myönnetty tuolla kuvalla, mutta voiko siitä tulla ongelmia tarkemmassa passitarkastuksessa? Euroopassa matkustaessa passia kun enintään nopeasti vilkaistaan. Passi olisi vielä 3 vuotta voimassa niin en turhaan haluaisi sitä uusia vielä. En halua ottaa riskiä, etten pääsisi lomallani maahan passikuvan vuoksi. Onko tämä aivan turha huoli? Matkakohde on Etelä-Afrikka.

3

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihquu trolli

      No ei ole trolli, hymy on leveä, mutta hampaani eivät sentään täysin kokonaan näy. Ajokortissa on sama kuva. Vuonna 2003 on passi ja ajokortti hankittu eikä kukaan kuvista huomauttanut. Kuvaajana oli ihan paikallinen valokuvaamo. Tarkempia sääntöjä kuvista tuli vuonna 2006, aiemmin vakava ilme oli kai lähinnä suositus? Luokkakuvaahan tuo kuva enemmän muistuttaa kuin passikuvaa, mutta olen mielestäni kyllä aivan selvästi tunnistettavissa siitä.

      Onkohan Lontoosta lähdettäessä ja Johannesburgiin saapuessa kuinka tarkat passintarkastukset?

      • pipsa_82

        Etelä-Afrikassa olen käynyt monesti, Johannesburgin ja Kapkaupungin kenttiä enimmäkseen käyttäen, mutta pariin otteeseen olen lentänyt myös Durbanin ja Port Elizabetin kautta. Ja Lontoossa olen myös joutunut passiani (passin)tarkastuksessa näyttämään muutaman kerran. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota mitenkään normaalia tarkempiin passintarkastuksiin (mielestäni ehkä tiukin tarkastus on ollut Thaimaan Phuketissa...).

        Jos ole tähänkin asti saanut hymykuvallasi matkustaa niin tuskipa ne eväävät maahan pääsyä - kuvan tarkoitushan on se, että sinut voidaan tunnistaa passin omistajaksi.

        Kannattaa harjoitella mahdollisimman saman kaltainen hymy (kuin passikuvassa) vaikka kotona peilin edessä ja sitten väläyttää se siinä passintarkastuksessa niin ei jää mitään epäselväksi. ;)


      • ap
        pipsa_82 kirjoitti:

        Etelä-Afrikassa olen käynyt monesti, Johannesburgin ja Kapkaupungin kenttiä enimmäkseen käyttäen, mutta pariin otteeseen olen lentänyt myös Durbanin ja Port Elizabetin kautta. Ja Lontoossa olen myös joutunut passiani (passin)tarkastuksessa näyttämään muutaman kerran. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota mitenkään normaalia tarkempiin passintarkastuksiin (mielestäni ehkä tiukin tarkastus on ollut Thaimaan Phuketissa...).

        Jos ole tähänkin asti saanut hymykuvallasi matkustaa niin tuskipa ne eväävät maahan pääsyä - kuvan tarkoitushan on se, että sinut voidaan tunnistaa passin omistajaksi.

        Kannattaa harjoitella mahdollisimman saman kaltainen hymy (kuin passikuvassa) vaikka kotona peilin edessä ja sitten väläyttää se siinä passintarkastuksessa niin ei jää mitään epäselväksi. ;)

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Taisin jännittäessäni pitkää matkaa alkaa turhaan murehtimaan koko kuvaa. Tähän asti siitä ei tosiaan kukaan ole maininnut sanallakaan Euroopassa matkustaessani, tuskin sitten nytkään se yhtäkkiä muodostuisi ongelmaksi. Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3719
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      168
      2322
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2029
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1914
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      399
      1328
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1114
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      990
    Aihe