Olen ensimmäistä kertaa matkaamassa Afrikkaan ja mietityttää passikuvani. Kuva on otettu 7 vuotta sitten ja hymyilen siinä leveästi hampaat täysin näkyen. Tähän mennessä kukaan ei ole kuvasta mitään huomauttanut ja onhan passi aikanaan myönnetty tuolla kuvalla, mutta voiko siitä tulla ongelmia tarkemmassa passitarkastuksessa? Euroopassa matkustaessa passia kun enintään nopeasti vilkaistaan. Passi olisi vielä 3 vuotta voimassa niin en turhaan haluaisi sitä uusia vielä. En halua ottaa riskiä, etten pääsisi lomallani maahan passikuvan vuoksi. Onko tämä aivan turha huoli? Matkakohde on Etelä-Afrikka.
Hymy passikuvassa?
3
1051
Vastaukset
- ihquu trolli
No ei ole trolli, hymy on leveä, mutta hampaani eivät sentään täysin kokonaan näy. Ajokortissa on sama kuva. Vuonna 2003 on passi ja ajokortti hankittu eikä kukaan kuvista huomauttanut. Kuvaajana oli ihan paikallinen valokuvaamo. Tarkempia sääntöjä kuvista tuli vuonna 2006, aiemmin vakava ilme oli kai lähinnä suositus? Luokkakuvaahan tuo kuva enemmän muistuttaa kuin passikuvaa, mutta olen mielestäni kyllä aivan selvästi tunnistettavissa siitä.
Onkohan Lontoosta lähdettäessä ja Johannesburgiin saapuessa kuinka tarkat passintarkastukset?- pipsa_82
Etelä-Afrikassa olen käynyt monesti, Johannesburgin ja Kapkaupungin kenttiä enimmäkseen käyttäen, mutta pariin otteeseen olen lentänyt myös Durbanin ja Port Elizabetin kautta. Ja Lontoossa olen myös joutunut passiani (passin)tarkastuksessa näyttämään muutaman kerran. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota mitenkään normaalia tarkempiin passintarkastuksiin (mielestäni ehkä tiukin tarkastus on ollut Thaimaan Phuketissa...).
Jos ole tähänkin asti saanut hymykuvallasi matkustaa niin tuskipa ne eväävät maahan pääsyä - kuvan tarkoitushan on se, että sinut voidaan tunnistaa passin omistajaksi.
Kannattaa harjoitella mahdollisimman saman kaltainen hymy (kuin passikuvassa) vaikka kotona peilin edessä ja sitten väläyttää se siinä passintarkastuksessa niin ei jää mitään epäselväksi. ;) - ap
pipsa_82 kirjoitti:
Etelä-Afrikassa olen käynyt monesti, Johannesburgin ja Kapkaupungin kenttiä enimmäkseen käyttäen, mutta pariin otteeseen olen lentänyt myös Durbanin ja Port Elizabetin kautta. Ja Lontoossa olen myös joutunut passiani (passin)tarkastuksessa näyttämään muutaman kerran. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota mitenkään normaalia tarkempiin passintarkastuksiin (mielestäni ehkä tiukin tarkastus on ollut Thaimaan Phuketissa...).
Jos ole tähänkin asti saanut hymykuvallasi matkustaa niin tuskipa ne eväävät maahan pääsyä - kuvan tarkoitushan on se, että sinut voidaan tunnistaa passin omistajaksi.
Kannattaa harjoitella mahdollisimman saman kaltainen hymy (kuin passikuvassa) vaikka kotona peilin edessä ja sitten väläyttää se siinä passintarkastuksessa niin ei jää mitään epäselväksi. ;)Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Taisin jännittäessäni pitkää matkaa alkaa turhaan murehtimaan koko kuvaa. Tähän asti siitä ei tosiaan kukaan ole maininnut sanallakaan Euroopassa matkustaessani, tuskin sitten nytkään se yhtäkkiä muodostuisi ongelmaksi. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904