ruoka vs. ruoka heinäkuussa?

Kyllä mull paalua on

On se kivaa tämä elintarvike hintojen ja alv:n lasku, korotus jne. huopaus :)
Ensin tuli alv:n aleneminen joka näkyi hinnoissakin ainakin kaupanhyllyillä (kiitos edes siitä vähäsestäkin ilosta).
Sitten jäimme odottelemään sitä keskimääräistä 1% alv korotusta joka tulisi heinäkuun 2010 alusta.....
Niinhän he sanoivat, että tuotteet kallistuisivat about 0,6%, mutta kuinkas taas kerran kävikään.
Kaupassa käydessään huomaa, että tuotteet ovat nousseet tästä 1% alv korotuksesta suoraan 25% !!!!!!!!
Se on mielestäni AIKASLAILLA PALJON SE!
Toisin sanoen elintarvikkeiden kokonaishinnat ovat siis korkeammalla kun esim. viimekesänä, ennen tätä koko helevatan turhanpäiväistä alv:n nosto-lasku huopausta. Kyllähän sillä saadaan aikaan ns. "lume"laskua tuotteisiin ja kusetettua jälleen kerran kuluttajaa ihan urakalla.
Joten kiitostapa vuan tuas tästäkin niin.

9

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+13

      Olet väärässä.

      • Kyllä mull paalua on

        Eikö hinnat ole mielestäsi nousseet heinäkuun alusta lähtien?
        Kyllä jos elitarvike maksoi kesäkuussa 2,19e ja heinäkuussa se maksaa 2,89e niin hintahan on silloin
        noussut, eikö totta? Vieläpä prosentuaalisti aika paljon!

        Leipäpussi maksoi kesäkuussa 1,19e ja heinäkuussa se maksaa 1,49
        (Tässä tapauksessa hinta on noussutkin "vaan" about 16,5% ! )

        jne. Joten revi siitä :)


      • 3+18
        Kyllä mull paalua on kirjoitti:

        Eikö hinnat ole mielestäsi nousseet heinäkuun alusta lähtien?
        Kyllä jos elitarvike maksoi kesäkuussa 2,19e ja heinäkuussa se maksaa 2,89e niin hintahan on silloin
        noussut, eikö totta? Vieläpä prosentuaalisti aika paljon!

        Leipäpussi maksoi kesäkuussa 1,19e ja heinäkuussa se maksaa 1,49
        (Tässä tapauksessa hinta on noussutkin "vaan" about 16,5% ! )

        jne. Joten revi siitä :)

        Ei ole nousseet


    • miehelle apua

      Koska asia vaivaa sinua, olisi aiheellista keskustella asiasta psykologin kanssa. Kysy, olisiko terveyskeskuksessasi vapaata aikaa. Pari juttelukertaa asiantuntijan kanssa, auttaisi sinua ehkä antamaan asioille uudet mittasuhteet. Ammattilainen voi sitten arvioida, onko lisäkeskustelu tarpeen.

    • älykkäämpi yksilö

      läksit. Käyt väärissä kaupoissa, minun ruoanhintoihin ei tule tullut muutoksia, samaan hintaa ostan, kuin keväällä.

      • syömättä elääkö

        jeps jeps. mustakin olisi kiva kuulla ihna konkreettisesti, mikä kauppa Suomessa EI ole nostanut hintojaan ja missä tuotteissa.
        satunnaiset tarjoukset ei kelpaa.

        itse olen tehnyt ihan samat ostokset tietyn kk välein. Olen säilyttänyt kuitit. Eli olen tehnyt omat ostoskorivertailuni.

        En ole huomannut kun yhden suunnan ikinä - hinnat nousee. Edes paljon mainostettu alv-alennus ei tuonut todellista hyötyä, koska monen tuotteen hintaa nostetiin reippaasti pari kk ennen alennusta ja tästä uudesta ylennyshinnasta laskettiin alas.

        Jos voisi olla ilman elintarvikkeita, mutta ei onnaa. Pakko ihmisen on syödä.


      • 213213123232123123
        syömättä elääkö kirjoitti:

        jeps jeps. mustakin olisi kiva kuulla ihna konkreettisesti, mikä kauppa Suomessa EI ole nostanut hintojaan ja missä tuotteissa.
        satunnaiset tarjoukset ei kelpaa.

        itse olen tehnyt ihan samat ostokset tietyn kk välein. Olen säilyttänyt kuitit. Eli olen tehnyt omat ostoskorivertailuni.

        En ole huomannut kun yhden suunnan ikinä - hinnat nousee. Edes paljon mainostettu alv-alennus ei tuonut todellista hyötyä, koska monen tuotteen hintaa nostetiin reippaasti pari kk ennen alennusta ja tästä uudesta ylennyshinnasta laskettiin alas.

        Jos voisi olla ilman elintarvikkeita, mutta ei onnaa. Pakko ihmisen on syödä.

        ei ole hinnat noussut


      • alykkäämpi yksilö
        syömättä elääkö kirjoitti:

        jeps jeps. mustakin olisi kiva kuulla ihna konkreettisesti, mikä kauppa Suomessa EI ole nostanut hintojaan ja missä tuotteissa.
        satunnaiset tarjoukset ei kelpaa.

        itse olen tehnyt ihan samat ostokset tietyn kk välein. Olen säilyttänyt kuitit. Eli olen tehnyt omat ostoskorivertailuni.

        En ole huomannut kun yhden suunnan ikinä - hinnat nousee. Edes paljon mainostettu alv-alennus ei tuonut todellista hyötyä, koska monen tuotteen hintaa nostetiin reippaasti pari kk ennen alennusta ja tästä uudesta ylennyshinnasta laskettiin alas.

        Jos voisi olla ilman elintarvikkeita, mutta ei onnaa. Pakko ihmisen on syödä.

        Meidän lähellä, ei ainakaan Lidl eikä Halpahalli ole nostanut ruoan hintoja, eli ostan niistä ruokani, k-äymälään en mene enää ollenkaan.


      • 1+10=110
        alykkäämpi yksilö kirjoitti:

        Meidän lähellä, ei ainakaan Lidl eikä Halpahalli ole nostanut ruoan hintoja, eli ostan niistä ruokani, k-äymälään en mene enää ollenkaan.

        kyllähän sitä voi tietty tinkiä elintarvikkeiden laadusta.
        Itse ainakin katson mitä suuhuni tungen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe