ruoka vs. ruoka heinäkuussa?

Kyllä mull paalua on

On se kivaa tämä elintarvike hintojen ja alv:n lasku, korotus jne. huopaus :)
Ensin tuli alv:n aleneminen joka näkyi hinnoissakin ainakin kaupanhyllyillä (kiitos edes siitä vähäsestäkin ilosta).
Sitten jäimme odottelemään sitä keskimääräistä 1% alv korotusta joka tulisi heinäkuun 2010 alusta.....
Niinhän he sanoivat, että tuotteet kallistuisivat about 0,6%, mutta kuinkas taas kerran kävikään.
Kaupassa käydessään huomaa, että tuotteet ovat nousseet tästä 1% alv korotuksesta suoraan 25% !!!!!!!!
Se on mielestäni AIKASLAILLA PALJON SE!
Toisin sanoen elintarvikkeiden kokonaishinnat ovat siis korkeammalla kun esim. viimekesänä, ennen tätä koko helevatan turhanpäiväistä alv:n nosto-lasku huopausta. Kyllähän sillä saadaan aikaan ns. "lume"laskua tuotteisiin ja kusetettua jälleen kerran kuluttajaa ihan urakalla.
Joten kiitostapa vuan tuas tästäkin niin.

9

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+13

Olet väärässä.

• Kyllä mull paalua on

Eikö hinnat ole mielestäsi nousseet heinäkuun alusta lähtien?
        Kyllä jos elitarvike maksoi kesäkuussa 2,19e ja heinäkuussa se maksaa 2,89e niin hintahan on silloin
        noussut, eikö totta? Vieläpä prosentuaalisti aika paljon!

Leipäpussi maksoi kesäkuussa 1,19e ja heinäkuussa se maksaa 1,49
        (Tässä tapauksessa hinta on noussutkin "vaan" about 16,5% ! )

jne. Joten revi siitä :)

• 3+18
        Kyllä mull paalua on kirjoitti:

Eikö hinnat ole mielestäsi nousseet heinäkuun alusta lähtien?
        Kyllä jos elitarvike maksoi kesäkuussa 2,19e ja heinäkuussa se maksaa 2,89e niin hintahan on silloin
        noussut, eikö totta? Vieläpä prosentuaalisti aika paljon!

Leipäpussi maksoi kesäkuussa 1,19e ja heinäkuussa se maksaa 1,49
        (Tässä tapauksessa hinta on noussutkin "vaan" about 16,5% ! )

jne. Joten revi siitä :)

Ei ole nousseet

• miehelle apua

Koska asia vaivaa sinua, olisi aiheellista keskustella asiasta psykologin kanssa. Kysy, olisiko terveyskeskuksessasi vapaata aikaa. Pari juttelukertaa asiantuntijan kanssa, auttaisi sinua ehkä antamaan asioille uudet mittasuhteet. Ammattilainen voi sitten arvioida, onko lisäkeskustelu tarpeen.

• älykkäämpi yksilö

läksit. Käyt väärissä kaupoissa, minun ruoanhintoihin ei tule tullut muutoksia, samaan hintaa ostan, kuin keväällä.

• syömättä elääkö

jeps jeps. mustakin olisi kiva kuulla ihna konkreettisesti, mikä kauppa Suomessa EI ole nostanut hintojaan ja missä tuotteissa.
        satunnaiset tarjoukset ei kelpaa.

itse olen tehnyt ihan samat ostokset tietyn kk välein. Olen säilyttänyt kuitit. Eli olen tehnyt omat ostoskorivertailuni.

En ole huomannut kun yhden suunnan ikinä - hinnat nousee. Edes paljon mainostettu alv-alennus ei tuonut todellista hyötyä, koska monen tuotteen hintaa nostetiin reippaasti pari kk ennen alennusta ja tästä uudesta ylennyshinnasta laskettiin alas.

Jos voisi olla ilman elintarvikkeita, mutta ei onnaa. Pakko ihmisen on syödä.

• 213213123232123123
        syömättä elääkö kirjoitti:

jeps jeps. mustakin olisi kiva kuulla ihna konkreettisesti, mikä kauppa Suomessa EI ole nostanut hintojaan ja missä tuotteissa.

itse olen tehnyt ihan samat ostokset tietyn kk välein. Olen säilyttänyt kuitit. Eli olen tehnyt omat ostoskorivertailuni.

En ole huomannut kun yhden suunnan ikinä - hinnat nousee. Edes paljon mainostettu alv-alennus ei tuonut todellista hyötyä, koska monen tuotteen hintaa nostetiin reippaasti pari kk ennen alennusta ja tästä uudesta ylennyshinnasta laskettiin alas.

ei ole hinnat noussut

• alykkäämpi yksilö
        syömättä elääkö kirjoitti:

Meidän lähellä, ei ainakaan Lidl eikä Halpahalli ole nostanut ruoan hintoja, eli ostan niistä ruokani, k-äymälään en mene enää ollenkaan.

• 1+10=110
        alykkäämpi yksilö kirjoitti:

Meidän lähellä, ei ainakaan Lidl eikä Halpahalli ole nostanut ruoan hintoja, eli ostan niistä ruokani, k-äymälään en mene enää ollenkaan.

kyllähän sitä voi tietty tinkiä elintarvikkeiden laadusta.
        Itse ainakin katson mitä suuhuni tungen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe