raskaus ja vihkisormus

mami-84

Ensimmäinen raskauteni on alussa. Kysyisin, että onko teillä muilla ollut turvotusta sormissa? Oletteko uskaltaneet käyttää esim. kihla-ja vihkisormuksia koko raskauden ajan?
Ajattelin, että jos suurennuttaisin toista sormusta hieman, kun en osaa enää olla kokonaan ilman sormusta tuossa vasemmassa nimettömässä.. Eräs äitini ystävä kerran sanoi minulle, että hänellä oli (ilmeisesti helteellä) turvonneet sormet yhtäkkiä, ja onneksi hän pääsi koruliikkeeseen jossa myyjä osasi leikata jollain sormuksen pois. Muuten olisi menettänyt sormen, koska oli niin turvonnut eikä olisi lähtenyt enää millään. Pelkään että jos kävisi näin. otan nykyään aina yöksi sormukset pois.

Onko se yksilöllistä turvottaako raskaus, vai turvottaako kaikilla vähän? Joskus tuntuu itsestä niinkuin sormet olisivat vähän turvonneet, mutta sormukset ovat kuitenkin oikean kokoiset.

10

2480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvotuksista

Minulla ei ole turvotuksia ollut ja koko ajan on sormukset sormessa, mutta monilla toki raskaudessa on turvotuksia. Tarkkaile tilannetta ja ota sormukset pois, jos turvotukset lisääntyvät. Useinhan loppuraskaudessa turvotusta on enemmän. Voithan kantaa sormuksia vaikka kaulakoruna, jos kovin asia pelottaa. Minulla oli outo olo, kun sairaalassa pyysivät ottamaan sormukset pois synnyttämään mennessä, kun olen tottunut, että ne ovat minulla aina kädessä.

• 16+1

Mulla turposivat sormet vasta siinä vaiheessa, kun lähdettiin synnyttämään. :D Viikon verran pidin sitten sormuksia kaulakoruna ja sitten tökkäsin takaisin sormeeni. Ja mulla sentään oli turvotukset terkkarien ja lääkärien mukaan huolestuttavan korkeat viimeiset kaksi raskauskuukautta. ;)

• Ei roskapostirobotti

Mulla on menossa nyt 34. viikko, ja hyvin mahtuu sormukset. Tossa helteiden aikaan teki välillä vähän tiukkaa, mutta nyt tilanne on taas ennallaan.
      Eli kait se on vähän henkilöstä kiinni, paljonko turpoaa ja mistä.

• sormukseton1

Minä otin sormukset heti alussa pois. Nyt rv 30 sormus menee nippanappa ekaan niveleen asti. :D Eli turvotusta on ihan älyttömästi.. Sama juttu edellisessä raskaudessa.

• hopeinen korvike

ittellä ei haitannut turvotus vaan valkokullan allergia. jommassa kummassa on ilmeisesti nikkeliä (on ulkomaisissa sormuksissa) ja en siksi pystynyt pitämään. pidin sen sijaan yhtä hopeista sormusta, oli muuten orpo olo. Yleensä oon pitänyt sormuksia yötä päivää. onneksi nyt lapsen synnyttyä pystyy taas pitään sormuksia. muuten olis tyttö saanut syntymälahjakseen äitinsä vihki ja kihlasormukset, jos tuo allergia olis jäänyt päälle.

• 43643

viimeiset kuukaudet pidin sormusta kaulakorussa roikkumassa ja sain sen sormeeni n. 2kk synnytyksestä taas. Turvotuksen huomasi parhaiten aamulla, kun sormukset kiristi. Kerran en meinannut saada millään pois niin siitä saakka kannoin kaulassa.

• äiti 87

ota sormukset vain pois ja laita kaulaasi roikkumaan, käykää miehesi kanssa valitsemassa näin odotusajalle uusi sormus, niinkuin lahja odottavalle äidille, mitä voit sitten pitää ja kun vauva on syntynyt, laita vihkisormus sormeen ja odotus sormus koruun.. Ihana muisto, lahja ja ei ole orpo olo ilman sormusta..
      :)

• mami-84

Ihan mukava idea, tuota olen miettinyt joskus aikaisemmin itsekin! Kun vaan olisi parempi rahatilanne, niin varmasti niin tekisinkin.
        Kiitos kaikille jotka vastasitte, sain jotain käsitystä asiasta (eli että jollakin turpoaa, jollakin ei).

Se on totta, että on tosi orpo olo ilman sormuksia. Täytyy toivoa ettei sormet turpoa, ja seurata tilannetta.

• 222222222
        mami-84 kirjoitti:

Ihan mukava idea, tuota olen miettinyt joskus aikaisemmin itsekin! Kun vaan olisi parempi rahatilanne, niin varmasti niin tekisinkin.
        Kiitos kaikille jotka vastasitte, sain jotain käsitystä asiasta (eli että jollakin turpoaa, jollakin ei).

Se on totta, että on tosi orpo olo ilman sormuksia. Täytyy toivoa ettei sormet turpoa, ja seurata tilannetta.

Siihen sormuksettomuuteen tottuu tosi nopeasti, muutama päivä eikä koko asiaa muistakaan enää.

• rtdrtdrt

Ei turvottanut niin paljon, etten olis sormusta voinut pitää. Voithan välttää turvottavien aineiden syömistä esim. lakritsi. Jos liikaa turvottaa siitä pitää mainita terkkarille, että selvitetään mahdollisia syitä. En usko, että kannattaa mitään sormuksen suurentelu ja pienentely rumbaa lähteä tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe