Astrologian tarkkuus

Makeman38

Sellainen asia vain ihmetyttää että miksi tässä vuosien varrella astrologien ennustukset eivät ole tarkentuneet? Kun meillä on kuitenkin koko ajan tarkentuvaa tietoa omista planeetoistamme ja lisäksi kaukaisten tähtien paikka sekä koostumus tiedetään aina vain tarkemmin. Eikös se niin ole että planeettojen liikkeistä te näitä asioita ennustatte. Lisäksi jo vuosikymmenten ajan ihmisten syntymäaika ja paikka on dokumentoitu erittäin tarkasti. Kun kerran lähtötiedot tarkentuvat koko ajan, eikö silloin loppupäätelmänkin PITÄISI olla tarkempi? Silti kaikki horoskoopit mitä olen lukenut ovat aina sitä samaa summittaista liirumlaarumia: nyt on huono aika, ole tarkempi rahankäytössäsi jne jne. Tänäänkin katsoin 2 horoskooppia itselleni: toinen sanoi että toteuta vain oma ajatuksesi ja toinen taas käski kuuntelemaan muiden ideoita. Eikä minulle ole edelleenkään selvinnyt miten planeettojen liike tähtikuvion suhteen voisi vaikuttaa meihin ihmisiin. Kertokaapa MIKÄ ON ASTROLOGIAN VAIKUTTAVA MEKANISMI? Planeettojen vetovoima, niistä heijastuva valo, planeettojen näennäinen paikka tähtikuvion suhteen? Sanon näennäinen paikka koska tähtikuviot näyttävät siltä mitä ne ovat ainoastaan Maapallolta katsottuna.
Vai olisiko kuitenkin niin että näitä "ennustuksia" vedellään hatusta ihan fiilispohjalta?
Lisäksi joku palstan kommentoija väitti Johannes Keplerin uskoneen astrologiaan. Näin hän kai uransa alussa tekikin mutta taisi myöhemmin jättää em. asian tutkimuksistaan kokonaan pois (varmaankin koska huomasi ettei homma toimi). Kepler taisi olla viimeinen tutkija joka käsitteli astronomiaa ja astrologiaa yhdessä.

8

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnen Seppä.

      seuraan omia transiittejani (opiskellut n 30 vuotta). Mielestäni ne antavat eniten. Kun tahdot syventyä astrologiaan juuri transiittien opiskelu saa Sinut irti maksullisista palveluista. Olet ns "oman elämäsi herra/rouva.

      • Makeman38

        pennin hyrrää näille ennustelijoille. Mutta nyt törmäsin ihan uuteen juttuun. Mitäs nämä transiitit oikein on??? Mikä olis hyvä nettisivu noihin tutustumiseen. Näistä asioista kun löytyy vähintään 10 eri mielipidettä.
        Onkos nuo yhtään sen tarkempia kun astrologia yleensä. Kirjotin tän ennenkun lähden asiaan tutustumaan.
        Ja oma elämä on kyllä ihan hyvin hallinnassa.


      • Makeman38
        Makeman38 kirjoitti:

        pennin hyrrää näille ennustelijoille. Mutta nyt törmäsin ihan uuteen juttuun. Mitäs nämä transiitit oikein on??? Mikä olis hyvä nettisivu noihin tutustumiseen. Näistä asioista kun löytyy vähintään 10 eri mielipidettä.
        Onkos nuo yhtään sen tarkempia kun astrologia yleensä. Kirjotin tän ennenkun lähden asiaan tutustumaan.
        Ja oma elämä on kyllä ihan hyvin hallinnassa.

        Noihin kahteen sivuun joten perusasiat nyt tiedän.
        noihin kahteen sivuun, eipä juuri apua.
        http://www.astro.fi/knowledge_base/knowledgeArticle/id/6
        http://www.kuutarha.fi/juttuarkisto2/astroaiheita/miksi_transiitit_ei_aina_toimi/

        Mutta ei sieltäkään tullut YHTÄÄN vastauksia noihin kysymyksiini! Jälkimmäisellä sivulla on taas kerran sitä ympäripyöreää huttua et miksi ei (yllätys yllätys) ennusteet toimikaan.

        Eli miksi astrologia on ainoa poikkeus sääntöön jossa tarkemmilla alkuehdoilla tulee tarkempia tuloksia. Tämähän pätee jokaikisessä kunnollisessa tieteenalassa. Ilmeisesti pseudotieteelle on omat säännöt.
        Ja mikä on tuo planeettojen ja kuun sekä auringon vaikutusmekanismi meikämannen elämään. Aurinko antaa valoa, lämpöä ja uv-säteilyä, kuu valoa mutta mikä on se mystinen mekanismi jolla esim. planeetat säätelee mun raha- ja rakkausasioita (näin ainakin horoskooppien mukaan).


      • Neptunus jatkuu...
        Makeman38 kirjoitti:

        pennin hyrrää näille ennustelijoille. Mutta nyt törmäsin ihan uuteen juttuun. Mitäs nämä transiitit oikein on??? Mikä olis hyvä nettisivu noihin tutustumiseen. Näistä asioista kun löytyy vähintään 10 eri mielipidettä.
        Onkos nuo yhtään sen tarkempia kun astrologia yleensä. Kirjotin tän ennenkun lähden asiaan tutustumaan.
        Ja oma elämä on kyllä ihan hyvin hallinnassa.

        Jos sallit, säästät rahaa sekä aikaa tilaamalla ajan astrologille, joka opettaa Sinulle perusteita transiiteista. Tämä ei ole mainos. Kun ihminen kuluttaa reilut 30 vuotta oppiakseen jotakin, sitä alkaa miettiä, että opiskeluun löytyy helpompi tie. Sinulla voi olla ystävä, joka auttaa Sinut alkuun. Minulla on ollut kesän Neptunus sekstiili Mars - en olisi voinut uskoa, että saan näin ihanan kesän! Sama transiitti siivittää elämääni vielä tulevana vuonnakin, olen uudestisyntynyt, aloitan elämäni alusta. Erona entiseen elämään on luottamus elämän kantamiseen. Onnistua ei tarvitse aina, on ihana elää. Tsemppiä matkaan !


      • transiiteista.
        Neptunus jatkuu... kirjoitti:

        Jos sallit, säästät rahaa sekä aikaa tilaamalla ajan astrologille, joka opettaa Sinulle perusteita transiiteista. Tämä ei ole mainos. Kun ihminen kuluttaa reilut 30 vuotta oppiakseen jotakin, sitä alkaa miettiä, että opiskeluun löytyy helpompi tie. Sinulla voi olla ystävä, joka auttaa Sinut alkuun. Minulla on ollut kesän Neptunus sekstiili Mars - en olisi voinut uskoa, että saan näin ihanan kesän! Sama transiitti siivittää elämääni vielä tulevana vuonnakin, olen uudestisyntynyt, aloitan elämäni alusta. Erona entiseen elämään on luottamus elämän kantamiseen. Onnistua ei tarvitse aina, on ihana elää. Tsemppiä matkaan !

        http://www.youtube.com/watch?v=_73uTKS9MwY&feature=related

        Neptunus sekstiili Mars parhaimmillaan. Mars yhtymä Neptunus paremminkin. Joskus unelmointi sallitaan.


      • ja astrologia.

    • HTH hope this helps

      Astrologialla ei ole mitään tekemistä esim. tähtien koostumuksen kanssa. Fysiikka ja tähtitiede ovat kiinnostuneet tähtien koostumuksesta ja toiminnasta, ei astrologia.

      Astrologiaa ei muutenkaan pidä sekoittaa fysikkaan tai muihin luonnontieteisiin. Astrologia ei edes yritä selittää mikä maailmankaikkeuden rakenne on, tai miten maailma toimii. Vaikka astrologiassa näennäisesti käytetäänkin aurinkokuntaa ja "tähtimerkkejä", on sen oma ala todellisuudessa ihmisen elämä. Tähtitiedettä muistuttavat piirteet ovat astrologiassa vain eräs työkalu, eräs ihmisen elämän mappauksen keino. Se että kaivan lapiolla maata ei tee minusta metallurgian tai geologian tutkijaa vaikka lapio koostuukin metallista ja kolahtaa toisinaan kiveen.

      Planeettojen _liikkeistä_ astrologia ei ennusta yhtään mitään, vaan _suunnista_. Planeettojen suunnat on tunnettu astrologian tarpeisin riittävän tarkasti tuhansien vuosien ajan. Tässä suhteessa uudempi tähtitiede ei ole tuonut mitään parannusta. Tiedot eivät siis astrologian kannalta ole tarkentuneet. Astrologia tarvitsee melko vaatimattoman, noin asteen tarkkuuden planeettojen suunnissa ja tähän pystyy helposti jopa paljain silmin sopivien mekaanisten mittalaitteiden avulla, ilman mitään optisia apuvälineitä. Laskennalliset mallit ja yksinkertaiset interpolointimenetelmät riittävät havaintojen lisäksi.

      Astrologia ei ole fysiikan kaltainen eksakti luonnontiede. Niinpä astrologia ei sisällä mitään "mekanismia". Sellaisen "mekanismin" tutkiminen kaiketi olisi fysiikan tehtävä, jos fysiikan piirissä ollaan sitä mieltä että sellainen on olemassa. Asrologialle koko "mekanismi-ajattelu" on vierasta. Astrologiaa ei pidä ajatella fysiikkana koska se ei ole. Astrologia on astrologiaa.

      Niinsanotut tähtikuviot ovat täsmällisessä astrologiassa eläinradan merkkejä, joilla ei ole oikeasti mitään tekemistä tähtien tai tähdistöjen kanssa. Eläinradan merkit ovat vain tiettyjä suuntia avaruudessa, valitun kevätpäiväntasauspisteen ja ekliptikan suhteen. Tähän tietysti liittyy paljon kaikenlaista romantisointia ja muuta "ikkunan koristelua", mutta tähän se kiteytyy kun keitos keitetään kuiviin.

      Astrologian maapallo-keskeisyys tulee ihan siitä että astrologia on tehty ihmisille ja ihmiset elävät maapallolla. Oikeastaan nykypäivänä parempi sana olisi "ihmiskeskeisyyys" jolla vältetään mielikuva tähtitieteen kaltaisuudesta. Jos voitte esittää ihmisen joka ei ole syntynyt maapallolla nin hän nähdäkseni on perinteisen astrologian alan ulkopuolella, mutta varmaan häntä varten voi kehittää oman astrologian - aina tarpeen mukaan.

      Kepler tietääkseni uskoi ehdottomasti siihen että astrologian _perusperiaate_ on oikea. Toinen asia sitten että onko jokin tietty horoskooppi oikein laadittu. Sehän voi olla että tutlkinnat eivät ole aivan oikeita. Tämä ei kuitenkaan kumoa sitä että astrologian ihan perusperiaate voi olla oikea.

      • 13+12

        Tuossa HTH:n selvityksessä kerrottiin, mita astrologia ei ole. Voisiko myös ihan lyhyesti kertoa, mitä se on? Perusperiaate? Sellainen sanakirjamääritelmä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe