naurettavaa, tai

vaoaus valita

oikeasti säälittävää. ajelen duunista kotiin ja käyn matkalla ostamassa leipää ja makkaraa. parkkeeraan ihan oikein ja viivyn ostoksillinani kassajonosta riippuen 10-15 minuuttia. ja nyt se pointti. jos unohdan parkkikiekon, tekee se sitten kauppalaskuun 40 ecee lisää.
no eipä ole tarvinnut muistella kiekkoa. heti kun yksityisen valvontafirman kyltti ilmestyi, vaihtui myös ostospaikka. sellaiseen jossa ei näitä kylttejä näy. kuka nyt viittis illalla 7 aikoihin pysäköidä tuntikausiksi johonkin ruokakaupan eteen. itse ainakin meen himaan. en liene ainoa joka on trhnyt saman johtopäätöksen. yksityisoikeudelliset valvojat tarpokoot siellä pihalla mun puolesta vaikka 25 tuntia vuorokaudessa.

20

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikein sulle

      Jos et käytä kiekko paiklla, jossa sitä edellytetään et parkkeeraa oikein. Ihan oikein sinulle, älä unohtele. Se että sinä et halua pysäköidä jonnekkin iltaisin moneksi tunniksi ei tarkoita ettei muut tekisi sitä.

      • 6+11

        olet idiootti! Jos mielipiteet ovat tuota tasoa niin olet idiootti, se on täysin varma asia. Katso peiliin.


    • MUISTAA
      • hyvä.. ..

        video!


    • toimia...

      Kauppias ei sinun leipä- ja makkaraostoksiasi jää kaipaamaan. Nyt on paremmin tilaa ihan oikeita ostoksia tekeville ihmisille, jotka osaavat myös parkkeerata oikein. Tavoite on toteutunut kohdallasi hyvin.

    • Että silleen

      Viime viikolla ajelin erääseen ostoskeskukseen jossa olen asioinnut pidempään. Ovipieleen oli ilmestynyt jonkin Q-Parkin laput, missä pysköimällä hyväksyn jotkin epämääräiset ehdot. Minua jäi askarruttamaan mitä olen hyväksymässä ja kenen asettamia ehtoja. Joten soitin (huom. virka-aikaan) kyltissä olevaan puhelin numeroon. Varmaan arvaatteki, etten saannut sieltä ketään kiinni. Sama taitaa päteä aiheettomasta lapustakin...

      Lopputulos on, etten enää käy kyseissä Entresse ostoskeskuksessa, kun lähistöltä löytyy muitakin asiallisemmin toimivia liikekeskuksia.

      Parkkimafialle tiedoksi, että olen osannut parkkeerata ruutuun ja olen noudattanut asetettuja aikarajoja eli siitä ei ole kyse vaan periaatteessa, että toiminnan täytyy olla asiakkaallekin läpinäkyvää. Tälläkin palstalla on esimerkkejä parkkeejaan kohdistuvista mielivallasta/öykkäröinnistä, johon kuluttaja ei saa oikeusturvaa.

      • Boikottiin

        Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.


      • ja helpoiten
        Boikottiin kirjoitti:

        Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.

        laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?


      • ja helpoiten kirjoitti:

        laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?

        vain että se ei aina auta.
        Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
        Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.


      • pirkkoparkki
        jrsj kirjoitti:

        vain että se ei aina auta.
        Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
        Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.

        Tieliikennelaki 28 § erityiset pysäköintikiellot. "Pysäköinti on kielletty: kohta 6) merkityn pysäköintipaikan vieressä tahi merkityllä pysäköintipaikalla siten, että ajoneuvo osittainkin jää kullekin ajoneuvolle merkityn paikan ulkopuolelle".
        Ja voin kertoa, että veemäiselle päälle sattuessaan oikea lappuliisa todellakin laputtaa myös noin vähäpätöisestä virheestä.


      • lappumuna

        Kyllä oot hölömö.


    • niinpä niin

      Mä myös asioin kaupoissa, joissa ei ole noita yksityisten valvojien kylttejä. Tosin oikein pysäköiminen ei ole mulle ongelma, tuleepahan kuitenkin "boikotoitua".

    • Pertti T.

      tehnyt samanlaisen päätöksen. En asioi likkekeskuksissa joissa yksityinen hoitaa tätä rahastusta kaupan lisäksi.

    • minun tarina

      mulla ne kaikki putiikit ja ostarit jossa on tää valvonta. Ite en koskaan parkkeeraa invaruutuun. Joskus vaan huolimattomuuttaan jää se parkkikiekko pois. Tuuria on ollut, en oo saanut maksuja. En sen puoleen ole myöskään ylittänyt aikarajaa jonka saa pysäköidä. En viitti ottaa riskiä että saisin lapun.
      Sinällään yksityisessä valvonnassa ei mitään pahaa. Ymmärrän kyllä taloyhtiöitä, ovat tuskastuneet kaiken maailman öykkäreihin joilla on muka oikeus pysäköidä mihin vain.

    • ykx asukas

      enään valvo lähiostarin parkkeerausta. Pari vuotta takaperin kun oikeus oli sitä mieltä että yksityinen valvonta ei ole sallittavaa, lopetetti yksityinen ko. pysäköintialueen valvonnan. Nyt kun se olisi laillista, ei kiinteistönomistaja ole tehnyt uutta sopimusta. Kyselin asiasta kauppiaalta. Hänen mukaansa valvonnasta oli enemmän harmia kuin hyötyä. Ihmiset saivat maksukehoituksen kaiketi etupäässä tuon kiekon puuttumisen vuoksi. Kauppa oli huomannut asiaskadon ja siitä huolustuneena pyytäneet sopimuksen purkua. Se silloinen hovioikeuden päätös sitten ratkaisi asian itsestään. Hyvä juttu, säilyy kauppa lähellä.

      • Todella suuttunut

        BOIKOTTIIN.

        Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...

        Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan?


      • oma uus mese
        Todella suuttunut kirjoitti:

        BOIKOTTIIN.

        Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...

        Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan?

        Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
        Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti.


      • Tutustukaa lakiin.
        oma uus mese kirjoitti:

        Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
        Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti.

        Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.


      • lappuliisa vantaa
        Tutustukaa lakiin. kirjoitti:

        Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.

        Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.


      • lappuliisa vantaa
        lappuliisa vantaa kirjoitti:

        Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.

        Ja vielä, poliisi jakaa sakkoja, kunnallinen pysäköinninvalvonta jakaa pysäköintivirhemaksuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe