Tietääkö kukaan, miksi n. 3 vuotta sitten istutetun Sinikan lehdet ovat pilkulliset ja jotenkin haalistuneen oloiset? Pilkkuja on jokaisessa lehdessä ja ne ovat ensin ruosteen värisiä ja lopulta niiden paikalle tulee reikä O_o. Sinikka on kasvanut pituutta ihan normaalisti tänäkin kesänä. Muutaman kukan teki ensimmäistä kertaa ja yhtä hedelmääkin yritti kypsytellä, mutta se tippui kai pois, kun ei ole enää sitäkään näkynyt... Voikohan Sinikan vielä pelastaa??
Vastaukset 2
- viivimette
Ostin eilen luumupuun ja siinä oli reikiä lehdissä ja kysyttiin mistä ne johtuu.. Myyjä kertoi, että märkä alkukesä aiheutti siene. Puu oli ruiskutettu silloin ja sen jälkeen puussa on tervettä kasvua.
- lungwein ek
www.lfl.bayern.de/publikationen/daten/merkblaetter_url_1_50.pdf
Koetappa tuota linkkiä tarjota Googleen. Sieltä löytyy kaikenlaisia luumun sairauksia.
Todennäköisesti kyseessä on bakteerin aiheuttama sairaus.
Ainut tehokas hoito on ottaa sairastuneet lehdet pois ja polttaa ne.
Puu kannattaa leikata niin, että sateen jälkeen lehdet kuivavat mahd. nopeasti.
Tällöin bakteereilta ja ms. pömppiäisiltä puuttuu kasvumahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2821126Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "261956Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49910- 102853
- 99799
- 73798
- 107669
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2551Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11458