Kuluja

huijattu?

Kun mietitte hyönteisiä syövien liskojen hankintaa niin ottakaa selvää myydäänkö niitä lähieläintarvikeliikkeessänne. Esim täkäkäinen eläintarvikekauppa myy aika pikaseen kuolevia sirkkoja ja ovat muutenkin herkkiä, tosin hiljaisia. Tästä syystä ryhdyin tilaamaan sirkkoja. Nyt olen päättänyt hakea omalla autolla hyönteiset vaikka vähän kauempaa.

Jos tilaatte jostain nettiliikkeestä esim sirkkoja niin kuljetusmaksua tulee liki 19eur matkahuollon kautta. Kyseessä on "pikarahti" tosin se kuljetus kestää yhtä kauan kuin normipaketin. Joudutte siis maksamaan hyönteiskuljetuksesta tuplamaksun -pikarahtinimikkeellä vaikka kuljetus on täysin tavallinen.
Minä maksoin pikapaketista ja odotin -pikapakettia-. Odottavan aika on pitkä. Ötökät kulki ihan yhtä pitkään kuin ennenkin. Se siitä pikapaketista. Rahaa kyllä kului tuplasti?

Tämä asia ottaa sen verran pattiin, etten tilaa lähiaikoina muutakaan matkahuollon kautta. Ehkä lepyn ehkä en. Tyhjästä maksaminen on jotenkin vastoin luontoa. Täytyy panostaa tuohon sirkkojen kasvatukseen nyt ihan kunnolla. Välillä en viitsinyt lisäillä mutta laiskuus loppui tähän ;)

3

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viilataan ennnkuin

huonosti eli ...ottakaa selvää myydäänkö ruokahyönteisiä lähellä olevissa eläintarvikeliikkeissä.

• haahuilija123
    • Matkahuollon kautta tilatessa on hyvä tietää että Matkahuolto on muuttanut kuljetusehtojaan, eikä se enää kuljeta näitä ruokaeläimiä. Eli jos joku lähettää jotain ruokaeläimiä Matkahuollon kautta, hän tekee sen luvattomasti.

Kasvattamalla itse, tai ostamalla ötökät toiselta samalla paikkakunnalla asuvalta, itse kasvattavalta harrastajalta saa todennäköisemmin hyväkuntoisia, ravitsevia ruokaeläimiä. Nopeasti, luotettavasti, ja tuhoamatta maapalloa lennätyttämällä eläimiä toiselta puolelta Eurooppaa/maailmaa tilauspaketteina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      259
      9678
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      176
      5452
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      155
      5065
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      65
      4737
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      188
      2250
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      11
      2165
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      300
      1789
    8. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      88
      1488
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      15