Luupiikki=Kantakalvontulehdus

kesäsärky

Olin lomalla Prahassa ja siellä tuli käveltyä normaalia enemmän tasapohjaisilla kengillä, jotka rasittivat oikean jalan kantapääseutua niin että jalalla ei voinut aamuisin sängystä noustessa lainkaan varata ja kävely oli kivuliasta jonkin aikaa, kunnes jalka tottui ja kipu oli ajoittaista.

Nyt jalka on ollut muutaman viikon kipeä, lääkäri epäili luupiikkiä eli kantakalvontulehdusta, johon sain Voltaren Rabid-kuurin. Lääke ei auta, vaiva on pahentunut, särky on lähes jatkuvaa ja kipu/särky alkaa nousta nilkkaan. Kortisonipiikkiä en halua...pelkään sen sattuvan.

Onko kellään kokemuksia miten tämä vaivaa menee ohi ja millasin keinoin?

3

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekker

Minulla oli sama vaiva pari vuotta sitten... Istanbul-kävelystä. Kävin lääkärissä, sain burana 600 reseptin ja kehoituksen hankkia ortopedisen geelillä pehmennetyn kantapalan kengän sisälle. Otin myös välillä pakasteesta pussin ja viilentelin. Aika paransi, kuten lekurikin sanoi... Pari viikkoinen siinä meni "kenkatessa".

• kantapäät kunnossa

Mulla on ollut molemmissa jaloissa ja molemmat leikattiin kun ei muu auttanut. Jalat ovat tänä päivänäkin hyvät ja leikkauksesta on jo 10 vuotta. Silloin aikanaan kokeilin kalliita ja hyvälaatuisia kenkiä, teippausta, kylmää, erilaisia pohjallisia ja kantapaloja vaan ei mistään ollut apua.
        Mulla ei myöskään aika parantanut vaan tuli sitten toiseenkin.

• vatta

Mulla oli sama vaiva vuosia sitten ja minä tyhmä klenkkasin monta kuukautta, ennen kuin otin kortisonipiikin ja se auttoi. Piikki ei satu paljonkaan ja ah, se ihana tunne, kun kipu helpottaa ja pystyy taas kävelemään.

Ennen kortisonipiikkiä venyttelin jalkaa ja kantapäätä, hommasin kantapäälaput yms. Eli tein kaikkeni päästäkseni kivusta eroon. Ainoan avun sain kortisonista ja sen jälkeen kantapää on ollut kivuton ja oireeton. Toivottavasti sunkin oireesi helpottaa, se kipu on viheliäs kaveri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe