Pystyykö

adobereamveaveri

Adobe Dreaweaverilla tekemään hienot sivut ilman html/xhtm/php yms. osaamista? Pitäisi tehdä yhdet sivut ja en sen takia jaksaisi ruvetella opettelemaan. Hienoilla sivuilla tarkoitan esim. pizzaperjantai.fi paitsi enemmän alisivuja, eli sellaisen sivu mikä toimii flashilla. Onnaako? Tai jokin muu kraafinen flash sivu suunnittelija mac os x 10.5.8 intelille

2

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as-keetti

      Hiukan nyt tietty täytyy olla hajulla miten weppikielet ja weppi yleensä toimii.
      Mutta.

      Ainakin minä koen Dreamweaverin niin vaikeakäyttöiseksi ja rajoittuneeksi että on paljon
      helpompaa ja tehokkaampaa opetella koodamaan suoraan se html/xhtm/php yms.

      DW on minulla jäänyt tehokkaaksi apuvälineeksi jonka koodia sitten käytän
      itse koodaamani joukossa tarpeen mukaan.

    • ...............

      Toivottavasti olet varma sivuston kohderyhmästä, moni ei pidä tuollaisista Flash sivuista. Lisäksi tuolla Flashilla saa _erittäin helposti_ tehtyä käytettävyydeltään surkeat sivut, normaali HTML sivusto "pakottaa" jossainmäärin jonkintasoiseen käytettävyyteen (eli HTML/CSS/Javascript tekniikalla täydellinen käytettävyyden pilaaminen on hankalampaa kuin Flashilla jolla se tapahtuu erittäin helposti).

      -Flash sivu latautuu hitaasti koska tiedotot ovat huomattavasti isompia (moninkertaisia), varmista että kohderyhmä EI käytä mobiiliyhteyksiä eli mokkuloita yms.

      -Flash sivun tekijän pitää ymmärtää mitä tarkoittaa selkeys ja käytettävyys, ymmärrätkö sinä?

      -Osalla netin käyttäjistä on Flash estetty koska sen yleisin käyttökohde on ärsyttävät ja häiritsevät mainokset.

      Netistä löytyy monia editoreita joilla saa ihan hyvää jälkeä vaikka ei ymmärtäisi mitään siitä HTML-koodista, niitä kutsutaan WYSIWYG-editoreiksi (unohda Word, se tekee surkeaa ja sekavaa koodia. oikeat Web-editorit tekevät selkeää koodia ja ovat huomattavasti monipuolisempia).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1874
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      234
      1538
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      243
      1497
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1318
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1131
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe