uuden palvelun pulmatilanteiden ratkaisemiseksi. Aloitan kertomalla omasta kokemuksestani. Kun tilasin uuden kahvinkeittimen postimyynnistä jouduin odottamaan sitä päiväkausia. Miten saan kahvia, kun en viitsi raahautua joka kupillisen takia sadan metrin päähän kahvilaan?
Keitin kahvin kattilassa, annoin jäähtyä ja sitten otin aterinkuivaustelineen keskiosan, jonka pohjaan pistin palan vessapaperia, suodatin kahvin suoraan kuppiin ja lämmitin sen lopuksi mikrossa. Kätevää, mutta hieman työlästä.HMMMMM!!!!!
Koskakohan Hobby Hallissa herätään! :-D))))))))))
Niksi Teo aloittaa
77
390
Vastaukset
- kawe
huomattavasti, kun keität vedenkeittimellä vettä, heität mukiin hyvää murukahvia ja kaadat sopivan määrän vettä (vahvuus) Ei tarvi yhden mukin takia suodattimia, putsata keitintä ym.........
Tuttua varmaan....... - GloriaJoy
hyvä mies murukahvia eli kulta-instant jtkn : maku on hyvä ja pehmeä ja närästystä ei tule ja pääkin pysyy kepoisena ja makunystyrät on iloisia kun aikanaan saat kahvinkeittimen kyökkiisi mutta yhden mukin tarpeeseen sopii yölläkin. Onhan siul veenkeitin, onhan?
- GloriaJoy
Teotwawki kirjoitti:
murukahvia ja minusta se maistuu kamalalle. Ehkä se kahvinkeitin tulee maanantaina??????
miukin kolkyt vuotta sitten ja nyt uuvelleen ja ero maussa on huima positiivisempaan suuntaan :) Kaupoissa on näitä dajm, kaakao, suklaa, maustettuja pikkupusseja espressona ja latteina, kannattaa koklata, mutta vain jos on erehtynyt oppimaan juomaan kahvinsa makeuden kera ,, yöks ;-(
GloriaJoy kirjoitti:
miukin kolkyt vuotta sitten ja nyt uuvelleen ja ero maussa on huima positiivisempaan suuntaan :) Kaupoissa on näitä dajm, kaakao, suklaa, maustettuja pikkupusseja espressona ja latteina, kannattaa koklata, mutta vain jos on erehtynyt oppimaan juomaan kahvinsa makeuden kera ,, yöks ;-(
siiten uskoa, kun noin vakuuttavasti selitetään. Mutta olen silti tilannut uuden kahvinkeittimen.
- HTZA
ei kai?
Aloituksensa on samananlaisen "hauskahko".
Siis, jotain rajaa, hei!
H. - verditti
Olisin antanut samat ohjeet kuin yläpuolellani olevat tytöt. Myöhästyin.
Eräs saksalaiskauppa myy korkealaatuista ja tietenkin halpaa pakastekuivattua.
Paras ratkaisu yksinasuvan talouteen.
Mikali mitään ymmärrän HTZA:n puheista hän on heittänyt sinulle haasteen
tuolla Friidun ketjussa.
Nooh, kukapa niitä vanhoja ketjuja lukemaanhaaste, mutta en ole koskaan väittänyt olevani Iltalehden toimittaja. Olen sanonut, että verokirjani on mm. Sanoma-Lehtimedian palkkakonttorissa ja palstalla on pari henkilöä jotka ovat kirjoituksiani lukeneet ihan omien silmieni edessä, joten se siitä.
- Sol57
naisille jotka aina ongelma tilanteessa reissussa varsinkin näiden käsilaukkujen kanssa minkä ottaisi mukaan ja minkä jättäisi....Ota yksi iso-käsilaukku sinne pakkaa erikseen pienempiin pussukoihin sitten kaikki tarvitsemasi..siis, kaikki selvästi erikseen. Näin myös löydät heti tarvitsemasi... Matkalla olevat paperit ja liput kaikki sitten erikseen sellaiseen mikä kulkee myös kädessä...Iltalaukuksi käy hyvin ohut laukku missä ei remmiä lainkaan...tarkoitan nyt A5 kokoista litteää laukkua....sinnehän mahtuu hotellin huoneen avain ja litteä röökiaski ja tästä finanssi -lompakostahan pitää seuralainen tai oma aviomiehesi huolen...;)) siis..öhöh...riippuen tietysi missä seurassa liikut;))
tsau:Friiduihminen, mutta kun minä lähden matkalle, otan mukaan lompakon ja hammasharjan. :-D)))))))))))
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
ihminen, mutta kun minä lähden matkalle, otan mukaan lompakon ja hammasharjan. :-D)))))))))))
kun tapasimme hän oli viettänyt aikaansa Tallinnassa siis paljonkin tuolla Piritassa....Nooh...sitten kun teimme ensimmäisen yhteisen reissun parina...Vähän ihmettelin tätä kun hänellä ei matkalaukkua ollenkaan? - Vastaus: uuden paidan voi aina ostaa ja laittaa vanhan auton takakonttiin....samalla asenteella paksulompakko...mitä sitä turhia kantamuksia...
Pakko nykyisin huolehtia hänenkin tavaroistaan;)) jos, pidemmälle reissuun lähdemme... Sitten tämä ihmettely vielä kun sanon että, katso nyt itsellesi hyvät vara-kengät....Ai miksi? kyllä minä yksillä pärjään...huoks...;)))
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
kun tapasimme hän oli viettänyt aikaansa Tallinnassa siis paljonkin tuolla Piritassa....Nooh...sitten kun teimme ensimmäisen yhteisen reissun parina...Vähän ihmettelin tätä kun hänellä ei matkalaukkua ollenkaan? - Vastaus: uuden paidan voi aina ostaa ja laittaa vanhan auton takakonttiin....samalla asenteella paksulompakko...mitä sitä turhia kantamuksia...
Pakko nykyisin huolehtia hänenkin tavaroistaan;)) jos, pidemmälle reissuun lähdemme... Sitten tämä ihmettely vielä kun sanon että, katso nyt itsellesi hyvät vara-kengät....Ai miksi? kyllä minä yksillä pärjään...huoks...;)))
tsau:Friiduhuolettomia veikkoja.:-D)))))))
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
huolettomia veikkoja.:-D)))))))
rakastettavia kuitenkin...;)) Väliin vaan...tämä huolettomuus....nooh tottunut minäkin tähän rooliini huoltajana;))...kumma kyllä oma mieheni ei mitenkään poikkeus...tähän törmänyt ennenkin joskus;))) mikäli jaksan oikein muistaa...
rakastettavia kuitenkin...;)) Väliin vaan...tämä huolettomuus....nooh tottunut minäkin tähän rooliini huoltajana;))...kumma kyllä oma mieheni ei mitenkään poikkeus...tähän törmänyt ennenkin joskus;))) mikäli jaksan oikein muistaa...
tsau:Friidupienelle matkalle ja tavarani mahtuvat taskuun oikein hyvin.:-D)))))))))
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
pienelle matkalle ja tavarani mahtuvat taskuun oikein hyvin.:-D)))))))))
siis turha yrittää opettaa kenenkään uusia temppuja;))) nooh...pääasianhan on joku hitsin päämäärä ja liike...
siis turha yrittää opettaa kenenkään uusia temppuja;))) nooh...pääasianhan on joku hitsin päämäärä ja liike...
tsau:Friidukiitos toivotuksesta. Kauas en mene, mutta menen kuitenkin ihan päiväseltään.:-)
- nobeliaani
todella mahtava. täytyypi pannaa komitealle anomus mitalisatteesta. oh boy
- HTZA
Teotwawki kirjoitti:
olit ajatellut minulle palkintoa anoa? Fysiikan, Kemian???????
Jaakonpäivänkomitea.
H. HTZA kirjoitti:
Jaakonpäivänkomitea.
H.nuppi turvoksiin, mutta huomenna sataa ja se on hyvä se. Tulisin kyllä mielelläni palkituksi, mutta en mitenkään oikein keksi, että mistä ansioista.:-D)))))))
- 7+15
Teotwawki kirjoitti:
olit ajatellut minulle palkintoa anoa? Fysiikan, Kemian???????
Varmaan voitat
ei kahvinkeintä tilata postimyynnistä, ellei entistä ole!!!
Oon käsittänyt, että etelässäpäin asut, kai siel nyt on anttiloita, gigantteja, prismoja ym!
Ja ellei, ajetaan vaik 500km, että saa uuden kahvinkeittimen.
Partakoneita ja muita vempaimia kestää ootella hobbaristakin, mut EI kahvinkeitintä!!!- GloriaJoy
et hobbarissa myydän (sähköllä tms toimivat apuvälineet) vähintään vuodenvanhoja malleja lähes tuplahintaan :-(
giganttiin, kun sinnekin on matkaa 35 km. Hobby Hall tuo sen tuohon viereiseen taloon postiin.
Teotwawki kirjoitti:
giganttiin, kun sinnekin on matkaa 35 km. Hobby Hall tuo sen tuohon viereiseen taloon postiin.
se hobby hall keittäis sen sulle valmiiks kun lopulta sen tuo, kuolet sitä ennen kofeiinin puutteeseen.
minttupuu kirjoitti:
se hobby hall keittäis sen sulle valmiiks kun lopulta sen tuo, kuolet sitä ennen kofeiinin puutteeseen.
tuossa aivan kävelymatkan päässä olevassa kahvilassa, mutta tämän nyt keksin tämän ja hyvin toimii.:-D)
Saan keittimen varmasti aivan ensi viikon alussa.GloriaJoy kirjoitti:
et hobbarissa myydän (sähköllä tms toimivat apuvälineet) vähintään vuodenvanhoja malleja lähes tuplahintaan :-(
hobbarin taso on romahtanut viime vuosina huimasti.
GloriaJoy kirjoitti:
toimituskuluineen 16,90. Olkoon mikä malli tahansa, mutta kahvin se keittää, enkä minä muuta tarvitse.
minttupuu kirjoitti:
hobbarin taso on romahtanut viime vuosina huimasti.
on helppoa ja jos tarvitsee jotain kalliimpaa, saa maksaa osamaksulla, eikä tarvitse kuin kävellä viereiseen taloon hakemaan paketti kotiin.
Teotwawki kirjoitti:
toimituskuluineen 16,90. Olkoon mikä malli tahansa, mutta kahvin se keittää, enkä minä muuta tarvitse.
keittää!!
Et oo viel sitä saanut!
Yks missä hobbarin lasku näkyy on se, että tulee varsin usein viallista tavaraa.minttupuu kirjoitti:
keittää!!
Et oo viel sitä saanut!
Yks missä hobbarin lasku näkyy on se, että tulee varsin usein viallista tavaraa.entisessä elämässäni palauttanut tavaraa, mutta silloin asuin 5 km:n päässä Hobbarin varastosta, joka oli silloin Hämeentie 153, Helsinki.
oo edellisen keittimen suodatinsuppiloa jäljellä?
Ehä muuta tartte, ku keittää vettä, keittimessä tai kattilassa, suppilo sit vaik, entisen keittimen lasipannun päälle, jollei ole rikkoutunu, tai suoraan kahvikuppis päälle, jos vain ittelles keittelet, porot suodatinsuppiloon ja vesi päälle, nam... ja nauttimaan:)))jossain pimeän varaston tavarapaljouden seassa, mutta en halua palata sinne enää mitään noutamaan. Olen aloittanut uuden elämän ja viihdyn oikein hyvin, enkä tunne itseäni mitenkään yksinäiseksi. On ollut vähän haipakkaa ja menoja riittää vähän joka päivälle ja töitäkin on ollut ihan kohtalaisesti tänä kesänä.
Teotwawki kirjoitti:
jossain pimeän varaston tavarapaljouden seassa, mutta en halua palata sinne enää mitään noutamaan. Olen aloittanut uuden elämän ja viihdyn oikein hyvin, enkä tunne itseäni mitenkään yksinäiseksi. On ollut vähän haipakkaa ja menoja riittää vähän joka päivälle ja töitäkin on ollut ihan kohtalaisesti tänä kesänä.
tällaistä oon ounastellukki:))))
Mut siihen kahvi asiaan,,, en itse tykkää murukahvista, mut sehän olis siulle ehkä se parhain ratkaisu siks aikaa, ku uus keitin saapuvi, ellet keittele, sit ihan ehtaa pannukahvia, jonka voi keitellä vaik kattilassaki, jos ei oikeeta pannuu ole:))))sasus kirjoitti:
Mut siihen kahvi asiaan,,, en itse tykkää murukahvista, mut sehän olis siulle ehkä se parhain ratkaisu siks aikaa, ku uus keitin saapuvi, ellet keittele, sit ihan ehtaa pannukahvia, jonka voi keitellä vaik kattilassaki, jos ei oikeeta pannuu ole:))))täksi aikaa pannakarkeutta ostaa, kun kaapissa on vielä avaamatonkin Arabica suodatinjauhatuksella. Keitin tulee varmasti ihan pian.
sasus kirjoitti:
Mut siihen kahvi asiaan,,, en itse tykkää murukahvista, mut sehän olis siulle ehkä se parhain ratkaisu siks aikaa, ku uus keitin saapuvi, ellet keittele, sit ihan ehtaa pannukahvia, jonka voi keitellä vaik kattilassaki, jos ei oikeeta pannuu ole:))))että viiskutosta viedään kuin vierasta sikaa.:-D)))))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
että viiskutosta viedään kuin vierasta sikaa.:-D)))))))))))))
Ei se ikää kysy, ku on joku joka vie:)))))
sasus kirjoitti:
Ei se ikää kysy, ku on joku joka vie:)))))
tällä palstalla muuta kuin, että ehkä on, ehkä ei.:-D))))))))))))))))) On aivan liikaa silmiä.:-D))))))))))
keittäny ihan tavallista pannukaffeeta..Vai sulla ei varmaan ole sitä pannua..Pannukahvin tuoksua ei voita mikään...:)
Teotwawki kirjoitti:
harrastanut ja osaan kyllä niksit, mutta ei ole pannua enää.
sä aina noin halpoja kahvinkeittimiä? :P
mii-su kirjoitti:
sä aina noin halpoja kahvinkeittimiä? :P
ja niin paljon muutakin ostettavia asioita. Ostin samalla uuden digiboxin ja seuraavaksi pitäisi saada uusi järjestelmäkamera, kun en oikein pärjää tuolla vanhalla. Lehti on valittanut, että kuvat saisivat olla parempia. Mulla oli viime juttumatkalla kaverin Canon 1000D lainassa ja johan olivat tyytyväisiä kuvien laatuun. Siis ostan sellaisen itsellenikin tai vastaavan.
- k/k
Onko pyöreä maa, mutta sitäkin tärkeempi olis tietää että millasen mutterin laitan olkaakselin laakeripesän kuninkaspulttiin.
Olisko whitworthin vino parempi kun metrinen mono jenka noin lujuutta ajatellen ja kaasutiiviyttä.siitä, mistä on kysymys. En oikein hallitse tuota koneistusta, vaikka osaankin ajaa monenlaisia vempaimia.:-D)))
- k/k
Teotwawki kirjoitti:
siitä, mistä on kysymys. En oikein hallitse tuota koneistusta, vaikka osaankin ajaa monenlaisia vempaimia.:-D)))
laakeripesä on soikee mut mä kysyn mun kaverilta ,jos se ei osaa niin sil on fiksu mies ,kyllä lähtee.
k/k kirjoitti:
laakeripesä on soikee mut mä kysyn mun kaverilta ,jos se ei osaa niin sil on fiksu mies ,kyllä lähtee.
olen vaihtanut 750 cc Hondaan vetorattaat ja taka-akselin. Siinä mun remonttihommat.:-)
- ei voi tietää
Teotwawki kirjoitti:
olen vaihtanut 750 cc Hondaan vetorattaat ja taka-akselin. Siinä mun remonttihommat.:-)
Honda Magna,oliko ollut
- n a i n e n
oli monimutkainen homma.
Minä kiehauttaisin vettä tarvittavan määrän, vesi pois hellalta, tarvittava määrä kahvijauhetta veteen.
Sitten antaisin sen levätä sen hetken, kun sinä teet temppujasi, miksi?
Käytettyä vai puhdasta vessapaperia? Hohhoijaa!!- n a i n e n
Teotwawki kirjoitti:
toimii, mutta juttu oli kyllä tehty vähän kieli poskessa.:-)
Arvasin! ;))
Ilman kahviakin pärjää, jos haluaa. Mulla nyt ilman viikon. n a i n e n kirjoitti:
Arvasin! ;))
Ilman kahviakin pärjää, jos haluaa. Mulla nyt ilman viikon.oireita, kun olin pari päivää kokonaan juomatta, joten riippuvuus aineesta lienee liioiteltu.:-)
- AVKT
Missä järki???
- BVKT
teit uuden nickyn
eikö 10 edellistä riittäny
ihan vessapaperia käyttänyt, ku se ei ole mitenkään silleen puhasta, et siitä liukunee ties mitä käsittelyaineita mukaan. Olisin vaikka paperista käsipyyhettä käyttänyt ennemin tai talouspaperia. Kankainenkin astiapyyhe olisi ajanut virkaa paremin.
ajatelleeksi, mutta kyllä kai sitä tähän ikään mennessä on saanut monenlaisia lisä- ja torjunta-aineita kehoonsa, että viis nyt muutamasta nanogrammasta jotain vierasainetta.:-)
Teotwawki kirjoitti:
ajatelleeksi, mutta kyllä kai sitä tähän ikään mennessä on saanut monenlaisia lisä- ja torjunta-aineita kehoonsa, että viis nyt muutamasta nanogrammasta jotain vierasainetta.:-)
lähinnä mieleen että olis voinu tulla vaikka pahaolo tai vatsa menny sekasin. :)
Teotwawki kirjoitti:
muuten jänisjahtiin, joten palataan illalla. Tsaukki. :-)
hyvää jahtionnea. Jänistä syöny ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen.
- Teo ei kirj.
Nittaminax kirjoitti:
hyvää jahtionnea. Jänistä syöny ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen.
syömisestä mitään puhunu:-)
Teotwawki kirjoitti:
onko minun mentävä nyt puskaan piloon?
- Teo ei kirj.
PupuPuskasta kirjoitti:
onko minun mentävä nyt puskaan piloon?
pakoon enää:-D))))))
Teotwawki kirjoitti:
sitten nuijit niitä söpöjä pupuja..:P
mii-su kirjoitti:
sitten nuijit niitä söpöjä pupuja..:P
kohtelen arvokkaasti ja pupuja arvostavalla tavalla.:-D))))
Teotwawki kirjoitti:
kohtelen arvokkaasti ja pupuja arvostavalla tavalla.:-D))))
herrasmies :-)
Teotwawki kirjoitti:
kyllä meillä on hauskaa:-D)))))))))))))
Me puput emme ole kovin teräviä. Vain söpöjä. Mikä tässä nyt hauskaa on? Et kai vaan naura minun kustannuksellani. Huh.
PupuPuskasta kirjoitti:
Me puput emme ole kovin teräviä. Vain söpöjä. Mikä tässä nyt hauskaa on? Et kai vaan naura minun kustannuksellani. Huh.
ajattelen sun vartalosi kaarta ja kuinka rintas värähtää kun tulet lähellelein.....Sä olet viini, josta humallun....
http://www.youtube.com/watch?v=V-MgAKBM3d0Teotwawki kirjoitti:
ajattelen sun vartalosi kaarta ja kuinka rintas värähtää kun tulet lähellelein.....Sä olet viini, josta humallun....
http://www.youtube.com/watch?v=V-MgAKBM3d0Minä kuuntelin tuota aivan lumoutuneena. Kuinka hauskaa meillä vielä tulee olemaankaan?
PupuPuskasta kirjoitti:
Minä kuuntelin tuota aivan lumoutuneena. Kuinka hauskaa meillä vielä tulee olemaankaan?
vartalosi kaarta ja kuinka...... tosi kivaa:-D))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
vartalosi kaarta ja kuinka...... tosi kivaa:-D))))))))))
Minä muuten pidän tapaasi suodattaa kahvia ihan hyvänä, mutta käyttäisin itse talouspaperia vessapaperin sijaan.
- Hämärää
Vaimoni suutui ja vetäisi sukkahousut päähäni,olen nyt istuskellut useamman tunnin ja miettinyt että mitäs nytten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2709995IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3207180Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851893Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1151582Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61481- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751149Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin47946Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24810MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762