Motocross-pyörä vs. Harley-Davidson

jhg07875hsca

11

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika lahna vehje

      Ei voi olla totta, eikö hoodeessä ole enempää paukkuja?
      Piikin kanssa tasoissa....

      • kommentti.

        No mitä HD:eissä on tehoa, joku 50 kW ja painavat semmoset 300 kg. 125cc motocross-pyörissä on taas joku 25 kW ja painavat about 100 kg. Tämä tarkoittaa sitä että jos pyörissä ei olisi kuskeja ollenkaan niin silloin motocross-pyörä olisi selvästi nopeampi. Kuitenkin kun kuskien painot lisätään pyörien painoihin, niin tehopainosuhteista tulee lähes identtiset molemmilla, mikä tarkoittaa että molemmat pyörät ovat yhtä nopeita.

        Vähälläkin järjellä tajuaa että custom on hitain mahdollinen moottoripyörä verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mitä muuta voi olla painava moottoripyörä jonka moottori on todella harvakierroksinen.

        500-600cc endurot ja supermotot voittavat kaikki muut Harley-Davidsonit 0-100 km/h kiihdytyksessä, paitsi V-Rodin. V-Rod ei kuitenkaan ole oikea custom, koska sen moottori ottaa aivan liian paljon kierroksia customin moottoriksi. Kuitenkin 600cc kyykyt voittavat V-Rodin neljännesmaililla.


      • .............
        kommentti. kirjoitti:

        No mitä HD:eissä on tehoa, joku 50 kW ja painavat semmoset 300 kg. 125cc motocross-pyörissä on taas joku 25 kW ja painavat about 100 kg. Tämä tarkoittaa sitä että jos pyörissä ei olisi kuskeja ollenkaan niin silloin motocross-pyörä olisi selvästi nopeampi. Kuitenkin kun kuskien painot lisätään pyörien painoihin, niin tehopainosuhteista tulee lähes identtiset molemmilla, mikä tarkoittaa että molemmat pyörät ovat yhtä nopeita.

        Vähälläkin järjellä tajuaa että custom on hitain mahdollinen moottoripyörä verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mitä muuta voi olla painava moottoripyörä jonka moottori on todella harvakierroksinen.

        500-600cc endurot ja supermotot voittavat kaikki muut Harley-Davidsonit 0-100 km/h kiihdytyksessä, paitsi V-Rodin. V-Rod ei kuitenkaan ole oikea custom, koska sen moottori ottaa aivan liian paljon kierroksia customin moottoriksi. Kuitenkin 600cc kyykyt voittavat V-Rodin neljännesmaililla.

        kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?


      • proleyammu

        Oliko tässä nyt mitään uutta ja suurenpaa tietoa,oliko.
        Kun tien päällä V2 prötköttimet tulee aina perä edellä vastaan on niin hyviä ajaa pitemmälläkin lenkillä, meinaa ohitettavia.
        Eikä niitä niin kiihdytys pyöriksi ole tehtykään vaan pien ajoihin että pääsee shellin baariin pönöttämään elämän tapaansa,vaurauttansa ja lähes aina kuulumaan johonkin liivijengiin, olemaan mies, tai nainen.


      • bröm
        proleyammu kirjoitti:

        Oliko tässä nyt mitään uutta ja suurenpaa tietoa,oliko.
        Kun tien päällä V2 prötköttimet tulee aina perä edellä vastaan on niin hyviä ajaa pitemmälläkin lenkillä, meinaa ohitettavia.
        Eikä niitä niin kiihdytys pyöriksi ole tehtykään vaan pien ajoihin että pääsee shellin baariin pönöttämään elämän tapaansa,vaurauttansa ja lähes aina kuulumaan johonkin liivijengiin, olemaan mies, tai nainen.

        hah..hauskaa mutta surullista että ilman kokemusta mollataan..ite ajan jäykkäperällä pitkiäkin matkoja..ja jousitettu harrikka nyt kävis vaikka maailman ympäri ajoon jos vaan tiet on kunnossa..eihän se ole maastopyörä..eikä tarkotettu kaahailuun..siihen on japanilaisia jo ihan tarpeeksi..toiset nauttii ja ajaa toiset nauttii ja ajaa kovempaa..miksi siittä pitää aina olla naamaa aukomassa..


      • Vastaus.
        ............. kirjoitti:

        kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?

        "kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?"

        Pitkää lenkkiä varten ei ole hyvä enduro, eikä supermoto eikä kyykky. Matkapyörä, kuten esimerkiksi BMW K 1300 GT on hyvä jos ajaa pitkän matkan. Tavalliseen perus-ajoon liikenteessä on taas paras streetfighter. Se on ajo-asentonsa puolesta helpompi ajettava kuin kyykky, mutta siinä on kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvä suorituskyky. Enduro on taas paras valinta maastoon. Ja jos haluaa ajaa kilpa-ajoa asfaltilla niin siihen juuri kyykky on paras. Customit kuten Harley-Davidsonit eivät ole matkapyöriä. Ne ovat vain vanhanaikaisia moottoripyöriä, joilla voi leikkiä jotakin 60-luvun kovista.
        Mitään järkevää käyttötarkoitusta customeilla ei siis ole. Ne ovat todella hitaita verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa ja niissä on huonot ajo-ominaisuudet.


      • bemarin mopot
        Vastaus. kirjoitti:

        "kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?"

        Pitkää lenkkiä varten ei ole hyvä enduro, eikä supermoto eikä kyykky. Matkapyörä, kuten esimerkiksi BMW K 1300 GT on hyvä jos ajaa pitkän matkan. Tavalliseen perus-ajoon liikenteessä on taas paras streetfighter. Se on ajo-asentonsa puolesta helpompi ajettava kuin kyykky, mutta siinä on kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvä suorituskyky. Enduro on taas paras valinta maastoon. Ja jos haluaa ajaa kilpa-ajoa asfaltilla niin siihen juuri kyykky on paras. Customit kuten Harley-Davidsonit eivät ole matkapyöriä. Ne ovat vain vanhanaikaisia moottoripyöriä, joilla voi leikkiä jotakin 60-luvun kovista.
        Mitään järkevää käyttötarkoitusta customeilla ei siis ole. Ne ovat todella hitaita verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa ja niissä on huonot ajo-ominaisuudet.

        yhtä paskoja ku saman puljun autot? Kahden kokemuksella ainakin Bemarin autoissa on AINA jotain säätöä, kaikkia helevetin vikakoodia on suut ja silmät täynä! Toista se on vanha kaasari harrikka..


      • Timonentei
        bröm kirjoitti:

        hah..hauskaa mutta surullista että ilman kokemusta mollataan..ite ajan jäykkäperällä pitkiäkin matkoja..ja jousitettu harrikka nyt kävis vaikka maailman ympäri ajoon jos vaan tiet on kunnossa..eihän se ole maastopyörä..eikä tarkotettu kaahailuun..siihen on japanilaisia jo ihan tarpeeksi..toiset nauttii ja ajaa toiset nauttii ja ajaa kovempaa..miksi siittä pitää aina olla naamaa aukomassa..

        Mulla HD-dyna ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään kyykyt eikä faitterit. Mun mielestä helvetin kiva ajella ja tuntea big twinin jytinä. Mihin on kiire? Kannattais pyyhkiä räkä nokasta ja kuivata korvantaukset eikä lässyttää tollasta paskaa, nämä asiat kun sattuu olemaan puhtaasti makuasioita, singerimiehet.
        Sitäpaitsi tuolla teillä liikkuu myös lapsia ja vanhuksia jotka on ihan kusessa näitten saatanan kiihdyttelijöiden kanssa. Sit täytyy mennä radalle kokeileen niitä palleja, kivistäähän niitä. Kyllä se tiedetään.


      • HD-60
        bemarin mopot kirjoitti:

        yhtä paskoja ku saman puljun autot? Kahden kokemuksella ainakin Bemarin autoissa on AINA jotain säätöä, kaikkia helevetin vikakoodia on suut ja silmät täynä! Toista se on vanha kaasari harrikka..

        Samaa mieltä. Mulla evola dyna kaasari koneella, enkä huolis ruiskukonetta ihan heti.

        Tosi magee se potato tyhjäkäynti,pitää vaan olla tietysti öljypumppu kunnossa,että jaksaa painaa niin pienillä kierroksilla.

        Nyjyisin moottoripyörät ovat täysin hajuttoia ja mauttomia.

        Ja mitä tulee custon pyörien ajettavuuteen, mun mielestä ne on laillisilla nopeuksilla tosi lepposia ja ne vääntää tosi alhaalta eikä piittaa kuormasta juuri ollenkaan.

        Olen 190/100 kg ja minua kookkaampia ukkoja on varmasti, mutta jo minä saan sovitella itseäni näihin bemarin matkajuniin. Polvikulma jää tosi jyrkäksi, Harikkaan kun istuu niin tilaa on todella reippaasti eikä näytä sirkuskarhulta sen päältä. Älkääkä edes mainitko näitä keltaisten rosvojen kustomeja, rumia ku helvetti.

        Harrikka tulee samalta mantereeltä kun rock-musa ja siinä on saatanasti munaa mitä kaikenmaailman inisijät ei ymmärrä.


      • night rider
        Timonentei kirjoitti:

        Mulla HD-dyna ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään kyykyt eikä faitterit. Mun mielestä helvetin kiva ajella ja tuntea big twinin jytinä. Mihin on kiire? Kannattais pyyhkiä räkä nokasta ja kuivata korvantaukset eikä lässyttää tollasta paskaa, nämä asiat kun sattuu olemaan puhtaasti makuasioita, singerimiehet.
        Sitäpaitsi tuolla teillä liikkuu myös lapsia ja vanhuksia jotka on ihan kusessa näitten saatanan kiihdyttelijöiden kanssa. Sit täytyy mennä radalle kokeileen niitä palleja, kivistäähän niitä. Kyllä se tiedetään.

        Viisasta tekstiä. Mua ja ärsyttää nää singeri kiihdyttelijät. Siinä on tosiaan kevytliikenne ihan lirissä.


      • DyNa DyNa
        Timonentei kirjoitti:

        Mulla HD-dyna ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään kyykyt eikä faitterit. Mun mielestä helvetin kiva ajella ja tuntea big twinin jytinä. Mihin on kiire? Kannattais pyyhkiä räkä nokasta ja kuivata korvantaukset eikä lässyttää tollasta paskaa, nämä asiat kun sattuu olemaan puhtaasti makuasioita, singerimiehet.
        Sitäpaitsi tuolla teillä liikkuu myös lapsia ja vanhuksia jotka on ihan kusessa näitten saatanan kiihdyttelijöiden kanssa. Sit täytyy mennä radalle kokeileen niitä palleja, kivistäähän niitä. Kyllä se tiedetään.

        Timonentei puhuu asiaa!! Mulla kans Dyna ja hyvin pyyhkii! Pätkääkään ei kiinnosta tollanen haakelin kaahailu ja kiihdyttely?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe