Motocross-pyörä vs. Harley-Davidson

jhg07875hsca

11

1149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika lahna vehje

Ei voi olla totta, eikö hoodeessä ole enempää paukkuja?
      Piikin kanssa tasoissa....

• kommentti.

No mitä HD:eissä on tehoa, joku 50 kW ja painavat semmoset 300 kg. 125cc motocross-pyörissä on taas joku 25 kW ja painavat about 100 kg. Tämä tarkoittaa sitä että jos pyörissä ei olisi kuskeja ollenkaan niin silloin motocross-pyörä olisi selvästi nopeampi. Kuitenkin kun kuskien painot lisätään pyörien painoihin, niin tehopainosuhteista tulee lähes identtiset molemmilla, mikä tarkoittaa että molemmat pyörät ovat yhtä nopeita.

Vähälläkin järjellä tajuaa että custom on hitain mahdollinen moottoripyörä verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mitä muuta voi olla painava moottoripyörä jonka moottori on todella harvakierroksinen.

500-600cc endurot ja supermotot voittavat kaikki muut Harley-Davidsonit 0-100 km/h kiihdytyksessä, paitsi V-Rodin. V-Rod ei kuitenkaan ole oikea custom, koska sen moottori ottaa aivan liian paljon kierroksia customin moottoriksi. Kuitenkin 600cc kyykyt voittavat V-Rodin neljännesmaililla.

• .............
        kommentti. kirjoitti:

No mitä HD:eissä on tehoa, joku 50 kW ja painavat semmoset 300 kg. 125cc motocross-pyörissä on taas joku 25 kW ja painavat about 100 kg. Tämä tarkoittaa sitä että jos pyörissä ei olisi kuskeja ollenkaan niin silloin motocross-pyörä olisi selvästi nopeampi. Kuitenkin kun kuskien painot lisätään pyörien painoihin, niin tehopainosuhteista tulee lähes identtiset molemmilla, mikä tarkoittaa että molemmat pyörät ovat yhtä nopeita.

Vähälläkin järjellä tajuaa että custom on hitain mahdollinen moottoripyörä verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mitä muuta voi olla painava moottoripyörä jonka moottori on todella harvakierroksinen.

500-600cc endurot ja supermotot voittavat kaikki muut Harley-Davidsonit 0-100 km/h kiihdytyksessä, paitsi V-Rodin. V-Rod ei kuitenkaan ole oikea custom, koska sen moottori ottaa aivan liian paljon kierroksia customin moottoriksi. Kuitenkin 600cc kyykyt voittavat V-Rodin neljännesmaililla.

kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?

• proleyammu

Oliko tässä nyt mitään uutta ja suurenpaa tietoa,oliko.
        Kun tien päällä V2 prötköttimet tulee aina perä edellä vastaan on niin hyviä ajaa pitemmälläkin lenkillä, meinaa ohitettavia.
        Eikä niitä niin kiihdytys pyöriksi ole tehtykään vaan pien ajoihin että pääsee shellin baariin pönöttämään elämän tapaansa,vaurauttansa ja lähes aina kuulumaan johonkin liivijengiin, olemaan mies, tai nainen.

• bröm
        proleyammu kirjoitti:

Oliko tässä nyt mitään uutta ja suurenpaa tietoa,oliko.
        Kun tien päällä V2 prötköttimet tulee aina perä edellä vastaan on niin hyviä ajaa pitemmälläkin lenkillä, meinaa ohitettavia.
        Eikä niitä niin kiihdytys pyöriksi ole tehtykään vaan pien ajoihin että pääsee shellin baariin pönöttämään elämän tapaansa,vaurauttansa ja lähes aina kuulumaan johonkin liivijengiin, olemaan mies, tai nainen.

hah..hauskaa mutta surullista että ilman kokemusta mollataan..ite ajan jäykkäperällä pitkiäkin matkoja..ja jousitettu harrikka nyt kävis vaikka maailman ympäri ajoon jos vaan tiet on kunnossa..eihän se ole maastopyörä..eikä tarkotettu kaahailuun..siihen on japanilaisia jo ihan tarpeeksi..toiset nauttii ja ajaa toiset nauttii ja ajaa kovempaa..miksi siittä pitää aina olla naamaa aukomassa..

• Vastaus.
        ............. kirjoitti:

kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?

"kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?"

Pitkää lenkkiä varten ei ole hyvä enduro, eikä supermoto eikä kyykky. Matkapyörä, kuten esimerkiksi BMW K 1300 GT on hyvä jos ajaa pitkän matkan. Tavalliseen perus-ajoon liikenteessä on taas paras streetfighter. Se on ajo-asentonsa puolesta helpompi ajettava kuin kyykky, mutta siinä on kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvä suorituskyky. Enduro on taas paras valinta maastoon. Ja jos haluaa ajaa kilpa-ajoa asfaltilla niin siihen juuri kyykky on paras. Customit kuten Harley-Davidsonit eivät ole matkapyöriä. Ne ovat vain vanhanaikaisia moottoripyöriä, joilla voi leikkiä jotakin 60-luvun kovista.
        Mitään järkevää käyttötarkoitusta customeilla ei siis ole. Ne ovat todella hitaita verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa ja niissä on huonot ajo-ominaisuudet.

• bemarin mopot
        Vastaus. kirjoitti:

"kummalla lähdet ajaa pitempää lenkkiä ?"

Pitkää lenkkiä varten ei ole hyvä enduro, eikä supermoto eikä kyykky. Matkapyörä, kuten esimerkiksi BMW K 1300 GT on hyvä jos ajaa pitkän matkan. Tavalliseen perus-ajoon liikenteessä on taas paras streetfighter. Se on ajo-asentonsa puolesta helpompi ajettava kuin kyykky, mutta siinä on kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvä suorituskyky. Enduro on taas paras valinta maastoon. Ja jos haluaa ajaa kilpa-ajoa asfaltilla niin siihen juuri kyykky on paras. Customit kuten Harley-Davidsonit eivät ole matkapyöriä. Ne ovat vain vanhanaikaisia moottoripyöriä, joilla voi leikkiä jotakin 60-luvun kovista.
        Mitään järkevää käyttötarkoitusta customeilla ei siis ole. Ne ovat todella hitaita verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa ja niissä on huonot ajo-ominaisuudet.

yhtä paskoja ku saman puljun autot? Kahden kokemuksella ainakin Bemarin autoissa on AINA jotain säätöä, kaikkia helevetin vikakoodia on suut ja silmät täynä! Toista se on vanha kaasari harrikka..

• Timonentei
        bröm kirjoitti:

hah..hauskaa mutta surullista että ilman kokemusta mollataan..ite ajan jäykkäperällä pitkiäkin matkoja..ja jousitettu harrikka nyt kävis vaikka maailman ympäri ajoon jos vaan tiet on kunnossa..eihän se ole maastopyörä..eikä tarkotettu kaahailuun..siihen on japanilaisia jo ihan tarpeeksi..toiset nauttii ja ajaa toiset nauttii ja ajaa kovempaa..miksi siittä pitää aina olla naamaa aukomassa..

Mulla HD-dyna ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään kyykyt eikä faitterit. Mun mielestä helvetin kiva ajella ja tuntea big twinin jytinä. Mihin on kiire? Kannattais pyyhkiä räkä nokasta ja kuivata korvantaukset eikä lässyttää tollasta paskaa, nämä asiat kun sattuu olemaan puhtaasti makuasioita, singerimiehet.
        Sitäpaitsi tuolla teillä liikkuu myös lapsia ja vanhuksia jotka on ihan kusessa näitten saatanan kiihdyttelijöiden kanssa. Sit täytyy mennä radalle kokeileen niitä palleja, kivistäähän niitä. Kyllä se tiedetään.

• HD-60
        bemarin mopot kirjoitti:

yhtä paskoja ku saman puljun autot? Kahden kokemuksella ainakin Bemarin autoissa on AINA jotain säätöä, kaikkia helevetin vikakoodia on suut ja silmät täynä! Toista se on vanha kaasari harrikka..

Samaa mieltä. Mulla evola dyna kaasari koneella, enkä huolis ruiskukonetta ihan heti.

Tosi magee se potato tyhjäkäynti,pitää vaan olla tietysti öljypumppu kunnossa,että jaksaa painaa niin pienillä kierroksilla.

Nyjyisin moottoripyörät ovat täysin hajuttoia ja mauttomia.

Ja mitä tulee custon pyörien ajettavuuteen, mun mielestä ne on laillisilla nopeuksilla tosi lepposia ja ne vääntää tosi alhaalta eikä piittaa kuormasta juuri ollenkaan.

Olen 190/100 kg ja minua kookkaampia ukkoja on varmasti, mutta jo minä saan sovitella itseäni näihin bemarin matkajuniin. Polvikulma jää tosi jyrkäksi, Harikkaan kun istuu niin tilaa on todella reippaasti eikä näytä sirkuskarhulta sen päältä. Älkääkä edes mainitko näitä keltaisten rosvojen kustomeja, rumia ku helvetti.

Harrikka tulee samalta mantereeltä kun rock-musa ja siinä on saatanasti munaa mitä kaikenmaailman inisijät ei ymmärrä.

• night rider
        Timonentei kirjoitti:

Mulla HD-dyna ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään kyykyt eikä faitterit. Mun mielestä helvetin kiva ajella ja tuntea big twinin jytinä. Mihin on kiire? Kannattais pyyhkiä räkä nokasta ja kuivata korvantaukset eikä lässyttää tollasta paskaa, nämä asiat kun sattuu olemaan puhtaasti makuasioita, singerimiehet.
        Sitäpaitsi tuolla teillä liikkuu myös lapsia ja vanhuksia jotka on ihan kusessa näitten saatanan kiihdyttelijöiden kanssa. Sit täytyy mennä radalle kokeileen niitä palleja, kivistäähän niitä. Kyllä se tiedetään.

Viisasta tekstiä. Mua ja ärsyttää nää singeri kiihdyttelijät. Siinä on tosiaan kevytliikenne ihan lirissä.

• DyNa DyNa
        Timonentei kirjoitti:

Timonentei puhuu asiaa!! Mulla kans Dyna ja hyvin pyyhkii! Pätkääkään ei kiinnosta tollanen haakelin kaahailu ja kiihdyttely?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe