14 vuotias tytär ei tykkää puolisostani. Muutimme melko nopean tutustumisen jälkeen yhteen, reilu puoli vuotta takana. Alku meni hienosti, mutta nyt, voiko 14v. tosiaan nähdä parisuhteemme asioita paremmin kuin minä... Mies ottaa välillä turhan perinteisen ja tiukan kasvatusroolin, olen itsekin huomannut. Omaa melko itsekkäitä piirteitä, mutta suurin osa ajastamme on mielestäni mukavaa.
tytär ei tykkää
105
794
Vastaukset
- Pedofiilit usseinkin
naivat naisia, joilla on alaikäisiä tyttäriä. He katselevat ja kiihottuvat, estävät tytön muut suhteet.
Lopulta käyvät kiinni..
Oma isä on eri asia, varhainen hoivaaminen on tehnyt esteen väärinkohtelulle.- äiti ja mies
ei sellaisesta kyse, mutta tytär on "käräyttävinään" mieheni valehtelusta, kertoilee miehestä kummallisisa piirteitä (ei mitään seksististä) lie lueskellut miehen tekstareita ja tekee niistä omia johtopäätöksiään...
juttuja nää uusliitot varsinkin jos lapsi on jo noinkin "vanha". Murrosikä painaa päälle ja eihän sen tyttären tarviikkaan pitää uudesta "isästään" Miksi pitäisikään, onhan se viemässä oikean isän paikan ja ehkä kapinoi siksi.
En osaa selittää mitä tarkoitan, mutta yritän kertoa et vaikka sinä rakastat nykyistä miestäsi niin ei tytär välttämättä pidä. Eihän me aikuisetkaan kaikkiin rakastuta.- Hopia
ajat teillä edessä. Tyttö on nyt siinä iässä, että kapinointia tulee väistämättä. Vaatii teiltä molemmilta pitkää pinnaa ja ymmärtämistä, varsinkin puolisoltasi. Tyttöhän ei välttämättä hyväksy häntä koskaan.
Mitä jos tyttäresi on mustasukkainen? Suhteesi on vielä varsin uusi ja rakastunut on sokea muulle kuin rakkaalleen. Huomioitko tytärtäsi tarpeekasi? - tri Kiimalainen
Ei omaa isää. sitten ilmaantuu joku heebo himaan komentelemaan. Murrosikäistä tyttöä. Sun mielestä voi olla mukavaa, tytärtä tympii valtavasti. Ja isäpuoli vielä varastaa oman äidin. Ukko luultavasti häipyy muutamassa vuodessa, siulla jää käteen kehnot välit tyttären kanssa, joita et ikinä pysty korjaamaan. Heitä tytär mäkeen, sillä siitä eroon pääset.
- äiti ja tytär
:) Mietinkin, heitänkö miehen mäkeen, vai onko voimia koittaa asia korjata niin, että voisin pitää molemmat... Mies on sitä mieltä, että tytöltä on murkkukiukuttelun vuoksi poistettava mm. netin käyttöä ym. Itse pidän sitä kiristämisenä. Mies tosiaan on välillä melko itsekäs ja lapsellinenkin...vajoaa murkkuikäisen tasolle, mut toisaalta ? ihan hyvä mies? Hetkittäin kuitenkin mietin, kumpi on mustasukkaisempi minusta, mies vai tytär?
Veri on kuitenkin vettä sakeampaa, ja voi olla, että saavutetut edut menettääkin mies.... - 090
äiti ja tytär kirjoitti:
:) Mietinkin, heitänkö miehen mäkeen, vai onko voimia koittaa asia korjata niin, että voisin pitää molemmat... Mies on sitä mieltä, että tytöltä on murkkukiukuttelun vuoksi poistettava mm. netin käyttöä ym. Itse pidän sitä kiristämisenä. Mies tosiaan on välillä melko itsekäs ja lapsellinenkin...vajoaa murkkuikäisen tasolle, mut toisaalta ? ihan hyvä mies? Hetkittäin kuitenkin mietin, kumpi on mustasukkaisempi minusta, mies vai tytär?
Veri on kuitenkin vettä sakeampaa, ja voi olla, että saavutetut edut menettääkin mies....alkaa vastauksesi kuulostamaan, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.
Eivät lapset koskaan pidä siitä että vanhemmat eroavat saati että hankkivat uusia seuralaisia.
Sopiikin miettiä kenen itsekkyyttä se on että sellaisia siihen oikopäätä ilmaantuu.- Avkt23
suotava turvallinen lapsuus.
Ei siihen kuule nopeasti vaihtuvat äidin "kokeilut" Avkt23 kirjoitti:
suotava turvallinen lapsuus.
Ei siihen kuule nopeasti vaihtuvat äidin "kokeilut"Niin tai isänkään. Lapsella on vain yksi isä ja äiti, jos nämä eivät siedä toisiaan ei se asiaa muuksi muuta. Uudet heilat tai peräti puolisot ovat vain näiden vanhempien päähänpistoja ja jos niillä pyritään korvaamaan oikeita vanhempia, tehdään vain vahinkoa.
Nykyisin itsekkäät vanhemmat tallovat näissä uusiofuusioissaan lasten etuja ja oikeuksia minkä ehtivät.- 50jne
yohuuhkaja kirjoitti:
Niin tai isänkään. Lapsella on vain yksi isä ja äiti, jos nämä eivät siedä toisiaan ei se asiaa muuksi muuta. Uudet heilat tai peräti puolisot ovat vain näiden vanhempien päähänpistoja ja jos niillä pyritään korvaamaan oikeita vanhempia, tehdään vain vahinkoa.
Nykyisin itsekkäät vanhemmat tallovat näissä uusiofuusioissaan lasten etuja ja oikeuksia minkä ehtivät.pitää taata oikeus asua turvallisessa kodissa.
Se ei sisällä,nopeasti vaihtuvia seurustelukavereita joita lapsen pitää sietää
Koti on koti,sinne ei tule tuntematon
miehet/naiset pidetään muualla
Se on turvallisuutta 50jne kirjoitti:
pitää taata oikeus asua turvallisessa kodissa.
Se on turvallisuuttaValitettavasti myös erilaiset hyväksikäyttökuviot sotkevat asioita. Lapsethan joutuvat edelleen lähes poikkeuksetta äidille erotilanteessa ja tietystikään tämä ei tyydy niihin ruokkoihin joita ex-mies joutuu maksamaan vaan lähtee suoraan sanoen saalistamaan uutta siippaa elintason korotus mielessään.
Jos tasa-arvoa olisi, lasten huoltajuus menisi erotilanteessa huomattavasti nykyistä enemmän miesten eduksi, hehän kun kuulemma ansaitsevat niitä isoja miesten euroja. Yhteiskunnallekin tämä olisi edullisempaa koska sosiaalikulut laskisivat.
Tällaiset väkisin ylläpidetyt kieroutumat aiheuttavat paitsi yhteiskunnan kuluja ja tarpeetonta uusiokierrettä myös sen että tulevilla sukupolvilla on vaikeuksia solmia kestäviä tasa-arvoisia suhteita eri sukupuolta olevaan ihmiseen.- HTZA
50jne kirjoitti:
pitää taata oikeus asua turvallisessa kodissa.
Se on turvallisuuttaettei voi viitata tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9217912/45066824
Vaan pitää keksiä "omaa"
H. - HTZA
yohuuhkaja kirjoitti:
Valitettavasti myös erilaiset hyväksikäyttökuviot sotkevat asioita. Lapsethan joutuvat edelleen lähes poikkeuksetta äidille erotilanteessa ja tietystikään tämä ei tyydy niihin ruokkoihin joita ex-mies joutuu maksamaan vaan lähtee suoraan sanoen saalistamaan uutta siippaa elintason korotus mielessään.
Jos tasa-arvoa olisi, lasten huoltajuus menisi erotilanteessa huomattavasti nykyistä enemmän miesten eduksi, hehän kun kuulemma ansaitsevat niitä isoja miesten euroja. Yhteiskunnallekin tämä olisi edullisempaa koska sosiaalikulut laskisivat.
Tällaiset väkisin ylläpidetyt kieroutumat aiheuttavat paitsi yhteiskunnan kuluja ja tarpeetonta uusiokierrettä myös sen että tulevilla sukupolvilla on vaikeuksia solmia kestäviä tasa-arvoisia suhteita eri sukupuolta olevaan ihmiseen. HTZA kirjoitti:
Tallo narsissisi. Tuputat niitä nyt ihan jokaiselle jonka satut ketjusta löytämään.
yohuuhkaja kirjoitti:
Tallo narsissisi. Tuputat niitä nyt ihan jokaiselle jonka satut ketjusta löytämään.
Sitä paitsi voisit joskus lukea ajatuksella muitakin kuin omia vanhoja viestejäsi. Näkisit ehkä jotakin uutta ympärilläsi.
- te.li
yohuuhkaja kirjoitti:
Niin tai isänkään. Lapsella on vain yksi isä ja äiti, jos nämä eivät siedä toisiaan ei se asiaa muuksi muuta. Uudet heilat tai peräti puolisot ovat vain näiden vanhempien päähänpistoja ja jos niillä pyritään korvaamaan oikeita vanhempia, tehdään vain vahinkoa.
Nykyisin itsekkäät vanhemmat tallovat näissä uusiofuusioissaan lasten etuja ja oikeuksia minkä ehtivät.Etpä paremmin voi sanoa. Tästä asiasta on kokemusta omassa elämässäni, se kumpi toimi hätiköidysti jääköön sanomatta, mutta kolmen ihmisen elämä on katastrofi.
Kyllä aikuisten ihmisten pitää kuullostella ja katsella erotilanteessa ensin oman jäljellejäävän perheen hyvinvointi ja viedä surutyö loppuun lasten kanssa. Elämä on liian kallista tuhottavaksi hätiköityjen päätösten vuoksi. - HTZA
yohuuhkaja kirjoitti:
Sitä paitsi voisit joskus lukea ajatuksella muitakin kuin omia vanhoja viestejäsi. Näkisit ehkä jotakin uutta ympärilläsi.
ja siksi arvostelen.
Jos kirjoitan jossain viisasta, kuten aina, eli jutun joka kattaa kaiken, niin aina on joku joka ottaa siitä osan tai kaikki kommenttiinsa.
SInä olet viisas mies, ja siksi on sinulle helppoa käydä ketjuja läpi, ja ymmärtää mistä tarkoitan.
H. HTZA kirjoitti:
ja siksi arvostelen.
Jos kirjoitan jossain viisasta, kuten aina, eli jutun joka kattaa kaiken, niin aina on joku joka ottaa siitä osan tai kaikki kommenttiinsa.
SInä olet viisas mies, ja siksi on sinulle helppoa käydä ketjuja läpi, ja ymmärtää mistä tarkoitan.
H.Mutta siltikään et tajunnut että olit tuossa narsissikimpussasi tuputtamassa minulle ja monelle muullekin ihan päinvastaisia ajatuksia kuin mitä minä ja muut esittivät.
Niissä oli pari yhteistä sanaa ja luulit heti että asiakin on sama. Medialukutaitoa, sitä on syytä kehittää ettei käy noin. Tai sitten turhamaisuus kahleisiin jos vain tarpeeksi painavat mistään löydät, ei tapauksessasi helppoa, myönnän.Teotwawki kirjoitti:
ihmisillä saa olla inhimillisiä tarpeita löytää uutta seuraa?
Niinkö siinä lukikin?
Siinä alarivillä kyllä vinkkasin että kenen tarpeet tulevat joka tapauksessa huomioiduiksi, saattaisi olla vahvemman syytä miettiä kuinka rankasti niitä etujaan ajaa heikompien kustannuksella. Seuraa kun on yllättävän helppo löytää halutessaan.
Vaikea antaa mitään neuvoa kun ei tiedä asiasta tarkemmin. Jos minusta olisi kyse, itse kääntyisin ennemmin lapsen kannalle, siis luottaisin oman lapsen tuntemuksiin. Minä luottaisin omaan lapseeni ja yleensäkin siihen ajatukseen, että lapset vaistoavat asioita herkemmin kuin aikuinen. Yrittäisin tarkastella asiaa ulkopuolisesti ja kysyisin itseltäni, rakastaako mies minua oikeasti?
Mutta kuten sanoin, en voi sinua neuvoa, pystyin kertomaan vain oman suhtautumiseni.- täälläpäin
oli typeryyttä muuttaa niin pian yhteen (mies jätti vuokra-asuntonsa ja muutti luoksemme)
Koen samalla huonoa omatuntoa siitä, että pyytäisin miestä muuttamaan pois, sillä pätkätyöläisenä ilman luottotietoja ei vuokrakämppää ole helposti saatavillakaan. Yhteisasumisemme ei kuitenkaan enää kauaa toimi lasteni negatiivisten tunteiden vuoksi. Varmasti erillään asuen ja seurustellen kaikki olisi ok, sillä alkuun lapsetkin pitivät miehestä.
Pelkään jo tulevaa talvea, kun mies jää töistä kotiin useaksi kuukaudeksi... vuosi sitten, ja nyt tässä joku aika sitten kyselin että joko niitä minukoita pian, - vastasi ettei halua tuoda kotiin ketään ennenkuin lapset ovat isompia.., mutta kukin tekee niinkuin omalta tuntuu..een sillä sano..
- äiti ja mies
eroni jälkeen olen ollut lasten kanssa jo nelisen vuotta ilman vakituista miestä... tämä vaan jotenkin kolahti, ja uskoin lastenkin sopeutuvan tilanteeseen, sillä isälläkin ollut uusi kumppani jo useita vuosia, jonka kanssa lapset tulevat hyvin toimeen. Lapset toki isänsä luona vain lomilla ja viikonloppuisin.
Onko sittenkin vika miehessä, vai onko tämä yhdessä asuminen nyt se kynnys, en tiedä - HTZA
äiti ja mies kirjoitti:
eroni jälkeen olen ollut lasten kanssa jo nelisen vuotta ilman vakituista miestä... tämä vaan jotenkin kolahti, ja uskoin lastenkin sopeutuvan tilanteeseen, sillä isälläkin ollut uusi kumppani jo useita vuosia, jonka kanssa lapset tulevat hyvin toimeen. Lapset toki isänsä luona vain lomilla ja viikonloppuisin.
Onko sittenkin vika miehessä, vai onko tämä yhdessä asuminen nyt se kynnys, en tiedäja luonnotonta ajattelua, kun exälläkin on uusi, niin kai mullakin sit pitää olla, yäk.
Lapset tulevat hyvin toimeen avioeroisän kanssa koska sekoittavaa vastavoimaa ei enää ole. Äiti antaa, koko ajan, kaikenlaista viestiä, niin puheillaan kuin ruuminkielelläänkin. Isä on aina selkeä koska hän ei hössötä, puuttuu vain silloin kun on selvä aihe.
Uuden isän kanssa palaa vanha tuttu, "avioliittosekasotku" takaisin, äidin hössötys on jäljellä mutta vahvat, selkeät, raamit ovat tulleet takaisin. Ja vielä mieheltä joka ei ole "oma mies". Siis lapsen mies, isä.
Tuonlaisesta tilanteesta syntyy, aina, "näyttelijäperhe".
Äiti saattaa säilyä entisenlaisena, mutta uusio-isä ja lapsi, eivät huuda toisilleen luonnollisesti, siihen on tullut viha mukaan, enemmän tai vähemmän. Ja niin kaikki näyttelevät toisilleen "perhettä".
Viikonloppulapset, puoleen ja toiseen, näyttelevät aina, puoleen ja toiseen. Lapsien pitäisi aina jäädä vain toiselle puolisolle, käyköön he toisella vanhemmallaan, jos haluavat, mitään "yhteishuoltajuutta" ei saisi olla koskaan, sellainen on sairasta.
H. äiti ja mies kirjoitti:
Onko sittenkin vika miehessä, vai onko tämä yhdessä asuminen nyt se kynnys, en tiedäMinusta tuntuu, että sinä olet epävarma ratkaisustasi ja se epävarmuus tarttuu niin lapseen kuin mieheenkin. Mielestäni olet tehnyt jo päätöksesi, kun olette jo asumassa yhdessä, joten ehkä ei kannattaisi jahkailla enää. Vai onko mies koeajalla? Epävarmuudessa on paha olla kaikkien.
Ole siis ihminen ja hoida homma loppuun saakka. Ethän ole niitä ihmisiä joka ottaa kesäkissankin?- HTZA
miljoona kirjoitti:
Minusta tuntuu, että sinä olet epävarma ratkaisustasi ja se epävarmuus tarttuu niin lapseen kuin mieheenkin. Mielestäni olet tehnyt jo päätöksesi, kun olette jo asumassa yhdessä, joten ehkä ei kannattaisi jahkailla enää. Vai onko mies koeajalla? Epävarmuudessa on paha olla kaikkien.
Ole siis ihminen ja hoida homma loppuun saakka. Ethän ole niitä ihmisiä joka ottaa kesäkissankin?http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9217912/45066824
Ja tässä on ohjeetkin.
H. HTZA kirjoitti:
Ja tässä on ohjeetkin.
H.Sinun kommenttisi tässä asiassa evät kiinnosta minua pätkääkään.
- HTZA
miljoona kirjoitti:
Sinun kommenttisi tässä asiassa evät kiinnosta minua pätkääkään.
muuten kuin kiukuttelemalla.
Ja kopioimalla ajatuksia.
Hyvä niin, kuitenkin.
Ajatuksesni vaikuttavat.
H. HTZA kirjoitti:
Hyvä niin, kuitenkin.
Ajatuksesni vaikuttavat.
H.onnistunut suututtamaan jo kolme naista. Miten kauan luulet karismasi pitävän.
- mitä häh
miljoona kirjoitti:
Sinun kommenttisi tässä asiassa evät kiinnosta minua pätkääkään.
ap?
mikset kirjoittanut nickyllä? HTZA kirjoitti:
Hyvä niin, kuitenkin.
Ajatuksesni vaikuttavat.
H.Oletpas sinä itseäsi täynnä. En todellakaan lukenut kirjoitustasi.
Kun vastaat minulle, sen luen yleensä aina jos olen sen huomannut ja ehkä vastaankin. Joskus menee päiviä etten ehdi koneelle, ja silloin jää lukematta epähoumiossa.
Mutta mielipiteesi tässä asiassa ei oikeasti hei kiinnosta. Toki joissain asioissa mielipiteesi kiinnostaa, mutta en siis koskaan lue kommenttejasi tai aloituksiasi parisuhdeasioissa. ihan sulle tiedoksi.mitä häh kirjoitti:
ap?
mikset kirjoittanut nickyllä?Minulla ei ole enää murrosikäisiä lapsia, eikä miehellänikään ole. Lapsemme ovat jo aikuisia. Asia kuitenkin kiinnostaa minua, ja on kyllä omakohtaisia kokemuksia uusioperheenä olemisesta.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
onnistunut suututtamaan jo kolme naista. Miten kauan luulet karismasi pitävän.
vieläpä aikuisia, osittain.
Ainoa tosikko on meriläinen, eikä hänkään aito.
Siis tosikko.
Ei ole yks, eikä kaks kertaa kun suljen koneeni ja vietän unettoman yön, odottaen, minkälainen savu koneesta nousee jos herään ja laitan sen käyntiin.
Ansiottoman ihastuttavasti, kuitenkin paiskaan parvekkeen oven auki, poltan kieleni kuumassa kahvissa.
Ja sieluni, kiihkeissä, vastauksissa.
Harvoin, mutta kuitenkin, kiukuttelevat miehetkin, mutta kaikki, sillee rakastavasti, kuitenkin.
Olisinkos minä joku isähahmo, tai miehen esimerkki, naisten toiveuni, mistä minä sen voin tietää.
Voin vain olla.
:)
H. - HTZA
miljoona kirjoitti:
Oletpas sinä itseäsi täynnä. En todellakaan lukenut kirjoitustasi.
Kun vastaat minulle, sen luen yleensä aina jos olen sen huomannut ja ehkä vastaankin. Joskus menee päiviä etten ehdi koneelle, ja silloin jää lukematta epähoumiossa.
Mutta mielipiteesi tässä asiassa ei oikeasti hei kiinnosta. Toki joissain asioissa mielipiteesi kiinnostaa, mutta en siis koskaan lue kommenttejasi tai aloituksiasi parisuhdeasioissa. ihan sulle tiedoksi.tavanomainen kiemurtelu.
H. HTZA kirjoitti:
ja luonnotonta ajattelua, kun exälläkin on uusi, niin kai mullakin sit pitää olla, yäk.
Lapset tulevat hyvin toimeen avioeroisän kanssa koska sekoittavaa vastavoimaa ei enää ole. Äiti antaa, koko ajan, kaikenlaista viestiä, niin puheillaan kuin ruuminkielelläänkin. Isä on aina selkeä koska hän ei hössötä, puuttuu vain silloin kun on selvä aihe.
Uuden isän kanssa palaa vanha tuttu, "avioliittosekasotku" takaisin, äidin hössötys on jäljellä mutta vahvat, selkeät, raamit ovat tulleet takaisin. Ja vielä mieheltä joka ei ole "oma mies". Siis lapsen mies, isä.
Tuonlaisesta tilanteesta syntyy, aina, "näyttelijäperhe".
Äiti saattaa säilyä entisenlaisena, mutta uusio-isä ja lapsi, eivät huuda toisilleen luonnollisesti, siihen on tullut viha mukaan, enemmän tai vähemmän. Ja niin kaikki näyttelevät toisilleen "perhettä".
Viikonloppulapset, puoleen ja toiseen, näyttelevät aina, puoleen ja toiseen. Lapsien pitäisi aina jäädä vain toiselle puolisolle, käyköön he toisella vanhemmallaan, jos haluavat, mitään "yhteishuoltajuutta" ei saisi olla koskaan, sellainen on sairasta.
H.Puuta heinää hölötät.
Omassa tapauksessani "yhteishuoltajuus" toimi hyvin, likka sai omasta tahdostaan olla siellä missä halusi eli käytännössä isällään. Siellä ei ollut mitään uusioäitejä sähläämässä. Äitinsä luona ei viihtynyt juuri koska siellä ravasi kaikenlaista äijää joilla oli vain huonoja harrastuksia kuten äidilläänkin.
Nyt kun on itse jo täysi-ikäinen ja äitinsäkin saanut asiansa kuntoon (ei tosin miestä) niin likkakin on alkanut viihtyä siellä paremmin.- HTZA
yohuuhkaja kirjoitti:
Puuta heinää hölötät.
Omassa tapauksessani "yhteishuoltajuus" toimi hyvin, likka sai omasta tahdostaan olla siellä missä halusi eli käytännössä isällään. Siellä ei ollut mitään uusioäitejä sähläämässä. Äitinsä luona ei viihtynyt juuri koska siellä ravasi kaikenlaista äijää joilla oli vain huonoja harrastuksia kuten äidilläänkin.
Nyt kun on itse jo täysi-ikäinen ja äitinsäkin saanut asiansa kuntoon (ei tosin miestä) niin likkakin on alkanut viihtyä siellä paremmin."Viikonloppulapset, puoleen ja toiseen, näyttelevät aina, puoleen ja toiseen. Lapsien pitäisi aina jäädä vain toiselle puolisolle, käyköön he toisella vanhemmallaan, jos haluavat, mitään "yhteishuoltajuutta" ei saisi olla koskaan, sellainen on sairasta. "
Eli ei, oikeuden päätöksellä pakottamalla.
H- HTZA kirjoitti:
"Viikonloppulapset, puoleen ja toiseen, näyttelevät aina, puoleen ja toiseen. Lapsien pitäisi aina jäädä vain toiselle puolisolle, käyköön he toisella vanhemmallaan, jos haluavat, mitään "yhteishuoltajuutta" ei saisi olla koskaan, sellainen on sairasta. "
H-Tuo pilkkusääntöjen avulla asian raiskaaminen on ihan samaa kuin Ajomiehellä aikanaan. Silläkään jätkällä ei koskaan ollut yhtään selkeää mielipidettä mistään, kunhan ketjuja venytteli ja vanutteli.
- Sol57
HTZA kirjoitti:
"Viikonloppulapset, puoleen ja toiseen, näyttelevät aina, puoleen ja toiseen. Lapsien pitäisi aina jäädä vain toiselle puolisolle, käyköön he toisella vanhemmallaan, jos haluavat, mitään "yhteishuoltajuutta" ei saisi olla koskaan, sellainen on sairasta. "
H-ei aina kaikki synny pakottamalla. Minusta henkilökohtaisesti on erittäin hieno asia taas, jos ihmiset erotilanteessa voivat asiallisesti päätyä yhteishuoltajaratkaisuun jopa se on erittäin hieno ratkaisumalli...Se vaatii kuitenkin kummaltakin todellista halua sitoutua siihen..että, onnistuu myös ei riitä että, vain toinen haluaa...Myöskin kun elämäni aikana olen yh-isän kanssa aikanaan avioon mennyt...ja tunnen myös leskeksi jääneitä yh-isiä...siis muitakin kun omani ja heidän kanssaan olemme tästä aiheesta jutelleet kaikessa ystävällisyydessä ihmisen ihmiselle...niin...Ihan totta....ei ole olemassa yhtä ainoaa ratkaisua...koskaan. Kaikilla malleilla sekä hyvät että huonot puolensa...
Kuitenkin johonkin ratkaisuun on päästävä lapsen kannalta. Enemmänkin korostaisin tässä keskustelussa aina sitä lapsen/lapsten asemaa...Se kuitenkin ensisijainen...Sillä kuka nyt haluaa tahallaan elämässään myöskään eroa...Ero kun syyllistää ja satuttaa aina...jättää ne syvät haavat ja arvet sieluumme....Vitsi osaisinpa nyt tuolta tuon vanhan iki- ihanan laulun linkittää tänne..missä tämä
Erkki Junkkarinen laulaa tämän: Anna arpisten haavojen olla.....Siinä kuitenkin hyvin tämä fiilis tuotu esiin...mitä tunnen ja ajattelen ihmisenä minäkin...
tsau:Friidu
))...tuo linkitys ei vaan onnistu...sählä mikä sählä... on fiksu, arvot kohdillaan tässä mielessä. Moni ei ymmärräkkään kuinka hallaa lapselle voi tehdä tämä nykyään niin yleinen ero- ja uusioperheruljanssi. Tässäkin eräs puolituttu mies, anteeksi vaan mutta ei niin kovin hyvä isäksi (äidistä en tiedä), löysi neljän pienen lapsen eronneen yksihuoltajaäidin ja nyt niitä lapsia ollaan työntämässä sinne tänne, että "nuori pari" pääsisi viettämään "laatuaikaa".
- Putkivalo
kasvattavat lapsia vähän eri tavalla, miehet ovat vähän tiukka-linjaisempia mikä ei välttämättä ole mikään paha asia. Ei tietenkään kaikki miehet.
Teillä tuntuu menevän niin? Eikä se kai silloin ole mikään ihme jos tyttäresi protestoi. Hän haluaa saada se rennompi ote takaisin, mihin on tottunut. Siksi hän ei enää pidä miehestäsi ja tulkitsee häntä lurjukseksi ja huomaa vain huonot puolet. Lisäksi huomasin itse joskus suhteessa ollessa, että lapset mielellään vielä "omisi" äitiä ihan yksin, ei ole kivaa kun joku ulkopuolinen vie huomion. Ja onhan se ehkä vähän luonnoton tila muksuille, että vieras ihminen yhtäkkiä onkin osa perhettä.
Onko mahdollista ettei mies osallistu kasvatukseen? Tai ehkä hän on oikeassa, tyttö tarvitsisi tiukemmat säännöt? Tärkeintä kai olisi että teillä olisi sama linja, muuten nousee kyllä riita.
Mutta ei se pahaksi lapsille ole että näkevät vähemmän täydellisiä yksilöitä :)) Ota se siltä kannalta että se kasvattaa suvaitsevuutta :)- HTZA
On se ikävää kun ei omat aivot toimi.
Mutta ainahan voi lainata, eikös juu?
H. - Putkivalo
HTZA kirjoitti:
H.Harmittaako sua kun en sulle vastannut vai mistä toi piikittely tuli ;D
Nyt luin, eikä meillä mitään muuta yhteistä ollut kuin että tilanne on tyttären kannalta luonnoton. En allekirjoita mitään muuta sun viestissä. HTZA kirjoitti:
H.sinä aika epeli;(
- Heikunkeikku
Itse olen sitä mieltä, että jos asuisin lapsen kanssa kahdestaan ja ajattelisin "ottaa" miehen kanssamme asumaan, niin asiasta olisi ensin puhuttava todella-todella ja todella paljon tyttären kanssa.
Asiahan on niin, että siinä asunnossa asuu Kaksi henkilöä, se on kahden ihmisen Yhteinen koti.
Jos tytär yhtäkkiä toisi kotiin asumaan jonkun pojan, niin ei se varmasti äidin mielestä olisi tosta-noin-vaan-hyväksyttävissä.
Jos yhteiseen kotiin toisin miehen, niin tavallaan en ottaisi Huomioon sitä toista kodin asukasta. Siis ellen Ensin vakavasti keskustelisi asioista ja niistä Tuntemuksista, joita sen kaltainen asia toisi esille.
On aina suuri asia, jos asuntoon muuttaa Uusi ihminen. Kaikkia osapuolia pitäisi ajatella, tietysti myös sitä asuntoon muuttavaa miestä. Elikkä aika vaikea juttu, eikä helposti hoidettavissa.
Ja vielä jos seurustelua on takana vain reilu puoli vuotta. Eli reilu 6 kuukautta.
Minusta tytär on tässä tapauksessa järkevin. Minusta äidin olisi pitänyt ajatella aikuismaisemmin ja ottamalla huomioon mahdolliset tulevat ongelmat. Helpompi etukäteen mietiskellä ja keskustella ym. ym., kuin jälkikäteen kynsiä päänahkaa.
Myös mies on ajattelematon ryntäilijä. Samasta syystä.
Yhdessä asuminen on muutakin, kuin vaan "ihan-mukavaa-meillä-on"....- HTZA
tässä linkin, ainoaan oikeaan ajatusmalliin:
Tiedä vaikka olisit lukassutkin, niin tuntuu tutulta.
H. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
tässä linkin, ainoaan oikeaan ajatusmalliin:
Tiedä vaikka olisit lukassutkin, niin tuntuu tutulta.
H.En ole lukassut. Osaan sanoa oman mielipiteen ilman muiden tryykäämistä omine mielipiteineen siihen väliin.
Ja vaikka tryykäisiki, niin siitä huolimatta sanon Oman mielipiteeni oli se sitten erilainen mielipide, samanlainen mielipide, saman tapainen mielipide jne......
Voin ihan helposti myös kirjoittaa jonkin nimimerkin vastaukseen, että "olen samaa mieltä", jos niin tahdon.
Ole ystävällinen ja lue tarkasti seuraava lause:
Älä enää laita minulle mitään linkkejäsi ja väitteitä, että alkaisin apinoimaan jonkun mielipiteitä.
Se Ei pidä paikkaansa.
Koin vastauksesi hyvin aliarvioivana. Myös sivistymättömänä. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
En ole lukassut. Osaan sanoa oman mielipiteen ilman muiden tryykäämistä omine mielipiteineen siihen väliin.
Ja vaikka tryykäisiki, niin siitä huolimatta sanon Oman mielipiteeni oli se sitten erilainen mielipide, samanlainen mielipide, saman tapainen mielipide jne......
Voin ihan helposti myös kirjoittaa jonkin nimimerkin vastaukseen, että "olen samaa mieltä", jos niin tahdon.
Ole ystävällinen ja lue tarkasti seuraava lause:
Älä enää laita minulle mitään linkkejäsi ja väitteitä, että alkaisin apinoimaan jonkun mielipiteitä.
Se Ei pidä paikkaansa.
Koin vastauksesi hyvin aliarvioivana. Myös sivistymättömänä.vaarin, ota sinäkin minusta.
En minä pahalla arvostele, mutta en myöskään usko, että kirjoitukseni jälkeen kirjoitetaan samaa asiaa, ihan vahingossa.
Minä luen kaikki kommentit, ennen kuin vastaan, etten tekisi itseäni naurettavaksi.
Ja silloin voin, helposti, kertoa mielipiteenäni, että xxx kirjoitti kuten minä.
Minua ei vakuuta selitykset, en huomannut, lukenut, ymmärtänyt jne.
H. HTZA kirjoitti:
vaarin, ota sinäkin minusta.
En minä pahalla arvostele, mutta en myöskään usko, että kirjoitukseni jälkeen kirjoitetaan samaa asiaa, ihan vahingossa.
Minä luen kaikki kommentit, ennen kuin vastaan, etten tekisi itseäni naurettavaksi.
Ja silloin voin, helposti, kertoa mielipiteenäni, että xxx kirjoitti kuten minä.
H.tuliko sinulle mieleen että ei kaikki jaksa jokaisen vastauksia lukea ja varsinkaan sinun?
Mielestäni moitit heikuraa ihan suotta. :(- Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
H.Mulle on ihan sama, millä tavoilla itse vastaat aloituksiin. Se ei minulle kuulu.
Minä sanon Oman mielipiteen ja useinmiten perustelen sen mahdollisimman hyvin ja minuun ei vaikuta tipan lirua, nauraako joku mun vastaukselleni vai ei. Jos ajattelen jostakin jotakin, niin joko sanon sen, tai sitten en sano.
Miksi pitäisi ensin lukea muiden mielipide ja sitten ruveta mietiskelemään omaa mielipidettä. Tuntuu, että niin ajatellen, tavallaan antaisi "muokata" omia mielipiteitä. Eikö olisi parempi, että Ensin vastaisi ja vasta sitten alkaisi lukemaan muiden vastauksia. Teen nimittäin usein niin. Ja varsinkin jos ketju on pitkä. Jos joku aloitus kiinnostaa, että tahdon siihen vastata, niin sitten vastaan, enkä ala ensiksi lueskelemaan muiden vastauksia.
"En minä pahalla arvostele, mutta en myöskään usko, että kirjoitukseni jälkeen kirjoitetaan samaa asiaa, ihan vahingossa."
Heh, nyt pääsi naurut.:) - Sol57
mutta, itsekin uusioperheellisenä kyllä ajattelen tätäkin...Kaikilla ei ehkä mahdollisuustta (taloudellista) pitää tyhjillään sitä toista kotia ikäänkuin varalla...Itse pidimme vuoden verran mieheni kotia myöskin vuokra-asunto...ennenkuin täysin varmoja siitä että, tämä suhde sitten toimii..tai sen eteen kandee tehdä tosissaan kummankin...Varsinkin täällä Pääkaupungissa vuokra-asunnot ovat kalliita...En lähtisi tämän perusteella myöskään tuomitsemaan....Äitihän tuolla hyvin kertoi perheen taloudellista tilanteesta..ja nämä asiathan myös aina vaikuttavat...
Tuosta keskustelusta ehdottomasti samaa mieltä....se täytyy käydä läpi....ja selvät pelisäännöt täytyy luoda kuka sitten siinä uusioperheesssä on kukin...Lapselle aina isoin muutos...aikuiset pystyvät ehkä jo elämän kokemuksensa pohjalta paremmin sopeutumaan uusiin muuttaviin tilanteisiin. Lapselle soisin aikaa ja huomiota myöskin nyt molemmilta...Vain asianomainen itse sitten aikuisena pystyy päättämään ja siinä kandee rehellinen olla...kandeeko jatkaa...vai ei....
toivoen Tsemppiä....usein se muutosprosessi vie vuosia...mutta...kärsivällisyys on se siinä hyvä ase...kaikilta..myös vanhemmilta...Murros-ikä kun ei niitä helpompia ikäkausia muutenkaan.... Kirjoitan tämän vain yksistään siltä omalta näkökulmalta koska vastaavan olemme käyneet uusioperheenä läpi myöskin...meillä vaan murkku oli kundi;)))
tsau:Friidu - Sol57
Sol57 kirjoitti:
mutta, itsekin uusioperheellisenä kyllä ajattelen tätäkin...Kaikilla ei ehkä mahdollisuustta (taloudellista) pitää tyhjillään sitä toista kotia ikäänkuin varalla...Itse pidimme vuoden verran mieheni kotia myöskin vuokra-asunto...ennenkuin täysin varmoja siitä että, tämä suhde sitten toimii..tai sen eteen kandee tehdä tosissaan kummankin...Varsinkin täällä Pääkaupungissa vuokra-asunnot ovat kalliita...En lähtisi tämän perusteella myöskään tuomitsemaan....Äitihän tuolla hyvin kertoi perheen taloudellista tilanteesta..ja nämä asiathan myös aina vaikuttavat...
Tuosta keskustelusta ehdottomasti samaa mieltä....se täytyy käydä läpi....ja selvät pelisäännöt täytyy luoda kuka sitten siinä uusioperheesssä on kukin...Lapselle aina isoin muutos...aikuiset pystyvät ehkä jo elämän kokemuksensa pohjalta paremmin sopeutumaan uusiin muuttaviin tilanteisiin. Lapselle soisin aikaa ja huomiota myöskin nyt molemmilta...Vain asianomainen itse sitten aikuisena pystyy päättämään ja siinä kandee rehellinen olla...kandeeko jatkaa...vai ei....
toivoen Tsemppiä....usein se muutosprosessi vie vuosia...mutta...kärsivällisyys on se siinä hyvä ase...kaikilta..myös vanhemmilta...Murros-ikä kun ei niitä helpompia ikäkausia muutenkaan.... Kirjoitan tämän vain yksistään siltä omalta näkökulmalta koska vastaavan olemme käyneet uusioperheenä läpi myöskin...meillä vaan murkku oli kundi;)))
tsau:Friidunyt kevyempi muisto ja kevennys tuli mieleeni....Kundi kun sitten alkoi hyväksymään..että, mies tuli taloon...;))) Nooh, hän piirsi kuvan jossa, mieheni....siis korostetussa tässä kuvassa miehelläni on miestenvyö;))) ja kaksi koiraa....Myöhemmin hän selitteli tätä kuvaa minulle vähän murisevalla äänellä tosissaan.....Mies...hmm..miksi kaksi koiraa? (nämä meidän koiramme olivat sattumoisin kummatkin paimenkoirarotua...ja innokkana osallistuivat tähän kasvatustyöhön....kundia se jurppi;)) Minun ei tarvinut muutakuin tietyllä äänensävyllä sanoa kundin nimi...nämä höhlät heti paikalla....;))) että mitä nyt?
Ristinkin nämä koirat sosiaalikasvattajiksi;)) Ottivat tämän roolin ilman minkäänlaista opetusta ikäänkuin elämäntehtäväkseen innolla;))) vastaan....
tsau:Friidu - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
Mulle on ihan sama, millä tavoilla itse vastaat aloituksiin. Se ei minulle kuulu.
Minä sanon Oman mielipiteen ja useinmiten perustelen sen mahdollisimman hyvin ja minuun ei vaikuta tipan lirua, nauraako joku mun vastaukselleni vai ei. Jos ajattelen jostakin jotakin, niin joko sanon sen, tai sitten en sano.
Miksi pitäisi ensin lukea muiden mielipide ja sitten ruveta mietiskelemään omaa mielipidettä. Tuntuu, että niin ajatellen, tavallaan antaisi "muokata" omia mielipiteitä. Eikö olisi parempi, että Ensin vastaisi ja vasta sitten alkaisi lukemaan muiden vastauksia. Teen nimittäin usein niin. Ja varsinkin jos ketju on pitkä. Jos joku aloitus kiinnostaa, että tahdon siihen vastata, niin sitten vastaan, enkä ala ensiksi lueskelemaan muiden vastauksia.
"En minä pahalla arvostele, mutta en myöskään usko, että kirjoitukseni jälkeen kirjoitetaan samaa asiaa, ihan vahingossa."
Heh, nyt pääsi naurut.:)tarkoitus on saada aikaan hyvä olo.
Mielipiteiden muokkaus ei tarkoita sitä että uskoisi mitä toiset kirjoittavat, kirjoittamiseen kannattaa varautua, lukemalla aikaisemmat kirjoitukset, ettei tulisi tunnetta kopioinnista.
Toisille.
H. HTZA kirjoitti:
H.mistä me tiedetään vaikka olisit ottanut minun vastauksesta suurimman osan omaan vastaukseesi ja siitä kehittänyt, no mitä sitten kehitit. Vastasinhan minä ennen sinua.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
mistä me tiedetään vaikka olisit ottanut minun vastauksesta suurimman osan omaan vastaukseesi ja siitä kehittänyt, no mitä sitten kehitit. Vastasinhan minä ennen sinua.
Mutta ei mahdotonta.
Neitosella on kyllä ongelma, kun on naispuolinen.
Net kun elää, sillee, miesten kautta.
H. - 12345678900
Nittaminax kirjoitti:
mistä me tiedetään vaikka olisit ottanut minun vastauksesta suurimman osan omaan vastaukseesi ja siitä kehittänyt, no mitä sitten kehitit. Vastasinhan minä ennen sinua.
tuuleeko HTZAlle nyt kylmästi
oman väen taholta? - Hopia
HTZA kirjoitti:
H.paarma puraissut ?
Sinähän kiukuttelet !
;/ - Heikunkeikku
Sol57 kirjoitti:
tsau:FriiduIhan ensimmäiseksi tahdon sanoa, että en Tuomitse ketään. Jokainen tekee siten, kuin katsoo parhaimmakseen.
Tälle palstalle kuitenkin oli tehty asiasta aloitus ja tahdoin vastata siihen sillä tavalla, miten Itse ajattelen.
Tuohon kahden asunnon pitämiseen vastaan, että jos joku mies asuu vuokralla yksin ja nainen tyttären kanssa toisessa asunnossa, niin kun mies ja nainen tapaavat ja alkavat seurustelemaan, niin kumpainenkin edelleen asuu omissa asunnoissaan. Jos taas tämä mies ja nainen Eivät olisi tavanneet, niin silloinhan mies jatkaisi omassa asunnossaan asumista edelleenkin. Miksi pitäisi antaa sen kahden asunnon vaikuttaa siten, että olisi tavallaan Kiire muuttaa yhteen? Tarkoitan siis, että jos Ei olis tavannut, niin edelleenhän se mies siinä asunnossaan asuisi. Onpahan vaikea selittää, mitä meinaan sanoa. Voi-voi :(
Kahdella ihmisellä on totuttelemista toisiinsa ja toisen tapoihin, vaikka olisi vain kahdestaan, kun yhteen muuttavat. Jos asunnossa on vielä toisen ihmisen lapsi, niin totuttelemista on vieläkin enemmän.
Siksi olen sitä mieltä, että puoli vuotta on suhteellisen lyhyt aika tutustuttaakseen uuden kumppanin lapseen.
Tottakai kaikki voi onnistua mainiosti. Mutta voi olla onnistumattakin. - Sol57
Heikunkeikku kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi tahdon sanoa, että en Tuomitse ketään. Jokainen tekee siten, kuin katsoo parhaimmakseen.
Tälle palstalle kuitenkin oli tehty asiasta aloitus ja tahdoin vastata siihen sillä tavalla, miten Itse ajattelen.
Tuohon kahden asunnon pitämiseen vastaan, että jos joku mies asuu vuokralla yksin ja nainen tyttären kanssa toisessa asunnossa, niin kun mies ja nainen tapaavat ja alkavat seurustelemaan, niin kumpainenkin edelleen asuu omissa asunnoissaan. Jos taas tämä mies ja nainen Eivät olisi tavanneet, niin silloinhan mies jatkaisi omassa asunnossaan asumista edelleenkin. Miksi pitäisi antaa sen kahden asunnon vaikuttaa siten, että olisi tavallaan Kiire muuttaa yhteen? Tarkoitan siis, että jos Ei olis tavannut, niin edelleenhän se mies siinä asunnossaan asuisi. Onpahan vaikea selittää, mitä meinaan sanoa. Voi-voi :(
Kahdella ihmisellä on totuttelemista toisiinsa ja toisen tapoihin, vaikka olisi vain kahdestaan, kun yhteen muuttavat. Jos asunnossa on vielä toisen ihmisen lapsi, niin totuttelemista on vieläkin enemmän.
Siksi olen sitä mieltä, että puoli vuotta on suhteellisen lyhyt aika tutustuttaakseen uuden kumppanin lapseen.
Tottakai kaikki voi onnistua mainiosti. Mutta voi olla onnistumattakin.tuo sana tuomitseminen...En tarkoittanut, tiedän että, sinä jos kuka et tuomitse..En vain löytänyt ihan oikeaa sanaa heti....vähän huono olen tässä suomenkielessä...Kuten varmaan huomanutkin... Ehkä tarkoitus oli jotekin ihan kesysti vaan tämä puoli tuoda esiin....aivan turha sana....Olet täysin oikeessa...Anteeksi...tämä sotku..
12345678900 kirjoitti:
tuuleeko HTZAlle nyt kylmästi
oman väen taholta?mutta ei minulle tuule kylmästi.
Viuhkojaan leyhyttelevät.
Hakevat torilta nipun Viinirypäleitä, syöttävät niitä sitten jollekin, unenomaisesti.
Toivottavasti.
H. - HTZA
Hopia kirjoitti:
paarma puraissut ?
Sinähän kiukuttelet !
;/mies aina.
Minämies en kiukuttele, ohjailen käsivarresta hellästi, puristaen.
Joskus enemmästikin.
H. - Sol57
Heikunkeikku kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi tahdon sanoa, että en Tuomitse ketään. Jokainen tekee siten, kuin katsoo parhaimmakseen.
Tottakai kaikki voi onnistua mainiosti. Mutta voi olla onnistumattakin.asiassa kyllä täysin kanssasi samaa mieltä ei puoli vuotta ole aika eikä mikään vielä...eikä vuosikaan...Kyllä tämä tutustuminen vie minusta useamman vuoden ja loppujen lopuksi opimmeko tuntemaan toista ihmistä kunnolla koskaan? Hyvä jos jotenkin itsemme.......ja sitten jos ajatellaan että, kun kysymyksessä tässäkin on lapsi...joka myös muuttuu...ajan myötä ja tämän lapsen persoonallisuuksin muuttuu ehkä...Niin tämä kärsivällisyys siinä ainut tie...Yhteen kasvaminen vie aikansa...ja kuitenkin siinä muistettava tämä kunnioitus toisiaan kohtaan molemmin päin....Lapsen asema aina mielestäni myös se vaikein....Kuitenkin lapselle tehtävä selväksi että, hän ei ole se joka tämän päättää...mutta, hänen mielipidettään ja tuntojaan on syytä kuunella ja myös huomioida....
tsau:Friidu - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
tarkoitus on saada aikaan hyvä olo.
Mielipiteiden muokkaus ei tarkoita sitä että uskoisi mitä toiset kirjoittavat, kirjoittamiseen kannattaa varautua, lukemalla aikaisemmat kirjoitukset, ettei tulisi tunnetta kopioinnista.
Toisille.
H.Noh, mitäpä tästä asiasta vänkäämään. Me saamme ja voimme olla eri mieltä.
Tuosta mainitsemastasi Kopioimisesta.
En ymmärrä, Miksi ajattelet noin.
Kerro mielipiteesi, että Miksi ihmeessä joku tälläisi pepunposkensa tuolille ja tiirailisi näyttöä ja luettuaan jonkun toisen ihmisen mielipiteen, niin ajattelisi, että "Ahaa, minäpäs kopioin tuon ja kirjoitan toisin sanoin tuon saman asian." Mitä Ideaa siinä olisi? - Heikunkeikku
Sol57 kirjoitti:
asiassa kyllä täysin kanssasi samaa mieltä ei puoli vuotta ole aika eikä mikään vielä...eikä vuosikaan...Kyllä tämä tutustuminen vie minusta useamman vuoden ja loppujen lopuksi opimmeko tuntemaan toista ihmistä kunnolla koskaan? Hyvä jos jotenkin itsemme.......ja sitten jos ajatellaan että, kun kysymyksessä tässäkin on lapsi...joka myös muuttuu...ajan myötä ja tämän lapsen persoonallisuuksin muuttuu ehkä...Niin tämä kärsivällisyys siinä ainut tie...Yhteen kasvaminen vie aikansa...ja kuitenkin siinä muistettava tämä kunnioitus toisiaan kohtaan molemmin päin....Lapsen asema aina mielestäni myös se vaikein....Kuitenkin lapselle tehtävä selväksi että, hän ei ole se joka tämän päättää...mutta, hänen mielipidettään ja tuntojaan on syytä kuunella ja myös huomioida....
tsau:FriiduVoisin tässä ihan lyhykäisyydessä sanoa, että ajattelemme tästä asiasta hyvin samoilla tavoilla.
Ajattelet asioita monelta kantilta ja tykkään semmosesta.
Tottakai, lapselle on tehtävä selväksi, että hän ei ole se joka päättää ja/tai Määrää asioista. Eli samaa mieltä. - Sol57
Heikunkeikku kirjoitti:
Voisin tässä ihan lyhykäisyydessä sanoa, että ajattelemme tästä asiasta hyvin samoilla tavoilla.
Ajattelet asioita monelta kantilta ja tykkään semmosesta.
Tottakai, lapselle on tehtävä selväksi, että hän ei ole se joka päättää ja/tai Määrää asioista. Eli samaa mieltä.sähläämistä tässä omassa elämässä aina myöskin ollut.;)) että, vähän pakko ehkä hiukan oppia minunkin. Uskon että, hyvin samoin linjoilla ollaan..ja samoin ajatellaan...tästä aiheesta. Joka ei suinkaan helppo;))
Heikunkeikku kirjoitti:
Tottakai kaikki voi onnistua mainiosti. Mutta voi olla onnistumattakin.sitten asuu omistusasunnossa, jonka maksoi "aidon" miehensä kanssa?
Ja jota "aito" mies maksaa vieläkin, elatusmaksujen muodossa.
Ja nyt tulee uusi mies, joka maksaa omalle "aidolleen".
Turha on kiukutella että olen tästä kirjoittanut aikaisemminkin.
Siinä sitten yksi surkea sortuu toiseen surkeaan.
Nainen saa kivaa sänkyyn ja uuden riesan, mies pääsee eroon vuokrasta.
Mutta tarina on kummallinen.
H. - nuunau
HTZA kirjoitti:
sitten asuu omistusasunnossa, jonka maksoi "aidon" miehensä kanssa?
H.kuka tuollaiselle kaverille haluaa,soitella?
Ääliö mikää äliö - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
sitten asuu omistusasunnossa, jonka maksoi "aidon" miehensä kanssa?
H.Joo, tarina on kummallinen. Elämä ylipäätään on kummallista. Sitä vaan pitää yrittää rämmiskellä "kummallisuus"-metsässä ja opittava nostelemaan kinttujaan jos eteen sattuu yllättäviä kiven murikoita tai puiden juuria. Eihän sitä muuta voi.
Sitä en nyt kuitenkaan käsitä, että miksi tuon kummallisen tarinasi Minulle kirjoitit.
Ei tuo kirjoituksesi aloitukseen liittynyt eikä myöskään minun kirjoitteluuni.
Se on ihan erillinen asia. Olisi minulla tuohonkin Omia (huom. Omia) mielipiteitä,
mutta asia on laaja, eikä oikeastaan pahemmin minua kiinnosta.
Aina on kivaa saada kivaa sänkyyn. Olen aina pitänyt kivoista asioista ja mitä kivoimpia, sen kivempaa.
Nimittäin tylsistyn hyvin helposti. - Hopia
HTZA kirjoitti:
mies aina.
Minämies en kiukuttele, ohjailen käsivarresta hellästi, puristaen.
Joskus enemmästikin.
H.pakotukseen auttaa OFF-geeli, viilentää mukavasti ;))
Ja kyllä kiukuttelet, joskus voisi reippaasti myöntää..... - HTZA
nuunau kirjoitti:
kuka tuollaiselle kaverille haluaa,soitella?
Ääliö mikää äliöElämä ei ole helppoa, kaikenmaailman ääliöitä on.
Ajattele, yksi ainoa ihminen, toiselta puolelta ääliö ja toiselta puolelta hyväksyttävä.
Ei tarvitse kun pyöriä ympärillä, aina on joku syy haukkua tai kiittää.
Ja niin helppoa kun se olisi, mennä lähelle ja jutella, tai soittaa.
Silloin voisi olla rehellinen, minä tiedän tuon idiootin.
H. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, tarina on kummallinen. Elämä ylipäätään on kummallista. Sitä vaan pitää yrittää rämmiskellä "kummallisuus"-metsässä ja opittava nostelemaan kinttujaan jos eteen sattuu yllättäviä kiven murikoita tai puiden juuria. Eihän sitä muuta voi.
Sitä en nyt kuitenkaan käsitä, että miksi tuon kummallisen tarinasi Minulle kirjoitit.
Ei tuo kirjoituksesi aloitukseen liittynyt eikä myöskään minun kirjoitteluuni.
Se on ihan erillinen asia. Olisi minulla tuohonkin Omia (huom. Omia) mielipiteitä,
mutta asia on laaja, eikä oikeastaan pahemmin minua kiinnosta.
Aina on kivaa saada kivaa sänkyyn. Olen aina pitänyt kivoista asioista ja mitä kivoimpia, sen kivempaa.
Nimittäin tylsistyn hyvin helposti."Tuohon kahden asunnon pitämiseen vastaan, että jos joku mies asuu vuokralla yksin ja nainen tyttären kanssa toisessa asunnossa, niin kun mies ja nainen tapaavat ja alkavat seurustelemaan, niin kumpainenkin edelleen asuu omissa asunnoissaan. Jos taas tämä mies ja nainen Eivät olisi tavanneet, niin silloinhan mies jatkaisi omassa asunnossaan asumista edelleenkin. Miksi pitäisi antaa sen kahden asunnon vaikuttaa siten, että olisi tavallaan Kiire muuttaa yhteen? Tarkoitan siis, että jos Ei olis tavannut, niin edelleenhän se mies siinä asunnossaan asuisi"
Tämä ei naisia , yleensäkään, kiinnosta, ihan asiana.
Heille kun tällainen on normaalia. - HTZA
ymmärrän naisista, se ei ole paljoa, on anceli kirjoittanut mukavan kirpeästi.
Kiukkuinen hän, useimmiten on, mutta jaksan kyllä jotain vastatakin.
Huhuu jne. ei nyt innostu, mustasukkaisuus on vaikeaa kestää, noin nuorelta.
Meiltä vanhemmilta se sujuu, luonnostaan, iät ajat kun on tykyttänyt suonissa, varsinkin minulla, joka olen aina jahdannut, ja kiinnisaanut, kauniita.
H. - huhhoijjjaaa
Siis ihan oikeesti, mieti.
Onko normaalia, että mies istuu kuopassaan ja vaatii että naiset ottaa yhteyttä, joko galleria tai soittamal-
Oma kokemukseni on että jos mies haluaa jotain, se kaivaa sut vaik mistä esiin.
Mitä tää äijä on tehnyt puolestas?
Vaatimut soittamaan tai yv.
Vittu, nainen on epätoivoinen jos se jahtaa miestä sen sijaan et mies jahtais sitä, niinkuin normaalist menee
Sä olet nettihuijarin uhri.
Koita sit elää sen kans.
Ihan oikeesti, herää, mitä toi mies teki sun vuokses, muuta kuin vähätteli älyäs viesteissään? HTZA kirjoitti:
ymmärrän naisista, se ei ole paljoa, on anceli kirjoittanut mukavan kirpeästi.
Kiukkuinen hän, useimmiten on, mutta jaksan kyllä jotain vastatakin.
Huhuu jne. ei nyt innostu, mustasukkaisuus on vaikeaa kestää, noin nuorelta.
Meiltä vanhemmilta se sujuu, luonnostaan, iät ajat kun on tykyttänyt suonissa, varsinkin minulla, joka olen aina jahdannut, ja kiinnisaanut, kauniita.
H.on kysyntää, mustasukkaisia naisia pyörii ympärillä pilvin pimein ;))
Minäkö muka kiukkuinen, koska muka oon ollut, valehtelet.- Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
"Tuohon kahden asunnon pitämiseen vastaan, että jos joku mies asuu vuokralla yksin ja nainen tyttären kanssa toisessa asunnossa, niin kun mies ja nainen tapaavat ja alkavat seurustelemaan, niin kumpainenkin edelleen asuu omissa asunnoissaan. Jos taas tämä mies ja nainen Eivät olisi tavanneet, niin silloinhan mies jatkaisi omassa asunnossaan asumista edelleenkin. Miksi pitäisi antaa sen kahden asunnon vaikuttaa siten, että olisi tavallaan Kiire muuttaa yhteen? Tarkoitan siis, että jos Ei olis tavannut, niin edelleenhän se mies siinä asunnossaan asuisi"
Heille kun tällainen on normaalia.Aha, nyt vähä aivosolut rupes liikuskelemaan siihen malliin, että äkkäsin, miksi vastauksesi minulle kirjoitit.
Jouduin lukemaan uudestaan sen edellisen vastauksesi.
Hmmm.... "aito" mies ja surkeat ihmiset.
En ajattele noin yksoikoisesti. Ja tuomitsevasti. Vieläpä, kun ei laisinkaan voi tietää kenenkään muiden pariskuntien elelemisiä. Ja erojen syitä. Saattaahan olla niinkin, että tämä Surkea nainen ei ole ollenkaan surkea, vaan älyttömän iloinen, kun on päässyt eroon "aidosta" miehestä, joka ei niin aito ollutkaan.
Mistäs sen tietää. Tämän kirjoitin vain sen takia, että on olemassa toinenkin vaihtoehto. No, monia vaihtoehtoja tietenkin.
Ehkä on hyvä pistää piste tähän tämmösistä keskustelemisille. En oikeastaan tahdo mietiskellä, minkälaisia muut ovat tai mitä muut tekevät jne... Mulle riittää, kun sanon vain ja ainoastaan mitä minä Itse jossakin tilanteessa tekisin. Näin se vaan on.
Enkä myöskään tahdo Yleistää asioita. Kirjoitit: "Tämä ei naisia, yleensäkään, kiinnosta, ihan asiana. Heille kun tälläinen on normaalia." Eli vielä kerran tiedoksi: En voi Sietää yleistämistä ja Niputtelemista.
Nyt tuntuu siltä, että en ainakaan tänään kykene keskustelemaan kanssasi.
Emme ymmärrä toisiamme. Sillä sipuli. - diudiu25
se teki, vastas vaan, että tää aloitus oli laajempi?
Kuin tampio ihminen voi olla,ystävän kaipuussaan?
Ajattelitko joskus,oikeasti,että nettipeelo,ottas vastuun sinusta ja lapsestas?
Ei hyyvä helvetti,
Mieti.
oikeeasti - HTZA
huhhoijjjaaa kirjoitti:
Siis ihan oikeesti, mieti.
Onko normaalia, että mies istuu kuopassaan ja vaatii että naiset ottaa yhteyttä, joko galleria tai soittamal-
Oma kokemukseni on että jos mies haluaa jotain, se kaivaa sut vaik mistä esiin.
Mitä tää äijä on tehnyt puolestas?
Vaatimut soittamaan tai yv.
Vittu, nainen on epätoivoinen jos se jahtaa miestä sen sijaan et mies jahtais sitä, niinkuin normaalist menee
Sä olet nettihuijarin uhri.
Koita sit elää sen kans.
Ihan oikeesti, herää, mitä toi mies teki sun vuokses, muuta kuin vähätteli älyäs viesteissään?lievää liioittelua.
Ilman tyttösen lupaa, on tässä pakko tunnustaa että olen soitellut hänelle yllätyksenä ja pyytämättä.
Neito lirkuttelee takaisinkin, siinä määrin kun varattu voi.
Minä kyllä vonkaan vahvasti.
Toisillekin neitosille soittelen ja takaisin soittelevat,
heissäkin menee vonkaamiseni hukkaan.
Missähän olis joku sinkku kun lirkuttelis?
Huh! Hoiijaa! ettei vaan olisi...?
H - Sol57
HTZA kirjoitti:
"Tuohon kahden asunnon pitämiseen vastaan, että jos joku mies asuu vuokralla yksin ja nainen tyttären kanssa toisessa asunnossa, niin kun mies ja nainen tapaavat ja alkavat seurustelemaan, niin kumpainenkin edelleen asuu omissa asunnoissaan. Jos taas tämä mies ja nainen Eivät olisi tavanneet, niin silloinhan mies jatkaisi omassa asunnossaan asumista edelleenkin. Miksi pitäisi antaa sen kahden asunnon vaikuttaa siten, että olisi tavallaan Kiire muuttaa yhteen? Tarkoitan siis, että jos Ei olis tavannut, niin edelleenhän se mies siinä asunnossaan asuisi"
Heille kun tällainen on normaalia.kokemusta kun kummastakin;)))(tähän nyt tylsästi kiinnostaa ketään tai ei)...siis ensimmäisen avioeroni jälkeen....Nooh, tästä suhteessa missä mies asuu koko seurustelun ajan omassa kodissaan....ihan OK....meille se kävi hyvin tämä järjestely..Suhdetta jatkui n. 8 vuotta. Viikonloput vietettiin aina meillä. No. problem...sen puolesta. Sitten tämä järjestely jossa nyt elän....miehellä oma asunto myöskin...(tyhjillään vuoden...mitä nyt annoimme joskus kaukaisempien miehen sukulaisten käyttöön mikäli tilaistä asuntoa tarvitsivat kun tulivat Stadiin käymään)...asunto todella lähellä..Mutta, jos luontaisesti sitten tämä arki menee siinä ja hyvin...alusta asti että, toinen asuu siinä samassa....niin mikäs siinä....Tämähän on aina myös persoonakohtainen ratkuisu...Ei yhtä mallia joka sopisi kaikkeen....Minusta on hyvä tehdä niin mikä sopii...;))) Ei voi asettaa miten rajoja....tai antaa neuvoja tämä hyvä....tehkää näin...niin olette onnellisia;)))
Ei kahta samanlaista tarinaa eikä kohtaloa koskaan....ja Elämä on...La dolce Vita;)) joka itse ei mene neuvomaan ketään....vaikka kokemuksistaan kirjoittaakin...Että, älkää tehtökö niin minä vaan miten minä nyt opetan;))) tyyliin....Joku tähän taas tietysti että, lässytä-lässytä....;))) Friidu....
Heikunkeikku kirjoitti:
Aha, nyt vähä aivosolut rupes liikuskelemaan siihen malliin, että äkkäsin, miksi vastauksesi minulle kirjoitit.
Jouduin lukemaan uudestaan sen edellisen vastauksesi.
Hmmm.... "aito" mies ja surkeat ihmiset.
En ajattele noin yksoikoisesti. Ja tuomitsevasti. Vieläpä, kun ei laisinkaan voi tietää kenenkään muiden pariskuntien elelemisiä. Ja erojen syitä. Saattaahan olla niinkin, että tämä Surkea nainen ei ole ollenkaan surkea, vaan älyttömän iloinen, kun on päässyt eroon "aidosta" miehestä, joka ei niin aito ollutkaan.
Mistäs sen tietää. Tämän kirjoitin vain sen takia, että on olemassa toinenkin vaihtoehto. No, monia vaihtoehtoja tietenkin.
Ehkä on hyvä pistää piste tähän tämmösistä keskustelemisille. En oikeastaan tahdo mietiskellä, minkälaisia muut ovat tai mitä muut tekevät jne... Mulle riittää, kun sanon vain ja ainoastaan mitä minä Itse jossakin tilanteessa tekisin. Näin se vaan on.
Enkä myöskään tahdo Yleistää asioita. Kirjoitit: "Tämä ei naisia, yleensäkään, kiinnosta, ihan asiana. Heille kun tälläinen on normaalia." Eli vielä kerran tiedoksi: En voi Sietää yleistämistä ja Niputtelemista.
Nyt tuntuu siltä, että en ainakaan tänään kykene keskustelemaan kanssasi.
Emme ymmärrä toisiamme. Sillä sipuli.kertoa kantansa, lapsia koskevaan aloitukseen.
Ja kadota paikalta,
H. - Sol57
Sol57 kirjoitti:
kokemusta kun kummastakin;)))(tähän nyt tylsästi kiinnostaa ketään tai ei)...siis ensimmäisen avioeroni jälkeen....Nooh, tästä suhteessa missä mies asuu koko seurustelun ajan omassa kodissaan....ihan OK....meille se kävi hyvin tämä järjestely..Suhdetta jatkui n. 8 vuotta. Viikonloput vietettiin aina meillä. No. problem...sen puolesta. Sitten tämä järjestely jossa nyt elän....miehellä oma asunto myöskin...(tyhjillään vuoden...mitä nyt annoimme joskus kaukaisempien miehen sukulaisten käyttöön mikäli tilaistä asuntoa tarvitsivat kun tulivat Stadiin käymään)...asunto todella lähellä..Mutta, jos luontaisesti sitten tämä arki menee siinä ja hyvin...alusta asti että, toinen asuu siinä samassa....niin mikäs siinä....Tämähän on aina myös persoonakohtainen ratkuisu...Ei yhtä mallia joka sopisi kaikkeen....Minusta on hyvä tehdä niin mikä sopii...;))) Ei voi asettaa miten rajoja....tai antaa neuvoja tämä hyvä....tehkää näin...niin olette onnellisia;)))
Ei kahta samanlaista tarinaa eikä kohtaloa koskaan....ja Elämä on...La dolce Vita;)) joka itse ei mene neuvomaan ketään....vaikka kokemuksistaan kirjoittaakin...Että, älkää tehtökö niin minä vaan miten minä nyt opetan;))) tyyliin....Joku tähän taas tietysti että, lässytä-lässytä....;))) Friidu....
tsau:Friidutoinen eli jälkimäinen suhde kyllä johti avioliittoon...mutta, en usko että sillä sinällänsä oli mitään merkitystä miten asuimme nuo alkuvuodet....kuitenkaan...;))) Pääasiahan on aina tämä päämäärä ikään ihmiset haluavat olla yhdessä muodossa tai toisessa ja onnistuuko se...Onko se asumisjärjestely sitten miten ratkaistu ei kuitenkaan ratkaise sitä pysyvätkö ihmiset tässä suhteessaan ja kuinka kauan...Kyllä siinä muut asiat ratkaisevat;))) Elämänhän on kuitenkin ainaista liikettä...mikään ei pysy paikallaan;)) Olipas syvällisesti sanottu...
tsau:Friidu - longforgotten
kun näkis vaan.
Älä sit nirise,kun et ottanut ajatust vastaan.
Jatka vaan htzan vonkaust.
Ihan oikeest,voisit tehdä paremmin.
Mua loukkaa nähdä tuska, mutta jos se on tie jonka valitset, ni ei voi mitään.
Varotettu on, monta kertaa,kumpaakin.
Mut jatkkaa - HTZA
heleä naisen ääni, iloisena, silkkaa vonkaamista se on!
Vaikka ei oliskaan sillee, niinku, ihku, sillee?
H. - Sol57
;)))) nyt kyllä ali-arvoit itse todella pahasti Anceli....tapasi mukaan, vaatimaton persoona kun olet....
tsau:Friidu - nonono
longforgotten kirjoitti:
kun näkis vaan.
Älä sit nirise,kun et ottanut ajatust vastaan.
Jatka vaan htzan vonkaust.
Ihan oikeest,voisit tehdä paremmin.
Mua loukkaa nähdä tuska, mutta jos se on tie jonka valitset, ni ei voi mitään.
Varotettu on, monta kertaa,kumpaakin.
Mut jatkkaakuunnella tämä, yhteydes
http://www.youtube.com/watch?v=5juc6fmgylw - Sol57
HTZA kirjoitti:
mutta ei minulle tuule kylmästi.
Viuhkojaan leyhyttelevät.
Hakevat torilta nipun Viinirypäleitä, syöttävät niitä sitten jollekin, unenomaisesti.
Toivottavasti.
H.nimenomaan;)))) paitsi Friidu joka hakee oikeesti näitä makeita kirsikoita torilta...keittää niistä hiljaa hämmentäen hiljaisella tulella kirsikkahillon ja maustaa sen tilkalla kanelia ja konjakkia ehkä hiukkasen vanilijasokeria myös...sitten paistaa Hatsukalle herkullisen vohvelin..ja tarjoaa tämän ihanuuden kermavaahdon kera ystävälleen...Nooh...Friiduhan Itse syö vain muutaman...Eikä Hatsa...ole suinkaan vihainen...korkeitaan pyyhkii hellästi kermavaahdon Friidukin suupilestä...sillee hellästi;)))
tsau:Friidu HTZA kirjoitti:
heleä naisen ääni, iloisena, silkkaa vonkaamista se on!
Vaikka ei oliskaan sillee, niinku, ihku, sillee?
H.minkä ihminen äänelleen voi.
Sulla vaan mielikuvitus toimii liian vilkkaasti :)Sol57 kirjoitti:
;)))) nyt kyllä ali-arvoit itse todella pahasti Anceli....tapasi mukaan, vaatimaton persoona kun olet....
tsau:Friidunyt ainakin olet yksi heistä, kiitos kuitenkin :)
- Sol57
Anceli kirjoitti:
nyt ainakin olet yksi heistä, kiitos kuitenkin :)
todellisen ystävän sanat on helppo käteä aina oman snadin sydämensä sopukoihin;)) Ystävä olet minulle...
tsau:Friidu - elenahelena*
Sol57 kirjoitti:
tsau:FriiduMiten niin ei ole varaa pitää toista asuntoa?
Mikäli kummallakin on asunto hallinnassa tavatessa, niin ei kai se tapaaminen sitä maksukykyä vie? - tuulevi
Kirjoittajaan.Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa.Sitäpaitsi äitinä olet velvollinen asettamaan rajat,eikä ns."uusi miehesi"kasvatus ei kuulu hänelle.Kyllä ensin pitää kysyä lapseltaan,onko hän halukas "uuteen isiin".Minä tekisin näin.Tosin asuin kaksistaan poikani kanssa(hän nyt 35v)Miksi,se onkin jo aivan eri tarina.Fiksu mies tulikin(insinööri)hänellä kaksi poikaa ja lapsensa osaa kasvattaa.
- tuulevi
tuulevi kirjoitti:
Kirjoittajaan.Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa.Sitäpaitsi äitinä olet velvollinen asettamaan rajat,eikä ns."uusi miehesi"kasvatus ei kuulu hänelle.Kyllä ensin pitää kysyä lapseltaan,onko hän halukas "uuteen isiin".Minä tekisin näin.Tosin asuin kaksistaan poikani kanssa(hän nyt 35v)Miksi,se onkin jo aivan eri tarina.Fiksu mies tulikin(insinööri)hänellä kaksi poikaa ja lapsensa osaa kasvattaa.
Että olin samaa mieltä Heikunkeikun kanssa tuossa palstan alussa,kun tämä teksti ei aina mene järjestyksessä..Asia koski 14vuotiasta tytärtä ja äidin ottamaa "uutta isiä".Kivaa kesää kaikille!
- GloriaJoy
ole toisaalta aika luontevaa, et vieraskoreus katoaa puolin ja toisin (varsinkin jos alkujärkytystä ei ole ollut) ja kärhämät täytyy keskustella kaikkien teijän yhteises haasteloinnis mahdollisimman pian ja muistakaa että lasta ei jyrätä vaan kuunnellaan ja otetaan vakavasti ja lykkyä teille oli opputulos mikä tahansa
- RIMMIR
kasvatusmalli, mitä se on? Mielestäni kasvatus kuuluu sinulle ja ex miehellesi eikä uudelle tulokkaalle.
Rivienvälistä voi vähän lukaista että olet loukkaantunut hänen käytöksestään. Aliarvoioihan hän sinun tähänastiset kasvatusmenetelmäsi.- Sol57
sitten käytännössä. Mietihän? Miten tämä uusi mies voi siinä uudessa kuviossa olla miehenä mukana jos, hänet ikään kuin sivuutetaan? Pelkäksi statussymbooliksi....Eihän se toimi....Kyllä tällaisessa tilanteessa aina kaikkien vanhempien on sovittava selväksi tuo kuviot...mikä rooli kenelläkin....siis tämän lapsen kannalta jo yksitään...mutta, myöskin aikuisten kannalta...muuten liikaa tulee ristiriitatilanteita....On muistettava aina ettei helppo ole tule tavallaan uutena ihmisenä aikuisenkaan tilanteeseen...missä ennestään lapsia..edellisestä suhteesta...Ei suinkaan toivotonta...mutta, vaativaa kylläkin...Onnnistuessaan sitten hvyin palkitsevaa;))
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
sitten käytännössä. Mietihän? Miten tämä uusi mies voi siinä uudessa kuviossa olla miehenä mukana jos, hänet ikään kuin sivuutetaan? Pelkäksi statussymbooliksi....Eihän se toimi....Kyllä tällaisessa tilanteessa aina kaikkien vanhempien on sovittava selväksi tuo kuviot...mikä rooli kenelläkin....siis tämän lapsen kannalta jo yksitään...mutta, myöskin aikuisten kannalta...muuten liikaa tulee ristiriitatilanteita....On muistettava aina ettei helppo ole tule tavallaan uutena ihmisenä aikuisenkaan tilanteeseen...missä ennestään lapsia..edellisestä suhteesta...Ei suinkaan toivotonta...mutta, vaativaa kylläkin...Onnnistuessaan sitten hvyin palkitsevaa;))
tsau:FriiduYleensä se on niin että parhaat lastenkasvattajat ovat vanhojapiikoja, parhaat koirankouluttajat ovat niitä joilla ei ole koiraa ja parisuhdeasiantuntijat ovat niitä joilla ei ole parisuhdetta. heh he... Nyt en tarkoittanut sitten Heikunkeikkua vaan yleensä ottaen.
- Sol57
miljoona kirjoitti:
Yleensä se on niin että parhaat lastenkasvattajat ovat vanhojapiikoja, parhaat koirankouluttajat ovat niitä joilla ei ole koiraa ja parisuhdeasiantuntijat ovat niitä joilla ei ole parisuhdetta. heh he... Nyt en tarkoittanut sitten Heikunkeikkua vaan yleensä ottaen.
toisaalta ulkopuolinen voi olla oikeessa. Itselläni jo toinen avioliitto mikä uusioperhekuvio...ja aivan yhtä tumpeloksi ja avuttomaksi itseni tunnen toisinaan..Onneksi nyt ongelmat ovat selvineet toistaiseksi puhumalla...avoimesti...eikä se aina suinkaan helppoa;)) tämäkään että, kaksi aikuista toisilleen ennästään tuntemantoa ihmistä löytävät ja oppivat keskenään edes jotenkin kommunikoimaan;)) öhö....siis oikeesti keskustelemaan myöskin niin että, kuuntelevat toisiaan;))) saattaa viedä aikansa...parhaassa tapauksessa...
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
toisaalta ulkopuolinen voi olla oikeessa. Itselläni jo toinen avioliitto mikä uusioperhekuvio...ja aivan yhtä tumpeloksi ja avuttomaksi itseni tunnen toisinaan..Onneksi nyt ongelmat ovat selvineet toistaiseksi puhumalla...avoimesti...eikä se aina suinkaan helppoa;)) tämäkään että, kaksi aikuista toisilleen ennästään tuntemantoa ihmistä löytävät ja oppivat keskenään edes jotenkin kommunikoimaan;)) öhö....siis oikeesti keskustelemaan myöskin niin että, kuuntelevat toisiaan;))) saattaa viedä aikansa...parhaassa tapauksessa...
tsau:Friiduon aina hankalaa, kun on ikäänkuin suurennuslasin alla monelta taholta. Tarkoitan, anopit ja muutkin sukulaiset ja jopa lastenlapset ovat myös kuvioissa lasten lisäksi. Arvostelua voi tulla herkästi. Paksunahkaisuutta ja huumoria se vaan vaatii. Huumorilla ollaan pärjätty. Vähän aikaa siinä kyllä menee, ennenkuin osaa ihan kunnolla ja rentona istua sukujuhlissa vitsailemassa.
- Sol57
miljoona kirjoitti:
on aina hankalaa, kun on ikäänkuin suurennuslasin alla monelta taholta. Tarkoitan, anopit ja muutkin sukulaiset ja jopa lastenlapset ovat myös kuvioissa lasten lisäksi. Arvostelua voi tulla herkästi. Paksunahkaisuutta ja huumoria se vaan vaatii. Huumorilla ollaan pärjätty. Vähän aikaa siinä kyllä menee, ennenkuin osaa ihan kunnolla ja rentona istua sukujuhlissa vitsailemassa.
suku;))) Ei mitenkään yksinkertaista sekään saada suvut hyväksymään toisensa tai itsensä ja lapsensa..Siinä ei kandee aina yrittää väkisin jos ei luonnostaan onnistu..niin jääköön;))......Toiset kun saattavat tiukastikin asennoida tähän uusioperhekuvioon johtuen omasta näkemyksestään tai taustastaan...Ole siinä sitten suhmuroimassa jotenkin ihmissuhteita..;))) Jos hvyin käy voit jopa saada uusista sukulaisista ystävän rinnallesi....tai sitten ei.....Anoppia ei onneksi minulla enää yhtään...;))) joten pääsen helpolla siinä mielessä. Anoppini oli jo edesmennyt...Anoppeja toki erilaisia on tullut nähtyä..minunkin;))) toisia jopa ikävä....kaikki kun jo tuolla kirkkomaalla...lepäävät ansiotutetusti....Tosissani jos, olen hyviä anoppeja kaikki...olivat...aikanaan...en voi valittaa...että, huonosti olisivat kohdelleet....päinvastoin..
tsau:Friidu
- doctor pil
Näyttää siltä, että miesystäväsi on tosi molopää. Tytär on oikeassa. Eiköhän vielä laiteta rangaistukseksi
tytär hakemaan mäyris kaupalta, että saadaan äidin kanssa ryypätä. - jahnu h
Hanki vain miehiä jono. Tytär niitä pokkuroimaan.
- on lyhyt
Jos teet pahaa yhdellekkään pienimmistäni ripustan sinulle myllynkiven kaulaan.
Kiimasi vuoksi aiheutat tyttärellesi elinikäisen vamman.
Odota siis muutama vuosi, siihen olet velvollinen, kasvattajana ja äitinä.
Hoitakaa panonne muualla kuin tyttäresi kodissa. ketju, enkä jaksanut lukea enkä siis tiedä mitä on tullut esille. Mieleen vaan tuli ensimmäisenä, että jos olet eronnut tyttäresi isästä ja tyttäresi ei sitä ole hyväksynyt ja siksi ei hyväksy uutta "isää".
Toisaalta, jos uusi "isä" ottaa hyvin erilaisen kasvatusroolin kuin mihin lapsi on tottunut, on kai se omiaan aiheuttamaan jonkinlaista närää. Minusta 14 vuotiaan lapsen kasvatukseen ei uuden vanhemman edes pitäisi suuremmin puuttua tai vähintäänkin pitäisi noudattaa samaa linjaa toisen kanssa.Aloituksesi perusteella todellisesta tilanteesta ei saa mitään selkoa.
Yksinkertainen perusperiaate aikuisten ja lasten asioiden välillä on se, ettei lapsia saa sekoittaa aikuisten välisiin juttuihin.
Sinä päätät, ei tyttäresi, tykkäätkö oikeesti miehestäsi vai heitätkö pihalle. Suhdettanne hiertäviä epäkohtia aloituksesi perusteella on jo olemassa, itsekkäät piirteet ja erilainen käsitys kasvatuksesta.
Todennäköisesti tyttäresikään ei tule kysymään sinun mielipidettäsi poikaystäviensä suhteen.
Muuten, jokainen aikuinen, joka tavalla tai toisella liittyy lasten tai nuorten elämään, on kasvattaja. Tätä moni ei tule ajatelleeksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928