Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ostanko pienen C30 vai S40?

hinta - laatu

Tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin. ottaisiko seuraavaksi pienen c30 vai vähän isomman s40?
Noita S40 malleja tuntuu olevan enemmän tarjolla, C30 olen yrittänyt tiirailla, mutta automaatilla ei tunnu olevan kaupan missään, paitsi ihan uutena.
Kun yhden ihmisen ja koiran talous, pikkuauto riittäisi.
Entä muut kokemukset, ei siis tarvetta suurille lapsiperheen tarpeille, kahdeksalle maitolitrakassille tai turhalle tilalle.

13

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen-

      ollut S40:seen tyytyväinen. Siinä on tilaa riittävästi poikamiehen tarpeisiin ja T5 kone antaa mukavaa suorituskykyä kohtuu kulutuksella. Tosin itselläni kilometrit ovat lisääntymään päin ja C30 D5 olisi kiinnostava vaihtoehto. Noita tosiaan ei niin paljon ole saatavilla.

      Eihän tästä mun vastauksesta mitään hyötyä ollut, mutta kirjoittelinpa huvikseni :) Omasta fiiliksestä tuo valintasi on kiinni.

      • V70 D5

        Ja jos ottaisin pienemmän niin tuo S40:nen olisi hyvä vaihtoehto mutta kuten jos dieseliä niin kyllä tämä D5:si on todella ollut kestävä ja pienikulutuksinen.Mutta jos ei paljoa tule ajoa niin kyllä bensa on silloin järkevä valinta.


    • C30 T5

      Unohda turha järkeily ja osta se kumpi on mieluisampi. Jos järjellä rupeaa miettimään niin parempi olla ostamatta autoa ollenkaan. Kyllä C30:stäkin löytyy, mutta malta hieman odotella.

      • C 30

        Käsittääkseni valmistus on lopetettu.


      • C30 T5
        C 30 kirjoitti:

        Käsittääkseni valmistus on lopetettu.

        C30 valmistetaan edelleen ja se sai pienen faceliftin juuri.


    • volvomies hki

      itse toisin C30 mallin Ruotsista tai Saksasta.
      Suomessa niitä ei juuri ole myyty. Johtunee kalliista hinnasta kokoonsa nähden. Saman auton (fordin alusta) saa mazasta tai ford focuksesta puolet halvemmalla.

      Hommaa siis S40. Enemmän tilaa samalla rahalla. Ja miksi haluat automaatin? Turhaa rahanmenoa siihenkin ja kalliit korjauskulut kun se automaattilaatikko kuitenkin hajoaa ennen pitkään.
      Manuaali on parempi ajettavakin talvella ja kätevämpi vesikelillä, mökkitiellä jne.

      Olen myös kuullut huhuja, että koko C30 lopetettaisiin - tiedä sitten onko perää?

      • Kaunis C30

        sama alusta molemmissa C30/S40. C30 on halvempi kuin S40, johtunee tuosta piennemmästä koosta.
        Toinen on coupe ja toinen sedan.
        Näkyy noita olevan jonkin verran käytettynäkin myynnissä, mutta eivät kaupassa kauan happane.
        Ostajahan oli perheetön, joten hän voisi vielä nauttia näyttävästä coupesta.
        Harmailla sedaneilla ja farkuilla kerkiää ajaa sitten "aikusempampana", tulihan nätisti sanottua.


      • se-

        auto, nyt ihan sama ole, vaikka alusta onkin sama. Ja puolet halvemmalla on lievää liioittelua.


      • mukavuus turva

        En tajua tätä automaattivaihteiden vähättelyä!
        Miksi ottaa kampikeppi nykypäivänä?
        Rahaa palaa kyllä metalliväriin, uusiin strereoihin, nahkaverhoiluun ja muuhun ajamisen kannalta "turhaan".
        Samaa tonnia paria ei kuitenkaan tajuta laittaa ajamisen parantamiseen ja helpottamiseen.
        kerran pääsee automaattia ajamaan, ei ikinä enää paluuta manukeppiin!

        Jeps, enkä ole nainen jotka ei "osaa ajaa" tai sunnuntainen kerran kesässä kauppaan kuski :DDD


      • sitä
        mukavuus turva kirjoitti:

        En tajua tätä automaattivaihteiden vähättelyä!
        Miksi ottaa kampikeppi nykypäivänä?
        Rahaa palaa kyllä metalliväriin, uusiin strereoihin, nahkaverhoiluun ja muuhun ajamisen kannalta "turhaan".
        Samaa tonnia paria ei kuitenkaan tajuta laittaa ajamisen parantamiseen ja helpottamiseen.
        kerran pääsee automaattia ajamaan, ei ikinä enää paluuta manukeppiin!

        Jeps, enkä ole nainen jotka ei "osaa ajaa" tai sunnuntainen kerran kesässä kauppaan kuski :DDD

        tomaattia ajettu. Olen itse ainakin sitä mieltä, että vaihteiden vaihdot ja kytkimen käyttö kuuluvat ajamiseen. Eihän autokouluissakaan ole automaattivaihteisia autoja.


    • Volvomies ''

      Volvon hauska coupe on mukava ja pihi peli jolla kelpaa kurvata.

    • C30 T5

      Ainakin autotallissa löytyi 7 automaattia ja kun auto ei ole kovin vanha malliltaan, niin voisi sieltä löytyä sopiva.

      • jh....

        Höpö puhetta, että automaatti hajoaa. Kuitenkin vika löytyy ratin ja penkin välistä.
        Olen ajanut 15 vuotta enkä osta enään ikinä kepillistä vaihdetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe