Halusin tuossa itselleni saman netin joka sisaruksellani oli ollut kun muutin hänen entiseen kämppään. No tämä omistajan vaihtaminen ei kuulemma käynyt muuten kuin että sisarukseni piti irtisanoa netti ja minun tehdä uusi sopimus ja sitten netti kytkettäisiin uudelleen. Kun tilasin netin puhelimessa kesäkuun lopulla sain sen käsityksen että saan saman netin ja että se on samanhintainen eli 23e. No sitten kun sopimus tuli siinä oli laitettu hinnaksi 30e. En regoinut siihen kun ajattelin että se on vaan jokin virhe. No sitten kun netti oli luvattu kytkeä uudelleen se ei toiminutkaan. Soitin sitten dna:lle ja sieltä kerrottiin että asuntoon on vahingossa kytkeytty adsl kun piti kytkeä sama vanha vdsl. Asia luvattiin korjata. No sitten kun ei taas päiväkausiin tapahtunut mitään soitin sinne taas ja tällä kertaa väitettiin ettei tähän asuntoon ole mahdollista kytkea vdsl-yhteyttä. Eivätkä osanneet selittää että miten se on mahdollista, kun ihmettelin asiaa kun se on ollut täällä kytkettynä pari vuotta ja toimi vielä 13.päivä. Minun käskettiin hommata uusi modeemi tai odotella että asiaa selvitetään että saako sitä vdsl:ää vai ei. No pakko oli käydä ostamassa se modeemi sitten tänään kun en jaksanut enää odotella. Kuitenkin kun sain myös kuulla että kuukausimaksut on nykyään tosiaan 30e (ne on nouseet arvonlisäveron takia ja plaaplaa) Minulle jäi tämän kaiken perusteella aika huono maku koko dna:sta ja huijattu olo ja haluaisin irtisanoa koko liittymän. Mutta onko se enää mahdollista? Tuossa sopimuksessa lukee että etäkaupassa eli puhelimessa asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus tuotteeseen. Lasketaanko se siitä päivästä kun tuo sopimus on tehty puhelimessa? Vai siitä päivästä kun nettiliittymä on sovittu kytkettävän? En ole vielä kysynyt asiaa dna:lta kun arvaan että minulle sanotaan että siitä päivästä kun sopimus on tehty. Tuo sopimus on määräaikainen ja siinä lukee että mikäli se päätetään niin asiakas joutuu maksamaan avausmaksun ja sitten ne jäljellä olevan ajan kuukausimaksut eli joutuisin maksamaan melkein 500euroa sitten. Mutta eikö ole hieman epäreilua ettei minulle tuota liittymää avatessani ole kerrottu että joudun hankkimaan uuden modeemin entisen tilalle ja että minun on annettu ymmärtää että netti on samanhintainen kuin ennen?
14 päivän peruutusoikeus, mistä alkaa?
9
993
Vastaukset
- 24
Se 14 päivää lasketaan sopimuksen tekemisestä. Vaikka tehty sopimus sitoo ja sinun olisi pitänyt ehkä odotella sen modeemin hankkimisessa, niin kannattaisi kuitenkin vielä keskustella operaattorin kanssa.
Miksi ihmeessä teet määräaikaisen sopimuksen ottamatta selvää mistä oikein sovit. Lisäksi on outoa tehdä määräaikaista sopimusta, jos ei saa päätelaitetta mukaan.
- diibadaaba...
Otapa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan. Mielestäni tapauksessasi on olemassa kaupan purkuperuste ja se ei ole sidottu siihen koska sopimus on tehty. Ja tuolloin sinulla on oikeus myös saada DNA:lta korvauksia sinulle aiheutuneista kuluista, jos sellaisia on tullut.
- dna huijaaa
No siksi tein sopimuksen kun minun annettiin ymmärtää että saan saman netin samaan hintaan. Selitin mailissa ja puhelimessa tun että sisaruksellani on ollut tässä osoitteessa netti ja haluan sen nimiini, ja sitten minulle kerrottiin että se käy vain niin että teen uuden sopimuksen. Ja kun tein uuden sopimuksen selitin puhelimessa että haluan saman netin. Siksi tein vahingossa määräaikaisen sopimuksen kun muuten olisin joutunut maksamaan 129 euroa aloitusmaksua, mutta dna:lla oli jokin tarjous että aloitus on ilmainen. En kyllä tiennyt silloin että se koski määräaikaista sopimusta mutta näköjään koski. Kysyin sitäkin että miksi teidän sivuilla ei ole taloyhtiön laajakaistan hintaa ja miksi hinnat on kalliimpia ja halvinkin 30e, ja minulle sanottiin että se taloyhtiön laajakaista on sen 23e. Siis se mikä kämpässä oli ollutkin, ja sanoin haluavani pitää tämän saman taloyhtiön laajakaistan. Sain siis sen käsityksen että se maksaa 23e niin kuin ennenkin. Eikä käynyt kyllä pienessä mielessäkään sellainen että entinen modeemi ei käy, eikä siitä minulle puhuttu. Jos sama modeemi on käynyt kaksi vuotta ainakin ja kävi vielä tässä kuussa niin kävisikö teillä mielessä että se ei yhtäkkiä voisikaan toimia? Ja en tiedä miksei päätelaitteet kuulu sopimukseen. Kun kuulin että tarvitsen uuden modeemin niin kysyin että kuuluuko se siihen pakettiin ja minulle sanottiin että ei vaan se pitää ostaa itse. Ne olivat nyt selvittäneet sitä asiaa että voiko sitä vdsl:ää kytkeä ja ei sitä kuulemma voi, joten sen modeemin olisin joutunut hankkimaan joka tapauksessa. (en siis kertonut että hankin sen jo)
Mulla on kyllä sen verran huonoa tuuria kaiken kanssa että olen varma siitä etten saa tuota sopimusta enää purettua vaan siitä tulee minulle lisää ongelmia. Eihän minulla ole mitään todisteitakaan siitä mitä puhelimessa on puhuttu. Sen mailinkin lähetin niiden sivujen palautelomakkeen kautta joten minulla ei ole siitä kappaletta itsellä ja siihen ei vastattu maililla vaan soittamalla minulle. Pitäis nauhoittaa näköjään kaikki tällaiset puhelutkin itselle talteen - 25
dna huijaaa kirjoitti:
No siksi tein sopimuksen kun minun annettiin ymmärtää että saan saman netin samaan hintaan. Selitin mailissa ja puhelimessa tun että sisaruksellani on ollut tässä osoitteessa netti ja haluan sen nimiini, ja sitten minulle kerrottiin että se käy vain niin että teen uuden sopimuksen. Ja kun tein uuden sopimuksen selitin puhelimessa että haluan saman netin. Siksi tein vahingossa määräaikaisen sopimuksen kun muuten olisin joutunut maksamaan 129 euroa aloitusmaksua, mutta dna:lla oli jokin tarjous että aloitus on ilmainen. En kyllä tiennyt silloin että se koski määräaikaista sopimusta mutta näköjään koski. Kysyin sitäkin että miksi teidän sivuilla ei ole taloyhtiön laajakaistan hintaa ja miksi hinnat on kalliimpia ja halvinkin 30e, ja minulle sanottiin että se taloyhtiön laajakaista on sen 23e. Siis se mikä kämpässä oli ollutkin, ja sanoin haluavani pitää tämän saman taloyhtiön laajakaistan. Sain siis sen käsityksen että se maksaa 23e niin kuin ennenkin. Eikä käynyt kyllä pienessä mielessäkään sellainen että entinen modeemi ei käy, eikä siitä minulle puhuttu. Jos sama modeemi on käynyt kaksi vuotta ainakin ja kävi vielä tässä kuussa niin kävisikö teillä mielessä että se ei yhtäkkiä voisikaan toimia? Ja en tiedä miksei päätelaitteet kuulu sopimukseen. Kun kuulin että tarvitsen uuden modeemin niin kysyin että kuuluuko se siihen pakettiin ja minulle sanottiin että ei vaan se pitää ostaa itse. Ne olivat nyt selvittäneet sitä asiaa että voiko sitä vdsl:ää kytkeä ja ei sitä kuulemma voi, joten sen modeemin olisin joutunut hankkimaan joka tapauksessa. (en siis kertonut että hankin sen jo)
Mulla on kyllä sen verran huonoa tuuria kaiken kanssa että olen varma siitä etten saa tuota sopimusta enää purettua vaan siitä tulee minulle lisää ongelmia. Eihän minulla ole mitään todisteitakaan siitä mitä puhelimessa on puhuttu. Sen mailinkin lähetin niiden sivujen palautelomakkeen kautta joten minulla ei ole siitä kappaletta itsellä ja siihen ei vastattu maililla vaan soittamalla minulle. Pitäis nauhoittaa näköjään kaikki tällaiset puhelutkin itselle talteenYritin katsoa dnan nettisivuilta laajakaistan hintoja ja käyttöehtoja, mutta se sivusto on niin uskomattoman kökkö, ettei sitä jaksa selata.
Aloittajalle sen verran, että siitä lähetetystä tilausvahvistuksesta olisi pitänyt selvitä, että on määräaikainen sopimus ja hinta sekä myös sen perumisoikeuden kesto. - lkökök
25 kirjoitti:
Yritin katsoa dnan nettisivuilta laajakaistan hintoja ja käyttöehtoja, mutta se sivusto on niin uskomattoman kökkö, ettei sitä jaksa selata.
Aloittajalle sen verran, että siitä lähetetystä tilausvahvistuksesta olisi pitänyt selvitä, että on määräaikainen sopimus ja hinta sekä myös sen perumisoikeuden kesto.Kyllä tossa on nyt kusetuksen makua, jos netti on ollut toiminnassa vuosia, miten sitten samaa yhteyttä ei voi muka "kytkeä" uudelle asiakkaalle samoilla laitteilla.
Jos homma ei ala toimia, on se oikeus sopimuksen purkuun. Lisäksi toimimattomasta liittymästä ei tarvitse maksaa mitään. - dna huijaa
lkökök kirjoitti:
Kyllä tossa on nyt kusetuksen makua, jos netti on ollut toiminnassa vuosia, miten sitten samaa yhteyttä ei voi muka "kytkeä" uudelle asiakkaalle samoilla laitteilla.
Jos homma ei ala toimia, on se oikeus sopimuksen purkuun. Lisäksi toimimattomasta liittymästä ei tarvitse maksaa mitään.En vaan nyt sitten uskalla valittaa kun tiedän että tappelemisen kanssa kestää sitten kuukausia ja lopulta itse häviän. Tietäisin yhden toisen operaattorin liittymän josta ois nyt tarjous vaan 19e/kk, mutta se tarjouskin ehtii mennä ohi ennen kuin saan valituksen läpi. Ärsyttää kun ei noissa tarjouksissa lue mihin asti ne on voimassa. Sitten lopulta joudun kuitenkin ottamaan jonkun vielä kalliimman netin. Turhauttavaa.
- Anonyymi00008
diibadaaba... kirjoitti:
Otapa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan. Mielestäni tapauksessasi on olemassa kaupan purkuperuste ja se ei ole sidottu siihen koska sopimus on tehty. Ja tuolloin sinulla on oikeus myös saada DNA:lta korvauksia sinulle aiheutuneista kuluista, jos sellaisia on tullut.
Kärsämäki pääsi ääneen käytä GNU lippalakki monikkoa
- Anonyymi00007
24 ja 14 vaihdot papempi osuus itc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3111200- 538865
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403318
- 572638
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak682339- 311872