parhaimmillaan. Paimiolainen mustikka on maankuulua ja sitä näytti olevan jopa Tampereen torilla.Terveysvaikutteiset marjat kannattaa poimia nyt talteen, kun joka vuosi mustikoita jää mätänemään metsiimme 100 kiloa nokkaa kohti.
Mustikka-aika on taas
25
915
Vastaukset
- paljon poiminut
mainittu, että mustikkasato jäi tänä vuonna hieman tavanomaista heikommaksi pölyttäjien vähäisyydestä johtuen kukinta-aikaan. Paimiossa kuitenkin mustikkaa näyttäisi olevan varvut väärällään, joten tiedotusvälineitä ei nyt ole uskominen. Taitaa marjojen esiintyminen olla yhtä paikallista kuin ukkoskuurojen osumatarkkuus.
- Paljon nähnyt
keräämässä ankkalammen lähistöltä mustikoita Tamperelaisille. Kuka saa hillot? Tuskinpa vinosilmät.
- tää-
Paljon nähnyt kirjoitti:
keräämässä ankkalammen lähistöltä mustikoita Tamperelaisille. Kuka saa hillot? Tuskinpa vinosilmät.
Sun vinosilmät vastaus on?
Eikö ole parempi, että joku viitsii poimia marjat pois mätänemästä? - Ei hyvä!
Paljon nähnyt kirjoitti:
Kaksi miestä. Kummallakin kaksi n. 20 litraista ämpäriä!
Eipä tartte enää omista lähimetsistä lähteä hakemaan marjaa!
Eikö näitä ulkomaalaisia voisi johonkin korpeen viedä marjastamaan? Jos eksymistä pelkäävät, niin eikuin sellainen samanlainen piiskapanta kaulaan kuin koirillakin on, niin pystytään paikantamaan. - hieno keksintö
Ei hyvä! kirjoitti:
Kaksi miestä. Kummallakin kaksi n. 20 litraista ämpäriä!
Eipä tartte enää omista lähimetsistä lähteä hakemaan marjaa!
Eikö näitä ulkomaalaisia voisi johonkin korpeen viedä marjastamaan? Jos eksymistä pelkäävät, niin eikuin sellainen samanlainen piiskapanta kaulaan kuin koirillakin on, niin pystytään paikantamaan.Lapissakin yksi vierasmaalainen poimija hukkui tykkänään, kun ei hälytinpantaa ollut ja kännykän akku tyhjänä.
- kaiken katsellut
Paljon nähnyt kirjoitti:
wietnamilaistyttöä poimi mustikoita. Heillä oli aivan oma tekniikkansa. Toiselle oli nimittäin puhdistusritilä kiinnitetty valmiiksi rintavarustukseen, johon toinen lappasi mustikkaa, minkä kerkesi. Puhdasta jälkeä tuli kertaheitolla sekä ämpäriin, että mättäisiin.
- Kuka kerää hillot?
kaiken katsellut kirjoitti:
wietnamilaistyttöä poimi mustikoita. Heillä oli aivan oma tekniikkansa. Toiselle oli nimittäin puhdistusritilä kiinnitetty valmiiksi rintavarustukseen, johon toinen lappasi mustikkaa, minkä kerkesi. Puhdasta jälkeä tuli kertaheitolla sekä ämpäriin, että mättäisiin.
Sama meno käynnissä jo taas!
Omat marjat jää saamatta!
- Kattomassa käyty
.
- poimijaihminen
Itse olen saanut kokoon jo 7 ämpärillistä.
- että sillai
poimijaihminen kirjoitti:
Itse olen saanut kokoon jo 7 ämpärillistä.
joka metsässä olekaan. Täysin ummikkona on turha mitään löytääkään. Täytyy tietää, missä niitä on edellisinä vuosinakin esiintynyt sankoin joukoin. Ämpärillisestä saa vieläkin 35-40 euroa ja se on vain tunnin urakka kahmia täyteen.
- Perattunako?
että sillai kirjoitti:
joka metsässä olekaan. Täysin ummikkona on turha mitään löytääkään. Täytyy tietää, missä niitä on edellisinä vuosinakin esiintynyt sankoin joukoin. Ämpärillisestä saa vieläkin 35-40 euroa ja se on vain tunnin urakka kahmia täyteen.
Kahtakytviitä olen itse kuullut pyydettävän!
30-40 € kuullostaa kyllä oikeammalta hinnalta. - poimimalla elävä
Perattunako? kirjoitti:
Kahtakytviitä olen itse kuullut pyydettävän!
30-40 € kuullostaa kyllä oikeammalta hinnalta.haluaa. Ne on eri urpot, kun sen maksaa. Tiedotusvälineistä ei oikein saa kunnon tietoa mustikan yleisyydestä. Itsekin olen poiminut jo 15 sangollista yhdestä ainoasta aukosta eikä loppua näy. Vain ampiaisia joutuu väistelemään. Nuo mättäitten asukit ovat melko agressiivisia ja pistävät jo, jos pesäkolon ohittaa parin metrin päästä. Lisäksi ne tarttuvat vaatteisiin. Yksi meni paidan alle ja pisti kainaloon. Toinen sukelsi saappaaseen ja puri farkkujen läpi koipeen. Kolmas ja neljäskin vielä kämmenselkään, vaikka huiskin lippalakilla helvetisti.
- poikkeuksellista
poimimalla elävä kirjoitti:
haluaa. Ne on eri urpot, kun sen maksaa. Tiedotusvälineistä ei oikein saa kunnon tietoa mustikan yleisyydestä. Itsekin olen poiminut jo 15 sangollista yhdestä ainoasta aukosta eikä loppua näy. Vain ampiaisia joutuu väistelemään. Nuo mättäitten asukit ovat melko agressiivisia ja pistävät jo, jos pesäkolon ohittaa parin metrin päästä. Lisäksi ne tarttuvat vaatteisiin. Yksi meni paidan alle ja pisti kainaloon. Toinen sukelsi saappaaseen ja puri farkkujen läpi koipeen. Kolmas ja neljäskin vielä kämmenselkään, vaikka huiskin lippalakilla helvetisti.
Saman huomannut.
- niin vain on
poikkeuksellista kirjoitti:
Saman huomannut.
puhdistaa, pari kolme ampiaista on koko ajan niiden kimpussa. Välillä laskeutuvat jopa käden paljaalle iholle. Sanoin niille, että jos te pirut nyt pistätte, niin heti haen kärpäslätkän. Onneksi uskoivat eikä lätkää tarvittu.
- niin se on
niin vain on kirjoitti:
puhdistaa, pari kolme ampiaista on koko ajan niiden kimpussa. Välillä laskeutuvat jopa käden paljaalle iholle. Sanoin niille, että jos te pirut nyt pistätte, niin heti haen kärpäslätkän. Onneksi uskoivat eikä lätkää tarvittu.
nykyään käden käänteessä, kun hain Honkkarista sen soikean ritilän, josta voi kaataa suoraan ämpäriin. Ennen vanhaan, kun pyöreältä seulalta kaatoi, tahtoi mennä viereen, vaikka olisi ollut saavi alla.
- hieno asia
poikkeuksellista kirjoitti:
Saman huomannut.
kunnioittaa kovasti, koska se on juuri niiden ansiota, että mustikkasadostamme paikoitellen tuli nyt niin runsas. Eli miltei sääntönä on, että hyvä mustikka-apaja sisältää myös pari kolme ampiaispesää. Ampiaisallergikot älkää siis vaivautuko. Myös käärmeitä on näkynyt.
- tuonkin tajunnut
hieno asia kirjoitti:
kunnioittaa kovasti, koska se on juuri niiden ansiota, että mustikkasadostamme paikoitellen tuli nyt niin runsas. Eli miltei sääntönä on, että hyvä mustikka-apaja sisältää myös pari kolme ampiaispesää. Ampiaisallergikot älkää siis vaivautuko. Myös käärmeitä on näkynyt.
että myös ukkosherra suosii hyviä mustikkapaikkoja? Viime kesänäkin salama löi ison koivun päreiksi poimintapaikalta ja nyt taas mäntyyn oli tullut pitkät halkeamat molemmin puolin. Ei siis ukonilmalla mustikkaan!
- onhan niitä
tuonkin tajunnut kirjoitti:
että myös ukkosherra suosii hyviä mustikkapaikkoja? Viime kesänäkin salama löi ison koivun päreiksi poimintapaikalta ja nyt taas mäntyyn oli tullut pitkät halkeamat molemmin puolin. Ei siis ukonilmalla mustikkaan!
vielä keksit marjapaikan säästymiseksi? Eikö aurinkoinen sääkin ole pahasta? Siitähän tulee syöpä ja nyt nuo itärajan takaa laskeutuvat savuhiukkasetkin kuulemma sisältävät bekkerellejä, jotenka on parasta vaan luovuttaa.
- suurpetofani
onhan niitä kirjoitti:
vielä keksit marjapaikan säästymiseksi? Eikö aurinkoinen sääkin ole pahasta? Siitähän tulee syöpä ja nyt nuo itärajan takaa laskeutuvat savuhiukkasetkin kuulemma sisältävät bekkerellejä, jotenka on parasta vaan luovuttaa.
raavittu ylös 4 ampiaispesää sammalmättäistä ja korjattu hunajat parempiin suihin. Karhu voi siis tulla vastaan, kun löydät sammalet myllätyt marjareissullasi.
- ihme vuosi tämäkin
tuonkin tajunnut kirjoitti:
hirveät määrät mustikkaaq. Ihan varret notkuu niiden painon alla. Lehdet ovat jo harvenneet, joten poiminta on tullut vaan helpommaksi. Teen mehua, jossa on aina puolet mustikkaa ja punaherukkaa. Tällöin ei mustikoita tarvitse edes perata ja kolmessa vartissa tulee jo ämpäri täyteen, kun ne ovat kasvaneet jo kokoakin.
- harmittaa..
joo, ei oo - ne on poimittu jo; palkollinen poiminta-armeija hoiti homman.
- * * *
Oli, mutta ei ole enää. Raakoina on revitty!
- Metsään vaan.
Kyllä mustikoita on jos viitsii lähteä Vistalta vähän pois ! Missä vähänkin on metsää niin löytää kyllä mustikoita.Omat on jo ja tuttavat saaneet omansa.Eikä ole raakoina poimittu.Ja jos omistaa auton,pääsee johonkin metsätien päähän,sinä niitä !
- ilman marjoja
Ei marjoja metsästä saa tosta vaan metsään menemällä! Kyllä ne marjapaikat täytyy tietää ihan kuin sienipaikatkin, eikä niistä vieraille hiiskuta!
Tutusta vakipaikasta saisi ämpärin tunnissa parissa, mutta outoon metsään kun joutuu lähtemään, menee tuo jo matkoihin ja siellä voi joutua kiertelemään ihan turhaan!
Niin, ja kaikilla ei ole sitä omaa autoa! Ei edes kyyditsijää! - Mitäs nyt syödään?
Ei ole metsämarjan keruu mikään hupi ja harrastus, ihan oikeasti ruuaksi kerätään ja tarpeeseen!
Monipuolisuutta ja ravitsevuutta haetaan metsästä arkiseen ravintoon. On se iso pettymys, kun nyt jäi majat saamatta, joku oli ehtinyt ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762