Hei, elikäs millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä paikasta? olen juuri paikkakunnalle muuttanut ja mietin kannattaako lähteä heidän kanssaan asioimaan?
Kauhajoen sossu
26
1273
Vastaukset
- dwerh
mustalainen, rahavirta on taattu.
Muuten ei ole asiaa. - siellä
toimitaan asiallisessti ja lakiin perustuen.
- Niin niin
Jos sun pitää miettiä, että kannattaako, niin sanon, että ei kannata. Olen käsittänyt niin, että sitten kun tulee todellinen tarve saada apua sossusta, ei mietitä kannattaako, vaan silloin mennään. Ilmeisestikään kohdallasi ei ole siitä kyse, joten älä vaivaudu.
- yksi veronkiertäjä
tulla lisää Kauhajoelle. Kannattaako tarkoittaa ilmeisesti, että pääseekö palkoille. rehelliset ja
ahkerat käyvät eivät tarvitse yhteiskunnan apua. Työtä vieroksuvat siellä ja kelassa hyppäävät. - köyhien puolesta
yksi veronkiertäjä kirjoitti:
tulla lisää Kauhajoelle. Kannattaako tarkoittaa ilmeisesti, että pääseekö palkoille. rehelliset ja
ahkerat käyvät eivät tarvitse yhteiskunnan apua. Työtä vieroksuvat siellä ja kelassa hyppäävät.sossussa jakelassa voivat käydä myös työssäkäyviäkin. Tiedän monta yksinhuoltajaa jotka käyvät työssä, mutta saavat yksinkertaisesti niin pientä palkkaa, ettei se riitä elämiseen, vaikka kuinka tarkasti eläisi. Jos palkat olisivat Kauhajoella valtakunnallisella tasolla, sossun asiakkaat vähenisivät. Palstan aloittaja on ilmeisesti muuttanut tänne kuultuaan että täällä saa sossusta noin vain rahaa. Tälläiset sossun asiakkaat saisivat palata takaisin lähtöpaikkaansa, kyllä täällä on jo omasta takaa huonompiosaisiakin. Itse en ole sossun asiakas mutta en moiti siellä käyviä TODELLISESSA AVUN TARPEESSA OLEVIA
- kalliisti
köyhien puolesta kirjoitti:
sossussa jakelassa voivat käydä myös työssäkäyviäkin. Tiedän monta yksinhuoltajaa jotka käyvät työssä, mutta saavat yksinkertaisesti niin pientä palkkaa, ettei se riitä elämiseen, vaikka kuinka tarkasti eläisi. Jos palkat olisivat Kauhajoella valtakunnallisella tasolla, sossun asiakkaat vähenisivät. Palstan aloittaja on ilmeisesti muuttanut tänne kuultuaan että täällä saa sossusta noin vain rahaa. Tälläiset sossun asiakkaat saisivat palata takaisin lähtöpaikkaansa, kyllä täällä on jo omasta takaa huonompiosaisiakin. Itse en ole sossun asiakas mutta en moiti siellä käyviä TODELLISESSA AVUN TARPEESSA OLEVIA
kouluttama ei edes hae töitä, kun joutuisi heräämään aamulla ja pitää siihen itseään liian viisaana.
- provosoi ja onnistui
kalliisti kirjoitti:
kouluttama ei edes hae töitä, kun joutuisi heräämään aamulla ja pitää siihen itseään liian viisaana.
Uskon, että viestiketjun aloittaja ei ole romani itse vaan valtaväestön edustaja tarkoituksenaan provosoida stereotyyppistä käsitettä. Uskallan miltei väittää, että kukaan ei tiedustele sosiaalietuuksia, sillä jokaisella paikkakunnalla sosiaalitoimisto toimii sosiaaliministeriön antamien suositusten mukaisesti.
- .
kalliisti kirjoitti:
Pienet paikkakunnat pysyy pystyssä vain kaikenlaisilla tukiaisilla ja eu-hankkeilla. Pekkarinenkin kävi lupailemassa jotain tukea tänne?
Ja valtio kuntineen velkaantuu.
- työn perässä
Yllätyin siitä,mikä ensimäisenä on mielessäsi ,siis sossu,kuten kysyit.Itse en ole koskaan ollut sen paikan kanssa tekemisissä,mutta olen työtä tehden ja säästeliäästi eläen syönyt aina itse hankkimaani leipää.
Kyllä työ ja toimeentulo on ihmisen säännöllisen elämän luoja .Päivä työssä ja työn laadusta riippuen palkka on kädessäsi,ja palkan määrä suurta osaa siihen ,miten "leveää " elämää pystyt elämään.Jos ensimmäisenä on mielessä tuet ja sossu ,niin silloin on jo pienesti jotain pielessä.Ammatin ehtii opiskella vielä aikuisiälläkin ,jos siihen on vain oma halu.- kirkastaja
Niin että kuinkahan se asia sitten mahtaa olla, tai mitä on väki mieltä siitä jos hakee silloin rahaa sossusta kun opiskelee? varsinki jos on nuori? ei opintotuella pitkille pötkitä ainakaan silloin jos ei asu vanhempien kanssa kotona. ja jos asut kotona ja vanhempasi tienaavat hienosti niin sitten et saa kelalta opintoetuuksia lainkaan. niin ja sitten aikuisiällä kun alat opiskella vielä jotain ammattia itsellesi ja vielä jos on lapsia niin kuinka pärjää mistä raha elämiseen? kyllä silloinkin ikävä kyllä joutuu sosiaalitoimen luukulla käymään! tai entä jos yksinkertaisesti ei ole töitä saatavilla, oman alan tehtäviä ei ole missään vapaana? jos todella tilanteet ovat sellaiset ettei rahaa riiitävästi ole kattamaan välttämättömiä menoja niin sosiaalitoimen kanssa asiointi ja sieltä toimeentulotuen hakeminen on mielestäni oikein. mutta jos olet niitä tapauksia että sinua ei ainoastaan huvita/kiinnosta tai et jaksa tehdä mitään elantosi ja toimeentulosi eteen niin sinun ei tarvitsisi mennä sieltä itsellesi rahaa hakemaan!!! niitäkin tapauksia on kauhajoellakin ikävän paljon nähty ja nähdään varmasti tulevaisuudessakin. näitä joille jonkinlaisen alkoholi tuotteen, tai pahimmassa tapauksessa jonkun muun huumaavan aineen nauttiminen/jokapäiväinen käyttäminen tuntuu elämän tärkein seikka ja siihen rahoitus haetaan sosiaalitoimesta ja mitään ei oman elämän eduksi voida tehdä. näitä on monia tapauksia ja suurin osa on 20-35 vuotiaita, näin niinkuin pääasiassa sen ikäisiä. miten siihen on ajauduttu? (onko hoitoa täläiseen mahdollisuus ollut saada? riippuvuuteen yms?) ja kun nykypäivän nuorison toimintaa seuraa läheltä niin sen huomaa kuka haluaa oikeasti itselleen hienon tulevaisuuden ja ketä ei kiinnosta tehdä työtä tai muutakaan leipänsä eteen! mutta sitten siitä tullaan taas siihen kohtaan että miksi nuoria ei kiinnosta?? niinpä. no se sitten johtuu sellaisista seikoista useimmiten kuinka kotona on elämän ohjeita jaettu ja onko ikinä mitään kotona pitänyt tehdä, tai sitten tämä nuorison pahonvointi, ja mistäs se sitten johtuu.. niin se on jo taas toinen juttu.. sitä voi jokainen miettiä itsekseen! yhteiskunnalla kun vaan sattuu olemaan suora vaikutus nuorten elämään ja valintoihin! jatkan aiheesta lisää toisella kertaa. muuten poikkean tämän keskustelun aiheesta liikaa. mutta näin ne asiat nyt ikävä kyllä on.
- Valte24/7
Sen verran lisäisisn että tarkoitukseni ei ole rahaa hakea, työstäni saan ihan palkan, lähinnä kyse on lapsista, ja tapaamisoikeuksistani joita ex-puolisoni koittaa hankaloittaa muuttoni takia.
- Valtepa osaa
Johan Valte sadun keksi ja kaikki provot menee täydestä.
- jhjhjhj
Valtepa osaa kirjoitti:
Johan Valte sadun keksi ja kaikki provot menee täydestä.
pitääkö huhu paikkansa jonka mukaan sossu maksaisi toikeentulotuet lainvastaisesti pääsäntöisesti alle normin...
- kirkastaja
jhjhjhj kirjoitti:
pitääkö huhu paikkansa jonka mukaan sossu maksaisi toikeentulotuet lainvastaisesti pääsäntöisesti alle normin...
paljonko se normi sitten On? eivät he minun mielestäni ole maksaneet alle normin.
- sivun A8 alareunassa
kirkastaja kirjoitti:
paljonko se normi sitten On? eivät he minun mielestäni ole maksaneet alle normin.
ohjeita työtä vieroksuville. Samalla selviää mihin meidän töissä käyvien veroja menee.
Samoin se, minkä takia eläkkeitä on pakko leikata myös niiltä, jotka ovat ansainneet. - AnnaPalaaVaan
Ainahan sitä kysyä kannattaa.
- Tino,
Maksaisko mulle? Ku oon 19v ja kela maksaa vuokran, mutta enempää ei sitte rahaa tulekaan mistään. Maksaisko sossu ruokarahaa? Jostain kuulin et maksaa vaan jos ottaa opintolainaa, enkä halua ottaa sitä.
- KURIKANRAUNO
ANTAAHAN NE KUN MEET ASIOIMAAN JA HEITÄT VAIKKA KUUMAA KAHVIA SYLIIN NIIN KYLLÄ TULEE RAHOJA.
T. RAUNO - dreidana
Olen aina saanut asiallista palvelua sossulla. Asiakaspalvelu ystävällistä ja perinpohjaista, ainakin ne ihmiset joiden kanssa olen asioinut.
- entinenasiakas
kauhajoen sossusta vedetään niin paljon rahoja väärin perustein ja valheellisten tietojen perusteella ettei sitä moni uskoisikaan..
- OnksTietoa
mitenkä Kauhajoki sijoittuu valtakunnan tilastoissa?
- hjghjgk
vähemmistöa paljon=sossuasiakkaita paljon!
- vanhasoffu
Mitä varten sossu pitää olla? kaikkien pitää pärjätä omillaan.Mailma on kieroutunut kun osa laskee elämänsä sossun tarpeisiin.
- Pikkujallu
Himmiät käden sossun ovea hakkaa rahan tulo ei koskaan lakkaa.
- Aloottaja
on varmaan tyytyväinen, kun sai näin pian nämä viimeisenä olleet järjenjättiläisten kommentit.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856