Kimppakämppä

Kertokaapa

Miten olis kimppakämppä, nainen ja mies, vanhat ystävät vanhoilla päivillään.
Onko kellään kokemusta. Toimiiko vai tuleeko ongelmia.

36

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äh. Käytännössä uusi avioliitto, ei kiinnosta. Vanhainkodit, laitokset, vain pakon alla. Jos kunto romahtaa niin mieluummin joku palvelutalo missä lukko ovessa ilmoittaa reviirirajan.

Oma tupa, oma lupa, ystävät ja kaverit kuuluvat vieraisiin, eivät asukkaisiin.

• mielestäsi sen ikäisiä, että voidaan puhua vanhoista päivistä? Minä en ole vielä viiskutosena kokenut eläväni vanhoja päiviä.

• Heikunkeikku

Minä oon kuule prikulleen samaa mieltä sun kanssas. Minä oon 53v ja ties missä kaukaisuudessa siintelee meikäläisen vanhat päivät. Ei ole edes aikaa mietiskellä vanhuutta, se tulee sitten, kun tulee. Nyt eletään, eikä meinata.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Minä oon kuule prikulleen samaa mieltä sun kanssas. Minä oon 53v ja ties missä kaukaisuudessa siintelee meikäläisen vanhat päivät. Ei ole edes aikaa mietiskellä vanhuutta, se tulee sitten, kun tulee. Nyt eletään, eikä meinata.

rock-sukupolvea, emmekä ole vanhuksia vielä vuosikymmeniin. Mick Jagger täyttää tänään 67 v.:-)

• mahdat tarkoittaa ja miksi kukaan edes haluaisi muuttaa kimppakämppään. Nykyjään kaikilla on varaa tietääkseni pitää omaakin asuntoa.
      Itse en ainakaan suostuisi muuttamaan kenenkään kanssa samaan kämppään, jos olisin yksin.

• mun kanssa suostuisit ;))
        Sulle on postia.

• Anceli kirjoitti:

mun kanssa suostuisit ;))
        Sulle on postia.

en millään meinannut päästä vastaamaan siel. :))

• Nittaminax kirjoitti:

en millään meinannut päästä vastaamaan siel. :))

kimppakämpässä ruuhkaa ;)))
        Kiitos, olen otettu, tai jotakin kuitenkin, sillee, tiedäthän sää ;))

• Anceli kirjoitti:

kimppakämpässä ruuhkaa ;)))
        Kiitos, olen otettu, tai jotakin kuitenkin, sillee, tiedäthän sää ;))

hitsit..koko aamun olen yhellekkin yrittänyt lähettää viestiä ja eiku junnaa vaan paikoillaan. On siel siis joku kummallinen ruuhka. Mie annan kohta hääön niille jumittajille. :)))

• Sol57

ovat mielestäni hyvä vaihto-ehto sitten kun tullaan vanhaksi...ja kyllä muutenkin;)) jo tässäkin iässä.. Tuossa toissapäivänä kun oli tuossa pihalla istumassa yhteisen puutarhakatoksemme alla. Kiva naapuri kysyi aivan luonnollisena kysymyksen: Hän ei tänään käytä omaa saunavuoroon, haluanko minä käyttää sen vuoron? (tietäen että, en vielä tuota omaa saunavuoro ole ottanut;)) tai sitten joku saattaa kysyä...haluaako joku muukin kahvia..lähden keittämään itselleni nyt...? ´ Termarit kun keksitty;))

tsau:Friidu

• haluaisi minkään vanhan kääkän kanssa kimppakämppään, jos vaihtoehtona olisi yksin asuminen.
      Ilman muuta tulisi ongelmia, kaksi vanhaa pierua samassa taloudessa, huh, huh.
      Ja hoitamaan en alkaisi ketään raihnaista ukkelia.

• Sol57

jääräpää olenkin...minulle tuo hoitaminen ei jostain syystä kyllä tuotattaisi ehkä ongelmia jos vaan itse olisin jaksava..;))) Kokemusta kun omasta faijastani loppuaikana...ei ollut sillee ehkä raihnanen...vääräsana kuvamaan...mutta, hieman itsepäinen kyllä;))) ja muutenkin taidan olla sellainen hoitajapersoona...tarvittaessa ainakin..myös omalle perheenjäsenilleni...niin...ehkä menisi vanhasta tottumuksesta tuokin...

Tuo sitten pystyikö asumaan hyvänkään ystävän kanssa yhdessä, en ole kyllä koskaan asiaa edes jostain syystä miettinyt? Tässä iässä ei ehkä vielä ajankohtaista kuitenkaan päivä kerrallaan kyllä tässäkin iässä vallan mainiosti riittää koska sitä hoitamista on toisinaan riittämiin;)) ...Voisihan olla että, onnistuisi jopa...en tiedä;)))

• Sol57 kirjoitti:

jääräpää olenkin...minulle tuo hoitaminen ei jostain syystä kyllä tuotattaisi ehkä ongelmia jos vaan itse olisin jaksava..;))) Kokemusta kun omasta faijastani loppuaikana...ei ollut sillee ehkä raihnanen...vääräsana kuvamaan...mutta, hieman itsepäinen kyllä;))) ja muutenkin taidan olla sellainen hoitajapersoona...tarvittaessa ainakin..myös omalle perheenjäsenilleni...niin...ehkä menisi vanhasta tottumuksesta tuokin...

Tuo sitten pystyikö asumaan hyvänkään ystävän kanssa yhdessä, en ole kyllä koskaan asiaa edes jostain syystä miettinyt? Tässä iässä ei ehkä vielä ajankohtaista kuitenkaan päivä kerrallaan kyllä tässäkin iässä vallan mainiosti riittää koska sitä hoitamista on toisinaan riittämiin;)) ...Voisihan olla että, onnistuisi jopa...en tiedä;)))

olen ollut koko ikäni ja jos nyt tulisi tilanne, että saisin asua yksin, niin en taatusti
        ottaisi ketään kaveriksi. Ainakaan pitkään aikaan.
        Vanhukset ovat usein kiukkuisia ja raihnaisia, vali, vali, sitä sun tätä, se on totuus.
        Kyllä siinä lempeys katoaa hoitajapersoonaltakin, kun sitä kaiket päivät kuuntelee.

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

olen ollut koko ikäni ja jos nyt tulisi tilanne, että saisin asua yksin, niin en taatusti
        ottaisi ketään kaveriksi. Ainakaan pitkään aikaan.
        Vanhukset ovat usein kiukkuisia ja raihnaisia, vali, vali, sitä sun tätä, se on totuus.
        Kyllä siinä lempeys katoaa hoitajapersoonaltakin, kun sitä kaiket päivät kuuntelee.

ehkä vanhuksen omasta persoonasta...eivät kaikki ole valittajia... En minäkään helposti ottaisi ehkä..haluasin kyllä elää jossain vaiheessa sitäkin aikaa edes pikkaisen...joka olisi ilman sitä hoitovastuuta kenestäkään ...mutta oikeesti ei tuo kysymys kyllä edes vielä tullut edes mieleeni;))) Ehdoton en kuitenkaan ole..koska, elämä opettanut niin paljon...tätä puolta itselleni...mikään ei pysy paikoillaan;))) ja huomisesta hitsi...kun ei tiedä...minne se vie...lopulta;))) kuitenkaan...

• Heikunkeikku

Olipas tomeraa tekstiä :)
        Esitit asian jotenkin niin, kuin kaikki olisivat vanhoja Kääkkiä ja vanhoja Pieruja.
        Voisihan olla myös niin, että olisi kaksi oikein mukavaa ja energistä Pierua, jotka köpöttelisi mettäpolkua hissukseen.
        En yhdy tuohon "ilman muuta tulisi ongelmia", koska kaiketi se vähän riippuu Pieruista. Onhan oikeatkin pierut erilaisia, Tussahduksia, paukkuvia pamauksia, teräviä ja tomeria, kosteita. :) Heh.

Mielestäni sekä yksin asumisessa, että yhdessä asumisessa on omat puolensa.
        Yhdessä asumisen hyvä ja mukava puoli on asioitten Jakamisessa. Yhdessä tekemiset, arjen leppoisuudet ja sen semmoset.

Minä ainakin kannustan niitä ihmisiä, jotka vanhemmalla iällä tapaavat toisen ihmisen ja mietiskelevät yhteen menemistä, että eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olis niin-niin-niin mukavaa, että hippulat vinkuu.
        Ja edeltäähän yhteen meno ensin seurustelua ja toiseen tutustumisia. Iästä riippumatta.
        En tietenkään todellisten suur-pierujen kanssa kannusta yhteen muuttoa.

Esitit asian jotenkin niin, kuin kaikki olisivat vanhoja Kääkkiä ja vanhoja Pieruja.
        Voisihan olla myös niin, että olisi kaksi oikein mukavaa ja energistä Pierua, jotka köpöttelisi mettäpolkua hissukseen.
        En yhdy tuohon "ilman muuta tulisi ongelmia", koska kaiketi se vähän riippuu Pieruista. Onhan oikeatkin pierut erilaisia, Tussahduksia, paukkuvia pamauksia, teräviä ja tomeria, kosteita. :) Heh.

Yhdessä asumisen hyvä ja mukava puoli on asioitten Jakamisessa. Yhdessä tekemiset, arjen leppoisuudet ja sen semmoset.

Minä ainakin kannustan niitä ihmisiä, jotka vanhemmalla iällä tapaavat toisen ihmisen ja mietiskelevät yhteen menemistä, että eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olis niin-niin-niin mukavaa, että hippulat vinkuu.
        Ja edeltäähän yhteen meno ensin seurustelua ja toiseen tutustumisia. Iästä riippumatta.

varmaan saanut asua yksinkin, minä asuin yksin viimeksi vuonna 1978, joten näkökantamme
        kimppakämpässä asumiseen ovat hiukan erilaiset.
        Ja koko ajan olen tehnyt jonkinlaista hoitotyötä, mulla ei ole ollut omaa vapaata juuri ollenkaan,
        ellen lähde pois kotoa.

Toki jos ensin asuisin yksin vaikka kymmenen vuotta, saattaisin jopa mielelläni muuttaa jonkun
        vanhan pierun kanssa yhteen ;))
        Tietysti ihmiset ovat erilaisia, mutta jos kaksi vanhaa menee omine tapoineen ja vaatimuksineen
        yhteen, ei sopeutuminen ole helppoa. Mulla on lähipiiristä hyvä esimerkki tästä, kun ensilempi haihtuu,
        alkavat vaikeudet.

• Sol57
        Heikunkeikku kirjoitti:

kanssa en voi kuin yhtyä samaan näkemykseen...hienosti toit esiin...aivan samoin ajattelen;))) Pieruista....ja on sitä jo itsekin öhöh...sitten jonkin asteinen mitenkä tämän hienosti sanoisi ei tietenkäää missään tapauksessa pieru...vaan jonkin asteinen ehkä ilmakuoppa..korkeintaan..(tämä suomenkieli)...pieru..on siinäkin sana...

• Sol57 kirjoitti:

ehkä vanhuksen omasta persoonasta...eivät kaikki ole valittajia... En minäkään helposti ottaisi ehkä..haluasin kyllä elää jossain vaiheessa sitäkin aikaa edes pikkaisen...joka olisi ilman sitä hoitovastuuta kenestäkään ...mutta oikeesti ei tuo kysymys kyllä edes vielä tullut edes mieleeni;))) Ehdoton en kuitenkaan ole..koska, elämä opettanut niin paljon...tätä puolta itselleni...mikään ei pysy paikoillaan;))) ja huomisesta hitsi...kun ei tiedä...minne se vie...lopulta;))) kuitenkaan...

tämän hetken tilanteen mukaanhan näitä miettii, asia voisi olla ihan toinen, jos olisi yksin
        ollut vaikka kymmenen ihanaa vuotta. Sitten kyllästyisi siihen ja alkaisi kaivata jotain köpöttelijää
        siihen vierelle.
        Eipä ole tullut minunkaan mieleeni, vaan nyt aloin miettimään, kun puheeksi tuli.
        Huomisesta nyt tiedä, onko enää hengissäkään, se on sen ajan murhe, eletään tämän päivän
        hankaluudet ensin.

ymmärsin että kyseessä ei ole mikään seurustelusuhde kyseessä vaan sananmukaisesti kimppakämppä.

• Nittaminax kirjoitti:

ymmärsin että kyseessä ei ole mikään seurustelusuhde kyseessä vaan sananmukaisesti kimppakämppä.

ehkä ne pahimmat vanhat pierut on jo karkoitettu kintereiltä siinä vaiheessa, kun kimppakämppään
        muutetaan. Ottaa sellaisen hyväntuoksuisen tussahduksen sitten ;))
        Sori, mä olen tänään häijyllä päällä, pitäisikö poistua muihin hommiin ;))

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

varmaan saanut asua yksinkin, minä asuin yksin viimeksi vuonna 1978, joten näkökantamme
        Ja koko ajan olen tehnyt jonkinlaista hoitotyötä, mulla ei ole ollut omaa vapaata juuri ollenkaan,
        ellen lähde pois kotoa.

Toki jos ensin asuisin yksin vaikka kymmenen vuotta, saattaisin jopa mielelläni muuttaa jonkun
        Tietysti ihmiset ovat erilaisia, mutta jos kaksi vanhaa menee omine tapoineen ja vaatimuksineen
        yhteen, ei sopeutuminen ole helppoa. Mulla on lähipiiristä hyvä esimerkki tästä, kun ensilempi haihtuu,
        alkavat vaikeudet.

näin on...kahleet molemmissa jaloissa;)))jos ehdotkin niin hyvissä ajoin puoli vuotta aikaisemmin täytyy ilmoittaa....Hitsi jollekin tässä tuli sanottua eilen tästä aiheesta;))) Minunkin mieheni ottanut nyt sellaisen muka leikillisen ja huumori-asenteen ja kannan tähän: Sinua tarvitsee vahtia...et muuten ymmärrä parastasi.......hitsi meinasi saada korkokengästä kipeästi fudaksen nilkkaansa...hillitsin kuitenkin mieleni;)))

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

ehkä ne pahimmat vanhat pierut on jo karkoitettu kintereiltä siinä vaiheessa, kun kimppakämppään
        muutetaan. Ottaa sellaisen hyväntuoksuisen tussahduksen sitten ;))
        Sori, mä olen tänään häijyllä päällä, pitäisikö poistua muihin hommiin ;))

hengeä ja lasket sadasta rauhallista taaksepäin...Sitten menet ja keität itsellesi kunnon kahvit....;)))

tsau: Friidu

ööh...sinä kun et varmasti röökaa niin edes ehdota;))) hyvä sikaari ja lasillinen hyvää konjakkia muuten ajavat saman asian;)))

t.F.

• Sol57 kirjoitti:

näin on...kahleet molemmissa jaloissa;)))jos ehdotkin niin hyvissä ajoin puoli vuotta aikaisemmin täytyy ilmoittaa....Hitsi jollekin tässä tuli sanottua eilen tästä aiheesta;))) Minunkin mieheni ottanut nyt sellaisen muka leikillisen ja huumori-asenteen ja kannan tähän: Sinua tarvitsee vahtia...et muuten ymmärrä parastasi.......hitsi meinasi saada korkokengästä kipeästi fudaksen nilkkaansa...hillitsin kuitenkin mieleni;)))

kahleet käsissäkin ;( Tänä aamuna olen pessyt erään henkilön petivaatteet patjasta lähtien pienen, ei kun ison
        vedenpaisumuksen vuoksi, ketuttaa ihan..........en kiroo, en kiroo kuitenkaan :)
        Elokuussa lähden Kiteelle opiskelukaverin luona käymään, kaksi päivää vapaata, jeeeee =))

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

tämän hetken tilanteen mukaanhan näitä miettii, asia voisi olla ihan toinen, jos olisi yksin
        ollut vaikka kymmenen ihanaa vuotta. Sitten kyllästyisi siihen ja alkaisi kaivata jotain köpöttelijää
        siihen vierelle.
        Eipä ole tullut minunkaan mieleeni, vaan nyt aloin miettimään, kun puheeksi tuli.
        Huomisesta nyt tiedä, onko enää hengissäkään, se on sen ajan murhe, eletään tämän päivän
        hankaluudet ensin.

ei jaksa meikäläinenkään edes miettiä huomista sen kummemmin...jos ei tarve;))) Yksi päivä riittää vallan mainiosti...ja kummasti siihenkin kun on tottunut...niin ihan hyvä elämänasenne se oikeastaan onkii...huomisen murheet..ei niitä jaksa miettiä...mitä tulee ehkä joskus eteen...eikä mielestäni myöskään tarvitse....nauttia pitää vaan hyvistä hetkistä...silloin kun niitä on;))) ja ainahan niitäkin onneksi...riittää...

• Sol57 kirjoitti:

hengeä ja lasket sadasta rauhallista taaksepäin...Sitten menet ja keität itsellesi kunnon kahvit....;)))

tsau: Friidu

ööh...sinä kun et varmasti röökaa niin edes ehdota;))) hyvä sikaari ja lasillinen hyvää konjakkia muuten ajavat saman asian;)))

t.F.

opetella röökaamaan, jos se yhtään tilannetta parantaa, ai mut tuo astma ei tykkää siitä.
        Kai se on sitten keitettävä ne kahvit, häijyyden syyn kirjoitin sulle tuonne toiseen paikkaan.
        kiitos, olet ystävä ;)

• Heikunkeikku
        Anceli kirjoitti:

ellen lähde pois kotoa.

alkavat vaikeudet.

Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Tuohon, että "olen saanut asua yksinkin", niin sanon, että olen KOKO elämäni ajan asunut yksin vain ja ainoastaan 1 vuoden ja 4 1/2 kuukautta. Lapsuuskodista muutin suoraan aviomieheni kanssa yhteen ja eleleskelin yli 27 vuotta yhdessä, hänen kuolemansa jälkeen nuorin poika asui kotona. Hänen lähdettyä tapasin tämän uuden miehen ja olimme yhdessä Joka päivä, kuin puo ja paita ja lopuksi muutimme yhteen.
        Useamman vuoden olimme yhdessä, hän osoittautui kuitenkin varsinaiseksi suber-pieruksi, joten muutin pois ja samaan aikaan otin vanhan äitini luokseni asumaan. Todella voin sanoa, että hoidin häntä monin tavoin, yötä päivää. Elikkä viime vuoden maaliskuussa hän muutti luotani pois palvelutaloon. En kyennyt hänen vointinsa takia enää hoitamaan häntä.

No tämä selostus nyt vain sen takia, että että että, no en nyt oikeastaan tiedäkään, mitä täs ajoin takaa.:)

Itse en ole halajamassa kenenkään kanssa yhteen. En todellakaan. Mutta siitä huolimatta kannustan, jos joku ihminen ajattelee ja itse haluaisi parisuhdetta ja yhteen muuttaa.

Pari ystävää minullakin, joille soisin löytävän kumppanin, koska heillä ei koskaan ole ollut sitä yhdessäolon "arkea", vaan ovat olleet aina yksin. Ylä ja alamäkiä aina on, jos yhdessä asuu, mutta on ne ylämäet niin kivoja, että niistä saa voimia niihin alamäkiin ja siitä se elo lähtöö.

Vaikka en nyt etsiskele itselleni kumppania, niin olen sitä mieltä, että kaksi ihmistä on pareet, kuin yksi ihminen.

Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Tuohon, että "olen saanut asua yksinkin", niin sanon, että olen KOKO elämäni ajan asunut yksin vain ja ainoastaan 1 vuoden ja 4 1/2 kuukautta. Lapsuuskodista muutin suoraan aviomieheni kanssa yhteen ja eleleskelin yli 27 vuotta yhdessä, hänen kuolemansa jälkeen nuorin poika asui kotona. Hänen lähdettyä tapasin tämän uuden miehen ja olimme yhdessä Joka päivä, kuin puo ja paita ja lopuksi muutimme yhteen.
        Useamman vuoden olimme yhdessä, hän osoittautui kuitenkin varsinaiseksi suber-pieruksi, joten muutin pois ja samaan aikaan otin vanhan äitini luokseni asumaan. Todella voin sanoa, että hoidin häntä monin tavoin, yötä päivää. Elikkä viime vuoden maaliskuussa hän muutti luotani pois palvelutaloon. En kyennyt hänen vointinsa takia enää hoitamaan häntä.

No tämä selostus nyt vain sen takia, että että että, no en nyt oikeastaan tiedäkään, mitä täs ajoin takaa.:)

Itse en ole halajamassa kenenkään kanssa yhteen. En todellakaan. Mutta siitä huolimatta kannustan, jos joku ihminen ajattelee ja itse haluaisi parisuhdetta ja yhteen muuttaa.

Pari ystävää minullakin, joille soisin löytävän kumppanin, koska heillä ei koskaan ole ollut sitä yhdessäolon "arkea", vaan ovat olleet aina yksin. Ylä ja alamäkiä aina on, jos yhdessä asuu, mutta on ne ylämäet niin kivoja, että niistä saa voimia niihin alamäkiin ja siitä se elo lähtöö.

Vaikka en nyt etsiskele itselleni kumppania, niin olen sitä mieltä, että kaksi ihmistä on pareet, kuin yksi ihminen.

sitten pitempään asunut yksin kuin sinä, monta vuotta opiskelun ja työn takia, varmaan lähes kymmenellä
        paikkakunnallakin.
        Nämä jutut on niin yksilökohtaisia, että kaipa se on parempi antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa, mitäpä
        ne muille kuuluisivatkaan.
        Mä meen laittamaan pyykit kuivumaan, hyvää päivän jatkoa sulle.

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

kahleet käsissäkin ;( Tänä aamuna olen pessyt erään henkilön petivaatteet patjasta lähtien pienen, ei kun ison
        vedenpaisumuksen vuoksi, ketuttaa ihan..........en kiroo, en kiroo kuitenkaan :)
        Elokuussa lähden Kiteelle opiskelukaverin luona käymään, kaksi päivää vapaata, jeeeee =))

ovatki ne henkireikä...jolla selvitään;))) Mies yllätti minunkin...on varanut Tallinan risteilyn ollaan yksi vuorokausi yötä kahdestaan;))) saavat kundit pärjätä kahdestaan....ja pärjää nuo...;)))

joo, ei riitä kuvaamaan sitä fiilistä mitä ylimääräisestä työstä tulee...potuuttaahan se...Meillä ei nyt näitä vaikeuksia kyllä....mutta hyvin sanoi eräs nainen minulle..elämäsi on sellaista kun eläisit käsi kokoajan toisen valtimolla...minusta se hyvin sanottu...jotenkin hienosti...

t.F.

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

opetella röökaamaan, jos se yhtään tilannetta parantaa, ai mut tuo astma ei tykkää siitä.
        Kai se on sitten keitettävä ne kahvit, häijyyden syyn kirjoitin sulle tuonne toiseen paikkaan.
        kiitos, olet ystävä ;)

• Heikunkeikku
        Anceli kirjoitti:

sitten pitempään asunut yksin kuin sinä, monta vuotta opiskelun ja työn takia, varmaan lähes kymmenellä
        paikkakunnallakin.
        Nämä jutut on niin yksilökohtaisia, että kaipa se on parempi antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa, mitäpä
        ne muille kuuluisivatkaan.
        Mä meen laittamaan pyykit kuivumaan, hyvää päivän jatkoa sulle.

Jups, tehkööt kukin mitä hutsituttaa.
        Mee vaan laittamaan pyykit kuivumaan. Minä menen nyt vetelemään porkkanaa ja perunaa naamaani.
        Oon pakannut melkein valmiiksi, kauppalista tehty ja kun Hep-kutsu käy (poika soittaa) niin lähden venepaikalle ja lähdemme koko konkkaronkka saareen. Paitsi 11-vuotias poika, joka on omalla reissullaan.

hyvää päivän jatkoa sinullekin :)

• Heikunkeikku
        Sol57 kirjoitti:

kanssa en voi kuin yhtyä samaan näkemykseen...hienosti toit esiin...aivan samoin ajattelen;))) Pieruista....ja on sitä jo itsekin öhöh...sitten jonkin asteinen mitenkä tämän hienosti sanoisi ei tietenkäää missään tapauksessa pieru...vaan jonkin asteinen ehkä ilmakuoppa..korkeintaan..(tämä suomenkieli)...pieru..on siinäkin sana...

Heh ja toinenkin heh, kyllä minäkin itseni aikamoiseksi pieruksi tunnen. Onneksi en ihan päivittäin, mutta kuitenkin silloin tällöin :) Jonkinasteinen "ilmakuoppa" on vallan mainio sana, suothan, että nauran :)

• Kaupunkilainen

Joskus on työkavereiden kanssa vähintään puolileikillään puhuttu, että vanhoina mummoina muutetaan kimppakämppään sitten, kun olemme kaikki jääneet leskiksi (tilastollinen tosiasiahan on, että miehet kuolevat nuorempina). Meillä olisi toisistamme seuraa, ja ehkä vähän apuakin, vaikka kaikki periaatteessa itsenäisesti asuisivatkin.

Sen sijaan kaverina miehen kanssa asumiseen en oikein usko. Tämänikäisilläkin miehillä on vähän taipumus pitää naista kodinkoneena, ja varsinkin jos kyse ei olisi parisuhteesta, nainen taitaisi jäädä enemmän tai vähemmän miehen ja talouden hoitajaksi. Naisporukassa (ja kun kimpassa on useampia kuin kaksi) voisi olla tasavertaisempaa.

Tosin nuoruuden kimppakämpistä muistan, että porukan pitäisi olla hyvin samanhenkistä, että sopu säilyisi ja kaikilla olisi mukavaa. Joku aina laistaa velvollisuuksista, käy toisen ruokavarastolla eikä tee mitä lupaa, ellei näistä asioista ole yhteistä käsitystä kaikilla. Lisäksi luonteenpiirteet kärjistyvät iän karttuessa, joten yhdessä asuvien pitäisi olla sellaisia, että tulevat hyvin toimeen keskenään.

• Mitä muuta kun ongelmia ihminen saa aikaan, oli se yksinään, tai muiden kanssa.
      Mikä on normaalin parin,ja kimppa-asumisen ero tuolla vanhemmalla iälllä, taitaa olla veteen piirretty viiva.
      Minusta tuntuu, että niitä jonkun verran on.

• Minulla ei ole kokemusta, mutta Mies vm-56.n, henrijn ja koti-kiusatun kanssa voisin kokeilla.

Pojat saisivat mennä vintille kukin omiin kamareihinsa ja mun valtakuntaa olisi sit koko alakerta. Ja heti puolivuotta putkeen voitaisiin kokeilla, kun ei siitä muuten saisi selvää miten se sujuu. Ja puolen vuoden kuluttua voitaisiin sitten katsoa ja miettiä, meneekö joku vaihtoon.

• t.l.

Mä en jaksaisi enää alkaa kimpassa asumaan. Kyllä siinä tulisi kaikenlaista kränää jo ihan pienistäkin asioista. Oma tupa oma lupa, siinäpä se elämäntapa.

Nuorena kaikki on aivan toisin ja "elämän laki" perheen perustamiseen ja lasten syntymiseen. Enää ei tarvi jatkaa sukua vaan elää ihan ittelleen ja tietysti jälkikasvulle sopivissa annoksissa.

Paitti sitten, kun on oikein vanha, siinä kohtaa saattas olla hyväkin jos olis kiva juttukaveri.

• -.,-.,-l-,-.ö.,-.-,

Hyvä sonni ja 5-8 naista toimivat hyvin maailmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe