Turhaa pelottelua

yksin-

Uskaltaako auton jättää parkkiin kun lähtee jänkhälle?
Uskaltaako nainen lähteä jänkhälle yksin?
Onko pelkoa karhuista ja susista?
Mitä hyötyä on kompassista jänkhällä?

Tsiisös kraist! Mitä ne on tehneet meidän psyykelle?

Mihin on kadonnut simppeli luonnon helmasta nauttiminen? Miten ennen uskallettiin kulkea jänkhällä kun ei ollut etukäteen tietoa millainen mahdollisuus naiselle on tulla raiskatuksi yksin vaeltaessaan tai karhun raatelemaksi? Elämä on. Se on riskinottoa kun kerran se päättyy onnettomasti joskus jonain päivänä. Se ei jatku loputtomasti. Mutta sitä ennen sitä voi nauttia yksin vaeltamisesta kauniissa luonnossa. Mitä sekin on kun meidät on suggeroitu pelkäämään yksinoloa? Yksin me tulemme tähän maailmaan ja yksin täältä lähdemme. Miksi se yksinolo on niin pelottavaa?

6

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on....

      viisautta eikä vahingon enne.Se siitä suomalaisista sananlaskuista

      • vaeltaja Ate

        ...oli vitsi että ruotsalainen tarvii 10 sosiaalityöntekijää ja muuta
        hyysääjää ennekuin se uskaltaa lähteä selviytymiskurssille autiolle saarelle.
        Taitaa tänäpäivänä jo päteä sama suomalaisiinkin.

        Kaikissa asioissa on nykyään silmiinpistävää tuo järjettömien epärationalisten asioiden
        pelko (karhut, sudet...) ja avuttomuus (kuten vessassakäynnit) ja luulo että metsässä
        pitää olla 10 kerrosta core-texiä.

        Sitten taas on näitä tee-se-itse duudsoneita jotka eivät yhtään ymmärrä realiteettejä
        ja tai TODELLISIA asioita.

        Hyvä (tai huono) esimerkki tästä on JJ.lehto joka kuvittelee entisenä formulakuskina
        tietävänsä miten venettä ajetaan. Vähänkin vesillä lliikkunut tietää että kapeikoissa ja
        satamien suilla on nopeusrajoitukset jotka ovat luokkaa muutama km/h.

        Tannoin täällä Suomi24:ssä joku kyseli että mistä saisi pelastuspuvun lainaan että voisivat
        pistää polttarisankarin heikoille jäille. Siinä taas ei ymmärretty yhtään mitään yhtään mistään.

        Siis maalasijärki todellakin on monilta ihmisiltä kadonnut nykyään. Sikäli vaeltaminen on hyvä
        harrastus että se kasvattaa vähän tuota omaa järkeä.


      • kaikki..
        vaeltaja Ate kirjoitti:

        ...oli vitsi että ruotsalainen tarvii 10 sosiaalityöntekijää ja muuta
        hyysääjää ennekuin se uskaltaa lähteä selviytymiskurssille autiolle saarelle.
        Taitaa tänäpäivänä jo päteä sama suomalaisiinkin.

        Kaikissa asioissa on nykyään silmiinpistävää tuo järjettömien epärationalisten asioiden
        pelko (karhut, sudet...) ja avuttomuus (kuten vessassakäynnit) ja luulo että metsässä
        pitää olla 10 kerrosta core-texiä.

        Sitten taas on näitä tee-se-itse duudsoneita jotka eivät yhtään ymmärrä realiteettejä
        ja tai TODELLISIA asioita.

        Hyvä (tai huono) esimerkki tästä on JJ.lehto joka kuvittelee entisenä formulakuskina
        tietävänsä miten venettä ajetaan. Vähänkin vesillä lliikkunut tietää että kapeikoissa ja
        satamien suilla on nopeusrajoitukset jotka ovat luokkaa muutama km/h.

        Tannoin täällä Suomi24:ssä joku kyseli että mistä saisi pelastuspuvun lainaan että voisivat
        pistää polttarisankarin heikoille jäille. Siinä taas ei ymmärretty yhtään mitään yhtään mistään.

        Siis maalasijärki todellakin on monilta ihmisiltä kadonnut nykyään. Sikäli vaeltaminen on hyvä
        harrastus että se kasvattaa vähän tuota omaa järkeä.

        tietää, vaivanen kaikki kokee.Kyllä asioiden verbaalinen selvittäminen kokeneempien kanssa on aika hyvä vaihtoehto kaiken kokemiselle.Maalaisjärki on rajallinen luonnonvara josta on aina ollut vähän puutetta. Tieto on kuin työkalu jota tuo maalaisjärki sitten käyttää.


    • torsten.schonberg

      Senkun menet vaan, ei jänkhällä ole muita ihmisiä ja karhut pelkäävät sinua enemmän ku n sinä niitä:). Jos kaipaat pehmeämpää aloitusta niin tule Nuuksioon niin voin toimia oppaanasi :).

      • Josef Mengele

        Nimittäin aikoinani kysäsin yhdeltä kaverilta lupaa auton pitoon no hän lämmitti vielä saunankin ja minä tarjosin "juomat"no ei siinä mitään.Meni muutaman. 4v(olin yleensä samalla suunnalla)Niin ostin thäneltä tontinkin oikein 1h keskeltä ei mitään nykyään minulla on siellä n25 m2 saunakämppä.Viihdyn myös siellä vaikka vaeltelenkin ja yleensä kyllä samalla kalastan.


      • Josef Mengele
        Josef Mengele kirjoitti:

        Nimittäin aikoinani kysäsin yhdeltä kaverilta lupaa auton pitoon no hän lämmitti vielä saunankin ja minä tarjosin "juomat"no ei siinä mitään.Meni muutaman. 4v(olin yleensä samalla suunnalla)Niin ostin thäneltä tontinkin oikein 1h keskeltä ei mitään nykyään minulla on siellä n25 m2 saunakämppä.Viihdyn myös siellä vaikka vaeltelenkin ja yleensä kyllä samalla kalastan.

        Mökkikin on saanut olla rauhassa.Olen antanut nimittäin hänenkin käyttää sitä "poro/eräretkillään yleensä on hommt vielä paremmassa kunnossa,kun minun lähteissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe