Jess eli lampussa vakiot N ja L johdot mutta 40-luvun talossa kolme paksua johtoa katosta ilman väri-/kirjainkoodeja. Yhdet sulakkeet sain jo poltettua joten nyt olisi muutama neuvo paikallaan! :)
Kiitos tuhannesti ja hyvää kesää!
Lampun asennus - katossa 3 johtoa, lampussa 2
4
5427
Vastaukset
- Sähkömies EVP
johdot todella kaikki saman värisiä? Näin voi olla, jos asennus on todella 40-luvulta. Jodoissa on silloin päälimmaisenä eristeenä kangaspunos, jota värit ovat haalistuneet. Edelleen oletan, että huonetila on olohuone, jossa puinen lattia ja sen valaisimen kytkentä ei pitäisi polttaa sulaketta muutoin, kuin jos olet kytkenyt ne katon johdot jollakin tavoin yhteen. Tee seuraavaksi niin, että kytke se valaisimen N johonkin niistä kolmesta kattojohdosta ja valaisimen L jompaan kumpaan vapaista johdoista, jos valaisin toimii niin OK, mutta jos ei toimi niin vaihda L toiseen kattojohdoista. Jos ei vieläkään toimi niin sähkömies paikalle. Kytkentöjä tehdessäsi katkaise jännite ryhmäkeskuksen pääkytkimestä.
- rer22
Ei pitäisi olla madollista että sulake palaa vaikka kytkisit johdot väärin.Soita sähkömies paikalle.
- Janttila
Eikö, vaikka kytkee nollan ja ällän yhteen sokeripalassa?
- Juha_
1. on kyseessä ns. kruunykytkentä eli kaksi kytkintä ohjaa tai on ohjannut tuota valopistettä (aika enne himmentimiä) (70%)
2. tuo keittiöportailla keikkuminen johtaa jossain vaiheessa sähköiskuun (15%)
2.1 palovammoja (50%)
2.2 sydämmen rytmihäiriöitä (50%)
2.3 tunnottomuutta (60%)
goto kohta 4.
3. sähköiskun aiheuttama hallitsematon putoaminen (90%) johtaa
3.1 sairaslomaan (25%)
3.1.1 ruhjeita
3.1.2 tajuttomuus
3.1.3 luunmurtuma
3.1.4 jne.
3.2 pysyvä vamma (10%)
3.2.1 neliraaja halvaus
3.2.2 jne.
4. kuolema (dead in batle)(5%)
Hei - kerro sitten palstalla olinko missä kohtaa oikeassa. Kohdassa 4 ymmärrän Force Majeure:n ja jossainmäärin 3.2.1:sessä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762